Elitfönster På Plats Nacka

Elitfönster På Plats Nacka

• Badge2023
4.1

Välkommen till Elitfönster På Plats Nacka! Bor du i Haninge, Nacka, Stockholm, Tyresö eller Värmdö och är intresserad av att byta fönster eller dörrar? Då kan du kontakta Peter som är kontaktperson i din region. Du kan alltid vara trygg när du väljer Elitfönster då vi alltid levererar svensktillverkade fönster.

22 omdömen om Elitfönster På Plats Nacka

Sedan starten hos Reco 2020

Rune L
Skrev om Peter Löthman en del av Elitfönster På Plats Nacka

Professionellt bemött och utmärkt genomfört arbete med byte av altandörr. Har inte fått fakturan än, men förutsätter att den överensstämmer med offerten.

Svar från Peter Löthman

Tack för goda recensioner! Fakturan kommer från kontoret inom några dagar och den skall stämma till 100%. Jag önskar er en fortsatt trevlig höst och så småningom en god jul.

Pia S
Skrev om Peter Löthman en del av Elitfönster På Plats Nacka

Vi kände oss trygga med Peter från allra första början, det är viktigt att man får förtroende för säljaren och det fick vi direkt.

Svar från Peter Löthman

Vad skönt att höra Pia! Jag önskar er en fortsatt fin höst fram till julen som kommer väldigt snart!

Per B
Skrev om Peter Löthman en del av Elitfönster På Plats Nacka

Peter genomförde ett platsbesök tillsammans med montör på ett effektivt sätt. Offertrundan gick också smidigt så vi snabbt kunde beställa dörrarna och komma vidare. Peter och hans sätt att arbeta gjorde att vi kände stort förtroende för företaget. Peter är också väldigt glad och positiv vilket underlättar relationen med oss.

Svar från Peter Löthman

Vad härligt att höra! Hoppas fingret mår bra!! Jag önskar er en fortsatt fin höst fram till julen som kommer snart!

Johan T
Skrev om Elitfönster På Plats Nacka

Undvik Elitfönster! Elitfönsters montör sågade sönder den bärande konstruktionen runt mina fönster. Vid påstötning så vägar han erkänna vad han gjort. Vid ytterligare bevis så försöker man åtgärda problemet genom att sätta "hängsel" mellan takstolarna. Där anser man att ett spann på 4m kan hängslas med en 45x145 regel. Då jag tar in en besiktningsman som gör nedslag på att konstruktionsritning samt beräkning för laster saknas försöker Elitfönster återigen sätta hängsel, nu med lite grövre dimensioner dock utan att ta fram...

Svar från Elitfönster På Plats Nacka

Vi är medvetna om och ledsna för att det gått fel gällande ert fönsterbyte. Vi är inte heller nöjda med tiden som löpt och åtgärder som hittills utförts. Vi är i processen med att återställa och slutföra projektet så att konstruktion och fönster installationen i slutändan håller den kvalité vi vill och ska leverera.

Ankica S
Skrev om Peter Löthman en del av Elitfönster På Plats Nacka

1. Peter Löthman - väldigt professionell, kunnig och trevlig! Märktes att han har lång erfarenhet från branschen - intrycket är pålitligt. 2. Tycker att företaget Elitfönster På Plats uppfyllde mina förväntningar. 3. Jag beställde fönster- och dörrpartier plus lite småjobb i samband med monteringen på plats i huset. Alla jobbade snabbt, säkert och professionellt. Det som hände var att man upptäckte en miss i ett levererat fönster - skulle vara två fönster i ett, men det kom ett stort fönster istället. Nu väntar vi fortfarande...

Svar från Peter Löthman

Hej Ankica, stort tack för din uppskattning av allas vårt arbete! Fönstret som blev tokigt kommer levereras från fabrik redan nu den 13:e Juni, straxt efter det kommer montören och monterar detta. Sen ska ni kunna njuta av sommaren i lugn och ro utan oss byggare på plats..

