Går in på tickets hemsida och väljer mina datum jag ska ska vara borta. Jag bokar ett paket med flyg och hotell via ticket.(Tänker att det skulle vara smidigt och säkert) När jag anländer till hotellet så säger dem att jag skulle vart där en dag tidigare. Med andra ord har Tickets system bokat in en extra natt än vad jag önskat.. Detta får jag givetvis betala för... Ringer till tickets kundtjänst som säger ''sorry systemet gör så ibland och det är inget vi kan göra, vi kan inte kompensera dig på något vis'' Ticket måste...
14 omdömen om Ticket
Vi fick inte använda av Ticket utfärdade presentkort vid bokning online utan förväntades att åka många mil till en butik eller boka per telefon där det inte gick att komma fram om man inte ville sitta i telefonkö i timmar. Otroligt dåligt och sannolikt även olagligt att vägra infria vad som får betraktas som ett skuldebrev. På deras hemsida anger de oslagbar kundservice! Välj en seriös resebyrå i stället.
Vi bokade biljetter till Mallorca för några dagar sedan. När det var gjort, bokade vi sedan boende då vi ”hade” flygbiljetter. Vill nämna att vi fick bokningsbekräftelse om att allt är betalt osv, fick tom. bokningsnummer från flygbolaget osv. En dag senare försvinner min bokning från flygbolaget och senare kommer mail om att resan inte är bekräftat. Så tack vare dessa j**vla pajaser så kostade nu samma flygbiljetter 6000kr mer än vad jag betalade i början. Var ju nu tvungen att boka då jag står med boende men inget flyg....
Jag hade extremt högt ställda förväntningar på min rundresa i Peru och Kenzan som researrangör överträffade dessa. Allt fungerade utan minst
fredag 22/9 kl 12:57. Slutför bokning via nätet Köpenhamn München t/r för mig och min medresenär, och betalar. Inser när jag får bekräftelsen på mail samma minut att jag har bokat in en månad fel. Här står att jag ska få mina biljetter när resan närmar sig. fredag 22/9 kl 12:57. Försöker ringa 0700-456119. Tel.svar att de inte kan ta emot samtal. fredag 22/9 kl 12:59. Ringer 0771-456789. Likadant där. fredag 22/9 kl 13:00. Påbörjar bokning på nätet, där jag sett att det dyker upp en dialogruta att de kan hjälpa till...
Avbokade min bokning utan att meddela mig = blev en trist och dyr upplevelse på flygplatsen. Vid kontakt beklagar de bara och säger att de inte kan ta ansvar för missen de gjorde. Undvik!
Aldrig igen! Flyget blev avbokat. Måste betala 395kr för att få mina pengar tillbaka. En jäkla massa tjuvar! En resebyrå som passar på när det sker sådant för att tjäna pengar vilket personalen på ticket själv sagt att de vill tjäna pengar, bedrövligt... Rekommenderar er som vill se riktiga reviews att söka på ”ticket privatresor”, då de verkar på något sätt samla alla sina negativa reviews där trots att det är samma företag.
Detta bolag kan endast rekommenderas om allt går bra. När det väl blir strul blir det riktigt struligt. Bolaget tar ut en avgift utan grund i avtal, "glömmer" att göra en återbetalning i två månader (jag behövde själv påminna) och har ingen service överhuvudtaget. Kommer inte boka via dom igen!
Jag köper deras tilläggstjänst ombokningsbar biljett och när jag sedan behöver nyttja den hävdar de att jag måste använda den innan jag påbörjar första resan. Dvs den är oanvändbar om man under pågående resa behöver boka om. Jag fick sålunda betala för en helt ny returresa för hela familjen som kostade lika mycket som den ursprungliga tur och returresan. De säljer en tjänst som är omgärdad av så mycket villkor att den är oskälig. Undvik detta företag.
BOKA INGA RESOR HOS TICKET. Tar hutlöst betalt när flyget blir inställda. Vi fick betala 2.380:- i hanteringsavgift när vår resa med Singapore airlines blev inställd. HÖGST OSERIÖST.
Dålig service, dåligt bemötande.
Varning för Ticket! Råkat ut för falsk marknadsföring där hotellbeskrivning inte alls överensstämmer med verkligheten och priset var hutlöst. Ticket hanterade min reklamation ytterst oprofessionellt och tog inte ansvar för sin felaktiga beskrivning, utan skyllde allt på sin leverantör. Dessutom dröjde det flera veckor efter utlovat datum tills de återkom i ärendet. Detta efter att jag jagat dem per telefon och mejl upprepade gånger. Riktigt uselt! Kommer aldrig någonsin använda detta oseriösa företag igen.
Omständigt bokningssystem och mycket strul, men de löste situationen bra!
VARNING OSERIÖST FÖRETAG! Ticket Privatresor AB som äger Airngo.se, är grymt oseriösa. Köpte av misstag resa ett år fel. Det ignorerade detta och behöll mina pengar. STOR VARNING. Några kronor dyrare men absolut inte värt det!
Jag har rest med ticket vid flera tillfällen. har varit nöjd samtliga gånger. de har bra kundservice och det är lätt att förstå vad de olika pristilläggen innebär vilket jag upplevt som svårt hos andra bolag.