Uppsala Stadsbud

Uppsala Stadsbud

www.uppsalastadsbud.se
  • BadgeSixYears
1 081

Uppsala Stadsbud har med sina anor så långt tillbaka som 1887 en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen. All personal har den utbildning som krävs för yrket och vi har självklart yrkestillstånd och alla försäkringar som kan behövas. Vi utför alla typer av flytt; bohag, företag, arkiv, packning, tunga lyft; i hela Skandinavien....

1081 omdömen om Uppsala Stadsbud

Sedan starten hos Reco 2014

Helena V
Skrev om Uppsala Stadsbud

Trevliga killar, snabb och bra service. Smidigt med lånekartonger.

Jenny S
Skrev om Uppsala Stadsbud

Mycket vänligt och smidigt bemötande genom hela processen från offert till genomförd flytt från hus till lägenhet . Eftersom jag genomfört en flytt tidigare med Uppsala stadsbud litade jag jag på att de skulle vara proffsiga vilket de var även denna gång. Det var enkelt att hämta kartonger och få tips och den personal som hjälpte till på flyttdagen var väldigt hjälpsamma, vänliga och tillmötesgående. Vi hade ett fint samarbete.

Ingela A
Skrev om Uppsala Stadsbud

Fantastiskt bra bemötande och ett tufft uppdrag som de lyckades lösa. Otroligt tacksam till gänget som fixade detta tunga jobb.

Lars Fredrik L
Skrev om Uppsala Stadsbud

Vi anlitade Uppsala Stadsbud för några år sen när vi skulle flytta och var väldigt nöjda och allt kändes proffsigt och tryggt, vilket gjorde att vi anlitade dom igen när det var dags för nästa flytt, men den andra flytten är vi tyvärr missnöjda med. Man visade ingen varsamhet mot golven i bostaden vi flyttade ifrån, vilket ledde till skador på flera ställen, och en möbel blev även skadad under flytten p.g.a. ovarsam hantering. Kontakt togs skriftligen via e-post gällande det här efter genomförd flytt, men trots påminnelse...

Ulrika W
Skrev om Uppsala Stadsbud

Bästa killarna, glada och ser inga problem alls - bara lösningar!

Mikael R
Skrev om Uppsala Stadsbud

Kontorsflytt ca 50 arbetsplatser mellan två närliggade kontor i Uppsala. Bra offert med lägre fast pris än övriga och med tydlig beskrivning om vad som ingick. Lätta att ha att göra med och villiga att lösa frågor som uppkom under flyttdagarna. Stort fokus på vår flytt då tidpunkten närmade sig. Lite strul med kontaktpersoner under semestertiden innan flytten. En del märkta kartonger placerades i fel rum. Detta skedde senare på lördageftermiddagen då vi upplevde att koncentrationen minskade något.

Wanda R
Skrev om Uppsala Stadsbud

Bra. Tydlig. Händig. Stor Hjälpsamhet.

Sofie S
Skrev om Uppsala Stadsbud

Bra bemötande och serviceminded. Mycket trevlig och proffsig personal. Vår flytt gick så smidigt och säkert. Vi flyttade 60 mil och det var så skönt att få den hjälpen vi fick! Kan verkligen rekommendera.

Ann-Kristin B
Skrev om Uppsala Stadsbud

andra gången vi har nöjet att anlita Uppsala stadsbud. mycket bra bemötande och ordning och reda. rekommenderas

Ingrid J

Duktiga snabba , tar gärna dom igen , plus 10

Maria L

Fantastiska! Bästa ever, och jag har flyttat ofta 😍

Britt-Inger R

Snabbt säkert och trevlig personal Mitt tilltalsnamn ät Britt-Inger Rönnqvist

Karin S
Skrev om Uppsala Stadsbud

Trevliga, proffsiga och mycket skickliga!

Jan-Ove F
Skrev om Uppsala Stadsbud

Punktliga. Trevliga och hjälpsamma. Duktiga på att packa, flytta och placera flytten rätt. Duktiga på att lyssna! Hade inte helt så stora förväntningar!

