Fönstereliten AB

Fönstereliten AB

www.fonstereliten.se
  • Badge2020
4.5

Välkommen till Fönstereliten AB! Vi är en av Dalarnas största fönster- och dörrbytare. För att våra fönster ska klara av de tuffa nordiska klimaten så är de designade och utvecklade för att passa klimat- och miljökrav. Vi har lång erfarenhet inom installation av dörrar och fönster, både från våra egna hem men även 100-tals...

61 omdömen om Fönstereliten AB

Sedan starten hos Reco 2019

Erik Daniel H
Skrev om Fönstereliten AB

Byte av ett fönster med uppsågning. Vi fick ett preliminär tid när detta skulle genomföras. Vi hörde inget från företaget, efter att ha väntat i tre veckor över utsatt tid så ringde vi till dem. Fick ingen ursäkt bara att en montör skulle ringa upp. kl 1920(en torsdag) dagen efter så ringer montören upp och säger att de kan komma på måndagen efter. Ingen dyker upp på morgonen men vid 9 ringer montören och säger att han är på väg, beklagar sig att han var ensam för detta jobb och det kunde bli svårt att få dit fönstret(inte...

Karin S
Skrev om Fönstereliten AB

Hejsan, i våras bestämde jag mig att skaffa nya ytedörrar till den gamla stugan nära Ockelbo som är utsatt för alla väderföhållanden. Höga krav på material, fin anpassad dörrmodell och pålitlig montage var det som jag hade "drömt" om. Och så blev det:)) med Fönstereliten AB från Dalarna. Efter uppmätning på plats och ett trevligt samtal incl kostnadsförslag ( jättetacksam för Tejos tipps och rådgivning) kom killarna i höstas och monterade mina fantastiska ytterdörrar. Det var med säkerhet inte lätt då stugan har speciella...

Erik F
Skrev om Fönstereliten AB

Trevligt bemötande. Levererade enl avtal. Försenad leverans.

Annika S
Skrev om Fönstereliten AB

Superbra service med väldigt trevliga och duktiga killar som bytte alla fönster i mitt hus. Snabbt bytt och med bra kvalité överträffade dom mina förväntningar!

Britta B
Skrev om Fönstereliten AB

Fönsterbyte i källaren. Trevligt och professionellt bemötande med fokus på vad jag ville och behövde och utan press på snabba beslut. Superduktiga och trevliga hantverkare som inte lämnade ett enda spår efter sig bortsett från de nya fina fönstren. Kan varmt rekommendera!

Pernilla K
Skrev om Fönstereliten AB

Fantastiskt arbete rakt igenom ! Väldigt professionella!

Jonny I
Skrev om Fönstereliten AB

Mycket bra och kunniga arbetare. Dessutom trevliga. Bra pris.

Ove F
Skrev om Fönstereliten AB

Bra utfört jobb snyggt och prydligt efteråt trevligt bemötande av dom som utfört arbetet

Irina E
Skrev om Fönstereliten AB

Trevligt bemötande bra utfört jobb. Jag kan starkt rekommendera. Ett litet minus var att det blev försenat,

Svar från Fönstereliten AB

Hej Irina, tack för dit fina omdöme. Tråkigt att det blev försenat, dock är det sådana tider nu med mycket sjuka barn etc. Kanon att du blev nöjd med jobbet. Ha det gott. MVH Teijo Fönstereliten

Per H
Skrev om Fönstereliten AB

Fönsterbyte. Mycket trevligt och proffesionellt bemötande av både säljkontakt och hantverkare. Bra kommunikation och levererat enligt överenskommet.

Svar från Fönstereliten AB

Hej Per Stort tack för dem fina orden och att vi fick förtroendet att byta fönstren i ditt fina hus. Det klickade från första stund och du som kund har varit kanon. Jag hoppas du nu får njuta av nya fönster och markiser. MVH Teijo Fönstereliten

Lars S
Skrev om Fönstereliten AB

Nya fönster monterades snabbt och effektivt.

Jari K
Skrev om Fönstereliten AB

Fönster med montering. Bra offert möte med information och råd om fönstren samt förslag hur man kan få det finare. Tips på hur man får det billigare och inget ”köp detta så blir det bättre”. Ville inte sälja en dyrare garageport utan kunde leta fram en billigare till oss. Montering gick smidigt och trevliga pojkar. Ordnade till missar från tidigare jobb. Utan problem väl uppskattat. Mer än nöjd med allt.

