Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Ring 0320-830 60 www.jensbygg.se

Välkommen till Jens Bygg Eliasson Bygg & Entreprenad! Behöver du hjälp med ditt byggprojekt? Vi är ett byggföretag med stor bredd, som kan hjälpa dig från första steget till skötsel av färdig byggnation.Vi projekterar och installerar även solceller. Främst vänder vi oss till företagskunder men vi hjälper även privatpersoner....

47 omdömen om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Mathias E
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Hade Jens E. bygg för att riva en vägg samt montering av balk och återställning. Gick fort från att jag hade första kontakten tills allt satte igång, och även att jobbet gjordes fort och riktigt. Väldigt professionellt kunnande och bra utfört jobb, jag är väldigt nöjd! Samt även väldigt trevlig personal, med väldigt positivt bemötande från första stund! Kan starkt rekommendera! / Mathias Emanuelsson

FP Badrumsspecialisten AB
4.6/5 i betyg av 93 omdömen 4.6 av 93 omdömen
BadgeFourYears

FP Badrumsspecialisten hjälpte oss med en totalrenovering av vårt badrum. Lätta att få kontakt med och gav ett seriöst och kunnigt intryck v

Andréa H Andréa H
Therese Elisabeth E
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Fick fantastiskt fin hjälp av Jens Eliasson Bygg då vi byggde en utbyggnad på huset (ett extra sovrum plus större hall, ny altan samt altantak). Trodde aldrig att ett sånt här stort projekt kunde gå så smidigt! Med Benny i spetsen och ett gäng andra duktiga killar på plats så löste de alla delar av bygget på ett proffsigt, snabbt och noggrant sätt! Om det var något vi inte var nöjda med så ändrade de och provade en annan lösning tills vi var nöjda. Väldigt skönt att de ringde och fixade med målare, takläggare och...

Svar från Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Tack!! Alla inblandade har tyckt att de varit mysigt att jobba ihop med er också!

BRITT-MARIE R
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Haft Jens bygg här som höjt/justerat vårat uterum så vi nu kan använda det fullt ut. Så otroligt trevliga,engagerade och proffsiga killar som gjort detta! Dom har löst problem efter problem,med ett ständigt leende. Vi är så tacksamma och nöjda! Nu har vi ett fullt fungerande uterum igen! Lyx! Skulle inte tveka en sekund på att anlita dem igen om behovet uppstår! Superbra och trevliga!

Svar från Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Tack! Hoppas du slapp nätstrumpor å höga klackar

Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB
4.5/5 i betyg av 49 omdömen 4.5 av 49 omdömen
Badge2020

Fick satt kakel i mitt nya kök och är toppen nöjd med resultatet! Trevligt bemötande och fin kommunikation! Tack till Tony som utförde ar

Joachim W
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Trevliga och proffsiga. Jag fick bra med hjälp med saker jag inte visste hur det fungerade. Kan defenetivt rekomendera.

Francois L
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Jag tyckte att företaget var hjälpsamt, snabbt och okomplicerat. Utmärkt!

MICHAEL J
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

absolut bästa byggare vi har haft

Mats T
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Mycket bra att ha att göra med. Hjälper till i processen med bygglov och svarar snabbt på frågor under ”bygget”

Eva S
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Alltid trevligt bemött och de levererade det de utlovat.

Gurli A
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Jens Eliasson och hans medarbetare ser alltid till helheten och löser de problem som kan uppkomma på vägen. Inget arbete ses som "det är inte vår sak" utan målet är en nöjd kund. Vi är nöjda!

SOFIA H
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Obegriplig måttsättning på situationsplan inlämnad till bygglov.

Svar från Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Hej Sofia Jag kan inte hitta dig som kund hos oss, därför är det lite svårt att bemöta din kritik. Du är mer än välkommen att kontakta oss om du vill ha hjälp att tyda situationsplanen du tycker är obegriplig. Tack för dina synpunkter.

