Alpingaraget

Alpingaraget

• BadgeTwoYears

Alpingaraget - Sveriges ledande aktör på alpin utrustning. Vi startade 1994 och erbjuder dig som kund personlig service för att du ska kunna uppleva en så härlig dag på berget som möjligt. Vi är samma personer som jobbar i e-handeln som i butiken i Stockholm och du är varmt välkommen att ringa eller komma förbi om du skulle...

310 omdömen om Alpingaraget

Cecilia H
Skrev om Alpingaraget

Snabb service o och leverans.

Josef L
Skrev om Alpingaraget

Skickar fel artikel och svarar inte på mail.

Peter G
Skrev om Alpingaraget

Väldigt kunnig och trevlig personal som kan skidåkning eftersom de åker skidor själva.

Carl B
Skrev om Alpingaraget

Bra sortiment och dom kan sina saker. Känns inte som det finns något riktigt alternativ till dem i stan

Mattias E
Skrev om Alpingaraget

Hej! Detta var min första gång som jag beställde en vara ifrån Alpingaraget. Tyvärr så fick jag senare besked att ordern var makulerad pga felaktigt lagersaldo. Väldigt besviken. //Mattias

Robert H
Skrev om Alpingaraget

Bra och kunnig service, snabb leverans.

Nicke N
Skrev om Alpingaraget

Otroligt duktiga på sin grej samt väldigt trevliga.

Ola E
Skrev om Alpingaraget

Bra. Kunniga och bra bemötande.

Max C
Skrev om Alpingaraget

Snabb och säker leverans, kanon!

Jan S
Skrev om Alpingaraget

Fungerade jättebra att beställa på ”nätet ” fick vad jag beställt och snabbt. Har även varit fysiskt till alpingaraget fick hjälp med goggles. Det är nog en bra affär.

Baard H
Skrev om Alpingaraget

Veldig bra pris. Sjokkerende raskt levert. Topp score! :)

Ulf H
Skrev om Alpingaraget

Ganska neutralt. Ofta många kunder (säkert positivt). vilket gör det svårt att få hjälp. Saknar en realisation så här efter att det mesta av säsongen är över.

Ingela V
Skrev om Alpingaraget

Snabb och smidig affär. Köpte sprayvalla

Alexandra N
Skrev om Alpingaraget

Dear all, I am a mother of a young ski athlete that are living in Greece. Recently my daughter had a bad experience in a ski competition in France Pra Loup, where just before the competition the chin guard of her helmet couldn’t be installed due to some malfunction. That created stress to her even though we were able to get one temporarily from another athlete. She didn’t do well that day and the next day the competition was cancelled due to bad weather. With all these happening and in order to cheer her up, my priority...

Svar från Alpingaraget

Thank you Alexandra for the kind words. Happy we could help you and your daughter with a new race helmet. Hope everything went well in Austria and that she feels excited over racing again. ⛷️❤️❄️

Håkan S
Skrev om Alpingaraget

Super snabb leverans, beställde ena dagen hämta på utlämningsställe nästa dag kan inte gå snabbare om du int hämtar i butiken

MATS BIRGER L

Vansinnigt proffsig leverans!! 24 timmar 👍

Margit S
Skrev om Alpingaraget

Bra varor, snabb service! Välrenommerad företag!

Jan D
Skrev om Alpingaraget

Beställde Lekistavar på nätet men fick sedan besked att lagersaldot var felaktigt med makulerad beställning. Trist förstås. Men bra att de hörde av sig.

Svar från Alpingaraget

Hej Roger, ber om ursäkt för att vi inte hade stavarna. Vi försöker höra av så snabbt det går till alla när det blir fel. Vi får tyvärr en del lagerfel då vi delar lager mellan e-handel och en stor fysisk butik. Det blir bättre och bättre för varje år men absolut mer missar än vad som kan förväntas.

Martin R
Skrev om Alpingaraget

Sortiment och Service av bästa kvalitet!

Roger S
Skrev om Alpingaraget

Fick inga varor, fel i saldo :(

Svar från Alpingaraget

Hej Roger, ledsen att vi inte hade varan du beställt. Vi får tyvärr en del lagerfel då vi även har en stor fysisk butik och har begränsade möjligheter att inventera så ofta som vi egentligen vill och behöver. Hoppas du fick ett snabbt besked och att du hittade produkten hos någon annan.

Maria H
Skrev om Alpingaraget

Köpte all mountain skidor inkl bindning och montering. Fungerade utmärkt .

Linnéa B
Skrev om Alpingaraget

Mycket snabb, proffsig och personlig hjälp!

