Stärk ditt rykte online! Här är 5 enkla tips
De allra flesta börjar sin sökning på Google för att ta reda på vilka företag som kan utföra det arbete de behöver hjälp med. För många resulterar sökningen i en lång ångestfylld lista som ligger framme i veckor på köksbordet innan de tar itu med det verkliga problemet. Att avgöra vilket företag de ska anlita.
Det är inte lätt, men det finns saker du som företagare kan göra för att underlätta valet för konsumenten.
Idag går trenden mot att allt fler konsumenter gör djupare research innan ett köp, närmare bestämt 80% av konsumenterna gillar att ta reda på mer information om företag och dess tjänster.
Där ingår inte bara att jämföra priser, utan även att läsa recensioner och omdömen om företaget. Idag litar 9 av 10 på vad andra har skrivit om företag på olika plattformar lika mycket som om orden kommer direkt från en nära vän.
Detta innebär att det är direkt avgörande vad som står om ditt företag på internet.
Det är framför allt väldigt viktigt att det finns recensioner att läsa, helst lättillgängligt – varför inte direkt på din egen sajt?
Många företagare blir dock oroliga över att det ska stå någonting negativt skrivet om dem, men detta är faktiskt ingenting att vara oroad över. Tvärt om!
Det är helt naturligt att ha några mindre bra omdömen, dessa höjer nämligen trovärdigheten för allt positivt som står skrivet om företaget. Dessutom är det extremt unikt att ha 100% nöjda kunder. I de sällsynta fall som företag har det börjar många konsumenter misstänka censur.
Vi har tagit fram en guide med 5 konkreta tips över vad du kan göra för att bygga upp och bibehålla ett positivt rykte online. Ladda ner tipsen helt gratis nedan.