Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

En del av Ringabyråer www.ringabyraer.se
  • BadgeTwoYears

Välkommen till Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå! Vi har funnits i Timrå sedan 2001 och du hittar oss på Köpmangatan 38. På plats hos oss finns Ida, Elin, Tobias och Fredrik som hjälper dig att planera din anhörigs begravning. Vi tar hand om begravningar såväl som juridiska frågor. Inom begravning kan vi hjälpa dig med...

66 omdömen om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Maria S
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Jag blev fantastiskt bra bemött av Ida, hade blivit tipsad om att hon är fantastisk och har även rekommenderat henne vidare. Begravningsdag, kyrka, präst och kantor hade jag ordnat själv liksom minnesstund och kistdekorationen. Hon var ett fantastiskt stöd i vår stora sorg.

Erica S
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Trodde allt var klart från första mötet och bestämt. Sen kommer brev hem om sådant som var ”klart” redan men som nu inte är det. Fel information om myndigheter. Broschyr behöver uppdateras för anhöriga då den inte stämmer överens om verkligheten. Svårt att få kontakt med personal, kändes mer som ett uppdrag som någon vill ha och sedan släpptes man som anhörig snabbt utan att allt vart löst. Har även funnit bättre priser i efterhand hos andra byråer och hört bättre rykte av bekanta. Rekommenderar inte. Otroligt missnöjd.

Benny E
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

En öppen och personligt bemötande mycket omtanke för de efterlevande på ett personligt sätt som jag och min son kändes skönt vid alla tillval inför begravningen

Sonny J
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Allt har fungrarst enligt förväntningar på en begravningsbyrå.

Ingela E
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Otroligt fint bemötande ända från första kontakt, begravningen var ljus och fin precis som vi önskat. Vi fick fin hjälp med annonser och programblad, samt beställning blommor och övriga arrangemang kring ceremonin. Vi kan varmt rekommendera Ringabyråer-Hässjö Begravningsbyrå vid sorgetillfällen i livet!

Eva M
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Mycket bra bemötande! Kände oss välkomna och trygga. Fina samtal över kaffe. Kände att samtalen fick ta sin tid. Ingen stress, men ändå väl organiserat och vägleda framåt. Vi fick hjälp med allt vi behövde, när en närstående har gått bort. Mycket fin begravning och fin hjälp av byråns medhjälpare under ceremonin. Vi kommer att varmt rekommendera Hässjö begravningsbyrån.

Tommy L
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Hej. Jag tänkte fel,det var fel person jag skrev. Hässjö begravnings byrå var HELT underbar, SÄRSKILT Elin Tysk. Väldigt förstående, Väldigt hjälpsam ang.olika papper. Så Elin var en trevlig "tjej". Tack för all hjälp Elin Tysk. Hälsningar Tommy Lundin.

Monica S
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Bemött med respekt omtanke och förståelse samt kunnighet. Tidigare erfarenhet av en väl genomförd begravning

Lina N
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Så fin och omtänksam personal. Snälla och genuina. Proffsiga och hjälpsamma.

Magnus B
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Mkt trevligt och proffsigt bemötande. Eftersom jag befinner mig långt bort har det funkat mkt bra via mail och telefon. En bra hjälp med en bouppteckning på distans.

Bengt L
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Mycket trevligt och proffsigt bemötande

Eva V
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Vänligt bemötande med kunnig personal. Lugn och fin stund i planeringen av begravningen.

Katarina B
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Blev fint bemött både på telefonen vid första kontakten och även vid besöket för planeringen av begravningen. Ida är väldigt professionell, kunnig och lättsam. Hon gjorde en jobbig planering till en fin upplevelse.

Anna E
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Bra bemötande och bra vägledning i svår stund . Följde upp genom hela processen genom telefonsamtal

Per-Olov E
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Bra bemötande och uppföljning. Haft Hässjö tidigare så naturligt val. Anlitat dem för begravningen. Dock bör informeras att pris för officienten inte inkluderar arvode för solist uppdrag, trodde i min enfald att priset 5500 var inklusive ev sång.

