Knivbrev AB

www.knivbrev.se
  • BadgeFourYears
9 075
4.4

Sveriges ledande professionellt sliperi i 3:e generation med över 57 års erfarenhet. Knivbrev finns idag i totalt 6 länder och grundades i Sverige. Vi har blivit framröstade till Årets Företagare i Täby och har idag bland Sveriges Mest Nöjda kunder enligt SKI. Bara i Sverige skickar över 150 000 personer sina knivar, saxar,...

9075 omdömen om Knivbrev AB

Sedan starten hos Reco 2020

Pia B

Smidigt o mycket bra! Alltid lika nöjda! Det går snabbt också! 👍👍

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Pia och om ni är nöjda så är vi det också! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Thomas L
Skrev om Knivbrev AB

Det gick snabbt och blev mycket bra 👌

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Thomas! Tack för att du delar dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Maria B
Skrev om Knivbrev AB

Enkel och snabb hantering och tillbakaleverans. Har dock inte ännu hunnit prova knivarna.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra och vi är övertygade att även du blir nöjd med slipningen. Annars har vi alltid 100% nöjd-kund-garanti. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Stig- Åke B
Skrev om Knivbrev AB

Enkelt och snabbt. Slipper vara utan knivar i flera dagar.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra och tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Patric B
Skrev om Knivbrev AB

Knivarna blir sjukt bra slipade. Jag tyckte inte om att man betalade flera veckor innan man fick hem knivbrevet. När det väl kom så går det snabbt att få tillbaka knivarna. Priset har blivit för högt.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra att du är nöjd! Vi har inte höjt priserna sedan januari 2023 och med en vinstmarginal på ynka 7% finns det inte en chans att det blir billigare. Vi förstår ju däremot att många fått det tuffare i lågkonjunkturen. För att inte behöva höja våra priser satsar vi nu på kostnadsbesparingar som t.ex. självbetjäning via mina sidor som lanseras inom några veckor. Där kommer du kunna skjuta fram en fakturas förfallodag 1-3 månader. Trevlig vecka och välkommen åter!

Gunnar E
Skrev om Knivbrev AB

Hej Jag har inte fått tillbaka knivarna ännu. Ni har för bråttom att faktureras och efterfråga om min uppfattning. Mvh Gunnar Ericsson

Svar från Knivbrev AB

Hej Gunnar, Ser att du varit kund sedan 2016 och är inne på ditt 18:e Knivbrev! Har man varit trogen kund så länge så kan man ju recenserar sin livserfarenhet. Är man inte nöjd så stannar man ju inte i 8 år så förstår inte din 1:a, trist! Vi fick in ditt senaste Knivbrev den 24:e april. Vi slipade och returnerade det samma dag vilket betyder att du tidigast bör få det senare idag då du haft B-post i alla år. Då tar det 4 vardagar + helg. Vill du ha betydligt snabbare leveranser så är det express du ska ändra till. Då hade...

Jan W
Skrev om Knivbrev AB

Fantastiskt snabb o bra service.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Jan! Ha en härlig Valborg och välkommen åter!

Fredrik B

lite dyrt med ca 600kr för 3 knivar

Svar från Knivbrev AB

Hej Fredrik, Om du vill spara pengar så är ett tips att välja abonnemang på 2 gånger per år och därefter skräddarsy exakt hur ofta Knivbreven ska komma. Frakten kan vi tyvärr inte göra något åt. Den avser ju 3 sträckor (tomt Knivbrev till dig, slöa knivar till oss och som nya i retur). Du betalar idag lägre till oss än vad vi betalar Postnord. Själv bestälde jag just ett skortsensskydd på nätet. Där kostade frakten 255 kr (enkel resa) så jämfört med vad många andra tar för frakt idag är vi extremt billiga. Dagarna kring...

Ulf H
Skrev om Knivbrev AB

Ett enkelt och effektivt sätt att hålla knivarna i hemmet skarpa

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Ulf och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en härlig vår och välkommen åter!

