Bloggen | Reco

Omdömen på nätet: Här är de 3 vanligaste myterna som du kanske tror på?

Skriven av Tobias Basilius | 2020-apr-21 22:00:00
Känner du igen dig i att det mest är missnöjda kunder som skriver om företag på nätet, eller att vem som helst kan skriva vad som helst? I kommande blogginlägg kommer vi belysa några av de vanligaste myterna kring omdömen på nätet.
 

I över 13 år har vi på Reco.se jobbat med att hjälpa företag att aktivt samla in och visa upp kundomdömen. Varje dag pratar vi med hundratals företag i Sverige om hur kundomdömen påverkar deras företag på olika sätt.

Ofta får vi höra liknande funderingar från företagare som på ett eller annat sätt har kommit i kontakt med kundomdömen. 

Vad vi än tycker om omdömen på nätet så har alla företag vi pratar med en sak gemensamt. Kundomdömen påverkar verksamheten.

 

Här är listan över de 3 vanligaste myterna kring kundomdömen

 

MYT #1: Det är bara negativa kunder som skriver omdömen

MYT #2: Det är bara fejkade omdömen på nätet

MYT #3 Vem som helst kan skriva om mitt företag