JA naprapat

JA naprapat

www.janaprapat.se
  • Badge2023

Välkommen till JA Naprapat i Vallentuna! Vi hjälper dig som har besvär med allt från nackspärr och ryggbesvär till hälsporre. Hos oss erbjuder vi naprapatbehandling, massage, idrottsmassage, kroppsscreening, undersökning av fötter och dry needling. Vi erbjuder även hembesök, behandling på arbetsplatsen samt kvälls- och helgjour,...

52 omdömen om JA naprapat

Eva E

Bra behandling, trevligt bemötande

Svar från JA naprapat

Tack Eva för de fina orden! Ett trevligt bemötande är en viktig del av behandlingseffekten

Tina S
Skrev om JA naprapat

JA är en väldigt duktig naprapat. Jag kommer att besöka honom flera gånger.

Svar från JA naprapat

Tack Tina för att du uppskattar det jag gör! Du är så välkommen!

Thomas F
Skrev om JA naprapat

Bemötandet var mycket bra. Hoppades att han skulle kunna hjälpa mig med min rygg, efter 8 gånger så kunde jag röra mig riktigt bra. Hjälpt har hjälpt mig få tillbaks rörligheten i min rygg och fått min högerarm att fungera.

Svar från JA naprapat

Tack för de fina orden Thomas! När besvären har byggts upp eller funnits under en längre så kan det ta några behandlingar innan man får en kännbar effekt!

Eleonor S
Skrev om JA naprapat

Jörgen är proffsig och kunnig. Han tittar brett och på djupet i sina naprapatbehandlingar med en fin inkännande och empatisk förmåga. Ser han att man som patient behöver andra behandlingar så föreslår han det också. Kan varmt rekommenderas

Svar från JA naprapat

Tack Elenor för ett fint omdöme! Som naprapat tänker vi lokalt och hur en annan kroppsdel kan påverka en annan kroppsdel. Min empatiska förmåga och delvis som jag är som person, men också av att ha jobbat i princip alla vårdformer genom åren.

Göran I
Skrev om JA naprapat

Har hjälpt mig med i många år med olika typer av muskel och led relatera åkommor när jag har tränat för lite eller för mycket, även med att lindra problem pga artropati. Med naprapati har har alltid lyckats förbättra det som är stelt eller ömt plus att han föreslår rehabövningar som jag kan göra hemma.

Svar från JA naprapat

Tack Göran för ett fint omdöme! När kan har setts under en längre tid så har jag kunskap och erfarenhet om hur jag ska lägga upp behandlingen. Att ge tips på hemövningar är väldigt bra för att et hållbart resultat

Kent Å
Skrev om JA naprapat

Behandling av ichias nerven för ett år sedan.Har fått problem i foten efter behandlingen. En nerv blev skadad av akupunkturen och foten har kuddliknande svullnader under fotsulan. Kan ej gå barfota inomhus måste alltid ha skor numer. Stelhet i foten och fryser är nåt som styr numer. Något hände vad har jag inget svar på . Vi gjorde en gemensam anmälan till hans försäkringsbolag som inte levde upp till någonting alls. Det var ju väntat! Har inget emot JA han hade otur att det blev som det blev.

Svar från JA naprapat

Det är en maximal otur att vi träffade en nerv!!. Vi är konstruerade på olika sätt Ex. att nervbanorna löper på olika ställen Vad vi inte riktigt kan mäta och se med röntgen är om påverkan från nerven kom från ländryggen då vi också behandlande den. Jag hoppas verkligen att din vardag blir så bra som möjligt!!!

Ingela B
Skrev om JA naprapat

Jörgen har magiska händer och lyckas alltid fixa till min krånglande rygg och nacke. Kan varmt rekommendera Jörgen!

Svar från JA naprapat

Tack Ingela, det värmer! Vi har setts under flera år, när du återkommer så vet har jag hur jag ska lägga upp behandlingen

Ulrika S
Skrev om JA naprapat

Trevligt bemött och bra anamnes. Kollar hur kroppen funkar, behandlar det som behövs och bra träningstips för att jag själv ska kunna jobba med det onda.

