Wrote about
Netonnet AB - Warehouse Shop Stockholm 2
Företaget verkar annonsera det som inte finns i stället för visaversa. Har själv vid flera tillfällen märkt att varan har fel pris uppåt eller varan inte finns överhuvudtaget, bara enligt nätet skulle det finnas i butiken.
Julen 2016 gick företaget ut via TV och nätet att nu finns det kaffebryggare Moccamaster för 990kr. Som man kunde förvänta sig när man kom till butiken, var varan naturligtvis slut, hur annars? Platsen som hade reserverats för kaffebryggare var också liten. Inget att skryta att här säljs det mängder,... tvärtom. Frågare personalen om det redan var slut när reklamen kom ut precis. -Ja, svarade han men tillade att det skulle komma mer till samma pris och att priset skulle gälla alla mellandagar!
Hemma gick jag på nätet och såg att man kunde bocka för om man ville ha bevakning av varan. Det ville jag, så jag bockade för och några dagar senare fick jag mail att varan hade kommit till butiken närmast mig. Eftersom jag förut märkt att varor saknas eller har haft fel pris, bestämde jag mig att ringa till kundservicen och dubbelkolla om det var sant. Efter 20 minuters köande i telefon fick jag beskedet att varan hade kommit till butiken, men att den nu skulle kosta 1590kr i stället för 990kr. Jag förklarade för kundservice att jag inte hade haft bevakning på 1590kr utan 990kr Moccamaster, varav jag fick en förklaring att varan visserligen var den som jag hade kryssat intresset för, men att de inte kunde garantera till det priset som jag hade kryssat för på grund av att de hade olika priser från vecka till vecka.
Så igen kände jag mig lurad men hade lärt mig att istället för att åka till butiken, ringde jag istället. Det var klokt gjort för jag sparade mycket tid och bensinpengar samt onödigt besvär.
Så alla ni som ser något extra lockande prismässigt ring istället för att åka till butiken. Samma gäller på nätbutikens bevaka-saker , vad är det för vits att vänta på svar att viss vara har kommit om den inte är till det pris som det står i bevaka fältet. I så fall skulle alla varor kunna vara utan pris. Personalen verkar inte heller veta vad som gäller, så man undrar vilken sorts personalpolitik de har i företaget. Och till företaget skulle jag vilja säga att, vad tror ni att ni vinner på detta och sälj istället det ni har! För det här känns riktigt d...surt!