För de flesta företag har 2020 varit ett utmanande år, men det har också bidragit till helt nya möjligheter. Oavsett vilket går 2020 till historien som året då vi tvingas anpassa oss till en ny verklighet.
De nya riktlinjerna ställer naturligtvis stora krav på hur vi leder företag. Särskilt utmanande tycks följande 3 områden vara:
Att hitta nya vägar till tillväxt, eller i många fall återhämtning.
Att utveckla och motivera sina medarbetare.
Att löpande kvalitetssäkra verksamheten.
I det här blogginlägget ger vi dig därför 3 konkreta tips som hjälper ditt företag att tackla dessa utmaningar och utveckla ditt företag.
Det behöver kanske inte vara svårare än att du låter dina tidigare och befintliga kunder beskriva för nya kunder varför de skall välja er?
95% läser kundomdömen innan de väljer leverantör (spiegel)
92% menar att det är mer troligt att de väljer en leverantör om det finns verifierade kundomdömen (G2 and Heinz Marketing).
72% undviker att välja en leverantör om de inte läst omdömen först (testimonial engine).
Det handlar helt enkelt om att nya kunder som inte känner er vill känna sig trygga med att ni kan er sak och håller vad ni lovar, då väljer dom gärna er.
Att hålla motivationen uppe efter en lång period med restriktioner, permitteringar och allmän oro är utmanande.
Ett av de erkänt bästa sätten är att uppmuntra och motivera sina medarbetare är att få feedback från era kunder.
Att samla in kundomdömen är således ett utmärkt sätt att svart på vitt visa dina medarbetare att de gör ett bra jobb, samtidigt som det sätter nödvändig press på dem att fortsätta leverera på kundernas förväntan, i varje kundkontakt.
Leveransen mot kund fungerar som det ska
Resultatet av din marknadsföring ökar
Du får hjälp att uppmuntra och motivera din personal… och dig själv