Decatak

Decatak

Ring 0103-00 11 01 www.decatak.se

Välkommen till Deca! Deca är Sveriges ledande företag inom takmålning och solcellsinstallation. Decatak är branschens ledande företag inom takmålning och har utfört över 16.000 tak sedan 2006. Vi är experter på att måla ditt gamla tak så det blir som nytt igen. Decasol levererar och installerar kompletta nyckelfärdiga solcellsanläggningar...

914 omdömen om Decatak

First-Name L

Decatak levererade på utsatt tid. Jag hade en reklamation som åtgärdades inom någon dag. Bra service och trevligt bemötande.

First-Name L

Decatak - takrenovering - taktvätt - takmålning Bra bemötande från första mötet. Proffsigt utfört och allt enligt överenskommelse. Inte massa tillägg eller överaskningar. Fick priset vid första besiktning av mitt tak.Resultatet blev kanon. Ser ut som ett nytt tak. Trevliga arbetare som städade undan bra efter utfört arbete. Bara ett råd är att ha bra tillgång till vatten. Jag bor i ett torp ute i skogen. Och kanske inte världens bästa tryck i vattensystemet. Men tur att grannen bor inom slang avstånd.

First-Name L

Helheten från besök till offert ovh genomförande var helt ok. Kanske lite miss med att personalen som beökte inte var helt ok på svenska språket.

First-Name L

Målning av betongpannor på villa. Funkat bra från möte med säljare till färdigmålat. Känns proffsigt utfört, bara färg där den skall vara. Kändes inte bra att personal jobbar utan säkerhetslinor.

First-Name L

Fick en offert och beskrivning av arbetets utförande.Allt stämde,och vi är mycket nöjda .

Jan Ingmar F

Hej. Jag är nöjd med mitt ”nya” tak, ja det känns som nytt. Både rengöringen & behandlingen gick snabbt & smidigt.. utförandet var proffsigt gjort / nöjd Jan Fredricsson

Carina E
Skrev om Decatak

Snabb återkoppling och bra utfört arbete

Rolf N
Skrev om Decatak

Hittade Decatac på nätet, bad dem om ett kostnadsförslag för rengöring och målning av betongtakpannor. Inom kort bokades tid för besök. En trevlig och som jag uppfattade det kunnig person kom och inspekterade taket, fixade ett anbud som jag accepterade och vips efter någon vecka så var de på plats en första gång och tvättade taket. Efter ytterligare någon vecka var det tid för målning av taket. Taket blev som nytt, jag är väldigt nöjd med resultatet.

Bengt Sigvard N

Trevlig försäljare och han hade rätt mått på mina tak. Jag kollade. Jag var på semester när de tvättade mina tak och när jag kom hem märkte jag inte att de hade varit hos mig utom på taken som var rena. Inte en bit mossa någonstans. Jag jobbar lite som trädgårdsmästare och kom till en dam som också hade fått sitt tak tvättat av en annan firma. . Oj Oj som det såg ut. Hela huset var smutsigt. Stora högar av mossa vid stuprören. Mossbitar i hela gräsmattan och det sämsta - i hennes dekorsten. Det tog mig ett antal timmar...

Jorge B
Skrev om Decatak

Det var väldigt smidigt att jobba med Decatak. De hanterade alla moment snabbt och proffsigt.

Christer L
Skrev om Decatak

Vi har låtit Decatak måla vårt tak som har äldre Zanda betongpannor. Dessa takpannor är fortfarande märkligt starka så att välja en renovering av ytskiktet var inte ett svårt beslut. Allt var rent och snyggt städat efter utfört arbete och pannorna har nu ett ordentligt tätskikt som täcker väl trotts att ytan är granulerad. Trevliga bemötande och fint resultat - bästa rekommendation ...

Jan L
Skrev om Decatak

Väldigt trevligt bemötande. De kunde dessutom ställa upp med relativt kort varsel vilket var en förutsättning eftersom jag själv stod inför en försäljning av huset. Själva arbetet utfördes väldigt snabbt och professionellt. Bra maskering av de delar av huset som skulle skyddas. Inget kladd eller spill. Mycket bra resultat, och jag skulle lätt rekommendera Decatak till andra. Jag kommer nog att anlita dem själv igen, i mitt nästa hus om det skulle behövas. De erbjöd en väldigt prisvärd uppfräschning och renovering av takpannorna...

Karl Torbjörn A

Takmålningen blev bra och jag är nöjd. I mitt fall så blev några pannor som skulle ha bytts inte utbytta, så de har fått komma och utföra det nu ett 1år senare. Rekommenderas och jag skulle ha gjort detta för 10år sedan!

Anette M
Skrev om Decatak

Snabbt och proffsigt genomförande. Vi är mycket nöjda med resultatet.

