Ja sämre företag får man leta efter. Jag kan inte förstå att föreningar har kvar denna urusla förvaltning. Hör dels från kunder hur dåligt bemötta de blir samt från mitt perspektiv, som ska ha en professionell kontakt med Bredablick. Det har egna regler och verkar vilja göra det så krångligt som möjligt, ej lyhörda för de problem som finns, långa handläggningstider för medlemskap mm. Det är ett rent elände att ha något med denna förvaltning att göra. Hemskt!!!
Bredablick Förvaltning
Om företaget
Fastighetsförvaltning för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Vi erbjuder allt ifrån teknisk förvaltning, fastighetsskötsel och ekonomisk förvaltning, till energieffektivisering och juridisk rådgivning. Välj delar av vårt utbud eller låt oss ta hand om allt. Vår tekniska förvaltning omfattar allt ifrån fastighetsskötsel...
15 omdömen om Bredablick Förvaltning
Sedan starten hos Reco 2025
Hej Helena, Antar att detta rör de tidigare åsikter du haft kring fullmaktshantering. Fullmaktshanteringen regleras enligt lag, och våra jurister hjälper oss att tolka dessa regler, vilket är anledningen till våra rutiner. För att säkerställa en smidig hantering för alla inblandade parter samtidigt som säkerhet och kvalitet bibehålls, har vi infört lösningar som att godkänna vidimerade fullmakter. Målet är alltid att upprätthålla en säker, kvalitativ och effektiv hantering. För att förbättra samarbetet och skapa ömsesidig...
Hopplöst företag att ha och göra med. Kundtjänst är enbart öppen några timmar på vardagar när de flesta har ett jobb att sköta. Det går att skicka meddelanden men svar dröjer ofta 1-3 veckor även om det är akuta ärenden. Var beredd att lägga veckor på att lösa enkla ärenden. Om du kan, avstå från att anlita Bredablick Förvaltning.
Hej Kristoffer, Vår kundtjänst på telefon är öppen dygnet runt för tekniska ärenden och vardagar 9-11 samt 14-16 för övriga ärenden. Vi strävar alltid efter att besvara ärenden som inkommer via mail inom 24 timmar. Om du upplever att handläggningstiden varit orimligt lång eller att ditt ärende inte kunnat lösas på ett snabbt och smidigt sätt, vill vi gärna veta mer om detta. Dels för att kunna hjälpa dig med just detta ärende, men också för att lära oss av eventuella misstag i vår hantering. Vill du berätta mer om din...
Sämsta förvaltaren du kan anlita, väldigt oseriöst företag.
Hej Oliver, Då du inte lagt någon förklaring till din recension eller upplevelse kan vi inte bemöta den i dagsläget. Vi vill väldigt gärna ta del av din erfarenhet med oss för att kunna reda ut vad som skett och hitta lösningar för att skapa bra kundupplevelser, vilket vi alltid strävar efter. Vill du berätta mer om din upplevelse är du välkommen att kontakta mig direkt eller vår kundtjänst. Med vänliga hälsningar, Hanna Fors på Bredablick Förvaltning hanna.fors@bredablickgruppen.se
Får inga hyresavier via E faktura som tidigare kommit 3 åt gången. Nu är snart månaden till ända. Inte konstigt att Bostadsrättsföreningen ekonomi går dåligt.Inga inbetalningar blir gjorda.
Typ den sämsta kundtjänst jag varit i kontakt med. Man bollas runt mellan instanser med långa kötider. Har du ett bredablick problem så kommer du behöva lösa det utan hjälp
Varmvattnet är kallt, sedan 07:30. Efter felanmälan till Bredablick har ingenting hänt. Nu är klockan 11:50. Den unge mannen i kundtjänst är uppgiven och tycker att styrelsen borde ha informerat om vattnet skulle vara avstängt, och att Bredablick har inte hand om varmvattnet. Jag påpekar att föreningen betalar miljontals kronor om året för att Bredablick skall sköta alla kontakter med underleverantörer. Bredablick är inte ett seriöst företag.
Under all kritik. Fick kontakta själv i tre månader för att få utbetalning. Olika info från varenda person på telefon och blev till slut en värdeavi (inte ens på korrekt belopp) istället för utbetalning till konto som de bekräftat flera gånger och fått allt underlag för. Jättetrevlig(!) personal men HELT utan uppföljning och resultat.
Skickar inte ut avier så att de når mottagaren men är snabba att skicka påminnelseavgift till rätt adress. Hanterar ärenden långsamt och bristfälligt. I kö till kundtjänst kan man sitta gott och väl 45 minuter utan att veta vilken plats man har i kön.
sämre kan det inte bli. Långa väntetider för handläggning av ärenden, olika svar beroende på vem man pratar med. svårt att ringa, inga återkopplingar ang ärenden, och etc.......
Klarar inte av att ta betalt för hyrans trots autogiro. Skyller alltid på att ”någon” inte gjort fakturan. De meddelar inte själva att betalningen inte genomförts i tid. Det är alltid upp till dig att få det löst. Håller er borta från detta bolag!
Bredablick är ett skämt. Kontaktcenter har noll koll på basala frågor. Det är extremt dåliga på att följa upp på inkomna ärenden. Det krävs ett evigt tjatande för att få saker gjorda. Ekonomiavdelningen återspeglar exakt samma attityd och mönster.
Bredablick Förvaltning Stockholm! Förvaltare 10 poängen finns inte bättre Vaktmästaren fastighetsskötare toppen bra . Väldigt opålitliga, hemsk oärliga! Ekonomi avdelning Ekonomi avdelningar har inte koll minus 1 Jag får inte mina räkningar flera månader jag ringer hela tiden sen får vissa månader dubbelt. Ekonomi avdelning är så dåligt.Jag litar inte på dom Inte 5% av 100 .Tar 7-8 månader att dom ska rätta fel så klart fel som dom gjorde. Med vänlig hälsning, Vera
Dåligt bemötande, dåliga på att följa upp, man behöver som kund själv tjata och påminna för att få svar. Gäller kontoret i Göteborg.
väntat i månader på att de ska skicka pantsättningshandlingar till min bank för ett tilläggslån för renovering... Vid första kontakten med kundtjänst fick jag till svar att mina inskickade blanketter ligger i en hög som man inte orkar leta i och istället skickade man in "lägenhetsutdrag" som banken givetvis inte godtar, sedan har otaliga kontakter med deras kundtjänst tagits utan att ärendet har kommit vidare... Det känns ärligt talat inte som att de vet vad jag pratar om när jag ringer eller mailar... inga tidigare anteckningar...
Varning för Bredablick Förvaltning Stockholm! Väldigt opålitliga, hemsk oärliga! Redan 18 september 2020 i telefonkontakt med kundtjänsten fick jag löfte att överskott på 640 kronor gällande garageplats hos Brf Mörbyskogen 2 skulle återbetalas inom några dagar till dödsboet (personen avliden 15 juli 2020). Efter många telefonsamtal, mail, bortförklaringar, påhittade historier, skapande av ett ärende nr 188586 som de påstår ”ligger hos deras jurister”, samt hyckleri att förvaltningen vet inte hur beloppet skall återbetalas till dödsboet . Deras skuld fortfarande är inte återbetald.