Sämsta service ringer dagen innan sen eftermiddag vill avboka lagning av bil till annan dag har ett stort jobb svar tagit ledigt för lämna in bil ingen förståelse
Bilia Personbilar AB
Om företaget
Bilia säljer nya Volvo, Renault, Ford och Hyundai. Dessutom har vi tusentals begagnade bilar, över 50 verkstäder och hyrbilar för alla behov.
22 omdömen om Bilia Personbilar AB
Fantastiskt service! Från första kontakt via mail till affär! Måste ge bilförsäljaren David extra beröm för sin professionella service
Kundfientliga, inget kundfocus, bokar fönsterbyre i Kungälv fast man ber om Alvik, uppdaterar inte mjukvara i bilen fast Volvo själva begär det och det är överenskommet! Det här är tredje gången som Bilia tydligt visar hur man inte lyssnar på kunden, inte vid bokningstillfället och inte heller då dom själva har gjort fel. I det här fallet har tid bokats för vindrutebyte hos Bilia Alvik. Bokningen gjordes genom Bilias växel då växeln inte fick svar i Alvik då de försökte. Två arbetsdagar före byte av vindrutan kommer...
VARNINGEN för Bilia och deras Care By Volvo, rent utsagt kriminella, kräver pengar på potentiella skador som inte är skador när man ska lämna tillbaka bilen. Fick dom att skriva på underlag att dom inte ska debitera för vissa kostnader för att sen ångra sig, Tråkigt att Volvo får sitt varumärke nedsvärtat via Bilia.
Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍
Gjorde min första Daciaservice hos bilia och jag är förvånad hur ett så stort företag kan bete sig och bemöta sina kunder så illa. Vid servicen så skulle även pumpen till spolarvätskan repareras och efter samtal med bilias mekaniker så kom vi fram till att han skulle börja med att byta säkringen för att se om problemet låg där. När jag hämtade bilen fick jag höra att den här modellen inte hade någon säkring för spolarvätskepumpen och att jag behövde komma tillbaka för en felsökning som skulle kosta 3000+kr. När jag sen skulle...
Jag kan inte tänka mig något sämre kundbemötande. Kl 07.00 körde jag ner i Bilias garage i tron om att byte av vinterdäck och vindrutebyte maximalt kommer att tar 30 minuter. I garaget vet jag inte vart jag ska ställa min bil, det är ett virrvarr av våningar och arga bilister som tutar när man tvekar och ingen personal som slussar mig rätt. Slutligen springer en stressad personal förbi och hänvisar en parkeringsplats. På serviceplan blev jag pekad mot en skärm där jag ska registrera mitt reg. nummer. Av datorn blev hänvisad...
Trevligt person, enkelt att prata med snabb och smidig affär.
Däckbyte igår på min sprillans fabriksnya Volvo XC90 som jag hämtade ut för bara några veckor sedan. När kommer tillbaka är bilen inparkerad så att det varken går att köra rakt fram eller bakåt, och den står inte i någon parkeringsruta trots att sådana fanns lediga. Lyckas luxera ut bilen men när jag vänder en sista gång så går den in i en sned pelare som backningsradarn eller jag inte noterade. Påtalar detta och parkeringen direkt och däckkillen rycker på axlarna och säger att går ju bra att köra hem ändå. Han fortsätter...
Köpte en Volvo V60 av årsmodell 2019 av Bilia Haga Norra Stockholm. När vi provkörde bilen märkte vi direkt vibrationer i ratten.. tog upp detta med säljaren direkt när vi kom in. Men det skulle försvinna med tiden ju mer vi körde med bilen, annars var det bara att vi kontaktade dem så skulle de hjälpa till att åtgärda problemet.. vi har nu haft bilen inlämnad vid flera tillfällen och problemet kvarstår! Sista besöket hos Volvos service verkstad fick vi veta att det fanns inget mer de kunde göra.. "Det var en egenskap vår...
Vi hade låga förväntningar då vi kom till Haninge bilpark för att titta på en bil vi sett på Blocket efter att vi vart runt i en månad och t
Bilia Haga Norra ger uttrycket "fat and lazy" ett ansikte, UNDVIK om du inte måste p.g.a företagsavtal eller dylikt. Redan från första besöket hösten 2016 har servicen varit obefintlig, precis som andra säger behöver man själv leta upp en säljare och nästan be om ursäkt att man vill ha lite hjälp/provköra en bil. När vi hämtade ut vår första bil februari 2017 spenderade säljaren lika mycket tid på att förklara bilen som om hur vi skulle betygsätta Bilia/henne i efterföljande undersökning. Vi fyllde ändå i undersökningen...
Oseriös firma. Bilen blev skadad och lämnades in där via försäkringsbolaget Volvia. Hade ett intakt framdäck 1,5 månad gammalt som byttes ut pga att höger däck skadats därav att det vänstra också fick bytas ut. Mitt intakta däck bad jag dem att lägga i bagaget, men det försvann. Säger att dom tar kontakt via sms när bilen är klar men stämmer ej, fick ringa upp verkstaden själv. Lyssnar inte på information från försäkringsbolaget utan tar saken i egna händer och dessutom väldigt otrevliga.