Evert N
Skrev om Decatak

Bra planering innan behandling Decatak lyssnar på kunden

Dick Dennis S

Perfekt bemötade av deras säljare. Vi fick en offert som var tillförlitlig och kunde enkelt ställa frågor. Deras representanter som utförde både tvättnings arbetet och målnings arbetet föregicks av samtal och planering av en som var ansvarig för detta. De städade efter sig och sköte arbetet med stor omsorg. Kan väl rekommenderas / Dennis

Anders E
Skrev om Decatak

Decatak var seriösa från första stund och visade att de ville göra ett bra arbete. Efter jämförelse med tidigare målade tak och många andra aktörer på marknaden valdes Decatak. Kvaliteten på resultatet är viktigast. De utförde arbetet proffsigt och vi är mycket nöjda med resultatet.. De städade också bra efter målningen. Många positiva kommentarer om taket och resultatet från flera håll. Anders

Cecilia V
Skrev om Decatak

Vi är otroligt nöjda från början till slut - mycket bra och trevlig kontakt med säljaren Sebastian som hela tiden var snabb med att svara på frågor. Jobbet utfördes klanderfritt av trevliga killar som var uppenbart serviceminded och slutresultatet blev över förväntan - trots många år på nacken ser vårt tak i princip nytt ut. Känns som en mycket bra och prisvärd investering och vi kan varmt rekommendera Decatak!

Lars J
Skrev om Decatak

Vi blev mycket nöjda med det jobb dom gjorde med målningen på taket . Vi kommer att rekommendera er till andra. Dom som gjorde jobbet var mycket trevliga. Så med andra ord tack för ett bra jobb.

Laila Z
Skrev om Decatak

Bra jobbat, störde oss inte alls.

Patrik S
Skrev om Decatak

Bra dialog med Pelle Bergsten och efterföljande team som utförde arbetet. Kom som planerat, utförde jobbet på ett proffsigt sätt och bra slutresultat! Dessutom konkurrenskraftiga priser.

Jonas K
Skrev om Decatak

En mycket trevlig besiktningsman från Trollhättan kom och besiktade taket och räknade ut ett bra pris för tvätt och takmålning. Efter ca en vecka var tvättningen klar och ytterligare en vecka senare var även taket målat. Tre unga starka killar kom varje gång och de jobbade oerhört effektivt och med perfekt resultat. Efter utfört arbete städades det rent och snyggt runt huset och jag fick till och med altanen, utemöblerna och grillen renspolade. Mitt 33 år gamla tak blev som nytt igen. Jag rekommenderar verkligen Decatak till alla som vill fixa till sina tak.

Sven-Erik N

Efter lite strul med när man skulle komma å tvätta taket så när man då kom så gjorde grabbarna ett mycket bra jobb både med spolning å städning efteråt, när sedan taket torkat så var det dax för målning, de började med att klä i in i stort sett hela huset med pressning å målade sedan taket 2 ggr. Vi är mycket nöjda med slutresultatet.

Björn Roger D

Så snyggt målat huset ser nytt ut gml tegelröda pannor är ny svarta,bra och trevlig personal,täckte bra runt om så ingen färg hamna på altan eller altantaket

Lars Erik N

Ett b ra bemötande av personal från Decatak och proffsigt utfört arbete. Rengöring och målning av tak har gjort en väldigt stor skillnad på hur huset ser ut nemera.

Jan Åke J
Skrev om Decatak

Vi är mycket nöjda med Decatak. Det gick snabbt och blev mycket fint. Mycket vänligt bemötande. Vi fick taket rengjort och målat. Det levde upp till våra förväntningar.

Lars T
Skrev om Decatak

Bra förarbete av säljare som antecknade detaljerat instruktioner för tvättare och målare! Både tvättning och målning genomfördes på ett bra sätt med minimala störningar för oss. Man tillvaratog även synpunkter från oss som dök upp vid arbetet. Resultatet blev mycket lyckat!

Stefan J
Skrev om Decatak

Vi anlitade Decatak våren 2023. Väl utfört arbete och ett proffsigt bemötande. Kan varmt rekommendera Decatak. Mvh Stefan

Ulrika A
Skrev om Decatak

Väl utfört arbete och fint resultat

Tommy L
Skrev om Decatak

Taktvätt och målning. Slutresultatet blev snyggt och bra. Proffsig och trevlig personal .

Vasvija K
Skrev om Decatak

Jag är jätte nöjd med eran arbete. Trevliga och duktiga kilar verkligen. Skulle rekommendera till alla som har gammal tack att tvätta och måla istället att bita och slänga onödigt pengar. 😊

Lars L
Skrev om Decatak

Noga utfört arbete! Arbetet utfördes snabbt och prydligt. Dom täckte för allt på fasaden och städade efter sig .

