Passa på att fråga dina kunder om att skriva ett omdöme innan semestern börjar och sommaren tar vid på allvar. Anledningen är att dina kunder kommer vara mer benägna att skriva ett omdöme ju mer i närtid det ligger leverans. Så vänta inte, passa på nu att säkra upp din höst med aktuella omdömen när marknaden drar igång igen.
Det är ett vanligt förekommande svar vi får när vi frågar företag om de vill testa på att jobba med kundomdömen. Framförallt strax innan semestertider. Det kan såklart verka logiskt, att du inför semestern har fullt upp och behöver prioritera din tid, och hinna slutföra ditt fullbokade schema fram till sista dagen – innan du och dina kunder checkar ut för semester. Så, varför ska du börja med ett nytt projekt under din mest hektiska period? Det är faktiskt just då du har bäst förutsättningar att få bästa möjliga resultat – när du har som flest kunder. Dessutom tar det ingen extra tid – du fokuserar på ditt hantverk och vi tar hand om resten.
Låt oss förklara, när du har som mest att göra är det faktiskt din bästa tid att tillfråga dina kunder om att lämna ett omdöme om ditt företag. För precis som ovan nämnt, checkar de flesta av dina kunder ut fram till augusti och det blir desto mer utmanande att få dina kunder att skriva ett omdöme om dig för en tjänst du levererade i juni. Det betyder att du kan gå miste om flertal av dina nöjda kunders upplevelse, som hade kunnat vara ett avgörande beslut för din nästkommande kund som vill anlita dig i höst.
Ett vanligt missförstånd är att många företagare utgår från att det tar tid att komma igång med kundomdömen. Detta stämmer faktiskt inte. Vi på Reco ser till att du kommer igång snabbt och smidigt och sedan kommer insamlingen av omdömen rulla automatiskt parallellt under tiden du tar hand om ditt hantverk och jobbar med dina kunder.