Oavsett vilken plattform du tar del av omdömen på är det viktigt att du är kritisk till vad du läser och förstår vad du bör ta hänsyn till. Huruvida du kan lita på ett företag och dess kundomdömen handlar således om hur mycket information du får från företaget (och sajten där omdömena publiceras).
Ju mer transparens desto lättare är det för dig som konsument att förstå vad du tar del av, vilket i sin tur hjälper dig att få förtroende för ett företag och fatta rätt köpbeslut.
Vilka kunder blir tillfrågade att skriva ett omdöme?
Hur stor andel av kunderna tillfrågas?
Är det verifierade kunder eller får vem som helst skriva omdömen?
Vilket ansvar tar plattformen för innehållet som publiceras?
För att ännu bättre kunna hjälpa konsumenter att fatta rätt köpbeslut baserat på kundomdömen lanserar Reco successivt nya funktioner som hjälper dig att förstå hur väl du kan lita på olika företag och deras kundomdömen.
Vill du ha en personlig genomgång hur det fungerar? Tveka inte att boka ett kort digitalt möte med en av våra rådgivare här.
Vi håller även löpande webinar där vi delar med oss av insikter, tips och trender kring kundomdömen och hur de påverkar oss.