Flyttella AB

Flyttella AB

www.flyttella.se
  • BadgeFourYears
4.5

Välkommen till Flyttella! Flyttella är en helhetsleverantör inom Flytt & Städ tjänster. Vi skräddarsyr offerten med omsorg till varje kund helt kostnadsfritt och erbjuder konkurrenskraftiga priser till fast pris med 50 % RUT-avdrag samt erbjuder 14 dagars nöjd kund garanti på flyttstädningen! Vi ser fram emot att överträffa...

356 omdömen om Flyttella AB

Sedan starten hos Reco 2021

Karen C
Skrev om Flyttella AB

They were great! Both moving and cleaning, very professional.

Christin J
Skrev om Flyttella AB

Flytt från bostadsrätt till bostadsrätt i samma kommun. Jag är nöjd med flytthjälpen det gick smidigt och bra och uppfyllde mina förväntningar mycket väl.

Folke M
Skrev om Flyttella AB

En riktigt bra flyttfirma! De var flexibla på datumbokning och vi bokade om utan problem 2 gånger. Snabba och duktiga flyttkillar och vi gillade att de plastade in möblerna för att skydda dem (men de tar inte bort plasten efter flytten och de möbler de var tvugna att montera isär monterade de bara ihop igen för en extra timkostnad men det var ok). Att de dessutom var trevliga och serviceminded gör bara omdömet ännu bättre.

Elin B

Trevliga flytt-personer! De var rädda om möblerna och effektiva! 🌟🌟🌟🌟🌟

Damian P
Skrev om Flyttella AB

Smidigt, enkelt företag att jobba med. Inga dolda kostnader, allt gick som planerat.

Josefin T
Skrev om Flyttella AB

Mycket nöjd, effektiv flytt och bra kommunikation! Städningen behövdes förbättras på några punkter men det gick smidigt och bra! Rekommenderas varmt

Vinicios S
Skrev om Flyttella AB

trevliga och effektiva , rekommenderar starkt!!!!!

Gabriella v
Skrev om Flyttella AB

Boka Flytella, ett självklart val!

Azam G
Skrev om Flyttella AB

Hej ! Jag blev lurad av flyttella AB. Jag aldrig ringde de och beställde hos de . Dem ringde inte heller mig i 25 dagar att jag veta dem lurade mig . Plötsligt på flyttdagen så sent kommer deras 2 flyttgubbar att jag hade flyttavtal med dem . medan andra flyttfirma hjälpa mig med flyttning och jag hade hiss bokning till nya adressen kl 16:00 till 18:00 . Den firma som jag hade avtal hålla på lasta och var halv lastad .flytta AB kom med deras två flyttgubbar 14:30 och säger jag har godkänt med dem . Jag hade ingen aning...

Joakim S
Skrev om Flyttella AB

Bra och noggrann flyttstädning!

Svar från Flyttella AB

Hej Joakim! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Marina B
Skrev om Flyttella AB

Köpte flyttstädning. Inget att klaga på när det gällde städningen. Kvinnan som kom och städade gjorde ett fantastiskt jobb. Dock var det svårt att få kontakt med företaget, då vi behövde boka om datumet för städningen, så de skickade ut en städare på det första datumet och ville ha betalt för det, trots att vi både mailat och lämnat meddelande per telefon i god tid innan att vi behövde ändra datumet. Och priset i offerten som skulle vara fast ändrades på städdagen och blev dyrare.

Svar från Flyttella AB

Hej Marina! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Hans G
Skrev om Flyttella AB

Vi blev väl bemötta och personalen utförde tjänsten enligt avtal.

Svar från Flyttella AB

Hej Hans! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Marta P
Skrev om Flyttella AB

Jag blev bemött på jätte bra sätt. Allting gick jätte smidigt med professionella arbetare. Jag beställde flytthjälp.

Svar från Flyttella AB

Hej Marta! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Erkan U
Skrev om Flyttella AB

Super nöjd med flytten och städningen rekommenderar detta bolag till alla.

Svar från Flyttella AB

Hej Erkan! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Anna A
Skrev om Flyttella AB

Allt fungerade jättebra! Smidigt med bokning via nätet samt noggrann personal. Ingenting att klaga på!

Svar från Flyttella AB

Hej Anna! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Mikaela J
Skrev om Flyttella AB

Fungerade mycket smidigt och bra!

Svar från Flyttella AB

Hej Mikaela! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Marika S
Skrev om Flyttella AB

Aningen svåra att nå på telefon/e-post, men flytten gick väldigt smidigt. Tre lägenheter i samma flyttkarusell. Logistiken fungerade perfekt. Mycket prisvärt.