Hans M
Skrev om Fönstereliten AB

Det var glada sjungande killlar som var vänliga och trevliga. De jobbade bra och snabbt och städade fint efter utfört jobb

Lars E

Nya fönster. Bra bemötande. Trevliga hantverkare

Helena N
Skrev om Fönstereliten AB

Jag köpte fönster och ytterdörr med montage. Bra kommunikation, trevliga och tillmötesgående. Jag kan varmt rekommendera fönstereliten.

Gunilla W
Skrev om Fönstereliten AB

Bytte alla fönster och utsalningar på huset, bra utfört arbete och det var rent och snyggt när dom var klara. 👍

Jan J
Skrev om Fönstereliten AB

Byte av fönster och dörrar. Trevligt bemötande och trevliga. Företaget levde väl upp till förväntningarna.

Hans D
Skrev om Fönstereliten AB

Vi köpte 15 fönster, två altandörrar och en ytterdörr av Fönstereliten, vi beställde grovmontering då panelbyte samt tilläggsisolering på huset skulle ske samma år. När fönsterbyte skulle ske visade det sig att vi fått fel fönster då vi beställt fönster med mittpost och fick fönster utan mittpost leverade. Marianne på Fönstereliten hävdade att fel begåtts hos tillverkaren. Iom att montörerna redan demonterat vissa fönster så sattes de felaktig fönstren in för att bytas när de rätta fönstren kommit (vilket skedde några...

Karin P
Skrev om Fönstereliten AB

Byte av samtliga fönster. Bor inte längre kvar i huset men var väldigt nöjd efteråt när arbetet var klart. Bra kommunikation med samtliga. Mina förväntningar infriades.

Karin J
Skrev om Fönstereliten AB

Köpte fönster, dörrar till hela huset. Glatt och korrekt. Försäljaren lovade fina fönsterbrädor med profiler passande ett gammalt hus. Men det vi fick, var plana mdf utan profil. Detta drar ner från ett toppbetyg till en 3:a. Ett snabbt och bra jobb. Förutom besvikelsen över de saknade profilerna.

Lars K
Skrev om Fönstereliten AB

Komplett leverans och installation av 15 fönster och 4 balkongdörrar samt persienner till vissa. Allt fungerade väldigt bra och det var bara ett par persiennsnören jag fick ändra på. Det var heller inte några problem med att få nya foder till ett fönster i anslutning till duschen.

Lars D
Skrev om Fönstereliten AB

Köpte tre fönster två öppningsbara ock ett fast, jag är inte nöjd fönstren släpper igenom för mycket trafikljud ock så har färgen släppt lite på ett fönster.

Lars C
Skrev om Fönstereliten AB

Fönsterbyte i stora delar av huset. Gick snabbt, trevliga arbetare som var här. Blev som vi trodde.

Hanna S
Skrev om Fönstereliten AB

Höll va dom lova,ringde när dom skulle,dök upp när dom skulle,och verkar har bra produkter

Lars S
Skrev om Fönstereliten AB

Vi bytte våra fönster och dörrar för 2år sedan. Detta är inget vi ångrat. Vi upplever att tystnaden sänkts i vårt Område Lars S

Hanna H
Skrev om Fönstereliten AB

Duktiga, snabba och trevliga. Väldigt nöjd!

Kjell W
Skrev om Fönstereliten AB

Fönster det gick snabbt och enkelt

Göran A
Skrev om Fönstereliten AB

MKH bytte 9 fönster och altandörr. Markus och Kari gjorde ett utmärkt jobb och var mycket trevliga Jag är mycket nöjd med resultatet, både kostnaden och utförandet. Proffsigt och snyggt.

