Tre effektiva verktyg som får dig att nå ut till dina potentiella kunder
Hur kan du få alla dessa positiva omdömen som du samlat in, att nå ut i det digitala bruset till dina framtida kunder? Vi kommer i denna artikel att dela med oss av några av våra bästa tips, som hjälper dig att få spridning på dina kunders fina omdömen.
Lasse Runius, Customer Success Manager, ser till att du får svar på detta och ger dig de rätta verktygen för att boosta din marknadsföring.
Gör dina kunder till ambassadörer
Vi har tidigare pratat om hur du kan dra lärdomar av dina kundomdömen och omvandla dem till affärsnyttor, hur du kan lyfta omdömena genom Google Seller Ratings och hur du skapar bättre synbarhet på Google. Men en av de främsta anledningarna till att våra kunder vill jobba med kundomdömen, är för att de vill använda dem i sin marknadsföring.
Vi har tagit fram en rad olika lättåtkomliga marknadsföringsmaterial, som du som partner till Reco har tillgång till – utan extra tilläggskostnader.
Vi kommer här gå igenom några olika vägar för att göra dina kunder till dina främsta ambassadörer och föra ert rykte vidare, när framtida kunder ska fatta ett köpbeslut.
Tre verktyg för att boosta din marknadsföring
1. Sociala kanaler
Visst är du stolt över dina kunder och hur mycket de uppskattar det jobb som du faktiskt lägger ner? På din sida på Reco kan du enkelt dela eller ladda ner anpassat material som du kan använda på sociala medier såsom Instagram, Facebook, LinkedIn eller Twitter. Det gäller både utmärkelser och enskilda kundomdömen.
2. Din egen hemsida
Här har ni alla möjligheter att verkligen lyfta det era kunder tycker om er när nya kunder kommer för att lära sig mer om er.
Genom att använda vår widget har ni alltid de senaste omdömena på er hemsida. Då låter ni era kunders berättelser lyfta er på ett sätt som ni har svårt att göra själva med samma trovärdighet.
Hur vet vi att en widget faktiskt påverkar våra besökare? Vi har utfört en rad olika A/B-tester för att utvärdera påverkningsgraden av omdömen. Genom enkla förändringar på hemsidan, lyckades företag att öka sin försäljning med upp till 30%. Här kan du ta del av de olika testerna.
3. Den verkliga världen
Det betyder inte att du nödvändigtvis har möten fysiskt. Möten och intryck sker hela tiden, till exempel på vägen till eller från jobbet, eller när vi sitter i bilen på väg till lantstället. Eller som ett instick i din offertmall. Se därför till att dina utmärkelser finns där dina kunder rör sig.
Varje år erbjuder vi dig som partner, fysiska dekaler och klistermärken, som du kan skylta med på bilen och/eller i fönstret till butiken, kontoret eller verkstaden. Hör av dig till oss om du saknar ett klistermärke från något år eller om du missade förra årets utmärkelse.
Hör av dig till oss på kundtjänst!
Vill du prata mer om det här i din marknadsföring eller bara snacka kundomdömen? Kontakta oss på kundtjänst så berättar vi givetvis mer.
Är du inte partner till Reco? Hos oss får du alltid två månader som ny kund att testa på vår tjänst – en garanti för att du ska vara helt nöjd – innan du bestämmer dig för att fortsätta.