Svar från JA naprapat

Tack Ulrika! Du är en god lyssnare och tar till dig av mina tips och råd

Maritha D
Skrev om JA naprapat

Trevligt bemötande. Han är väldigt inlyssnande på det man berättar. Jag ville ha hjälp med ryggslutssmärta, nacke , skuldror domningar i armar o ben. Mår bättre vi har en bit kvar. Stor skillnad på min ländryggssmärta. Naprapat tjänster.

Svar från JA naprapat

Tack Maritha! Du har varit bra på att ta till dig av mina tips och är bra på att följa upp med återbesök

Berhanu Y
Skrev om JA naprapat

Jag läste på Facebook och bokades.. Jag gick på min bokning till naprapaten..Han började frågade mig vilka områden jag hades ont,jag svarade att jag.har diskbråck,borjade massera mig,40 min.Jag har varit 3 veckor totalt 1dag i veckan.Han är trevlig och lokalen han jobbar.

Svar från JA naprapat

Tack Berhanu! Du hade ett besvär som är vanligt och du har kommit på återbesök som jag rekomederat

Kristina M
Skrev om JA naprapat

JA gav ett. Proffsigt intryck . Han var trevlig och lyssnade. Jag har haft problem med min rygg och tog några behandlingar. Tyvärr blev inte resultatet riktigt som jag hoppats så jag avslutade. Kanske gav jag upp gör tidigt. Tror jag var för 3-5 gånger. Det var även lite för långt bort från mitt arbete så det blev lite bökigt att åka till Vallentuna. Jag fick tips på träning, på egen hand. Hade det varit närmare hade jag nog återkommit!

Svar från JA naprapat

Tack Kristina! Om orsaken till besväret har byggs under en längre tid så krävs det oftast flera behandlingar

Göran E

Trevlig, intresserad och kunnig

Svar från JA naprapat

Tack Göran! När du som patient tar dig av min information blir jag extra engagerad

Johan P
Skrev om JA naprapat

Trevligt bemötande vid varje bokad nacke/axlar massage- behandling. Lugn och behaglig miljö.

Svar från JA naprapat

Tack Johan! Miljön är viktig för både dig mig. Du är duktig på att boka återbesök i god tid

Jörgen K
Skrev om JA naprapat

Trevlig atmosfär och mina förväntningar infriades i ett akut läge för att kunna delta i tävling

Svar från JA naprapat

Hej Jörgen! När man har en akut värk strax inpå en tävling, så är det extra viktigt att få ett snabbt resultat

Maria S
Skrev om JA naprapat

Jörgen är en riktigt duktig naprapat. Rekommenderas!

Svar från JA naprapat

Tack Maria för de fina orden! Du är välkommen på underhållande behandling

Annika K
Skrev om JA naprapat

Fick snabbt tid, bra bemötande och professionell hjälp.

Svar från JA naprapat

Tack Annika! Jag önskar att alltid ha relativt snabba tider till förfogande när behovet är som störst

Anne R
Skrev om JA naprapat

Han var ganska bra. Frågade mycket i början om mig och min kropp. Jag har dålig rygg och tycker nig att fokus mest blev på mina knän som jag redan gått hos fysioterapeut med. Sedan gjorde jag ett sommaruppehåll och tyckte inte att jag hade råd att fortsätta att gå hos honom. Har även gått hos kiropraktor för ryggen till och från under åren. Just nu har jag inte gått till någon under hösten.

Svar från JA naprapat

Tack Anne! Som naprapat har vi ett helhetstänkande om hur kroppsdelarna påverkar varandra Synd att du tycker att det blir för dyrt att fortsätta!