Karin T
Skrev om Fönstereliten AB

Fönsterelit bytte alla fönster i vårt hus. Först kom en fantastiskt kunnig och trevlig man och mätte fönstren och gav oss ett pris samt leveranstid. När det var dags för bytet kom två, som vi tyckte, ynglingar med fönstren som de satte in på rekordtid. Jättetrevliga pojkar. Fönsterbytet gjorde stor skillnad i huset. Det blev varmare och tystare. En eloge till Fönsterelit. 👍

Kerstin S
Skrev om Fönstereliten AB

Nya fönster till huset + en dörr. Jätte trevliga grabbar var effektiva från morron tills dom slutade för dagen. 👍 fina fönster blev som ett nytt hus. 😃

Hans P
Skrev om Fönstereliten AB

Bytte alla fönster och ytterdörr blev jätte bra mycket nöjd 😊

Gunilla A
Skrev om Fönstereliten AB

Trevligt bemötande både i telefon o vid monteringen . Alltså bra service i allt stort plus fint o snyggt efter dom varit på plats🤗

Jan F
Skrev om Fönstereliten AB

Fönster special mått halvmåne bra och snabbt utmärkt service

Fredrik L
Skrev om Fönstereliten AB

Mycket bra utfört arbete. Precision och tidseffektivt arbete. Trevlig personal, säljare som montörer! Rekommenderar starkt!

Lars P
Skrev om Fönstereliten AB

Fönster i sättning. Mycket proffsigt utfört. Trevliga killar som utförde jobbet.

Åke S
Skrev om Fönstereliten AB

Fönster byte av 6 st. Mkt bra bemött. Kan mkt gärna rekommendera Fönstereliten till flera.❤️ Snabbt och noggrannt jobb.

Svar från Fönstereliten AB

Hej Åke, stort tack för dessa fina ord. Det blev riktigt fint med de nya fönstren. Vi har otroligt duktiga montörer som gör det så bra hos er kunder. Tack fö förtroendet. MVH Teijo Lehtola

Anna R
Skrev om Fönstereliten AB

Första gången: fönster och 1 ytterdörr Andra gången: ytterligare en ytterdörr Bra i det stora hela men vi behövde påminna om sånt som inte gjorts klart vilket drar ner betyget

Bernt N
Skrev om Fönstereliten AB

Vi beställde och fick insatta nya fönster. När vi upptäckte att det var svårt att rengöra glasen i två altandörrar fick vi dom utbytta utan krångel. Vi är väldigt nöjda med företaget!

Svar från Fönstereliten AB

Hej Bernt, tackar och bugar för dessa fina ord. Viktigt för oss på Fönstereliten är att det ska var roligt att ha oss i ert hus och att arbetet blir professionellt utfört. Kaffet var kanon :) MVH Teijo Lehtola

Agneta S
Skrev om Fönstereliten AB

Köpt fönster och balkongdörrar. Vi är mycket nöjda med allt - från första kontakt till att vi nu har så fina fönster till/i vårt fina hus. Pratar alltid gott om Fönstereliten och grannar som också blivit kund! Högsta betyg med råge!

Ann N
Skrev om Fönstereliten AB

Fönsterbyte inkl altandörrar Blev bemött på bästa sätt. Jättetrevliga killar Kan verkligen rekommendera.

Eva R
Skrev om Fönstereliten AB

Fönstereliten bytte vårat takfönster.Bra leverans och perfekt utfört arbete.

Arne C
Skrev om Fönstereliten AB

Fönster och ytterdörr med glasparti.

Björn P
Skrev om Fönstereliten AB

Köpte 9 fönster, fick genast bra respons av företaget med snabbt jobbande personal och ett mycket proffsigt utfört arbete. Kommer att förespråka företaget till andra då jag är mycket nöjd!

Ari K
Skrev om Fönstereliten AB

Köpte takfönster och dom har trevlig personal dom leverera ungefär som jag förväntade så vi blev nöjda.

Alf K
Skrev om Fönstereliten AB

Har inte varit i kontakt med er.

Bengt N
Skrev om Fönstereliten AB

Fönstereliten monterade 3-glasfönster i vårt radhus. Arbetet utfördes snabbt, effektivt och med ett glatt humör. Rekommenderas varmt!

Carl B
Skrev om Fönstereliten AB

Fönster, dörrar inkl. montage. Är mycker nöjda.

Birgit S
Skrev om Fönstereliten AB

Växthus, blev så fint. Köpt genom trä, bygg och järn i Grängesberg. Beskrivningen kunde varit på svenska

Bo D
Skrev om Fönstereliten AB

Snabbt och bra duktiga grabbar, och tätt blev det.

Dan C
Skrev om Fönstereliten AB

Byte av alla fönster och altandörrar Blev bemött snabbt och proffsig Det blev bättre än väntat Bra och trovärdig firma