Svar från Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Tack Per-Olov för dina synpunkter, vi tar till oss av dem. Med vänlig hälsning Ida

Göran N
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Vi fick ett fint omhändertagande av Sofia och allt fungerade som vi kom överens om.

Gunnel J
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Jag, eller vi, blev lugnt och sakligt bemött av Ida. Vi hade inga förväntningar eftersom det var första gången vi var på en begravningsbyrå och blev positiva överraskade. Vi har blivit proffsigt bemött och känner oss nöjda med allt.

Tack Gunnel, det värmer oerhört. Med vänlig hälsning Ida

Ulf U
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Bra uppställning för hjälp med de praktiska frågor man som anhörig tvingas ta ställning till. Vi fick även bra råd och förslag i de frågor och änskemål vi hade Sammantaget en väldigt positiv upplevelse.

Michael R

Jättebra bemött och smidigt gick det... Bara beröm.. Mvh micke

Ewa T
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Blev mycket fint bemött. Hade höga förväntningar men det blev bättre ändå. Vi hade kontakt både före och efter begravningen. Fick många rips och idéer. Enda problemet är att allt är så dyrt, men det kan inte Hässjö begrvningsbyrå rå för.

Majvi W
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Vänligt bemötande. Tyvärr missuppfattning ang fakturan, men inga problem att rätta till det.

Helene O
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Blev väldigt väl bemött. Vi fick hjälp med allt vi behövde och svar på våra frågor kring pappas bortgång. Lite annorlunda eftersom han gick bort här men begravs på annan ort. Väldigt nöjd med all hjälp och service.

Mats B
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Vi fick ett bra bemötande och Ida var fantastiskt, allt blev som vi ville så det vart en fin begravning. Uppskattade när Ida ringde åter och hörde hur allt hade gått. Så allt har varit positivt.

Margareta T
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Ett fantastiskt fint bemötande. Fick allt att fungera bra hela vägen. Kunde ringa hur mycket som helst om jag funderade på något. Har tidigare haft kontakt med Hässjö Begravningsbyrå och det har fungerat hur bra som helst. Det blev en fin begravning.

Pirjo L
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Tack för att ni tog hand om mig så snabbt å tog hand om allt. Ceremonin var fin och lite humor lättar upp lite.

Åke S
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Vänligt bemötande och bra information om olika alternativ. Mycket fin och smakfull dekoration vid begravningen. Stort Tack!

Cay N
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Jag blev vördsamt bemött av kunnig personal i min förberedelse att planera för ett sista adjö till min bror..Byrån ledde och stöttade mig därefter genom hela processen till ett avslut. Ett hjärtligt tack till Ida och medarbetare för bemötande och proffsigt genomförande av min brors färd mot evigheten.

Tack Cay, det värmer verkligen. Med vänlig hälsning Ida, Hässjö Begravningsbyrå

Anita W
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Mycket bra service och bemötande. Har bara goda erfarenheter sedan tidigare också.

Svar från Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Tack för ditt fina omdöme, Anita. Med vänlig hälsning Ida, Hässjö Begravningsbyrå.

Mona H
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

All hantering av blommorna blev fel. Representanterna från begravningsbyrån har inte haft koll på vad å hur saker ska göras. Vi anhöriga hade kunnat sköta allt, utom hanteringen av pappa, på ett bättre sätt. Trist då det inte går att göra om.

Svar från Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Hej Mona! Väldigt tråkigt att ta del av er upplevelse hos oss. Våra medarbetare arbetar ytterst noggrant mot våra leverantörer (blommor) samt önskemål från Er. Jag önskar att du ringer mig och förklarar vad du anser vi hade kunnat göra annorlunda vad gäller din pappas begravning. /Lina Ringshamre, Verksamhetschef 073-331 90 10.

Uno S
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Bra bemötande antagagerad personal.

Therese E
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Personligt bemötande, snabba kontaktvägar och tid till samtal.