Urban A

Jättenöjd med behandlingen. 👍👍👍👍👍👍👍👍

Svar från JA naprapat

Tack Urban för de fina orden! Du ta dig av behandlingen och mina råd på ett bra sätt, då får ett bra behandlingsresultat

Lena F
Skrev om JA naprapat

Mycket bra bemötande. Kunnig och noggrann.

Svar från JA naprapat

Tack lena för ditt omdöme! Jag tar mig tid för att förstå mekanismerna bakom besvären man söker, på sätt får vi ett varaktigt resultat

Jenny Ö
Skrev om JA naprapat

Ja lyssnade på problematiken. Viftade inte bort osv utan visade förståelse. Hade förhoppningar om att få hjälp, vilket infriades. Mycket kunnig naprapat, som ger enkla övningar som hjälper mot nack och huvudvärk.

Svar från JA naprapat

Tack för ditt omdöme Jenny! Det kan ta lite tid att förstå sig kroppens mekanismer och hur det påverkar oss Jag visar alltid enkla och inte får många övningar, man ska få lust och ta sig tid att göra givna övningar

Eva F
Skrev om JA naprapat

Mycket duktig och lyhörd naprapat, dessutom dessutom duktig på fötter!

Svar från JA naprapat

Tack Eva! Du var fundersam på om jag var en bra terapeut när du kom Vi har under tiden utvecklat ett bra sätt att ta hand om dig och dina fötter

Lisa T
Skrev om JA naprapat

Trevlig vid mottagandet. Dock upplevde jag honom som lite för "familjär" som att vi känt varandra under en lång tid, lite för närgången under behandlingen. "Klapp på huvudet". 'Har varit hos många naprapater/sjukgymnaster p g a långvariga problem och kan min kropp, vilket jag berättade för honom. Men jag upplevde det som att han varken lyssnade på eller tog det på allvar. Han skulle utreda själv som om jag var hos någon som skulle göra en utredning på mej för första gången och för att kunna ställa diagnos. Jag ville bara...

Svar från JA naprapat

Jag är hemskt ledsen för du att kände det så. Tar till mig av din kritik!!! All kritik är bra och lärorikt

Martin C
Skrev om JA naprapat

Går regelbundet hos JA och tycker jag får bra hjälp med både pågående problem och förebyggande av nya.

Svar från JA naprapat

Tack för ditt omdöme Martin! Du kommer regelbundet, vilket gör att vi undviker nya akuta besvär

Hans H
Skrev om JA naprapat

Ja naprapat är proffesionell och grymt bra. Han lindrade min smärta i axeln och fick ner inflammationen. Tyvärr så behövdes en operation för att bota mig men jag kan varmt rekommendera honom.

Svar från JA naprapat

Tack Hans för ditt fina omdöme Vi gjorde behandling för att se hut långt det räcker, nu blev det en operation som gör dig helt besvärsfri Det var bra att du kom så vi kunde ta tag i ditt besvär!!!

Diego M
Skrev om JA naprapat

Det kan inte bli bättre. Försöker alltid på bästa sätt förstå hur han kan förbättra mitt välbefinnande. Miljön är avkopplande och jag ser alltid fram emot passet (1 timmes massage) som en av de trevligaste delarna av min vecka.

Svar från JA naprapat

Tack Diego! Du kommer med en bra regelbundenhet, du är själv alltid lika glad och tar till dig behandlingen på ett mycket bra sätt!

Maria T
Skrev om JA naprapat

Mycket nogrann och duktig naprapat. Han upptäckte att jag var sned i ryggen, vilket ingen annan upptäckt. Övningarna jag fick var till stor hjälp och även möjliga att fortsätta göra (lagom nivå).

Svar från JA naprapat

Hej Maria! Det är inte helt ovanligt att jag ser och berättar saker om konstruktionen som ingen kollega tidigare har nämnt När man har det i tanken om hur lägga upp behandling och val av hemövningar så för du en förståelse om mekanismerna bakom besväret och ett bra slutresultat

Viktoria M
Skrev om JA naprapat

Alltid trevlig och väldigt kunnig, känns tryggt att komma dit och få hjälp när man behöver. Har anlitat honom som naprapat både förebyggande och även akut med mycket bra resultat.