Anne K
Skrev om Alpingaraget

Bra utbud på kvalitetsskidor. Snabb leverans på skidor till sonen hem till dörren efter bara ett par dagar!

Anders N

Bra pris och grym service! Fet +

Fredrik J
Skrev om Alpingaraget

Bra hemsida och snabb leverans

Ulrika B
Skrev om Alpingaraget

Alltid trevliga med en galet bra service!!!!

Eva L
Skrev om Alpingaraget

Snabbt, trevligt svar vid fråga till kundtjänst före köp. Snabb leverans och jättefin produkt!

Ken L

Superbra, bästa butiken i byn 100%

Jan-olof L
Skrev om Alpingaraget

Det vad lite problem först då Klarna uppgavs vara orsaken till något fel som gjorde att köpet inte gick igenom. Avvaktade någon dag och då gick det problemfritt. Normal leveranstid och bra packeterat. Försökte hitta några glasögon som visades på bild med hjälmen men utan att lyckas. Funktionen kan förbättras.

Krister S
Skrev om Alpingaraget

Inga, problem enkelt och smärtfritt.

Kristoffer W
Skrev om Alpingaraget

Alpingaraget levererar alltid mycket bra service. Ett trevligt bemötande tillsammans med hög kunskap hos personalen gör att jag gärna fortsätter handla av alpingaraget.

Helena F
Skrev om Alpingaraget

Så bra och personalen är inte bara trevliga utan de är även proffsiga! Alltid bra service varje gång jag besöker Alpingaraget!

Sofie P
Skrev om Alpingaraget

Snabb återkoppling när jag gjorde en felaktig beställning trots att det var fredag eftermiddag. Jag fick direkt fick hjälp med att lösa mitt problem. Snabb leverans. Jag ör helnöjd och handlar gärna från Alpingataget igen.

Stefan B
Skrev om Alpingaraget

Riktigt illa. Försökte hyra toppturs-utrustning eller eventuellt köpa. Gick till butik och blev ombedd att gå hem och skriva ett mail istället. Gjorde det och fick ett mycket kort svar där man inte ens hade läst mina frågor. På mina uppföljande frågor fick jag inget svar alls. Köpte senare komplett utrustning av en annan butik. Jag är uppriktigt förvånad över att det ens är möjligt att ha så låg servicegrad.

Svar från Alpingaraget

Hej Stefan, självklart skulle du fått bättre service av oss. Vår hyra sköts av några få personer och när de inte är på plats har övrig personal inte kunskapen eller möjligheten att hjälpa till på ett bra sätt. Ser att du fått svar på vad det skulle kosta men inte på vad vi exakt hade för utrustning ledig för den perioden. Vi brukar iofs inte ge exakta detaljer på skidorna (märke och modell) då vi behöver kunna byta modell/variant när saker går sönder eller på grund av andra anledningar. Hoppas din köpta utrustning blir till belåtenhet och att ni får en bra resa. Mvh Pelle, Alpingaraget

Jon I
Skrev om Alpingaraget

cddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd

Marie L
Skrev om Alpingaraget

Utmärkt och snabb service. Smidigt att handla. Leverans som utlovat.

Barbro J

Snabb leverans.Jackan satt perfekt

Peter N
Skrev om Alpingaraget

Grymt snabb återkoppling och leverans.

Mats S
Skrev om Alpingaraget

Bra utbud, snabb, vänlig och kunnig service

Elinor B
Skrev om Alpingaraget

Snabb leverans. Bra köp, nöjd!

Fredrik P
Skrev om Alpingaraget

Enkelt o snabb leverans O så rea, alltid trevligt

Stefan E
Skrev om Alpingaraget

Snabb och effektiv hantering. Smidig leverans

Maria F
Skrev om Alpingaraget

Bra utbud och snabb order. Mycket nöjd!

Sangsta E
Skrev om Alpingaraget

Bästa pris och snabb leverans, så nöjd.

Magnus S
Skrev om Alpingaraget

Bra pris och snabb leverans 👍

Miikael R
Skrev om Alpingaraget

Fick kanonbra hjälp med en skadad framdel till mina gåbindningar Snabbt och snyggt, skidorna funkade perfekt. Stort tack

Ivar M
Skrev om Alpingaraget

Jätte nöjd med service och hur snabbt ni skickade varorna Kan rekommenderas 👏👏 Glad påsk 🐣 Ivar

Jon N
Skrev om Alpingaraget

Otrolig snabb leverans och ett korrekt pris på varan

Anna E
Skrev om Alpingaraget

Snabb leverans, rätt produkt, bra pris!

Johanna A
Skrev om Alpingaraget

Fantastiska produkter. Fantastisk service!