Svar från Flyttella AB

Hej Marika! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Marianne N
Skrev om Flyttella AB

Duktiga, serviceinriktade lösningsorienterade snabba och professionella flyttkillar från Flyttella. Vår flytt gick jättesmidigt med hjälp av dem. Jag har köpt flytthjälp och flyttstädning av Flyttella.

Svar från Flyttella AB

Hej Marianne! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Therese S
Skrev om Flyttella AB

Smidig och enkel flytt av hela bohaget! Flyttella kom i tid, var försiktiga och metodiska under hela processen. De plastade in möbler noggrant och bar allt till det rum vi önskade i nya bostaden - vi är jättenöjda! Städningen var också väldigt bra! Tyvärr fick vårt matbord sig en liten törn under flytten - vilket såklart kan hända. Jag anmälde det direkt och fick omedelbar återkoppling. Ärendet är inte löst ännu men har god förhoppning om att servicenivån håller hög standard även här.

Svar från Flyttella AB

Hej Therese! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Denice C
Skrev om Flyttella AB

Jättebra bemötande och bra service. Vi använde både flyttstädningen och flytthjälp och är nöjda med båda två!

Svar från Flyttella AB

Hej Denice! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Helena R
Skrev om Flyttella AB

Flyttella uppfyllde mina förväntningar! Deras team var effektiva under hela flytten. Jag kände mig trygg i deras händer, och allt gick smidigt från början till slut. Rekommenderar starkt Flyttella

Svar från Flyttella AB

Hej Helena! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Niloofar G
Skrev om Flyttella AB

Vi är mycket nöjda! Arbetet var exakt som det måste vara och priset var rimligt!

Svar från Flyttella AB

Hej Niloofar! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Michelle B
Skrev om Flyttella AB

Trevligt bemötande, bra service och snabb hjälp!

Svar från Flyttella AB

Hej Michelle! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Karim K
Skrev om Flyttella AB

Allt gick snabbt och smidigt till killarna viste verkligen vad dem höll på med och tog hand om alla känsliga saker försiktigt.

Svar från Flyttella AB

Hej Karim! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Helena W
Skrev om Flyttella AB

Helt ok storstädning. De hann dock inte med allt. Svårt att kommunicera med städpersonalen eftersom de inte kunde svenska.

David L
Skrev om Flyttella AB

The people at Fytella were great, from the online contact to the people helping. Respectful, supportive, and effective.

Peter R
Skrev om Flyttella AB

Den var bra o punktlig o snabb

Svar från Flyttella AB

Hej Peter! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Anders J
Skrev om Flyttella AB

Jag fyllde i att jag ville ha städ men sen hände inget :) så vet inte

Emma A
Skrev om Flyttella AB

Snabbt, smidigt och supertrevliga:)

Svar från Flyttella AB

Hej Emma! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Carina B
Skrev om Flyttella AB

Smidigt att fylla i offert på sidan. Kundtjänst ringde upp för att säkerställa tiden. De ringde innan de kom. Gick fort och smidigt fast vi inte hade hiss på utflyttningsstället. Möblerna plastade in. Snabb inflytt på det nya stället. Jag är mycket nöjd!

Svar från Flyttella AB

Hej Carina! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Helena P
Skrev om Flyttella AB

Jätte nöjd, de var trevliga och utförde flytten och städningen exemplariskt.

Andreas H
Skrev om Flyttella AB

Var behjälpliga och flexibla att planera min flytt, och utförandet för flytten och städ var smidigt och utan några problem.

Svar från Flyttella AB

Hej Andreas! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Gunnar E
Skrev om Flyttella AB

Duktiga grabbar på att jobba, inga skador på bohaget vad vi kan se. Gunnar

Svar från Flyttella AB

Hej Gunnar! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Reidar S
Skrev om Flyttella AB

Det här var riktigt bra! Trevligt, omsorgsfullt och gjorde det lilla extra såsom att plasta in möbler och fråga var jag ville ha saker vid inbärning. Och billigt dessutom! Jag är supernöjd!

Svar från Flyttella AB

Hej Reidar! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Ramona S
Skrev om Flyttella AB

Toppenbra flyttstäd, önskade lägga till avfrostning av frys med kort varsel, och det var inga problem. Väldigt bra bemötande och snabb service. Kan rekommendera.

Svar från Flyttella AB

Hej Ramona! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Adam Ö
Skrev om Flyttella AB

Kanonservice och snabbt smidigt inplastat och allt helt och fint!

Svar från Flyttella AB

Hej Adam! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Magnus G
Skrev om Flyttella AB

Flyttella har varit toppen! Punktliga, varsamma och proffsiga. Både flytt och städ! Kan varmt rekommenderas!

