Kan bara instämma med de tidigare missnöjda kunder. Haft en leasingbil från Hedin Segeltorp och tråkigare kundbemötande får från man leta efter. Både vid leverans samt inlämnande av bil 3 år senare från deras säljare R. Svensson och dess platschef C. Jönsson. Kommer aldrig att välja bil från Hedin segeltorp igen. Tröttare personal får man leta efter.
Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp
15 omdömen om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp
Vi hade låga förväntningar då vi kom till Haninge bilpark för att titta på en bil vi sett på Blocket efter att vi vart runt i en månad och t
Gå ej till deras verkstad. Jag fick köra tillbaka med bilen två gånger för att de inte slutfört arbetet. Båda gångerna fick jag ge namnteckning för nya felsökningsavgifter för att de skulle ta reda på vad de inte gjort ordentligt från början. De lämnade ifrån sig den med felprogramerad display samt en trasig lampa.
Värdelöst, var intresserad av en bil, hade inbyte. Säljaren frågade om vi ville gå vidare med att värdera vår bil. Det ville vi. Då informerades vi inte om att vi kunde skriva papper på den vi var intresserad av. Efter det hände inget. Säljaren bokade inte in oss för värdering trots konversationer på sms om att vi ville värdera vår bil. Åkte dit igen och mötte en trött säljare, Roger. Jag frågade på plats om han verkligen ville sälja, så uttråkad såg han ut. Vi sa att vi var intresserade av bilen vi sett och han var bara...
Köpte en bil (Givetvis en Volvo) 😍 Jätte trevligt bemötande! Rekommenderar till vänner. Kaffe och även annan dryck bjöds det på lugn jät
Tråkigt. Varit en lojal kund hos Hedin Bil i många år och köpt flertalet bilar där. Just denna gång lämnade jag in bilen i Segeltorp för ett märkligt (troligen elfel) som gör att min 2 år gamla Ford Transit plötsligt stänger av sig mitt på motorväg och rattlåset slår in. Väldigt allvarligt fel. Detta precis efter att den nyligen blivit servad. Jag är ingen kräsen kund men efter att detta hänt tre gånger under senaste året valde jag att lämna in den för felsökning då jag inte vågar använda den längre. Jag får ändå...
Köp aldrig bil härifrån. Så fort kontraktet är signerat är servicen det sämsta jag upplevt. Först hade de glömt registrera in bilen när jag skulle hämta den så jag fick vänta 2 timmar. Sen glömde de att beställa saker till vår bil men sa att det var beställt. Jag ringde och efterlyste sakerna. De skulle återkomma. Återkom aldrig. Detta hände säkert 10 ggr. Mailade även utan respons. Fick åka dit för att få tag i de. Sen ska de reparera detta genom att göra vad de skulle gjort från början. Noll kompensation. Jag mailade och...
Fantastiskt service! Från första kontakt via mail till affär! Måste ge bilförsäljaren David extra beröm för sin professionella service
Har precis samma upplevelse som flera andra skrivit om här. 20.000kr i straffavgift gällande serviceintervallen (2:a servicen av 3). Detta även fast jag ringt och bokat tid mer än en månad i förväg. Medvetet bokar de in service efter att servicedatum passerat och berättar att det absolut inte kommer bli någon straffavgift när jag hänvisade till avtalet. Kan inte rekommendera varken Hedin eller Kia
Vi var kund i flera år på verkstaden men blev besviken på hur vi blev bemött och deras dåliga kommunikation. Vi lämnade in bilen och de sa att de skulle ringa om bilen inte var klar samma dag…de ringer aldrig.
Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍
När man leasar ny bil upplyser säljare inte om att det tillkommer 13 sidor kontrakt. Det mailas istället till en. Så de tre sidor långa avtal man lusläser spelar ingen roll när de kan hänvisa till ytterligare andra sidor i (påbyggnads)avtalet. Bla står det om straff-avgift på 20 000kr om serviceintervallen inte sköts exakt som de ska. Med min upplevelse är ju detta lite som att säljarna VILL och HOPPAS att du de facto ska missa serviceintervallen och få straffavgiften i slutet av din leasingperiod. Det är EXTREMT konstigt...
