Backe Begravningsbyrå

Backe Begravningsbyrå

www.backebegravningsbyra.se
  • BadgeThreeYears

Välkommen till Backe Begravningsbyrå AB! Vi på Backe Begravningsbyrå värnar om den personliga kontakten. Vi är den lilla lokala begravningsbyrån där du aldrig är en i mängden. Vi vet hur svårt det kan vara när en anhörig har gått bort. Därför kan du alltid känna dig trygg med att komma till oss för personlig rådgivning och...

69 omdömen om Backe Begravningsbyrå

Sven P
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Jag kände omedelbart förtroende vid den första kontakten med Carola. Allting sköttes på ett professionellt sätt under hela processen (Omhändertagande av kroppen samt Begravningen).

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Sven Tack så hjärtligt för dessa ord och för att Ni tog er tid att ge respons. Får önska dig och dina bröder en trevlig Påsk! //Carola

Karin H
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Fint bemötande, professionellt, tydlighet, värdigt!

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Karin Tack för dessa ord och att ni tog er tid att ge respons. Hälsa dina syskon.

Ingrid L
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Carola som jag har haft kontakt med var informativ och hjälpte oss i en svår situation. Allt från tiningsannons till blommor, kistdekoration osv. Respektfullt och närvarande.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Ingrid L Tack för dessa ord och för att ni tog er tid att ge respons. //Carola

Ingela J
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Ett bra bemötande väldigt proffsigt skulle jag säga🙂

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Ingela Tack för Er respons och för att Ni tog Er tid. Hälsa barnen!

Sigrid M
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Lugnt, stödjande, effektivt. Snabb återkoppling och aldrig stressande eller forcerande.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Sigrid Tack för dessa ord och för att ni tog er tid att ge respons. //Carola

Ingrid N
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Kan bara ge fina lovord till Carola för all hjälp i vår stora sorg. Hon ordnade så fint med allt vi önskade och hjälpte oss framåt. Tack 🙏

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Ingrid med familj Tack för dessa ord och för att ni tog er tid att ge respons. //Carola

Thore G
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Fick ett bra bemötande och det blev en fin begravning. Alla våra frågor blev besvarade. Det blev enkelt.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej och god fortsättning Thore! Tack för dessa ord och att ni tog er tid att ge respons. Hälsa frugan och barnen. //Carola

Ronny E
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Trevligt med hembesök Tydlig information Kan inte bli bättre än så Tack för fin hjälp Hälsning från Ronny med sambo

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej och god fortsättning Ronny! Tack för dessa ord och att ni tog er tid att ge respons. Hälsa sambon och dina syskon //Carola

Irene S
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Bra bemötande när jag ringde för hämtning. Hembesök ingen hets hade vi funderingar vi fick svar på våra funderingar. Bra den dag det var begravning kände att hon var där för oss anhöriga. Backe begravningsbyrå är guld värd

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej och god fortsättning Irene Tack för er respons och att ni tog er tid att återkoppla. Hälsa Yvonne och Sölve! //Carola

Katarina G
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Vi ringde när vår mor dog, när Carola kom så mötte hon oss med respekt och hjälpte oss med att kist-lägga henne vilket var en vacker och känslosam händelse. Under hela akten så var hon med oss så allting blev en fin och naturlig händelse med en vacker avslutning. Eftersom vi tidigare haft kontakt och hjälp av Backe begravningsbyrå vid andra dödsfall så var det ett enkelt beslut att anlita den byrån då de har en fantastisk närvaro, kunskap och är professionell i all hantering. Vi anlitade dem att hämta mor hemma i lägenheten...