Veronica P
Skrev om Knivbrev AB

Enkelt, smidigt och snabbt. Alltid säkra leveranser och bra resultat. Topp notch!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Veronica och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Mårten L
Skrev om Knivbrev AB

Slipning 2 st 2ggr/år. Lite oklart när betalning sker i förhållande till Inskick!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Mårten! Fakturan skickas ut via mail. Den skickas normalt 5 dagar efter att vi returnerar Knivbrevet. Blir annars många oroliga kunder som undrar varför de redan fått fakturan när de väntar på sitt Knivbrev. Ps. Klickar man inte på länken in fakturamailet (då anses fakturan mottagen) så skickas en pappersfaktura ut 48h efter att mailet skickades. På så vis undviker vi att ev. mail som fastnar i spamkatalogen skulle resultera i att kunden inte får sin faktura. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Marcus W
Skrev om Knivbrev AB

Fantastisk kundservice, snabb leverans, har dock inte öppnat paketet och testat knivarna än men av andra betyg att döma kommer det inte bli någon besvikelse

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Marcus och nej vi tror inte heller du kommer att bli besviken. Vi har alltid 100% nöjd-kund-garanti (olika kunder kan ha olika förväntingar/önskemål på exakt samma kniv) så blir du någonsin besviken så är det bara att hojta till. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Else-marie F
Skrev om Knivbrev AB

Jag var så trött på mina slöa knivar. Varje gång det var dags att skiva elle skära kött och grönsaker, "svor" jag för att jag inte sett till att skärpa dem. Sedan fick jag hör om Knivbrev. Lät intressant värt att prova. Idag har jag fått tillbaka mina knivar. OJ, tror knappt det är sant, som nya. Det blir flera vändor med knivar. Till årets julmiddag kommer storebror att bli snopen när han ska skära upp kalkonen. Tusen tack!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Else-Marie och stort tack själv! Kul att du testade vår tjänst och alltid kul att få leverera tillbaka knivar som nya (oftast bättre än som nya då vi handslipar). Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Linda L
Skrev om Knivbrev AB

Enkelt och smidigt!! Precis som det ska vara!

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra att vi levt upp till dina förväntningar Linda! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension och dela med dig av dina erfarenheter! Ha en härlig vår och välkommen åter!

Elisabeth Q
Skrev om Knivbrev AB

Enkelt och bra. Alltid bra resultat

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Elisabeth och tack för att du skrev en recension. Passar även på att tack för toppbetyget! Ha en härlig vår och välkommen åter!

Camilla O
Skrev om Knivbrev AB

Så bra slipning och snabb leverans! Rekommenderas varmt!!

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Camilla och stort tack för att du rekommenderar oss vidare! Ha en härlig vår och välkommen åter!

Lars M
Skrev om Knivbrev AB

Kanonbra på alla sätt å vis! Snabb leverans tillbaka!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Lars och tack för att du delar dina erfarenheter! Ha en härlig vår och välkommen åter!

Jonas R
Skrev om Knivbrev AB

Kanon! Snabb leverans och vassa knivar tillbaka.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Jonas! Stort tack för din recension + toppbetyget! Ha en härlig vår och välkommen åter!

Karin L

Snabbt och enkelt . Bra slipade knivar

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Karin och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en härlig vår och välkommen åter!

Mikael M
Skrev om Knivbrev AB

Knivarna rapporterades klara för 7 (!) dagar sedan men har ännu inte levererats. Dags att avsluta samarbetet med PostNord? Slipning: ? Vi får se. Leverans: MINUS

Svar från Knivbrev AB

Hej Mikael, Leveranstiden är något du väljer själv. Iom att du valt B-post så tar det 4 vardagar + helg åt vardera håll. Vi fick in ditt Knivbrev den 23:e och slipade och returnerade samma dag. Det betyder att ditt Knivbrev ska dyka upp under eftermiddagen. Ps. Om du väljer express går det undan! Skickar du då in en måndag så har du Knivbrevet i retur redan på onsdagen samma vecka. Express kostar 49 kr extra. Vi har dessa 2 val för att de som vill spara en slant ska kunna göra det och de som vill att det går undan har...