Sämsta bemötandet jag haft någonsin. Ljuger kunderna rakt upp i ansiktet. Kom ända upp till deras Chef som heter Paiman, som även han ljuger om allt. Flertal fel finns på en bil som de ska ha kontrollerat innan de lämnar ut. Men när jag åkt därifrån och upptäckte felen som de inte upptäckt så ber han vända mig till Arn och BYD.
Trevligt person, enkelt att prata med snabb och smidig affär.
Jag har leasat en Kia genom Hedin bil i Segeltorp mellan 2020 till 2023, och jag måste säga att jag är otroligt missnöjd med hur jag blev behandlad och bemött när jag lämnade tillbaka bilen. När jag och min pappa kom dit för att lämna tillbaka bilen så fick vi träffa en medarbetare J som sa att allt såg bra ut med bilen och fick till och med ”beröm” för att bilen var i så bra skick och att jag dessutom kört mindre än vad jag hade kunnat. Han sa att affären var klar och vi lämnade. En dag senare får jag ett sms från J där...
Köpte ny Kia med 7 års garanti. Inkl vinterhjul. Sedan inne 2 ggr med pyspunka på vänster framhjul. Sägs vara ventilproblem. Nu samma fel på samma hjul, men nu enl Hedins så gäller inte garantin för vinterhjulet. Garantin sägs inte gälla med samma längd som bilen i övrigt och inte lagningen heller. Blev inte upplyst om att få möjlighet till Kiagodkända hjul, som haft 7 års garanti. Nu är felet åtgärdat av en riktig däckverksatd på egen bekostnad. Superdåligt Hedins ! Kia ska även få en upplysning av detta fall.
Mycket oseriösa. Hävdar att ett originaltillbehör monterade av dem som beställdes i samband med att bilen beställdes ny, gör att bilens nybilsgaranti upphävs. Varför säljer märket på min bil originaltillbehör som monteras av Hedin bil i Segeltorp för att sedan hävda att detta ej innefattas av bilens garanti. Bilen är under 2 år gammal. Rådet jag kan ge er, vänd er inte till Hedin Bil om ni vill åberopa nybilsgaranti på bil eller originaltillbehör monterade av dem. Kontentan blir såldes, köp ingen bil av dem.
Hedins Bil. Vad kan man säga om Hedins Bil annat än att det är ett företag som inte har en uns kundfokus alls. Vi var där i vintras för ett bilköp. Vi gick omkring i butiken i 40 minuter utan att en enda säljare tog kontakt med oss, dom satt mest och fikade i grupp. Nu vart det så att vår bil som vi köpte hos en annan bilhandlare gick sönder och fick bogseras till en serviceverkstad, tyvärr då vart det Hedins bil! Vi vart anvisade en plats att ställa bilen på och pratade med personalen om att dom skulle ta in...
Hämtar ny bil för 413000 29 maj. Då talar man om att dragkroken inte är monterad. Det hade varit lämpligt att säga det INNAN jag byter bort den gamla med krok. Nåväl verkstaden "hör av sig" för att bestämma tid för montering enligt säljaren. Efter två veckor mejlar jag eftersom ingen hört av sig. "Det har varit slut på krokar men nu har det kommit in och de hör av sig nästa vecka för att boka tid". Absolut inget hörs från Hedin Bil. Efter 5 veckor från leverans av bilen, utan både dragkrok och kontakt från någon på Hedin...
SAAB har ett rekommenderat pris för 3D-service på äldre SAAB-ar, men när jag utförde en 3D service i Segeltorp på min Saab 95 konstaterade jag att Hedin Bil inte följer rekommendationen. Priset låg c a 900 kr över det rekommenderade priset som följde i utskicket med mitt Saab-kort i maj (resp aug).. Övriga auktoriserade Saab-verkstäder i Sverige följer det rekommenderade priset. Vid kontakt med ansvarig för eftermarknadsservice fick jag svaret att .Hedin Bil tillämpar fri prissättning och således inte behöver följa rek....