Din e-handel är viktig för oss
Upplev effekten av kundomdömen för ökad konvertering
Vad vi erbjuder dig
På Reco erbjuder vi dig att ta vara på din fulla potential med hjälp av dina existerande kunder - genom kundomdömen. Vi har under den senaste tiden, i samarbete med digitala byråer som hjälper e-handlare med konverteringsoptimering, låtit A/B-testa våra hypoteser om hur kundomdömen kan hjälpa e-handlare att öka konverteringen. Tillsammans utförde vi tre olika experiment med tre prisbelönta e-handlare huruvida det går att öka försäljningen med hjälp av kundomdömen. Här nedan kan du ta del av de olika resultaten.
Kundomdömens effekt - 3 framgångsrika kundcase
För att undersöka vår hypotes om hur kundomdömen kan hjälpa e-handlare att öka konverteringen, tog vi hjälp av Converdiant. Converdiant är en byrå som specialiserar sig på CRO (konverteringsoptimering) och tillsammans utförde vi tre olika experiment om omdömens påverkningsgrad.
Experiment #1 | Grillkung
Syfte: Få kunden att lägga varor i varukorgen
Med hjälp av den välrenommerade e-handlaren Grillkung testade vi att lyfta en widget från Reco med antalet omdömen och snittbetyg i direkt anslutning till produktsidan där konsumenten klickar på “Lägg i varukorgen” för att initiera sitt köp.
Resultatet? Ökad försäljning med hela 42,7% – med hjälp av sina kundomdömen.
Experiment #2 |Sagro
Syfte: Plocka bort alla kundomdömen från sajten - för att se omvänd logik
För att verkligen bevisa att kundomdömen driver en ökad försäljning ville vi testa om omvänd logik gäller. Hypotesen var att om en e-handlare tar bort alla omdömen från sidan borde försäljningen minska. Vi fick tillåtelse av E-handelsföretaget Sagro att köra ett A/B-test där varianten saknade alla widgets med omdömen och där originalet hade kvar alla omdömen site wide.
Resultatet? Efter åtta dagar hade testet nått statistisk signifikans och originalet med omdömen hade en högre konverteringsgrad och hade genererat ca 60.000 SEK mer i försäljning än varianten.
Experiment #3 | Pelle Vävare
Syfte: Lyft upp omdömen om företaget på startsidan
När konverteringsgraden sjönk under förra våren fick konverteringsbyrån Converidant i uppdrag att öka Pelle Vävares konverteringsgrad. Hypotesen var att tidigt visa besökarna på startsidan hur nöjda Pelle Vävares kunder är för att på så sätt öka konverteringsgraden och därmed försäljningen.
Resultatet? Under 28 dagar ökade försäljningen för Pelle Vävare med 97.140kr per månad - med hjälp av Reco-widget med kundomdömen.
Ta del av hela artikeln om hur Grillkung, Pelle Vävare och Sagro lyckades öka konverteringen - med hjälp av deras kunders omdömen här
Skapa mervärde för dina potentiella kunder och öka din e-handels tillväxt
Du samarbetar kanske med en digital byrå eller webbyrå idag, som hjälper er driva in trafik, optimerar er webbplats och digitala marknadsföring. Det sista era besökare gör när de väl är på plats på hemsidan är att kolla trovärdigheten hos ditt företag, genom att se om det finns omdömen från dina tidigare kunder.
Att använda kundomdömen med målet att stärka ditt varumärke är en kraftfull källa. Det är i första hand trovärdighetsgraden av ditt varumärke som konsumenten bildar sig en uppfattning om och som i slutändan ökar köpbenägenheten.
Google Seller Ratings Partner
Google Seller Rating eller Säljaromdömen kan beskrivas som “omdömen om företag” och har som i våra experiment otaliga bevis för att det ökar konverteringsgraden på hemsidan och hjälper e-handlare att göra kunden mer köpbenägen. Utöver de uppenbara fördelarna onsite finns det fler fördelar om du väljer en Google Seller Ratings Partner eftersom e-handlarens betyg och dess stjärnor automatiskt visas upp i e-handlarens Google annonser, det leder oftast till en högre Click-through-rate (CTR) och en högre ROAS.
Reco är idag den enda svenska aktören som är en Google Seller Ratings Partner utöver Google själva och drygt 30 andra omdömes-plattformar från andra länder.
Välj Reco om du värdesätter service högt
Om du vill ansluta dig till en plattform, som jobbar med hög integritet och trovärdighet, ska du välja Reco. Vi optimerar vår plattform tillsammans med våra partners för att utvecklas tillsammans med deras behov. Förutom det, värdesätter vi kundservice högt, och erbjuder alltid en dedikerad Customer Success Manager, som du kan höra av dig till och har återkommande uppföljningar med. Utöver det finns vår kundtjänst tillgänglig för rådgivning, och svarar på dina frågor och funderingar.
Kom igång idag och upplev resultatet själv
- ✔️ Obegränsat antal omdömen från dina kunder
- ✔️ Använd våra widgets och analysverktyg
- ✔️ Omdömesgaranti - testa 60 dagar helt kostnadsfritt och utan automatisk förlängning
- ✔️ Support och egen Customer Success Manager
Fyll i formuläret här så återkommer vi med mer information!
Så fungerar Reco för e-handlare
3 enkla steg mot högre konvertering
Samla in omdömen
Vi hjälper er att samla in omdömen från era köpande kunder helt automatiskt.
Vi erbjuder enkel integration med marknadens bästa insamlingseffektivitet.
Följ ert omdömesflöde med smidiga verktyg, gilla och kommentera enkelt era kunders omdömen.
Lägg upp widgeten
Visa upp dina senaste omdömen i din webbshop med våra widgets.
Ett flertal modeller i olika storlekar gör att ni snyggt kan integrera det i er webbshop och skapa trygghet för potentiella kunder.
Sälj mer
Öka er konvertering och-/ eller snittorder genom den trygghet trovärdiga omdömen skapar hos era potentiella kunder.
Få löpande inblick kring vad era kunder gillar och var ni kan bli bättre. Vidareutveckla er kundupplevelse och öka er retention över tid.
Vad kostar det?
Vår lösning fungerar oavsett om du har 10, 1000 eller 100 000 kunder på din e-handel. Du betalar efter omsättning och får alltid samma innehåll inkluderat i priset, hur liten eller stor butik du än har.
Starter
795 kr/månad
För dig som omsätter 0-3 MSEK
Professional
1095 kr/månad
För dig som omsätter 3-35 MSEK
Premium
2495 kr/månad
För dig som omsätter 35+ MSEK
Vad säger våra kunder?
Nedan ser du omdömen från kunder till Reco.
Vi tillfrågar per automatik 100% av kunderna efter fakturering.