Bert V
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Bra bemötande och hjälpsamma i de frågor vi hade

Maria J
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Trevligt bemötande och tar sig tid att prata och försäkra sig om att allt landar rätt. Företaget levde upp till våra förväntningar i samband med den begravning de hjälpte oss med.

Karin L
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Har inte kunnat få bättre bemötande. Ida var det bästa som kunnat hänt i denna stund .Allt toppen bra och fint , ödmjukt och omtänksamt. .Karin.

Birgitta B
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Trevlig bemötande. Hjälpsam med allt till begravning och annonser i tidningen. Begravning blev jätte bra, tack för all hjälp.

Lars-Axel N
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Bra bemötande av byråns personal hela vägen. Vi ett vacker och för oss en perfekt ceremoni i Sörberge fötsamlingslokal., kan rekommendera byrån till alla.

Kerstin L
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Varmt och vänligt bemötande i våran stora sorg . Fantastisk hjälp med planeringen för begravning.

Tobias F
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Bra bemötande, trevlig personal, allt var bra.

Lisbeth A
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Mycket bra bemötande. Goda förväntningar. Mycket god erfarenhet från tidigare.

Mats L
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

En kort sammanfattning. Väldigt nöjda med hela hanteringen från första kontakt till begravningen. En stor fördel att vi känner handläggaren, det vart väldigt varmt och respektfullt. Alla valen landade helt rätt och det innebar att hela familjen var mycket nöjd och vi kände att vi fick ta farväl på ett fint sätt.

Ewa E
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Så fint bemötande både för vår mor och far. Hässjö och Thomas Anderssons. Tack Lina, Lotta och Elin samt alla andra.

Torbjörn B
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Ida och Tobias är underbara. Ställer alltid upp och hjälper till.

Ann-Kristin S
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Hej De är helt otroligt hjälpsamma, trevliga, omtänksamma, vi har fått all hjälp man kan få. Finns inget att anmärka på helt perfekt. Stort tack ska ni ha. MVH Ann-Kristin Åke

Harry P
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Jag fick fint bemötande, dom ordnade allt som jag behövde till begravningen...

Carin C
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Kontaktade Hässjö Begravningsbyrå första vardagen efter min fars bortgång och fick en tid redan samma dag. Fick träffa en fantastisk kvinna som med värme och känsla lotsade oss igenom planeringen av begravningen och den efterföljande minnesstunden. Själva ceremonin blev perfekt. Allt, från prästens tal till kistdekorationen och musiken, överträffade våra förväntningar. Trots den stora sorgen blev begravningen ett fint minne av vårt sista avsked av pappa. Flera av begravningsgästerna sa också efteråt att det var så fint....

Magdalena S
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Så varmt mötta av Hässjö begravningsbyrån. Många har kommit fram och sagt att det var den finaste begravningen de varit på. Rekommenderas innerligt. /Magdalena

Mari B
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Vi fick ett otroligt fint och empatiskt bemötande från personalen vid Hässjö Begravningsbyrå i samband med att vi förlorade en familjemedlem. Vi befann oss i en mycket märklig situation när vi fick kännedom om bortgången. När vi besökte begravningsbyrån gjorde vi det i egenskap av både närstående och brottsoffer. Vi fick ett mycket fint stöd och välbehövlig information så att vi kunde komma framåt i vår unika situation. Trots alla omständigheter som uppdagades i samband med bortgången kunde begravningen planeras...

Ulla-Britt J
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Jag och mina barn blev bemött på bästa sätt av Lina Ödlund på Hässjö Begravningsbyrå. Mina förväntningar kändes bra. Mitt i sorgen av min makes bortgång kändes det bra att Lina tog hand om det mesta. Tack!

Göran J

Mycket vänligt bemötande och jag har att klaga på. Bara positivt ! Göran

Catarina B
Skrev om Ringabyråer - Hässjö Begravningsbyrå

Så nöjd med all hjälp och stöd. Skulle aldrig klarat allt utan all hjälp och service.