Bo Rikard B
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Vi bad Jens E Bygg & Entreprenad hjälpa oss med bortschaktning av c:a 35 ton grus/ stenmjöl från vår tomt samt återställa med matjord och därefter så gräsmatta på dessa områden. Detta blev snabbt och bra utfört av Era trevliga och kompetenta medarbetare! Allt från första kontakt till avetablering har känts mycket bra, kan varmt rekommendera detta företag för liknande uppdrag! /Rikard och Eva i Veddige

LINDA K
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Snabb respons, detaljerad offert och ett engagemang från första kontakt! Gav ett mycket kompetent intryck och tog initiativ för att skapa de bästa förutsättningarna för välfungerande projekt. Då våra förutsättningar förändrades hade vi tyvärr inte möjlighet att anlita Jens i vårt projekt, så vi kan inte uttala oss om något genomförande, men kommunikationen har varit föredömlig och vi hoppas kunna återkomma i framtiden.

Alf Jonas C
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Vi anlitade Jens Eliasson Bygg & Entreprenad i höstas för att byta ut vårt enskilda avlopp där en gammal infiltration med vattensjuk mark gjorde att vatten gick bakvägen och steg i toaletterna när det regnade. När vi väl bestämt oss för Jens välspecade offert som låg i mitten prismässigt i jämförelset med övriga entrepernörers, skrevs ansökningshandlingarna snabbt och skickades till kommunen. Efter lång hanteringstid fick vi till slut tillstånd och Jens skickade sina trevliga medarbetare Patrik och Fredrik tillsammans...

HENRIK B
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Vi hade dom till att gjuta om grunden i ladugården och innan jobbet så kom dom några veckor tidigare och börja med planering av jobbet sen när de va dax så gick de hand i hand med allt tack vare en bra planering kan rekommenderas stark bra och mycket kuniga

Svar från Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Tack! Trivdes som fisken i vattnet med att jobba med erat projekt!!

Sergey G
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Ett nytt avlopp installeras. Snabb och snygg gjord. Rekommenderar.

Andreas F
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Lyhörda,smidiga och måna om att leverera.

Tobias J
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Vi anlitade Jens Eliasson Bygg för att kakla om i vårt kök. De rev ner det gamla kaklet, satte nya gipsskivor och sen kakel. Det var riktigt proffsigt utfört och resultatet blev superbra. Man märker att Adam som är plattsättare där har gjort detta många gånger förut. Allt satt på millimetern. Tiderna i fakturan stämde helt och hållet och slutfakturan blev billigare än offerten då jobbet gick snabbare att utföra än vad de räknat med. Inget man direkt är van vid. Det kunde inte ha blivit mycket bättre än såhär så jag rekommenderar alla att anlita dessa grabbar!

Benny F
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Har i detta läge köpt byggritningar. Förhoppningen är fortsätt samarbete när väl bygglovet är klart. Bemötandet från företaget är det bästa man kan tänka sig. Förväntade mig stöd i frågor gällande ritningar och bygglov, vilket uppfylldes med råge. Sammanfattningen är mycket positiv upplevelse. /Benny Fernström Jbf Konsult AB.

Mats Roger K
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Anlitade Jens Bygg för utbyggnad samt renovering av vårt badrum, arbetet utfördes proffesionellt samt med god kommunikation till humana priser. Kommer utan tvekan att anlita samma företag när resterande hus ska byggas ut till hösten.

ROBIN B
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Mycket seriös och förtroendeingivande hantverkare som hjälpte till att växla av en bärande vägg på kort varsel och dessutom kostnadseffektivt. Kommer kontakta Jens för nästa projekt

Boel S
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Otroligt professionella, och utförde arbetet med vårt badrum utan problem. Vi har anlitat Jens Bygg ett flertal gånger och har alltid varit supernöjda. Kan rekommendera de starkt.

Marcus L
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Pumpen till vår infiltrationsanläggning gick sönder. Fick omgående en lånepump till den nya levererades. Allt gick väldigt snabbt och enkelt.

Daniel Johan O
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Det kändes bra till en början, men blev tyvärr inte riktigt som vi hade tänkt oss. Kändes som det gick att prata till en början men senare vändes det emot oss istället. Är glad för att vi gjorde arbetet men facit i hand så ska man inte lita så mycket på folk utan mer se på vad som är skrivet på pappret. För mig är 8 timmar just 8 timmar inte mellan 6-7,5 timmar.