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Katarina Tack så mycket för dessa ord och för att ni tog er tid att ge respons. Hälsa till resterande syskon m respektive och en godfortsättning till er. //Carola

Eva T
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Mycket trevligt bemötande, lätta att prata med och ha att göra med.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Eva Tack för dessa ord och att ni tog er tid att ge respons. Hälsa broder också. Med önskan om en fridfull helg //Carola

Ulla A
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Vi har fått ett mycket gott bemötande och är mycket nöjda med begravningsbyråns insatser

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Ulla! Tack för dessa ord och för att Ni tog er tid att ge respons. Hälsa familjen. //Carola

Göran A
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Ptoffesionellt omhändeetagen. Allt till full belåtenhet. Begravningen kunde genomföras i strålande vinterväder, vilket gjorde att avskedet inte kändes tungt, den bevaras nu i ljust minne. I enlighet med mors sista önskningar.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Göran Tack för dessa ord och att ni tog er tid att ge respons. Trevlig advent till Er alla hälsa Anita och dina systrar. //Carola

Jan B
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Fantastiskt bra bemötande bra service god kunskap om vad som kommer att hända, helt enkelt ett stort stöd i en svår stund. Dom skötte allt från dödsfallet till begravningen, vi är mycket nöjda för allt👍🏻

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Jan! Tack för dessa fina ord och för att ni tog er tid att ge respons, det är guldvärt. Hälsa barnen! //Carola

Maria N
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Hjälpte till och ordnade allt innan och under begravningen. Kontakter med boupptecknings anordnare, blommor, fika vid minnesstund, gravsten och urna.

Hej Maria Tack för att ni tog er tid att återkoppla. Hälsa familjen! //Carola

Alf K
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Jag är jätte nöjd med allt. Carola var hjälpsam och fixade allt vi bad henne om.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Alf Tack för Er respons och att ni tog Er tid att återkoppla. Önskar Er en fin höst hälsa syster! //Carola

Majlis B
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Bra och professionellt bemötande. Har haft kontakt med dem tidigare både nuvarande och tidigare "ägare", har alltid fått ett trevligt bemötande, vare sig det har varit beställning av begravning eller annat ärende, de har alltid försökt hjälpa till och lösa mitt "problem".

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Majlis! Tack för din respons och för att du tog dig tid att årerkoppla. Får önska er en fin höst! // Carola

Katarina B
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Väldigt bra bemötande, empatiskts och känslofullt. Bra hjälp med tips, turordning mm. All heder och toppbetyg till Carola!

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Kattis Tack för dessa ord och för att ni tog er tid att återkoppla. Hälsa resten av familjen och önskan om en fin höst! Kram Carola

Alf G
Skrev om Backe Begravningsbyrå

En lättsam och vederhäftig information inför och under/efter begravning. Har anlitat Backe begravningsbyrå inför flera begravningar av anhöriga och har inte blivit besviktna

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Alf! Tack för din respons och för att du tog dig tid att återkoppla. //Carola

Monika M
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Backe begravningsbyrå är faktiskt bra. Bemötande var underbart bra, man kände sej trygg från första mötet, bra service. Företaget levde verkligen upp till mina förväntningar. Helt underbar personal❤️ kommer att kontakta begravningsbyrå igen vid behov. Samt rekommenderar företaget till alla jag känner

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Monika Tack för dessa ord och för att Ni tog er tid att ge respons. Hälsa Sven-Erik! //Carola

Christer H

Supertrevliga och hjälpsamma Hatten av för Backe Begravningsbyrå

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Christer Tack för dessa ord och för att du tog dig tid att ge respons. Önskar dig och syrran en varm och skön sommar! /Carola

Ann-Christine N

Jättebra bemötande och service

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Anki Tack för Er respons och för att Ni tog tiden att återkoppla! Hälsa Leif och familjen. //Carola

Tommy L
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Mycket bra bemötande, Carola är grym att på ett fint sätt i en tung stund få det praktiska att vara smidigt

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Tommy Tack för dessa ord och för att du tog dig tid att ge respons. Hälsa familjen! //Carola

Birgitta A
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Vi är mycket nöjda med Backe begravningsbyrå. Alltid trevligt bemött. Lättsamt att planera hur vi ville ha begravningsakten. Skötte även minnesstunden enligt önskemål.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Birgitta Tack för Er respons och för att Ni tog Er tid. Hälsa barnen så mkt från mig! //Carola

Folke L

Fantastiskt. Fick så mycket hjälp med allt kring Ulla bortgång

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Folke Tack för Er respons och att Ni tagit Er tid att besvara. Hälsa barnen så mycket ifrån mig! //Carola

Yngve Ö
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Vi blev bemött på ett personligt och ett trevligt sätt, kan inte bli mer trevligt Vi hade inga förväntningar men blev glatt överraskad.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Yngve Tack för Er respons och att Ni tog Er tid att återkoppla. Hälsa Gunborg och dina bröder så gott från mig! //Carola

Lars J
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Från första kontakten och under hela processen så har hjälpen och stöttningen varit mycket bra. Sammantaget så är jag mycket nöjd med arbetet som begravningsbyrån (Carola) har gjort.

