Att samla in recensioner själv är självklart ett alternativ, dock väldigt ineffektivt, då det äter mycket tid i form av administration. Det jag själv inte hade koll på för sex månader sedan (innan jag började på Reco), är att en tredjepartswebbplats ger betydligt mycket högre trovärdighet enligt Google – såsom en omdömessajt som Reco. Det betyder alltså att dina omdömen på exempelvis Reco kommer ranka högre på sökträffarna på ditt företag när någon söker specifikt på din bransch eller ditt företag.
Exempel från en av våra partners
När dina besökare hittat in på hemsidan, är placering av innehållet avgörande. Av mina egna erfarenheter och mina branschkollegor, kommer du långt med att lyfta upp dina kundomdömen, gärna så högt upp på startsidan som möjligt. Du har dina besökares fulla uppmärksamhet max 1 min och det är första intrycket som maxar socialt inflytande, ett vanligt psykologiskt fenomen som betyder att du tar efter dina medmänniskors beteende i ett försök att göra det rätta, eller i att ta ett beslut.
En Reco widget som du kan placera enkelt på hemsidan som dessutom länkar direkt in på din unika profil
Hoppas att mina tips kan hjälpa dig och ditt företag inför 2023!
Är du nyfiken på att veta mer och framförallt få själv testa effekten av kundomdömen? Då kan du alltid börja med att testa Reco helt kostnadsfritt
Har du frågor om hur du kan jobba effektivt med omdömen för att stärka din position och ditt varumärke är du varmt välkommen att boka ett introduktionsmöte.
Väl mött!
Johanna Ahlberg