Svar från Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Det är skönt att ni är nöjda med resultatet av vårat arbete. Det är tråkigt att kommunikationen inte funkade hela vägen. Skriftliga avtal är oerhört viktiga för båda parter och man kan aldrig vara tydlig nog. Vi tar till oss av kritiken och jobbar ständigt med att förbättra oss. Lycka till med erat hus framöver. Jens

Fred W
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Komplett bottenplatta för Attefallshus. Allt bemötande och priser över förväntan bra. Kommer att anlitas fler gånger.

Hans O
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Omsättning av stödmur bestående av L- stöd. Stöden lyftes bort och befintliga jordmassor togs bort. Därefter nytt bärlager med geoduk, makadamm och dränrör. Mycket bra kommunikation med ägare och personal. Lyhörda och vid ändringar informerades jag och fick ta ställning till förändringen. Pga av väder kunde inte marken återställas helt men på ägarens förslag kommer de tillbaka när vädret tillåter och jag kunde avvakta med betalning av ett belopp motsvarande kostnaden för kommande jobb. Mycket nöjd med arbetet och personalen...

Ingela G
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

I dagsläget är inte arbetet helt slutfört pga klimatet. Så här långt är vi mycket nöjda, ett noggrant och kompetent arbete. De har varit lyhörda för våra önskemål också.

Eddy B
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Schaktning och dränering plus återfyllning. Mycket väl genomfört. Mycket trevligt bemötande. Förväntningarna infriades.

Ove M
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Renovering o byte av takdränering samt övrig plåt Detaljer. Plus takfotspanel inkl målning,

Birgitta B
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Uppdraget var att laga trasig takfot och del av fasad . Det gick snabbt att få offert och jobbet utfört på tid. Väldigt nöjd med resultatet och det smidiga utförandet . Jens återkopplar snabbt på frågor. Toppen nöjd.

Mattias R
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Dränering och markarbete runt vårt nyinköpta hus. Mycket seriöst och bra företag, proffessionellt bemötande, tydliga och väl utfört arbete. Enda kritiken är att de kunde vara lite svåra att få tag i. Rekomenderar definitivt Jens Eliasson bygg!

Lillemor H
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Jag anlitade företaget för att bygga om min väg och anlägga ett nytt avlopp. Har bara positivt att säga om arbetet och återkoppling under hela arbetet. Snabbt och proffsigt utfört Dessutom en bra kommunikation vid avvikelser. Nu är ju inte hela arbetet klart ännu men hittills utmärkt.

Emelie S
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Vi kontaktade Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB för att slutföra en husdränering. Vi hade sedan tidigare dränerat en sida av huset och skulle nu göra resten. Vi fick under tiden arbetet fortlöpte, veta att den dränering som gjorts tidigare inte var godkänd och Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB tog på sig arbetet med att rätta till den redan ditlagda dräneringen så att hela arbetet blev fullgjort. För oss som kunder var det inte roligt att veta att det arbete som redan var gjort, inte var godkänt men det kändes jättebra...

Gertrud J
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Bra bemötande under hela tiden. Renovering av garagegolv.

Anette E
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

På Jens bygg är man duktiga med att se vad som ska göras för att det ska bli ett bra resultat. Vi har haft ett smärre dränarbete på vår tomt.

Lone B
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Helt enkelt dom bästa... allt er möjligt 100% kvalitet...

Erik S
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Mycket bra bemötande. Dränerade huset och bytte delar av avloppsstammen.

Beligh N
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Ägaren Jens och medarbetarna är trevliga ,kompetenta och smarta. Fick byta fasaden plus bygga om en del av altanen och byta 2 ytterdörrar. Ville säga att de gjorde ett fantastiskt jobb och kan jag rekommendera de starkt och personligen kommer jag att söka de i vilket bygguppdrag som helst i framtiden. 5 stjärnor av 5.

