Varför kan du lita på omdömen på Reco?
Reco jobbar med hög integritet för att du som köpande kund alltid ska känna att du kan lita på omdömena du läser om ett företag. Det ställer höga krav på oss som leverantör i vår relation till alla företag som får omdömen från sina kunder. För att återge en transparent bild av kundernas upplevelser har vi valt att:
- Företag får endast samla in omdömen från sina riktiga kunder
- Reco tar aldrig bort omdömen som är från en riktig kund
- Reco redovisar alltid hur företaget samlar in omdömen
- Vi tar aldrig bort negativa omdömen
- Omdömen på Reco ska alltid beskriva verkliga kundupplevelser
- Vi ska kunna identifiera personen bakom varje omdöme
- Det är förbjudet för företag att erbjuda incitament i utbyte mot omdömen
- Det går inte att “köpa bort” omdömen på Reco
- Upptäck Reco och läs omdömen från riktiga kunder
- Är du företagare och vill veta mer om kundomdömen?
Vad innebär det att företag jobbar med Reco?
Idag erbjuder företag allt vi kan tänka oss på internet, allt från produkter till tjänster utlovas till bästa pris och service. När flera företag erbjuder liknande produkter eller tjänster blir tidigare kunders upplevelse en särskiljande faktor som hjälper nya kunder att fatta trygga och välinformerade köpbeslut. I korthet tror vi på Reco att pålitliga och autentiska kundomdömen hjälper människor att välja rätt företag för att undvika besvikelser och dåliga upplevelser.
Så vad behöver företag göra för att jobba med Reco?
Företag som jobbar med Reco måste be majoriteten av sina kunder om ett omdöme genom att bjuda in dem med hjälp av Recos mjukvara för att samla in omdömen. För de företag som delar med sig av sina riktiga kunders fakturor tilldelas omdömena den eftertraktade symbolen “omdöme från verifierad kund” så att andra ska kunna lita på att omdömets innehåll kommer från en tidigare kund. Alla företag som jobbar med Reco vet att omdömen från deras kunder aldrig plockas bort om de skulle råka vara negativa eller kritiska till verksamheten. Istället kan företaget svara publikt för att dela sin syn på en specifik händelse.