Svar från Flyttella AB

Hej Magnus! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Malin K
Skrev om Flyttella AB

Superbra! Snabbt och smidigt och gjorde det lilla extra.

Svar från Flyttella AB

Hej Malin! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Govend B
Skrev om Flyttella AB

Det bästa o h biligaste jag har varit med om behandlingen och heöla flytten gick som planerad. Vi hade ingen enkel flytt och flyttfirman behandlade alla våra egodelar som vi skulle o bättre. Jag tackar djupt och ni är alltid på mina tankar när det gäller flytt. 🌹 🙏👍

Svar från Flyttella AB

Hej Govend! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Rebekka S
Skrev om Flyttella AB

Flyttstäd, packning och flytthjälp. Funkar utmärkt, professionella och effektiva. Det enda som drar ner betyget lite är att de ibland är svåra att få tag på. Kundtjänsten behöver fler folk, kanske? Annars supernöjd!

Svar från Flyttella AB

Hej Rebekka! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Viktor K
Skrev om Flyttella AB

Jag blev väldigt nöjd med de tjänster som jag fick utförda. Proffsig och serviceinriktad personal. Dock glömdes en glasskiva i flyttbilen som jag ej återfått. Har mailat om detta separat. Annars, supernöjd!

Svar från Flyttella AB

Hej Viktor! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Nicolas P
Skrev om Flyttella AB

Dom var riktigt bra med flytten, professionella och mycket trevliga. Dom var lite sena dagen då flytten var, men dom kommunicera det mycket bra och lät mig veta det i god tid att dom inte kunde vara hos mig i utsatt tid pga mycket trafik den dagen. Flytten får 5/5 Med städningen av lägenheten var jag lite besviken, det som drog ner var att golven i alla rum i lägenheten var fulla med skoavtryck. Man såg att dom hade moppat, men det såg ut som där man moppat har man gått med skor. Annars var lägenheten superfint städat Städningen får 4/5. Jag skulle lätt välja dom igen.

Svar från Flyttella AB

Hej Nicolas! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Christoffer H
Skrev om Flyttella AB

Trevliga och försiktiga men oxå snabba killar som kom och hjälpte med flytten, jätte nöjd med hur som behandlade grejerna med att skydda sakerna dom flytta

Svar från Flyttella AB

Hej Christoffer! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Ingela P
Skrev om Flyttella AB

Riktigt bra service med att låna flyttkartonger och flytthjälp. De log och bar, fastän snöstorm. Bra dialoger och kontakt. Rekommenderas verkligen.

Svar från Flyttella AB

Hej Ingela! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Regina-Andreevna E

Jag kan rekommendera företaget, men om du är beredd på extra kostnader. Vi bokade hela paketet (packning, flytt, städning) personalen på plats var jättebra, effektiv, trevlig och punktlig. Administrationspersonalen är dock inte särskilt transparent. t ex diskuterade vi varje rum och vilka stora föremål som fanns där. PAX från Ikea två stora sängar och två soffor. "Ja, vi känner till PAX-skåpen och vet att de egentligen inte är avsedda för flytt, men jag ska skriva ner detta uttryckligen." var uttalandet. Jag fick då veta...

Georg B
Skrev om Flyttella AB

Hej, bokade flytt med städning dagen efter. Utförandet av både flytt och städning , fakturering, var utan anmärkning. Allt fungerade som uppgjort, beställt.

Svar från Flyttella AB

Hej Georg! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Erik Å
Skrev om Flyttella AB

De ljög att de varit och ringt på dörren och försökt ringa mig på avtalad tid. Detta stämmer absolut inte. Var tvungen att snabbt söka efter en ny flyttfirma som kom och hjälpte mig med flytten. Opålitliga och så kräver de ersättning för omkörning. Verkar vara satt i system t tyvärr. Kan absolut inte rekommendera Flyttella!

Olivia A
Skrev om Flyttella AB

Har använt oss av både städning och flytthjälp via Flyttella och vi kan verkligen rekommendera dem! Bra service, bra pris, punktliga i tid och noggranna med både flytt och städ!

Svar från Flyttella AB

Hej Olivia! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Mari A
Skrev om Flyttella AB

flyttella uppfyllde alla förväntningar, dom kom i tid, var effektiva och organiserade. Jag bokade en typisk flytt/packning från dörr till dörr. Har visserligen ett litet bohag men dom var klara på ca 3 timmar. Kan gott rekommendera bolaget.

Svar från Flyttella AB

Hej Mari! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning

Fabio B

more than 2 hours delay, but at the end good service

Svar från Flyttella AB

Hej Fabio! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit din tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov uppstår! Med vänlig hälsning