Lars C
Skrev om Peter Löthman en del av Elitfönster På Plats Nacka

Orsaken till att betyget inte blev högre beror på felleveransen. Från beställning maj 2022 till installation 28/4 2023. Fick även vänta på bortforsling av felmätta fönster 4 månader. Nu står en sopsäck på vår tomt och jag kommer vänta med att betala fakturan tills den är borta. För övrigt upplevde jag Peter L. som trevlig och att han gjorde allt han kunde. Tycker nog att jag borde få 10 % reducering på fakturan efter allt strul. Hälsn. Lasse Claesson

Svar från Peter Löthman

Hej Lars, det är alltid jätte tråkigt med fel leverans, men det är sådant som händer ibland, som tur är händer det inte så ofta! Jag ser att beställning gjordes i mitten på Juni-2022 med leverans slutet på augusti 2022, lite längre leveranstid pga hög belastning med leverans och montage och dessutom att fabriken har stängt för industri semester varje år vecka 28-31. När vi sen upptäcker detta fel i Augusti-2022, skulle vi kunna leverera nya fönster i slutet på oktober-2022, men ni ville inte ha dessa då. Ni ville ha leverans...

Bengt-göran S
Skrev om Peter Löthman en del av Elitfönster På Plats Nacka

Peter har varit magiskt från början till slut. Han har varit väldigt tydlig och kunnig i sin roll och har haft svar på alla våra frågor. Han har även varit snabb i återkoppling och visat att han bryr sig om att vi är nöjda. 👍👍👍

Svar från Peter Löthman

Tack för detta fina omdöme! Jag vill verkligen att ni och mina kunder skall känna sig i trygga händer och få ett tydligt och säkert fönsterbyte. Man byter oftast fönster bara en gång och det är en stor investering och jag vill att det skall kännas bra.

Anders W
Skrev om Peter Löthman en del av Elitfönster På Plats Nacka

Trevlig och kunnig representant för Elitfönster som håller vad han lovar.

Svar från Peter Löthman

Tack Anders jag blir glad när du känner att jag håller vad jag lovar, det är min ambition. Ha en fin sommar!

Jeanette P
Skrev om Peter Löthman en del av Elitfönster På Plats Nacka

Seriös bemötande och ansvarstagande. Hela processen att byta fönster löpte på smidigt.

Svar från Peter Löthman

Tusen tack Jeanette! Glad att ni uppfattar processen och bytet smidigt!

Fredrik N
Skrev om Peter Löthman en del av Elitfönster På Plats Nacka

Peter var snabb, trevlig och korrekt i sitt bemötande. Gav mig en känsla för hur fönsterbytet kommer att fungera genom hela försäljningsprocessen som stämde väl med hur det blev.

Svar från Peter Löthman

Tack Fredrik, det var roligt att jag kunde leverera mot dina förväntningar!

Ulf L
Skrev om Peter Löthman en del av Elitfönster På Plats Nacka

Peter är duktig och Inger stort förtroende. Leveranstiden för lång! Snickarna som utförde bytet av fönstren var mycket engagerande och duktiga. Kan väl rekommendera Peter och Snickarna.

Svar från Peter Löthman

Tackar Ulf, önskar er en God Jul och Gott Nytt År!

Urban U
Skrev om Peter Löthman en del av Elitfönster På Plats Nacka

Erfaren säljare som lyssnar på kund, samr är nogrann i upphandling ✌️

Svar från Peter Löthman

Tack Urban, önskar er en underbar sommar i ert härliga hus med nya fina fönster!

Ivan F
Skrev om Peter Löthman en del av Elitfönster På Plats Nacka

Peter är en mycket sympatisk man, med integritet och framför allt kunnighet. Han är väldigt professionellt med pedagogisk förmåga att vägleda den osäkra köparen om varans för- och nackdelar! Det var en glädje att prata med honom.

Svar från Peter Löthman

Tack Ivan, det var roligt att höra! Ha en trevlig sommar!

