Att bli trovärdig är en process som sker över tid och i många led. I grunden kommer din trovärdighet som ett resultat av att du gör en ärlig affär som ger nöjda kunder. Upplever du att du har nöjda kunder? Då är det här några tips jag tycker att du ska ta med dig.
Låt dina kunder lämna omdömen med sina egna ord. De kommer kanske inte förmedla vad du gör på exakt samma sätt som du själv skriver om ditt företag. Istället kommer de beskriva sin upplevelse, på sitt eget unika sätt.
När det kommer in många omdömen, skrivna på sitt eget sätt får du ovärderlig feedback. Det bästa av allt är att du slipper skryta om hur bra ditt företag är, istället kan du visa upp vad dina tidigare kunder faktiskt tycker. Potentiella kunder har en exemplarisk förståelse för när det som står om dig är genuint och äkta.
Konsumenter läser i snitt 10 omdömen innan de känner att de litar på ditt företag. Dessutom vill de gärna se omdömen som inte är äldre än tre månader. Det känns som en enkel logik, men det är osedvanligt ofta vi hittar exempel på företag som godtyckligt visar upp tre omdömen från tidigare kunder på sin hemsida, omdömen de sällan eller aldrig ändrar
Läs mer om insamling av kundomdömen
Google och andra sökmotorer rankar din sajt utifrån hur ofta de uppdateras. Att automatiskt samla in aktuella omdömen som snurrar på din sajt gör att du med minimal ansträngning kan påverka din ranking.
Sluta gömma undan omdömen på avlägsna sidor. Vår rekommendation är att du visar upp dina omdömen där de är som mest effektiva. Egentligen på alla sidor, men framförallt där dina kunder tar sina beslut och givetvis på startsidan.
På så sätt kan du stärka dina egna påståenden om ditt företag med vad dina tidigare kunder faktiskt har haft för upplevelser.