Starta 60 dagar kostnadsfritt

Kundens upplevelse - högst upp på agendan under E-commerce Expo

 En återkommande och viktig komponent som många framgångsrika e-handlare tog upp under E-commerce Expo-mässan som en central del i sina framgångshistorier var att skapa värde för kunder. Hur skapar du som företagare ett faktiskt värde för dina kunder? Både Jollyrooms VD, Mattias Jacobsson och Oscar Rundqvist, Global Digital CX Lead på H&M, delade sina bästa råd om att bygga ett framgångsrikt bolag, där kunden står i centrum.
 

“På med kund-glasögonen”

 

Vad tycker kunderna? Det var en viktig ståndpunkt i agendan under Mattias presentation. Att ta in kundinsikter och skapa värde är oerhört viktigt för att lyckas. Hur är deras upplevelse? Vad är de nöjda med? Vad är de mindre nöjda med? Ta reda på vad kunderna egentligen tycker om ditt bolag och skapa värde, genom att lyssna in och lära av vad företaget kan göra bättre, men också ta vara på vad ni redan gör bra. Att jobba frekvent med insamling av kundinsikter är ett effektivt sätt att omvandla dessa kundinsikter till affärsnytta.

“Leveraging customer feedback loops for optimization of digital experience”

 

Avslutningsvis den sista men ack så viktiga delen i Oscars presentation: Att samla in feedback i realtid från dina kunder möjliggör fortsatt förbättring och optimering av dina kunders digitala upplevelse. Det hjälper dig att spegla andra kunders upplevelser som hjälper dina presumtiva kunder att få veta hur bra ditt företag är.  

Genom A/B-testing har vi lyckats bevisa att omdömen från existerande kunder är avgörande för dina presumtiva kunder när det är dags att lägga till produkten i varukorgen. Med tre olika e-handlare har vi tillsammans med en konverteringsspecialist lyckats testa våra hypoteser om omdömens påverkningsgrad. Resultatet? Läs här hur bland annat Grillkung lyckades öka konvertering med 45%– med hjälp av sina kunders omdömen

 
 
Expo E-commerce: Oscar Rundqvist, Global Digital CX Lead på H&M
 
 

Vad drar vi för slutsats?

 

Att jobba kundcentrerat är en långsiktig investering för att upprätthålla en trovärdighet i det rådande digitala bruset, där många användare har utmaningar i att orientera sig i vad som är sant eller falskt. Det är inget du bygger upp på en dag och sedan lägger på hyllan. Att bjuda in kunder till att lämna omdömen, bör du göra löpande – för att återge den aktuella bilden av ditt företag. Detta ökar din trovärdighet och bringar förtroende till dina nya och befintliga kunder.  

Jobba med kundomdömen är inget som tar tid från dig

 

En vanlig missuppfattning är att många företag utgår från att det tar tid att komma igång med kundomdömen. Detta stämmer inte. Vi på Reco ser till att du kommer igång snabbt och smidigt och sedan kommer insamlingen av omdömen rulla automatiskt parallellt under tiden du tar hand om ditt hantverk och jobbar med dina kunder.

Testa på under två månader helt kostnadsfritt

 

Vi erbjuder alltid två månaders omdömesgaranti, så att du ska ha möjlighet att testa på Reco utan några förpliktelser och kostnader - för att garantera att du kommer igång med omdömen utifrån dina mål, men framförallt att du är nöjd och produkten lever upp till dina förväntningar innan du börjar betala. Via formuläret här kan du kontakta oss för intresse.

Kom igång med kundomdömen  Du får möjlighet att prova helt kostnadsfritt under 60 dagar Starta här

Senaste inlägg

Visa alla
JF Måleriteam: Framgångsrikt måleriföretag i Stockholm bygger förtroende med Reco
Intervju med Mario Puga, grundare av Eter Ekonomi: En lyckad satsning med omdömen