Hej Lars! Tack för dessa ord och för att Ni tog Er tid att ge respons. //Carola

Roland R
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Vi fick ett mycket trevligt mottagande av byrån, och hade en väldigt bra genomgång av vad som var på gång ang. begravningen. Vi fick väldigt fin information om vad som är att vänta sig om hur begravningen går till. Så vi har bara gott att säga. Roland Strömquist o Bengt-Erik Strömquist

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Roland och Bengt-Erik Tack för dessa ord och för att Ni har tagit Er tiden att ge respons. Hälsa Elisabeth och Ingrid också. //Carola

Åsa L
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Fint bemötande och bra service.

Hej Åsa Tack för dessa ord och för att Du tog Dig tid att återkoppla. //Carola

Elsebeth R
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Fick snabb o god kontakt. Flexibel då vi bor på annan ort gällande bl a träfftider. Seriös o varm i sitt deltagande. Visade oss olika alternativ, lyssnade på våra önskemål. Tog god hand o hela processen på ett förträffligt sätt. Tack.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Elsebeth Tack för responsen och för att Ni tog er tid att återkoppla. //Carola

Håkan D
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Fint bemötande och kontakt. Mycket väl ordnat med begravning och andra praktiska arrangemang.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Håkan Tack för dessa ord och för att Du tog dig tid att ge respons. Hälsa familjen och mamma! //Carola

Anders S
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Trevlig o kunnig personal Förstod våra önskemål och levererade över förväntan bra Kred till all personal som var delaktig i min fars begravning

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Anders Tack för dessa ord och för att Ni tog er tid. Önskar er alla ett Gott Nytt År. //Carola

Maria B
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Smidigt och fint bemötande, kände mig trygg. Anlitade Backe för 3 år sedan också så visste att det skulle flyta på bra.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Maria Tack för dessa ord och för att Ni tog Er tid att ge respons. Hälsa Kristina.

Ove T
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Snabbt, lätt och smidigt att få en första kontakt och även fortsatt vid funderingar under planeringstiden för begravningsakten

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Ove Tack för dessa ord och för att Ni tog Er tid att ge respons. Hälsa familjen!

Stefan M
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Mycket trevligt bemötande, förväntade mig att det skulle vara tungt och nästan sakralt. Men kommunikationen var lättsam och avspänt. Begravningsbyrån var ganska aktiv i sin försäljning vilket jag tyckte var bra eftersom dom tog upp saker som man kanske annars skulle missat, samtidigt som man får vara lite aktiv själv om det är saker man vill välja bort. Helhetsupplevelsen var mycket bra, även om jag tycker att det blev ganska dyrt. Men för det första så har jag inte så mycket att jämföra med, för det andra så är ju begravningar rätt dyra.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Stefan Tack för responsen och att Ni tog Er tid. Hälsa bröderna så mycket och får önska Er en trevlig 1:a advent. //Carola

Ingela P
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Bra och proffsigt bemötande i en svår stund, lätt att prata med både före och efter. Allt vi ville förverkligade Carola. Tack för allt.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Ingela Tack för dessa ord och tack till Er för förtroendet. Hälsa Bertil och Torgny! Jo förresten Tack för att Ni tog Er tid att svara.