Satu-milla L
Skrev om Peter Löthman en del av Elitfönster På Plats Nacka

Trevlig. Kunnig och serviceinriktad. Vi köpte kvalitetsföbster och är väldigt nöjda.

Svar från Peter Löthman

Hej Satu-Milla, tack så mycket och hoppas ni kommer att trivas i ert nys fina hus! Trevlig Sommar önskar jag er!

Inger J
Skrev om Peter Löthman en del av Elitfönster På Plats Nacka

Snabbt och professionellt bemötande både vid offert, beställning och installation efter leverans av fönstrena

Svar från Peter Löthman

Tack för det Inger, passar på att önska er en riktigt fin sommar!

Leif L
Skrev om Peter Löthman en del av Elitfönster På Plats Nacka

Mycket trevlig och hjälpsam. Känns som att vi är i trygga händer när Peter jobbar.

Svar från Peter Löthman

Tack för det Leif, passar på att önska er en riktigt fin sommar!

Toni B
Skrev om Elitfönster På Plats Nacka

Köpte nya fönster. Fungerade bra från början till slut.

Thomas T
Skrev om Elitfönster På Plats Nacka

Tre nya fönster och en altandörr. Dåligt med information då jobbet blev framflyttat. Vi var själva tvungna att ringa och fråga varför ingen dök upp. Det kändes som att snickaren körde huvudet i sanden tills han blev uppringd. Två gånger, dessutom! Säljaren släppte taget så fort avtalet var påskrivet, kändes sådär ... Väl på plats (med annan snickare) blev jobbet väldigt väl utfört! Snyggt montage, snygg fogning, de städade efter sig och det blev tystare och varmare och ljusare än tidigare. Minus dock för att ingen av montörerna talade svenska. Knackig engelska funkar visserligen, men är inte optimalt.

Svar från Elitfönster På Plats Nacka

Hej Thomas. Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar att du tar dig tid att berätta för oss vad vi kan göra annorlunda. Det här var inte alls roligt att läsa - som du beskriver vill vi såklart inte att upplevelsen av Elitfönster På Plats ska vara. Det är viktig för oss att ett fönsterbyte ska kännas bekvämt, enkelt och tryggt. Vi ber om ursäkt för att säljaren inte varit så engagerad som kan förväntas och att du själv fått ringa runt; det är självklart inte meningen att du ska behöva göra det. Vi tar mycket allvarligt på detta...

Ronny J
Skrev om Elitfönster På Plats Nacka

Byte av samtliga fönster (14 st). Bra bemötande av företaget. Installationen framflyttades två veckor. Dålig information om detta. Installationen gick fantastiskt snabbt. Väldigt imponerad. Slutbesiktningen vet jag inte om jag tycker att den var korrekt. En av installatörerna gick runt med mig och undrade om jag hade något att anmärka på.

Kent E
Skrev om Elitfönster På Plats Nacka

Byte av fönster i ett radhus.Stora förväntningar på ett snabbt arbete. Usel säljare = noll kunskap om kundkontakt/kundvård. Bra leverans. Tveksamma montörer.

Svar från Elitfönster På Plats Nacka

Hej Kent, tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme! Det är väldigt tråkigt att vi gjort dig besviken och vi ber om ursäkt för att vi inte lyckats leverera en bra upplevelse. Hör gärna av dig om det finns något vi kan göra. Hoppas du trots allt är nöjd med dina nya fönster!

Björn V
Skrev om Elitfönster På Plats Nacka

Bytte tio fönster förra året och resterande nu , mkt nöjd med att leveranstider hölls och resultatet blev bra

LILLEMOR J
Skrev om Elitfönster På Plats Nacka

Personligt men proffesionellt bemötande av försäljare vid hembesök. Tydlig tids- och åtgärdsplan. Snabba, proffsiga hantverkare som fixade ALLT till vår belåtenhet på en dag! Vi bytte fönster och altandörrar, och vi är mycket nöjda med vårt val, rekommenderar gärna Elitfönster På Plats Nacka