Varning för förföriska löften om fast pris! Köpte ett nytt handfat inkl kommod på IKEA och fick där rekommendation att använda Hemfixarna Nordic AB för montering och anslutning. I mitt fall blev kostnaden dubbelt så hög som det offererade "fasta priset". När jag klagade fick jag information om att särskilda villkor finns om det fasta priset ska gälla. Fanns det någon information eller hänvisning till dessa villkor i min och Hemfixarnas offert??? Inte ett dyft!!! Den döljs i det finstilta avtalet och bland all annan...
Hemfixarna Nordic AB
12 omdömen om Hemfixarna Nordic AB
Inkompetenta klåpare både tekniker och… Inkompetenta klåpare både tekniker och support. Saknar läsförståelse. Begärde reklamation av utförd tjänst. Händelseförlopp Tekniker har kommit och skulle koppla in router i fiberkonverter samt koppla in TV-hubb mini från boxer (tele2). När de är "klara" internet fungerar inte, tv-hubb fungerar såklart inte då inte internet blivit korrekt installerat. Tekniker meddelar kund att det ligger ett annat aktivt abonnemang så därför går det inte att aktivera internet. Grejen...
Elektrikern dyker inte upp på morgontiden som avtalat. Hör heller inte av sig. En halvtimme efter avtalad tid ringer vi hemfixarna, som ber att få återkomma efter ha pratat med elektrikern. 5 minuter senare ringer elektrikern själv upp, och förklarar att han var ute sent dagen innan och därför inte orkade komma i tid, men att han skulle åka nu och komma om 20 minuter. 30 minuter senare ringer vi Hemfixarna igen, och förklarar att vi inte har möjlighet att vänta längre och att han missat den andra angivna tidpunkten samma...
Hemsk upplevelse att få mitt badrum förstört. Hoppas IKEA slutar sitt samarbete med dessa skojare. Det är inte sanningsenligt att marknadsföra sig som ett företag med 100% kundnöjdhet, när det är så pass många som är missnöjda.
Jag hade fått fel på mjukvaran på TV. Det kom hem en kille som satte i kontakten till TVn och gjorde en reset. Det var allt och sen sa han att han skulle återkomma på kvällen via telefon, han behövde prata med någon annan för råd. Personen skickade ett sms efter två dagar och bad om ursäkt att han inte hört av sig på grund av mycket att göra. Jag fick under dom här dagarna en faktura på 499 kr efter rot, trots att jag ingen hjälp fått. Jag köpte en ny tv men avbeställde Hemfixarna och kommer aldrig mer ha med dem att göra....
Avbokar inom 24 timmar, kan inte ordna med ny montör, utan du som kund skall styra upp allt med en ny montör som de föreslår. Detta mellanlager till företag, vad fyller de för funktion? Ingen för dig som kund, endast förmedling, inget ansvar för leveransen.
Aldrig att jag använder mig av dessa igen. Denna gång var ingen intresserad av att ta ett uppdrag med att sätta upp en gardinstång, måste ju finnas någon som kan detta, vill och är tillgänglig även under sommaren men icke...så jag avbokade.
Första uppdraget blev välgjort och för… Första uppdraget blev välgjort och för priset som var fast. Nästa uppdraget blev det mindre toppen. Fick prisförslag för 3 timmar med framförhållning att tiden kan bli mer. Det blev mer med 7 timmar (!) och ändå ett oavslutat jobb. Jag fick höra att det är ju jag som gick med att det kan bli mer tid, men hur i hela friden kan bli så mycket mer och ändå inte färdigt? På köpet fick massor med fimpar på gräsmattan. Nej, det var inte bra jobbat
Oerhört otrevligt företag. Lögn att de har 100% nöjd kund garanti. Vägrade utföra sitt uppdrag att sätta upp gardinstänger. De uteblev helt, svarar inte på sms. Ville dyka upp annat datum än överenskommet per telefon. Hantverkaren ville inte inse sin del av missförståndet med datum, svarar inte ens. Dubbelkontrollera allt de gör inkl varje siffra i deras sms, då det kan vara annat än vad som kommit överens per telefon. De kommer inte erkänna några fel, de skyller alla fel på kunden. Receptionisten la på luren. De har också...
Det var väldigt enkelt och snabbt att komma i kontakt med dem, men sen gick det bara utför. Jag ville ha en tv uppsatt på väggen. Han som skulle göra jobbet ringde och föreslog själv en tid. Efter en timme när han inte kommit ringde jag växeln och frågade om det var såhär de brukade göra. Nästa dag bestämde jag ny tid, som hemmafixaren själv föreslog även den här gången. Den här gången kom han... drygt en timme efter avtalad tid. Det gick smidigt att få upp själva fästet för tv:n på väggen. När Tv:n hängdes på fästet sa...
Aldrig mer hemfixarna. Dom är inte seriösa. Undvik dom eftersom det är ett företag som bara jagar pengar men levererar ingenting. Skickar hem till folk okunniga tekniker som inte begriper sig på jobbet. Vi beställde en tekniker som skulle hjälpa oss justera Tv med en inspelningsbox, men han hade inte den blekaste aning om hur ska han skulle göra det. Efter 15 minuter kom vi överens att han avslutar sin uppdrag. Vi kontaktade Hemfixarna det var någon Gustav och beskrev för honom vad som har hänt samt bad vi om en annan...
använde bolaget för att få hjälp med installationer av TV, Pc och mobiler efter rekommendation av Tele2. Egentligen blev ingenting rätt utfört och vi var tvungna att ta in Techbuddy för att reda ut problemen. Har litet eller inget förtroende för detta bolag och ställer mig mycket undrande hur Telle2 kan rekommendera dem. Har därefter haft en diskussion med dem kring en faktura påminnelse och den var lika tråkig som det arbete de utfört i systerns bostad. Kommer avstå vidare kontakter och tycker att andra skall iakta försiktighet.