Vi pratar dagligen med företag som är helt övertygade om att det bara är missnöjda och förbannade kunder som skriver omdömen på nätet.
Det är faktiskt den vanligaste fördomen som hindrar företag vi pratar med från att aktivt jobba med kundomdömen.
Därför tittade vi närmare på 67.000 omdömen som skrivits om 500 företag. Vi intresserade oss för fördelningen av betyg och jämförde andelen nöjda kunder med andelen missnöjda kunder.
> 96% av de som skrev omdömen gav höga betyg (dvs en 4:a eller 5:a)
> Mindre än 1% av alla som valde att skriva ett omdöme gav lägsta betyg (en 1:a).
Det är överraskande data för många, när företag aktivt ber sina kunder att skriva ett omdöme så är det en imponerande stor andel som ger höga eller högsta betyg.
Vi kan faktiskt inte ta åt oss äran utan det handlar om er företagare.
Många företagare jobbar stenhårt år efter år utan att någonsin få reda på att deras kunder faktiskt är fantastiskt nöjda med deras produkter eller tjänster.
Det vi gör är att möjliggöra feedbacken genom att aktivt fråga era kunder vid rätt tidpunkt, på rätt sätt. Men det är ni företag som gör grovjobbet, dag ut och dag in genom att fokusera på era kundrelationer.
Tack för att du läste den här artikeln. Hoppas du tyckte innehållet var värdefullt! Är du nyfiken på fler insikter eller tips? Kontakta oss!