Tui Sverige AB

Tui Sverige AB

Llama 0771-84 01 00 www.fritidsresor.se
Omdömen totalt
19
Snittbetyg
1.1

19 omdömen om Tui Sverige AB

Visar 19 omdömen med 1.1 i snittbetyg
Camilla S
Escribió sobre Tui Sverige AB

Finns inte en chans jag flyger med Tui igen.Det finns ingen representant på plats utan bara en app att följa som inte funkar. Ingen att fråga utan skapar förrvirring och irritation hos passagerarna Försening dessutom med 12 timmar som de inte tar ansvar ger ersättning för.Skitbolag helt enkelt! Rekommenderas ej

Reco tipsar!
Kenzan Tours
4.7/5 i betyg av 388 omdömen 4.7 av 388 omdömen
BadgeThreeYears

Jag hade extremt högt ställda förväntningar på min rundresa i Peru och Kenzan som researrangör överträffade dessa. Allt fungerade utan minst

Robert Stefan L
Escribió sobre Tui Sverige AB

Vi hade betalat för en charterresa som vi valt avbokningsskydd på. Ringde till kundservice en tid senare för att kolla vad det skulle kosta att avboka då vi kommit på andra tankar, vi fick ett muntligt belopp som skulle avgå från totalsumman och vi godtog detta efter en stunds fundering. När avräkningsnotan kommer så är det belopp man tagit bort 60% högre än det vi fick från kundtjänst. När jag ringer upp så får jag svaret att kundtjänst har sagt fel belopp, jag säger att vi tagit beslutet på de siffror jag fått från... 

1
Mikael S gillar detta
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Isak G
Escribió sobre Tui Sverige AB

Jätte dåliga med att lösa problem så fort dom får pengar så tänker dom inte på något rekommendera ej boka på annat bolag

Reco tipsar!
La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 505 omdömen 4.6 av 505 omdömen
BadgeFourYears

Fantastiskt fint anordnat bröllop i Italien!

Carmen J
Escribió sobre Tui Sverige AB

Bokade en resa till Kreta, när jag bokade stod det att jag har ångerrätt i 24 timmar. Ringde efter 14 timmar till TUI och avbokade resan och kundtjänsten säger att jag inte får tillbaka min anmälningsavgift på 6000 kr. Jag har anmält TUI nu

Irene E
Escribió sobre Tui Sverige AB

Vi går ombord på planet först av alla då vi beställt assistans. När vi hade satt oss beordrade en flygvärdinna oss att flytta framåt i planet, eftersom ett annat par skulle inta våra platser. Vi hamnade långt fram i planet och fick tre säten för oss själva. Det var tomma säten framför, bakom och vid sidan om oss. Min dotter (som begärt assistans) reagerade på att startsträckan upplevdes extra lång - och plötsligt ett dån av ljud som hon inte var beredd på- hon reagerade med ett skrik som var över på några sekunder. Därefter... 

Jan Stefan A
Escribió sobre Tui Sverige AB

Lanzarote nyss, betalt extra för benutrymme! Dom sätena fanns inte ens på planet.. Hemresa då fanns vi över huvud taget inte med,så vi fick stå i boardingen och vänta till siste man gått in sedan kom dom och skrev boardingkort FÖR HAND! inga extra benutrymme eller något,, Det enda som räddade allt var personalen som var trevlig och hjälpsam och gottgjorde så gott dom kunde.... TUI är skräääääp!

Katarina Birgitta V
Escribió sobre Tui Sverige AB

Varning för urusel service och lika uruselt ansvarstagande på resmålet. Vi bokade en utflykt via TUI:s app och via fortsatt sms-konversation med TUI:s personal. Vi betalade samt fick bokningsbekräftelse och voucher. På avresedagen blev vi inte upphämtade. När vi till sist fick tag på företaget som skulle genomföra utflykten fanns ingen bokning. TUI:s personal på plats försökte först slå ifrån sig och hänvisa till att det är ett annat företag vi bokat med och att vi ska vända oss till dem. Till sist, när vi visade sms-konversationen,... 

Julienne J
Escribió sobre Tui Sverige AB

If I could give this company a zero rating, I would. The worst customer service experience we have ever had. From the moment we tried to check in TUI they couldn’t find our booking even though they had already taken our money & we had a booking reference #. We finally got seats on the plane after waiting for 2 hours at the check-in at Copenhagen for them to figure this out almost missing our flight. As we board the plane they said they weren’t aware we had an infant with us well (even though we had an infant ticket). They... 

Nellie H
Escribió sobre Tui Sverige AB

Skulle boka nyårs drömresa - blev en katastrof Ringde glatt till tui och ville boka en nyårsresa som vi länge längtar efter. Då jag har en har en funktionsvariation ville vi kontrollera några få saker innan bokning ringde vi in och sa att vi behöver ett hotell med mindre avstånd m.m då Angelika som svarade föreslog en strandpromenad att springa på vilket inte kändes så lämpligt.. Vi nämnde att vi hade hittat ett fint hotell som hade allt vi sökte och hade några få frågor innan bokningen - då Angelika svarade att hon inte... 