Mats Gustaf Oskar H

Arbetet är väl utfört, inte bara takpannorna utan även plåtdetaljer som tidigare varit målade. Extra trevligt att man städade bort mossan så att trädgården såg fin efteråt. Taket det ut som det var nytt! Mycket nöjd

Ted Claes J

Väldigt bra utfört arbete. Mest imponerad av hur rent de gjorde efter sig när de tvättade taket. Och varken jag eller grannar märkte av någon färg som blåste iväg, vilket jag hört om från andra som målat om. Om jag ska säga något minus så var det kommunikationen om när de skulle komma som kan förbättras.

Hans-Göran J

Ett proffsigt och mycket bra utfört arbete. Snyggt och bra utfört från tvätt till målning. Mycket prisvärt

Per S
Skrev om Decatak

Korrekt från början till slut. Bra med sms-kontakt när arbetslaget förväntades att anlända. Bra resultat. MEN FLAMMIGT.

Kent G
Skrev om Decatak

Tvättning och ommålning av vårt villatak utfördes snabbt, med god kvalitet och helt till överenskommet pris. Besiktning före, anbudsgivning, utfört arbete och övrig kommunikation skedde i mycket gott samförstånd. Kan varmt rekommenderas.

Kjell K
Skrev om Decatak

Är 100% nöjd med Takbehandling från Decatak. Snabbt och Proffsigt utförande på utsatt tidpunkt.

Jan M
Skrev om Decatak

Bra kvalitet och utmärkt service!

Daniel A
Skrev om Decatak

Väldigt nöjd. Trevlig personal, noggrant arbete. Rent och snyggt efter avslutat arbete

Christer S
Skrev om Decatak

Decatak utförde i maj -23 tvätt och målning av sadeltaken på vårt fritidshus i Bondstorp. Vi är mycket nöjda med resultatet. Taken ser ut som nya. Kontakterna med företaget var under hela processen tydliga och bra, alltifrån besiktning/offert till kontakterna kring genomförandet. Dessutom känner vi oss trygga med den 10-åriga garantin. Med vänlig hälsning Christer och Birgitta Sjöberg

Maj-Britt B

Beställde takmålning och solceller. Takpannor lyftes av och vårt tak fotades av drönare. Bra samtal därefter med bildgenomgång av kunnig kompetent och trovärdig säljare Calle. Taktvätt och målning genomfördes enl tidsplan av trevliga och kunniga yrkeskillar, som visade på bra lagarbete, varför tvätt och takmålning blev gediget utfört liksom för- och efterarbete.

Bengt Mikael Gunnar D

Mycket nöjd! Snabbt snyggt och proffsigt. Kan verkligen rekomendera

Matias Xavier E

Proffsiga i bemötande och utförande! När vi hade synpunkter på ljusa takpannor som lyste igenom färgen lade de på ett ytterligare lager på hela taket utan extra kostnad!

Jan Percy M

Bra arbete och duktiga grabbar inget att anmärka på. Men nästa gång ni har grannar som skall måla,tänk på att varje hushåll använder sitt vatten och sin el. Säljaren mycket bra han vet vad han pratar om.

Magnus M
Skrev om Decatak

Bra planerat , höll tidsramen och arbetet var väl utfört samt mycket trevlig personal Detta gällde tvätt och takmålning

Torsten J
Skrev om Decatak

Snyggt och gediget arbete utfört av riktiga profs på utlovad tid. Kan verkligen rekomendera Decatak.

Torsten B
Skrev om Decatak

Mitt 40 år gamla betongtak behövde tvättas och målas varför jag begärde in offerter från 3 håll. Decatak var på plats 2 dagar senare för uppmätning och inspektion av taket. Deras offert hamnade 10-15 % under övriga offerter och dessutom krävdes ingen betalning innan hela arbetet var slutfört vilket verkade seriöst. Arbetet utfördes på vårkanten som utlovat och till stor belåtenhet. Efter regn i juli upptäcktes sprickor i ett glasparti i taket. Detta åtgärdades omgående av Decatak. Ett ansvarstagande företag som jag gärna anlitar igen! T Brodin, Hasllamölla, Blentarp

Sigvard H
Skrev om Decatak

Efter kontakt med DecaTak för offert för tvättning och målning av tak, kom några dagar senare Pelle Bergsten för besiktning. Vid tillfället var en takpanna i översta läget defekt. Pelle gick genast upp och skiftade pannan, samtidigt som han på vägen upp inspekterade underliggande takpapp och läkt. Vi fick en bedömning av takets livslängd utan behandling och med behandling. Vi fick offerten samma dag och tecknade kontrakt två dagar senare. Pelles agerande, speciellt byte av den defekta takpannan gjorde att vi valde DecaTak....

Jan Rune Halvard K

Bra bemötande och väl utfört arbete. Vi var beroende av att kunna vara på plats vilket man tog hänsyn till. Målningen gjordes snabbt samtidigt som man skyddade hela huset genom att klä in det i presseningar.