Peter S
Skrev om Uppsala Stadsbud

Bra och service och gladd bemötande av personalen.

Ulla F
Skrev om Uppsala Stadsbud

Allt gick smidigt. Från beställning av flytt och magasinering till själva flytten. Vi är mycket nöjda. Inga krångligheter. Vi är mycket nöjda

Klg R
Skrev om Uppsala Stadsbud

Självklara valet-Igen o igen! Proffsiga,punktliga och tillmötesgående -allt fungerar perfekt!

Marie E
Skrev om Uppsala Stadsbud

Killarna var lyhörda, serviceminded och väldigt trevliga och kunde sitt jobb!! De gjorde ett super jobb och så snabba och effektiva!!

Jenny V
Skrev om Uppsala Stadsbud

Snabba, tillmötesgående och proffsiga. Rekommenderar varmt Uppsala stadsbud! Enda saken som kunde göra det något bättre är eventuellt ett lite snävare fönster gällde det uppskattade beloppet.

Ina-Maria J
Skrev om Uppsala Stadsbud

Märks att de är experter på flytt då de fick in vårt tunga och otympliga skrivbord genom ett nålsöga till dörröppning. Tack vare deras erfarenhet löste det sig!

Eva M
Skrev om Uppsala Stadsbud

Punktliga, trevliga och professionellt utfört arbete.

Iréne O
Skrev om Uppsala Stadsbud

Har använt Uppsala stadsbud vid 3 flyttningar och det har fungerat superbra, det självklara valet för oss:)

Mia H
Skrev om Uppsala Stadsbud

Bra tillgänglighet i telefon, snabb återkoppling både per telefon och mejl, bra bemötande både i telefon vid planeringen och vid leveransen. Allt var snabbt och effektivt i alla led. Jag fick ett antikt klädskåp flyttat från Uppsala till Hälsingland och är alltså mycket nöjd! Det kostade mig några tusen, ganska dyrt för mig, men OK när allt fungerade så bra.

Marijn H
Skrev om Uppsala Stadsbud

Good and efficient moving company.

Eva L
Skrev om Uppsala Stadsbud

Trevligt bemötande, snabb packning men en antik karmstol blev förstörd (repad och tappad intarsia) pga att den inte plastades in.

Marika H
Skrev om Uppsala Stadsbud

Professionellt bemötande, god service, prisvärt.

Viktoria A
Skrev om Uppsala Stadsbud

Proffsigt hela vägen från bokning till flyttdagen. Det här är min andra flytt med Uppsala Stadsbud - rekommenderar de starkt!

Nils K
Skrev om Uppsala Stadsbud

Bemötandet var mycket trevligt såväl vid offertförfrågan som beställning, packning, lastning och lossning. Vi hade inga speciella förväntningar, annat än att allt skulle gå bra och det gjorde det verkligen! Chauffören, som backade in den stora bilen på gården, gjorde ett imponerande jobb. Alla tre män, som packade och lastade, gjorde det snabbt och på ett trevligt sätt. Tjänsten, som vi köpte, var packning av en del av bohaget. Vi hade själva packat en hel del i förväg. Sedan var det lastning, transport från Storvreta till...

Liv T
Skrev om Uppsala Stadsbud

Super trevliga & proffsiga! Rekommenderas varmt!

Mia L
Skrev om Uppsala Stadsbud

Alla saker packades väl och kom fram oskadda. Duktiga flyttkarlar som slet hårt med alla trappor utan att klaga eller förtröttas. Mycket nöjd med hur flytten utfördes.

Johannes N
Skrev om Uppsala Stadsbud

Helt otroligt! Jag flyttade från lägenhet 4 tr utan hiss, och behövde tömma vindsförråd och källarförråd, till villa i Sörmland. Så sanslöst proffsigt utfört, och så trevliga, de brydde sig verkligen om att det skulle bli bra, de var måna om mina saker och klarade av att få upp en 100 kilo tung säng för en smal trappa. Toppbetyg! Dyrare än konkurrenterna, men de flesta konkurrenter är oseriösa. Så nöjd att jag valde Uppsala Stadsbud.

