Därför är dina kundomdömen avgörande
Hur gör du när du ska välja restaurang, när du ska anlita en städare eller när handfatet i badrummet börjar läcka?
Att jämföra är en naturlig del i processen att välja företag. Oftast har du kanske flera olika alternativ framför dig och börjar jämföra diverse olika parametrar såsom pris, plats och vad tidigare kunder tycker.
Dina potentiella kunder tänker likadant.
Du jämförs, varje dag.
97% av dina potentiella kunder letar information om lokala företag online. Där måste ditt företag synas, och ni måste synas på rätt sätt. Att vara närvarande på nätet och att ha ett gott rykte går hand i hand. Du behöver maximera din synlighet och samtidigt visa upp dina kunders genuina upplevelser som de haft med ditt företag.
Skulle du exempelvis själv valt att anlita rörmokaren med kundomdömen eller hade du valt rörmokaren utan några referenser alls?
Självklart är det inte endast omdömen som spelar roll i valet, men att du har omdömen är i många fall en grundförutsättning för att du överhuvudtaget ska få vara med som ett alternativ.
Det görs 55 miljoner googlesökningar i Sverige, varje dag. Hur ser du till att kunderna väljer dig istället för någon av dina konkurrenter?
Inte bara dina potentiella kunder älskar omdömen - Google också
När dina besökare kommer till din hemsida och får se dina kundomdömen blir de trygga i att du kan leverera en bra tjänst. Omdömen stärker dina egna påståenden och genom att lägga upp dina omdömen på din sajt får du hela tiden in nytt aktuellt innehåll från dina kunder – Någonting som Google värderar högt för att klättra i sökresultaten.
90% av dina besökare tar beslut utifrån omdömen och 9 av 10 litar på omdömen online lika mycket som på personliga rekommendationer. För att vara med och konkurrera om jobben är därför kundomdömen helt avgörande för ditt företag.