Starta 60 dagar kostnadsfritt

Det är här anledningen till att företag får ett högt och rättvist snittbetyg

Många företagare har en missuppfattning om att det främst är missnöjda kunder som skriver recensioner på nätet. Denna tro kan tyvärr leda till att företag undviker att aktivt be sina kunder om att lämna en recension, av rädsla för att negativa recensioner ska dominera. Vi kan med trygghet säga att du kan vara lugn, verkligheten ser nämligen annorlunda ut!
 

Det vi har sett är att företag som aktivt uppmuntrar alla sina kunder att lämna recensioner faktiskt får en övervägande mängd positiva recensioner. Dina nöjda kunder är ofta villiga att dela sina upplevelser – om du bara ger dem möjligheten och påminner dem.

Reco omdömen

Här är varför du bör arbeta aktivt med att samla in recensioner:

 

  • Balanserade recensioner ger en rättvis bild av ditt företag

När du engagerar och tillfrågar alla dina kunder och ber dem om att dela sin upplevelse, får du en mer representativ bild av vad de faktiskt tycker. Nöjda kunder tenderar att lämna recensioner om de blir tillfrågade, vilket hjälper till att balansera eventuella mindre positiva recensioner.

  • Var inte rädd för negativa recensioner

Tvärtom, det visar på hur professionell du är som välkomnar och bemöter dina kunder. Hur du bemöter både positiva och mindre positiva recensioner har stor betydelse för hur ditt företag uppfattas. Det visar att du är engagerad och bryr dig om dina kunderns upplevelser. 

Lästips: Det är här anledningen till att företag får ett högt och rättvist snittbetyg

  • Ökat förtroende för ditt företag

Potentiella kunder förlitar sig på att läsa recensioner innan de fattar beslut. När de ser recensioner från verifierade kunder, bygger det förtroende och gör dem mer benägna att välja just ditt företag.

Lästips: Kundomdömen på Reco - 3 sätt du nu kan verifiera ett företags trovärdighet

  • Förbättrad synlighet

Fler recensioner innebär att ditt företag inte bara bygger förtroende utan också syns bättre. Google älskar användarvänligt innehåll, i det här fallet är recensioner en guldgruva. Dina nöjda kunders recensioner kommer bidra till att du får en bättre synlighet på sökmotorerna genom att bli tillgänglig och skapa trovärdighet.

Lästips: Hur kan kundomdömen öka din synbarhet på Google?


Sammanfattning

Underskatta inte kraften i att arbeta aktivt med dina kundomdömen. Genom att be om feedback från dina nöjda kunder, ser du snabbt hur deras positiva upplevelser hjälper ditt företag att växa, och blir ditt företags största tillgång.

Kontakta oss om du vill ha hjälp 

Om du vill ha personlig hjälp för att maximera din användning av Reco eller har några frågor på vägen, tveka inte att kontakta oss. Vi bokar gärna ett samtal för att gå igenom dina mål och hur vi bäst kan hjälpa dig att nå dem.


Kom igång med kundomdömen

Du får möjlighet att prova helt kostnadsfritt under 60 dagar

Starta här

Senaste inlägg

Visa alla
Reco och Hitta.se i unikt samarbete för ökad trovärdighet och synlighet ​
Bygg förtroende för ditt företag med verifierade omdömen på Reco