Bloggen | Reco

Palma Bygg: 11 år av tillväxt och kundfokus med Reco

Skriven av Reco | 2024-nov-20 09:29:16

Palma Bygg grundades 2013 av Zeljko Raketic med en vision att skapa ett stabilt företag som speglar hans egna och familjens värderingar. Sedan starten har företaget vuxit stadigt och har idag 50 anställda inom olika områden som hantverk, projektledning och försäljning. Zeljko hoppas att en dag kunna lämna över verksamheten till sina barn.

I över ett decennium har Palma Bygg aktivt arbetat med att samla in kundomdömen via Reco och har under denna tid erhållit 430 omdömen med ett genomsnittligt betyg på 4,8. Genom att automatiskt be omdömen i samband med fakturering säkerställs att 100% av kunderna tillfrågas.

 
 
 

Samarbetet med Reco började för 11 år sedan

För Zeljko är kundnöjdhet en prioritet. "Jag försöker alltid sätta mig i kundens sits och göra allt så bra som möjligt," säger han. Även om han inte minns exakt hur samarbetet med Reco började för 11 år sedan, så har det varit ett värdefullt partnerskap. "Min kontaktperson har varit en ovärderlig resurs och lärt mig hur jag kan använda Recos verktyg för att vinna fler offerter och attrahera fler kunder."

Omdömen som speglar företagets styrkor

Zeljko är särskilt stolt över omdömen där specifika medarbetare nämns. "Alla våra anställda är noggrant utvalda för sina färdigheter, speciellt inom köks- och badrumsrenovering. Det är extra roligt när deras arbete lyfts fram i omdömena." Att personalen får läsa kundernas feedback ger dessutom ett stort mervärde i form av motivation och erkännande.

Ingen rädsla för negativ feedback

Zeljko har alltid varit inställd på att driva ett strukturerat bolag med god kundkommunikation och ser inga risker med att samla in omdömen. "Vi ser till att ha samma hantverkare på plats under hela renoveringen och om någon skulle bli sjuk, ger vi kunden möjlighet att välja om de vill vänta eller ha en annan hantverkare." Han menar också att ett negativt omdöme kan ge viktig insikt och att potentiella kunder ofta kan läsa mellan raderna och förstå vad som hänt.

Omdömen som en del av företagets försäljning och marknadsföring

Palma Bygg använder sina omdömen på många olika sätt. Förutom att visa dem på hemsidan och i sociala medier-annonser, bifogas omdömena tillsammans med offerter. "Våra säljare tar upp omdömena när de pratar med kunder, både i telefon och vid kundbesök," berättar Zeljko. Att kunna visa verifierade kundomdömen har varit en stor fördel för att öka konverteringen, särskilt då företaget nästan uteslutande arbetar mot privatpersoner.

Råd till andra företagare: Satsa fullt ut på omdömessamling

Zeljko är tydlig i sitt budskap till andra företagare – att samla in kundomdömen är en investering som betalar sig i längden. "100% – bara satsa på det! Att ha verifierade omdömen från affärssystemet visar att omdömena är seriösa och skapar förtroende hos potentiella kunder."

Palma Byggs framgång är ett bevis på hur strukturerad omdömessamling och aktiv användning av kundfeedback kan bidra till långsiktig tillväxt och kundlojalitet i hantverksbranschen.

Läs mer om Palma Bygg här eller besök deras Reco-profil för att ta del av alla omdömen.

 

 

Starta igång din testperiod idag


Vill du också bjuda in dina kunder till att lämna ett omdöme? Vi är redo att starta igång din testperiod redan samma dag, för att du ska komma igång så smidigt som möjligt och uppnå dina mål.
Via formuläret här kan du kontakta oss för intresse.

Är du osäker på om Reco är rätt för dig? Hos oss får du hela två månader att testa på vår tjänst – en garanti för att du ska vara helt nöjd – innan du bestämmer dig. Läs mer här om vår omdömesgaranti.