Malin M
Escribió sobre Tui Sverige AB

Katastrof! Det som TUI angivit på sin hemsida om hotellet stämmer ej. Biggest scam ever. När vi kontaktat TUI gällande detta så säger de att de ska ”återkomma om en stund”. 8 timmar senare återkommer vi till TUI efter att inte ha fått svar. Då ber de om ytterligare tid i ärendet. Till slut får man ett sms med kort och gott : ingenting. De tänker inte bistå med något eller agera. Sämsta service någonsin och vi har fått vår semester förstörd. TUI ska anmälas till allmänna reklamationsnämnden. Tips till allmänheten är att inte... 

Daniel O
Escribió sobre Tui Sverige AB

Bokat en resa med TUI fick den avbokad efter ett par veckor. Ringer upp för att få reda på att den gått upp i pris med 15000 kr. Det går inte att få den till samma pris igen. Kollar online på deras hemsida och resan ligger kvar till samma pris. Tänk en gång extra innan ni bokar eller är i kontakt med deras kundtjänst. Tur att det finns fler bolag att boka resor hos.

Rawaz A
Escribió sobre Tui Sverige AB

Det började med att vi bokade en smekmånads resa i god tid. Vi kände att vi hade väldigt tur då alla priser gick upp som bara den efter ett par månader. Nu närmare avgång, så bokar dom först om våra biljetter då det är "för få" som ska åka det datumet, vi var såklart upprörda över det i första hand då vi bokade semester genom jobb och dylikt men fick ta det som det var. Sedan ca 2 månader innan så avbokar de hela resan och säger att de slutat åka till den destinationen, kommer med budget förslag som inte motsvarar den ursprungliga... 

VICTOR L
Escribió sobre Tui Sverige AB

Tui bokade om resan pga få bokade. Efter samtal med dem fick jag bekräftat att resan skulle kunna återbetalas om jag gjorde ett val inom 2 veckor. Jag gjorde ett val att avboka inom en vecka och supporten säger att det finns en anteckning att resan är avbokningsbar i några dagar. Pissdålig support och extremt dålig service. Kommer självklart inte boka med dem igen. Om allt blir som jag vill så går de i konkurs nu. Jävla skitföretag och jag önskar att jag hade kollat här innan så hade jag nog tänkt om..

ARASH J
Escribió sobre Tui Sverige AB

Avvakta inte – Anmäl direkt till Allmänna Reklamationsnämnden så kommer TUI göra om och göra rätt! Skurkar tagna på bar gärning ! *Adderar till ovan* Efter diskussion med TUI har de gått med på 1000:- i kompensation för min tid Anmäl de direkt och ring inte deras kundtjänst för att försöka få kompensation. De struntar i att de har avtal med sina kunder och efter att ha sålt biljetter med incheckat bagage ljög de ständigt mellan 25/5 till 29/6 där de krävde ytterligare 1159kr per person för samma tjänst... 

Klaus werner G
Escribió sobre Tui Sverige AB

Fick nyligen ett mejl om att resan från Växjö till Teneriffa inställts pga för få bokningar. Det var ca 3 veckor kvar till avresa. Faktum var att man stängt möjligheten att boka ett flertal veckor innan. Ringde Tui för att kolla att nästa resa över nyår (några månader framåt) verkligen skulle bli av ( man måste ha en ängels tålamod för att klara av att vänta på att kunna komma fram ) och det uppgav man i telefon att så skulle ske. Idag 9 november ringer man från TUI och meddelar att avresa den 28 december ställs in och att... 

Thomas B
Escribió sobre Tui Sverige AB

Höstlovsresan till Rhodos blev utan anledning flyttad till veckan innan höstlovet, vilket givetvis inte fungerar för en barnfamilj. Detta gjordes 3 veckor innan avresa så vi har ingen möjlighet att boka något motsvarande till rimligt pris. Tui gjorde sig samtidigt helt onåbara per telefon, så efter några dagars köande kunde vi till slut avboka resan via Facebook - fantastiskt oseriöst! De enda skälen vi hade för att boka med en ”seriös” aktör, d.v.s. trygghet och någon att ringa, visade sig vara helt falska. Aldrig mer Tui... 

MARTIN W
Escribió sobre Tui Sverige AB

Återbetalar inte resa som är bekräftad som avbokad för 6 veckor sedan (pratar om automatiska processer för återbetalning), har aldrig hört om en automatisk process som tar mer än några dagar. Har inget förtroende kvar för detta företag. Har varit i kontakt med ekonomi-chefen i Norden, men även han lägger locket på. Avråder alla från att boka en resa med detta företag...

Jennie I
Escribió sobre Tui Sverige AB

Blev en riktig mardrömsresa ner till resmålet, med påhopp från ombordpersonal där vi anklagades för att ha ätit mat (SOM VI FAKTISKT HADE BETALAT FÖR) som vi enligt dem inte skulle ha, då de lyckades göra bort sig och lämna en annan resenär UTAN sin beställda mat. SÅ FULT gjort och inte ens en ursäkt kom det. Utöver det dålig info vid transfers, ingen direkt kontakt med någon under hela veckan och sedan extremt dålig lösning på förseningen om 9 timmar. Att INTE ges tillgång till ett rum med tre barn under 3 år så att de... 

Tobias E
Escribió sobre Tui Sverige AB

Missade en resa till Egypten november 2015 pga att Fritidsresor givit väldigt knapphändig information rörande giltighetstid på pass. De skickade dock gladeligen ut massor med reklam för att handla på flyget osv. Värdinnan på flygplatsen sa att det många som råkat ut för samma sak tidigare. Finns stor sannolikhet att ni aldrig kommer få oss som kund igen. Tobias

Filtrera omdömen