Ann-Sophie N
Skrev om Uppsala Stadsbud

Trevliga och snabba killar när vi flyttade ut ifrån vår lägenhet. Ni är Välkomna tillbaka när vi flyttar in i vår nya bostad!

Ales J
Skrev om Uppsala Stadsbud

Väldigt smidigt. De var väldigt försiktiga med våran tunga skåp.

Db C
Skrev om Uppsala Stadsbud

Hej! Uppsala Stadsbud löser uppgiften så smidigt och lätt. Väldigt trevliga och hjälpsamma. Mycket varsamma och packar stadigt och tätt så allt kommer med. Jätte nöjd! Maria

Malin C
Skrev om Uppsala Stadsbud

Proffsiga och effektiva! Det fasta priset motsvarande arbetsinsatsen. De som lyfte och packade bilen på själva flyttdagen var hjälpsamma och försiktiga med våra ägodelar. Mycket nöjd med arbetet!

Ted A
Skrev om Uppsala Stadsbud

Enkla att ha och göra med och väldigt bra service under själva flytten.

Staffan P
Skrev om Uppsala Stadsbud

Vi fick ett väldigt bra bemötande i alla kontakter. Alla vi mötte var trevliga och hjälpsamma. Vi fick hjälp med utflyttning, magasinering och inflyttning.

Evangelia Anna D
Skrev om Uppsala Stadsbud

Bra service, trevliga och effektiva flyttare och bra kundtjänst för bokning och offert.

Kristina M
Skrev om Uppsala Stadsbud

Trevligt bemötande och stuvande i världsklass.

Ylva A
Skrev om Uppsala Stadsbud

Väldigt trevligt bemötande, snabb, smidig och proffsig flytt.

Anders R
Skrev om Uppsala Stadsbud

Fick otrolig bra service från er. Positiva hjälpsamma ”gubbar” som hade lösningar på de problem som uppstod under vår flytt. Kan varmt rekommendera Uppsala Stadsbud till andra som söker hjälp med att flytta sitt bohag!

Claes C
Skrev om Uppsala Stadsbud

Trevlig och lättsam personal - kunde varit något mer försiktiga med den tygklädda möbeln

Anna F

Pålitliga. Kommer när de lovat. Inget krångel. Hjälpsamma

Gustav A
Skrev om Uppsala Stadsbud

Enkel kontakt och sen ett grymt gäng på plats. Ordnade allt lagade till och med ett trasigt trappsteg och hjälpte till att packa blommor som vi skulle flytta själva. Trevliga och omtänksamma!

Martin P
Skrev om Uppsala Stadsbud

Kan varmt rekommendera Uppsala Stadsbud. Ringde och begärde offert, enkel och tydlig offert på mailen. Slutpriset var enligt offerten så inga otrevliga överraskningar. Trevliga flyttgubbar som var noga med att plasta möbler och dyl, lånade ut kartonger och så till så att vi var nöjda innan de åkte för dagen. Nu ska vi inte flytta på ett tag men kan till övriga bara rekommendera företaget!

Saga A
Skrev om Uppsala Stadsbud

Mycket bra! Lugnt och fint och metodiskt. Bättre än vad jag hade kunnat förvänta mig. Det kändes tryggt och trevligt. Det var en del i en flytt från ett hus till en lägenhet

Linus B
Skrev om Uppsala Stadsbud

Alltid trevligt bemötande och snabb respons. Har anlitat dem flera gånger och alltid uppskattat deras service.

Aimo A
Skrev om Uppsala Stadsbud

Hej, vad glad jag blir att jag blir kontaktad för jag har bara gott att säga om killarna som hjälpte oss med flytten. Alla 5 var proffsiga och trevliga. Jag är såå nöjd och kommer absolut att rekomendera Uppsala Stadsbud till andra!

Sonja U
Skrev om Uppsala Stadsbud

Mycket nöjda från beställning till leverans.

Tijana K
Skrev om Uppsala Stadsbud

Proffsiga, korrekta, snabba men tog väl hand om pianot som skulle fraktas.