Svar från JA naprapat

Tack Viktoria för ditt fina omdöme! Att du känner dig trygg är väldigt viktigt för ett bra resultat på kort och lång sikt

Ulrika H
Skrev om JA naprapat

Min dotter fick bra hjälp med sina knän så hon kunde fortsätta träna konståkning.

Svar från JA naprapat

Tack Ulrika! Som förälder så tog du ett bra beslut att söka hjälp, man ska lyssna på barnens signaler!!!

Olivia B
Skrev om JA naprapat

Ärlig mot och noggrann, ser orsaker och inte bara problemet

Svar från JA naprapat

Tack Olivia för de fina orden! När jag som naprapat kommer fram till grundorsaken och inte enbart går på symptomen för man bra ett varaktigt resultat

Olov J
Skrev om JA naprapat

Man får en trygg och personlig känsla vid en behandling hos JA

Svar från JA naprapat

Tack Olov för de fina orden! Det är viktigt för behandlingseffekten att känna sig trygg. Med tiden hittar man sitt sätt att jobba och få ett hållbart resultat. Jag tänker att behandla som jag själv vill bli behandlad!

Bosse T
Skrev om JA naprapat

Jag har köpt naprapatbehandling. Jag har stort förtroende för JA-naprapat och är glad att kunna få behandling regelbundet. Alltid bra bemött; vänligt, kunnigt och lyssnande

Svar från JA naprapat

Tack för ditt förtroende Bosse! Att vara nyfiken, lyssna och ställa frågor så kommer man fram till hur lägga upp behandlingen Då blir det enkelt att behandla och få ett bra resultat

Pia M
Skrev om JA naprapat

Mycket bra bemött! Känner mig alltid väl omhändertagen och uppskattar att han alltid berättar vad han gör/ska göra.

Svar från JA naprapat

Tack Pia för de fina orden! Ett bra bemötande och omhändertagande är en väldigt viktig del av behandlingen

Sven G
Skrev om JA naprapat

Riktigt proffsig och noggrann hjälp har jag fått av Jörgen! Vid flera riktigt elaka ryggskott har han hjälpt mig. Rekommenderar honom å det varmaste!

Svar från JA naprapat

Tack Sven för de fina orden! Ryggskott är en vanlig åkomma som jag behandlar Med erfarenheten kommer man fram till hur få en snabb effekt samtidigt som det är en behaglig behandling

Anna H
Skrev om JA naprapat

Lugn trygg naprapat som gör att man känner sig att man är trygga händer . Kan sin sak.

Svar från JA naprapat

Tack Anna för de fina orden! Det är viktigt att känna sig trygg i genom hela behandlingen Förmodligen är det Finska blodet från min mor som gör att jag är lugn Tryggheten kommer med erfarenheten

Kristin Nääs W
Skrev om JA naprapat

Jörgen är noggrann och mycket kunnig. Jag kände mig väl bemött och trygg under hela behandlingen. Min rygg blev bra på bara några få behandlingar.

Svar från JA naprapat

Tack för ditt fina omdöme Kristina! Noggrannhet är viktigt för att få ett bra resultat både kort- och lång sikt

Ulf L

Kunnig Bra och välbehövliga behandligar

Svar från JA naprapat

Tack för ditt fina omdöme Ulf! Med tiden samlar vi på oss saker i kroppen som vi behöver få hjälp med att bli kvitt ifrån

Hugo D
Skrev om JA naprapat

Alltid lika grymt varje gång. Går fort att hitta vad som är paj och löses snabbt!