Kändes seriösa och gjorde en grundlig genomgång av bilen. Trots detta så höll de priser som de lovat vid den Internetbaserade värderingen. M
Handla INTE via Bilias webbshop. Dom är värdelösa att ha och göra med tar inga ansvar för felaktigheter vid beställning. Man ringer för att prata med dom men skickas bara runt och ingen hjälper. Dom som har hand om webbshopen vågar inte ens ringa upp och ta dialog med kund trots att det saknas viktig information om deras produkter vilket gör det omöjligt att beställa rätt fladded leed acid eller AGM. Dessutom visas bara 1 alternativ på tex batteri till min bil när man går in via telefon medans går man in med dator får...
Fruktansvärt dålig service, arrogant och otrevlig personal och jättelång väntetid. Hade beställt en reservdel lackad, vilket den inte var. När jag frågade om infästningen av delen fick jag väldigt dåligt bemötande. Hörde ännu värre otrevligheter mot andra kunder. Otroligt oproffsigt. Personalen stod mest och hängde bakom disken och det var bara två personer av säkert tio stycken som betjänade kunder. Rekommenderar att man vänder sig till någon annan om man värdesätter sin tid och god service.
Köpte en bil (Givetvis en Volvo) 😍 Jätte trevligt bemötande! Rekommenderar till vänner. Kaffe och även annan dryck bjöds det på lugn jät
Vi köper våra bilar av Bilia. Ger toppenservice och omtanke.
Bilia Kungsängen Köpte min Audi A4 hos dom januari 2018 när det är kalt ute det var inga konstigheter från början säljaren meddelade att jag får 2 års Maxi trygg garanti om det händer nått blaaa blaaa blaaa …. Efter första tvätten kom fram alla små prickar och märken som de hade retuscherad med pennor. Vid april månaden när det blev värmt ute märkte jag at AC-n inte fungerar den kyllar inte. Ringer till dom säljaren jag köpt från är oansvarsbar pratar med nån annan de säger inga problem du har garanti lämna in den på...
...........................................
Jag var där för att se över bilarna. Eftersom kl var 12,00 fanns det ingen som kunde hjälpa mig. Alla hade gått på lunch. Jag som kund ska inte behöva vänta att dom ska äta klart. Jag bad till och med att få prata med någon ansvarig för att få träffa en säljare. Men den personen var ochså på lunch. Jag fick helt enkelt åka till Audi för att köpa min nya bil. Om dom inte ville ha mina pengar så är det tråkigt för den säljaren som inte fick den bonusen. Det är inte mitt problem som kund att kl är 12. Betyder det att alla säljare ska äta samtidigt ?
Gjort service här under många år. Nyligen så totalhavererade motorn dagen efter servicen. Eftersom jag var på resande fot så gjordes felsökning av annan märkesverkstad på annan ort. Deras utlåtande var att det var katastrof under ”plastkåpan” till motorn. De menar att många delar hade behövts bytas för många år sedan, andra delar är lösa osv. men jag har inte hört ett ljud om någon anmärkning från Bilias servicetekniker vid deras sk. ”service”. Låt dig inte luras av tron att Bilia skulle på något sätt hålla en högre kvalitet...
Utan förvarning höjer dom däckhotell till hutlösa 1750:-. Helt horribelt, finns inget rim och reson i den prissättningen annat än att det är Stockholm och att det "går att ta betalt". Vill man ha 200:- rabatt måste man betala via faktura/volvokortet. Nytt för i år var iaf att dom sa "30-40 minuter från bokad tid" vilket iaf var realistiskt, och det var betydligt mindre folk än dom två föregående åren, så priset har väl skrämt bort en del så att man iaf som tidigare år slapp vänta 60min+ efter att ha fått höra "det tar 15 minuter".
Lämnade in för service för att byta kablar, tändstift, alla filter och olja och förklarade att bilen totalservades förra året men att den ibland inte tänder och ibland dör när den får för lite gas (jag är inte bilexpert men försökte förklara vad problemet var). Mekanikern ringde upp och ville istället byta vindrutetorkare och fixa nya däck (sommar och vinter) trots att inga anmärkningar fanns på dessa. Jag skulle hämta bilen samma dag men fick den FEM dagar senare pga att verkstan glömt att beställa oljefilter. Det slutade...
Brukar handla reservdelar till företaget från er gross men idag (lördag) var jag tvungen att gå till reservdelsdisken. Oengagerad okunnig personal! Fy Bilia!
URK! På fullt allvar. Jag och sambon fick för oss att köpa en ny bil. Vi gjorde en beställning och fick innan vi tecknade avtal höra en viss leverranstid på veckorna och godtog det just för att leveranstiden passade oss. Eftersom vi bara luddigt fått veta antalet veckor försökte vi dagligen få närmare info men fick ständigt svaret att vi får veta om "1-2 veckor". Hur som helst så fick vi till slut veta att leveransdatumet skulle bli i slutet av december, mellandagarna närmare bestämt, och med lite koll i branschen vet man...
Lämnade in bilen på plåtverkstaden för reparation som skulle ta 2 veckor, efter 3 veckor var bilen ännu inte lagad men efter ytterliggare 1 vecka var den färdig. Bilen var full av slipdamm och det fanns skruvar, bult och muttrar lite överallt som "blivit över". Undrar ännu om bilen sitter ihop. Det visar sig även att vid demontering har man skadad bilen på ett flertal ställen. Först efter att ha kontaktat Volvo i Gbg ordnar man de flesta skador som verkstaden orsakat. Tycker inte att man som kund skall behöva råka ut för detta.
Detta gäller serviceverkstaden som var snabba med ett personligt bemötande och ordnade hyrbil under tiden när jag hade min firmabil inlämnad.