Martin S
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Blev rekommenderad Jens Bygg av en granne och jag kan säga att det var en utmärkt rekommendation. Efter den första kontakten via e-mail kom Jens redan nästa dag hem och tittade på vad jag ville ha gjort. Uppdraget innebar totalrenovering av ett rum och kryputrymme på övervåningen av en villa byggd 1954. Golvet behövde riktas och golvvärme installeras. Väggar och tak gipsas och infällda spotlights installeras. Samtidigt behövdes förberedelse för en köksrenovering med flyttning av VVS i köket under rummet och förberedelse...

Gudrun A
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Grävning och installation av kommunalt vatten och avlopp med tillhörande avloppspump för pumpande av avlopp till gatunivå. Allt har gjorts på ett professionellt sätt. Har alltid kunnat lita på den tid de skall komma på morgonen och fått information om vad som gjorts. I den mån - och i mitt fall ganska mycket - som jag inte förstått fått förklaring. Jag har blivit mycket väl bemött och det har varit mycket trevligt att ha med Jens Eliasson Bygg o Entreprenad AB att göra. Också fått hjälp av Jens Eliasson med att utforma faktura...

Simon L
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Vi har haft god kontakt med företaget under hela badrumsrenoveringen. De har hela tiden varit lyhörda för våra önskemål och satt våra intressen i första hand. Arbetet har flutit på bra och de misstag som inträffade rättades till utan knussel vilket vi ger tummen upp för. Vid vårt nästa större projekt kommer Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB stå först på listan för att få en offertförfrågan.

Maria L
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Jens blev rekommenderad till mej av vänner som var mycket nöjda med det arbete hans företag utfört på deras sommarställe. Jag själv hade ett påbörjat orangeri på 24 kvm som jag inte visste hur jag skulle gå vidare med. Av olika skäl fanns ingen information om hur det var tänkt att färdigställas. Jens kom ut till mitt sommarställe för att titta på det halvfärdiga orangeriet. Det blev ett mycket givande möte, jag fick hjälp att sätta en plan framåt både utseende- och tidsmässigt. Jens har verkligt öga för att se hur en...

Erik J
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Det var en totalentepranad. Från sckakt till färdigt stall. Vi byggde ju i en högkonjuktur så det var lite jobbigt. Men det ställde upp. Har bara positivt att säga, så de är välkommna tillbaka när nästa projekt ska igåg. Mvh Erik

Marcus  E
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Trevliga och positiva medarbetare Flexibla då det dök upp lite merarbete Vi har dränerat huset och gjort en ny grusuppfart Jag är jätte nöjd med slutresultatet

Per L
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Jens Bygg har arbetat tillsammans med mitt företag för att installera solenergisystem. Deras kunskaper vad det gäller byggnader och byggteknik är ett måste när man som vi stöter på olika utmaningar i princip varje gång vi kommer till ett nytt tak. Det är inte alltid ett tak är byggt på det sättet som man ser utanpå. Då krävs det att man vet vad man gör. Bemötandet har varit rakt och ärligt både när det gäller bra och dåliga besked.

Lina E
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Bra bemötande, dränering, återställning av mark samt snickerier. Företaget löser problem på ett sätt som gör att jag som kund inte upplever att de är ute efter min plånbok. Företaget levde upp till mina förväntningar med råge. "Med Jens Bygg är jag trygg" är min sammanfattning.

Kerstin W
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Sedan flera år anlitar vi Jens Eliassons Bygg o Entreprenad för olika arbeten på en utarrenderad men bebodd jordbruksfastighet. Det handlar om trädgårds- och fastighets--skötsel, dräneringar, underhåll av bostadshus och uthus m m. För något år sedan omläggning av tegeltaket på bostadshuset. Arbetena utförs professionellt. Samarbetet är perfekt. Det går alltid att finna lösningar. Personalen är kunnig, trevlig och engagerad. Vi har tur som kan anlita företaget!

Roy B
Skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Jag har byggt ett garage vid vårt sommarställe och har från början till slut fått vad jag önskat mig. Företaget har varit oss behjälpliga från idé-skiss till färdig byggnad. Vi upplevde en trygghet genom hela projekttiden. Vi kommer att fortsätta ett fint samarbete med företaget. Skicklighet och hög arbetsmoral tycker vi är signifikativt för detta företag. Kort sagt, vi är mycket nöjda.