Violet B
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Värdigt och respektfullt bemötande.Den stora erfarenhet som vi möttes av behövs i en stund när man utöver känslor av sorg och saknad ska handskas med svåra praktiska ting. De kringtjänster som begravningsbyrån tillhandahöll med tex sång och musik var också fantastiskt värdefullt. Här finns fullt förtroende för att anlita Backe Begravningsbyrå i framtiden. Stort TACK.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Violet Tack snälla för dessa ord och för att Du tog Dig tid att svara. //Carola

Gith-Marie N
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Vänligt, hjälpsamt och proffesionellt bemötande i samband med begravning.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Gith-Marie Tack för responsen och för att Du tog Dig tid att återkoppla. //Carola

Lena N
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Personligt med värme och omtanke! Håller vad man lovar.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Lena Tack för dessa ord. Tack också för att Ni tog Er tid att svara. Hälsa Eva så mycket. //Carola

Olof S
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Bra bemötande personligen. Bra bemötande per telefon /dator. Tacksam för servicen överlag.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Olle Tack för dessa ord och för att Ni tog er tid att återkoppla och ge respons.

Roger E
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Bra bemötande och service.tidigare erfarenhet av samma företag.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Roger Tack dessa ord och för att ni tog er tid att besvara. Hälsa barnen! /Carola

Ann-Sofi O
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Ett så fint mot tagande och en jättefin begravning så tacksam ni är helt fantastiska och en underbar song där Carola sjöng där rosor 🌹 aldrig dör kommer varmt rekommendera denna fina begravningsbyrå

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Ann-Sofi Tack så hjärtligt för dessa ord. Även tack för att Ni tog er tid att ge respons. //Carola

Stefan G

Mycke bra,bra service, Lätt att prata med Mycke hjälpsam

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Stefan Tack för dessa ord och att du tog dig tid att svara. Hälsa bröderna! //Carola

Helen A
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Mycket fint bemött i en svår stund som man inte kanske är van vid. Info var rak och små tips för att kunna hantera efter träffen, som man sedan kunde reda ut.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Helen Tack för responsen och för att du tog dig tid att svara på omdömet. //Carola

Maria J
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Helt underbar hjälp och stöttning i allt. Carola tusen tack! 🌹

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Maria Tack för dessa ord och det är jag som ska tacka för att ni gav mig förtroendet att hjälpa Er, det är som jag brukar säga "det är ett hedersuppdrag att få ta hand om Era anhöriga". Hälsa pappa och familjen! /Carola

Ewa B
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Helt nöjd,.fick ett fint bemötande vid vårt möte inför mors begravning. Tydligt och klart kring alla papper Mycket vackert arrangerat i kyrkan. Har erfarenhet av Carola när min far avled , så därför var det självklart att jag anlitade henne även denna gång.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Ewa Tack för dessa ord och för att du tog dig tid att återkoppla. /Carola

Kerstin H
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Mycket fint bemötande. Svårt att förklara förväntningar i min situation. Deltagande och respekt på ett mycket fint sätt. Från första stund kände jag mig trygg med deras kunskap och erfarenhet. De skötte allt med den bästa av yrkeskunskap! Rekommenderas varmt! Mvh Kerstin Hansson

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Kerstin! Tack så hjärtligt för dessa ord och för att du tog dig tid att återkoppla. //Carola

Eva E
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Vi är nöjda med bemötandet och allt som hade med begravningen att göra. Min mammas las i kistan direkt på äldreboendet och kördes till gravkapellet. Vi tog blommor via begravningsbyrån. Även best av fika, bokning av församlingshemmet samt städning gick via begravningsbyrån.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Hej Eva Tack för Er respons och att Ni tog Er tid att återkoppla. Får önska Er en fin sommar och varma hälsningar till Martin och dina bröderna också.

Therese S
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Carola är fantastik ❤️ Med ett varmt hjärta guidade hon oss tryggt med allt som behövdes anordnas, medan vi kunde sörja utan att känna oron över att missa något. Det blev ett fantastiskt fint minne.

Svar från Backe Begravningsbyrå

Tack snälla Therese för dessa värmande ord, mitt hjärta sväller över av tacksamhet. Tack än en gång och för att Ni tog Er tid att svara. Hälsa mamma och syster.

Elisabeth H
Skrev om Backe Begravningsbyrå

Fint och förstående bemötande i samband med mors begravning. Kontakt via jouren och effektiv kontak från begravningsbyrå nästkommande arbetsdag.

Hej Elisabeth Tack för din respons och att du tog dig tid att svara. /Carola