Skrev om
Vifix Service Din Byggfirma i Stockholm AB
Vet inte riktigt vart jag ska börja.
Min sambo börjar med att boka detta bolag sedan får vi ett sms som skulle vara avsett till en annan kund. Inget problem med det tänker vi utan sånt händer.
De godkänner och bekräftar att de kommer och städar hos oss i avtalad dag och tid.
Vi bemöts av en dam som kommer en timme för sent, som inte heller verkar ha rätt redskap för flyttstäd men vi ger det en chans.
Den stackars damen dröjer väldigt länge vilket inte är konstigt då hon är ensam och lämnar vår lägenhet väldigt sent... och smutsigt.
Vi bifogar bilder och feedback till någon typ av ansvarig/chef/vd/ägare som heter Viktoria. Hon medger att det var ett dåligt jobb och erbjuder att hon kommer tillbaka och städar igen vilket lämnar mig med några frågor då jag inte kan riskera ÄNNU ett dåligt jobb.
Ska hon göra om samma "städning"?
Vad garanterar mig att detta faktiskt blir bättre?
Kommer jag få resultatet jag önskar om hon dyker upp IGEN utan dammsugare och resterande redskap som behövs för att göra ett bra jobb?
Kommer det bli rent nog för MIN hyresgäst?
Kommer vi få fixa detta en 3e gång om vi tar risken?
Så jag försöker nå viktoria och förvånas (fast ändå inte) över hur svårt det är att kontakta henne eller någon som kan svara på mina frågor. Jag ringer ett nummer ett nummer relaterat till bolaget och hamnar hos hennes mamma? frågar kort om Victorias nummer och får numret och tacka..
Jag ringer upp Viktoria och frågar vad som garanterar mig att detta jobb blir bra då jag hellre byter städfirma och uppskattar att man hellre är ärlig så att jag kan lösa detta på annan väg.
Bemöts av en ursäkt som var att det inte fanns lampor samt att det var dåligt väder.
Jag har lampor i varje rum sedan många år tillbaka och att man bara kan utföra flyttstäd vid bra väder har jag aldrig hört talas om tidigare, inget jag heller tror på.
Mina påståenden om att jag har lampor (något jag känner till ganska bra) samt min fråga om vädret tog hon EXTREMT dåligt, det eskalerar så pass så att hon skriker att hon ska anmäla mig och min sambo för att jag ringt hennes mamma?
Så resultatet av detta är nu:
- En kontakt person som inte kan ta kritik/feedback.
- En städning som var under all kritik, påminner ungefär om en akut städning man gör hemma när svärfar spontant ska hälsa på.
- Letandet av en ny städfirma som kan komma inom 1-2 dagar (verkar helt omöjligt just nu)
- Företagen (3) som ska komma efter kan nu inte arbeta och utföra sina uppgifter.
- Familjemedlemmar + en hyresgäst som får offra arbetstid + fritid för att städa upp.
- Kostnader pga tidsbristen då akut hjälp kostar mer än planerad.
Den enda jag faktiskt kan rekommendera är “chefens” mamma som bemötte mig jättebra och gav mig numret utan problem, otroligt trevlig dam Så vill du ha en smidig flytt, aldrig detta bolag. Ursäkterna håller samma kvalitet som städningen, så spara dig själv pengar och mental hälsa och boka vem som helst Hatar du någon? Då rekommenderas detta bolag starkt!