Svar från JA naprapat

Tack för ditt fina omdöme Hugo! Du kommer när det inte funkar längre Tack vare att du är så aktiv så händer det saker plus att det läker mycket snabbare

Jan-olof J
Skrev om JA naprapat

Jag blev mycket väl bemött av JA Naprapat. Mina förväntningar var höga och de uppfylldes med råge . Jag hade ont i mina ben och blev rekommenderad att besöka JA Naprapat. D en massage son gavs gjorde en enorm nytta och mina problem försvann efter ett antal besök. Har rekommenderat JA Naprapat till ett antal vänner.

Svar från JA naprapat

Tack Jan-Olof för ditt riktigt fina omdöme och tack för att du rekommenderat mig till andra! Rekommendation är bästa reklamen!!!

Eva J
Skrev om JA naprapat

Trevligt bemötande Blev av med smärta i höger höft

Svar från JA naprapat

Tack Eva för ditt fina omdöme! Jag försöker att vara mig i alla behandlingar och ge ett personligt bemötande

Ingalill B

Professionell, kunnig, trevlig

Svar från JA naprapat

Tack för de fina orden Ingalill! Med erfarenhet blir man trygg i sig och i jobbet

Monica P
Skrev om JA naprapat

Mycket kunnig och inlyssnande naprapat som verkligen hjälpt mig få ordning på mina onda höfter. Kan verkligen rekommendera JA Naprapat!

Svar från JA naprapat

Tack Monica! Det är viktigt att ställa rätt frågor för att komma till hur behandlingen ska läggas upp

Malin F
Skrev om JA naprapat

Väldigt kunnig och lyhörd. Kommer gärna gå dit igen :)

Svar från JA naprapat

Tack Malin! Det är viktigt att vara lyhörd och ställa frågor om vad som har hänt under under ens hela livstid Något som har hänt många år sedan kan påverka till de besvär vi har idag

Pernilla K
Skrev om JA naprapat

Väldigt trevligt bemötande. Hade problem med min nacke vilket Jörgen löste galant. Kan varmt rekommendera Jörgen och JA Naprapat.

Svar från JA naprapat

Tack Pernilla! Nacken är en vanlig del av kroppen som vi behandlar. Besvär i nacke, axlar har ökat de senaste åren

Ragnar K
Skrev om JA naprapat

Bra och trevligt bemötande. Fick saklig information om vilka rörelser som jag skulle göra för att förbättra rörligheten i min axel.

Svar från JA naprapat

Tack Ragnar för de fina orden! En axel i sig är en komplex mekanism med flera olika påverkans faktorer Konstruktion, ev tidigare skador och ev. åldersförändringar

Pia L
Skrev om JA naprapat

Han var för närgången, därav slutade jag gå till honom.

Göran A
Skrev om JA naprapat

Vänlig, förstående och kunnig.

Svar från JA naprapat

Tack Göran för de fina orden! Jag tycker att det är viktigt att göra en personlig behandling

Olov G
Skrev om JA naprapat

Proffsigt bemötande och man märker att han har koll.

Svar från JA naprapat

Tack Olov för de fina orden! Med åren, nu 27 så har jag fått en del erfarenhet Har jobbat på många olika sätt. På klinik, idrottsföreningar och företag

Ingrid E
Skrev om JA naprapat

Trevligt bemötande och bra behandling. Blivit kvitt mitt onda, både i rygg, höft och ben, vid flera tillfällen.

Svar från JA naprapat

Tack Ingrid för de fina orden! Som naprapat behandlar vi hela kroppen

John C
Skrev om JA naprapat

Supertrevlig och väldigt kunnig. Har räddat mig några gånger när ryggskottet slagit till. Har även fixat till axlarna när det behövts. Kan varmt rekommendera Jörgen.

Svar från JA naprapat

Tack John! Det är "min plikt" här i livet att se till att hjälpa er med värk. I ditt fall besvär med ryggskott och axlar

Erik S
Skrev om JA naprapat

Jörgen är kunnig och kunnig och noggrann - rekommenderas

Svar från JA naprapat

Tack Erik! Du har tagit till dig av mina råd för att få ett varaktigt resultat