Moa F
Skrev om Knivbrev AB

Skickade in två objekt. En kniv och en sax! Kniven va jättefin och är supernöjd med den, men saxen kändes helt orörd. Sen priset, de va väldigt otydligt att de kostade 179:- per objekt. Så när jag fick en faktura på över 500 kr blev jag förvånad. Att frakten kosta 200 kr va heller inget som va speciellt tydligt. Så mer tydlighet när de kommer till priser så skulle jag kunna rekommendera de till andra. Men inte förän de är korrigerat, jag kände mig lite smått lurad faktiskt.

Svar från Knivbrev AB

Tråkigt att höra Moa! Alla våra priser står i prislistan. Är tyvärr några få som inte ens kika på dem före de beställer och skickar in. I prislistan står det ett pris följt av /st vilket ju betyder "per styck". Ha en härlig vår och välkommen åter!

Elisabeth P
Skrev om Knivbrev AB

Jag har bara positiva erfarenheter. Det var lätt o smidigt att använda. Det var mycket snabb leverans

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Elisabeth och om du någonsin blir missnöjd så har vi alltid 100% nöjd-kund-garanti. Ha en härlig vår och välkommen åter!

Margareta W
Skrev om Knivbrev AB

Superfina knivar - bra info- säkra förpackningar mycket nöjd!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Margareta och stort tack för att du skrev en recension! Ha en härlig vår och välkommen åter!

Karin S
Skrev om Knivbrev AB

Enkel och smart fraktlösning, snabb service och bra resultat. Jag köpte slipning av några knivar i riktigt dålig kondition

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Karin! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Ha en härlig vår och välkommen åter!

Monica S
Skrev om Knivbrev AB

Snabb leverans och supervassa knivar som vanligt. Kommer att anlita knivbrev igen.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Monica och vi ser fram emot att få stå till ditt förfogande igen när det behövs! Ha en fortsatt trevlig söndagskväll och välkommen åter!

Agneta N
Skrev om Knivbrev AB

Praktiskt system med knivskydd, brev etc.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Agneta! Ha en fortsatt trevlig söndagskväll och välkommen åter!

Barbro D
Skrev om Knivbrev AB

Fick tillbaka knivarna snabbt och väldigt välslipade!

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Barbro! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt trevlig söndagskväll och välkommen åter!

Bengt Ö
Skrev om Knivbrev AB

Behöver man bra knivar till Älgjakten, då är knivbrev kanon.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Bengt! Är ju några månader kvar tills dess men bättre att vara ute i tid än ute försent. Trevlig söndag och välkommen åter!

Ulrika A
Skrev om Knivbrev AB

Snabb och smidig leverans. Bra slipat.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Ulrika! Tack för din recension + toppbetyget! Trevlig söndag och välkommen åter!

Anneli O
Skrev om Knivbrev AB

Jag har haft knivbrev i många år och är helnöjd med det.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Anneli! Vi hoppas få fortsätta stå till tjänst för dig i många år till! Trevlig söndag och välkommen åter!

Anneli R
Skrev om Knivbrev AB

Alltid perfekt slipade knivar och otroligt snabba med returen. Mycket nöjd.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Anneli och om du är nöjd så är vi också nöjda! Trevlig söndag och välkommen åter!

Johanna S
Skrev om Knivbrev AB

Gillar mina nyslipade knivar. Bra med prenumerantation

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Johanna! Abonnemang eller engångsslipning är ju valfritt men de flesta föredrar abonnemanget för att det inte ska ta för lång tid mellan man slipar (och för att det är billigare). Trevlig söndag och välkommen åter!

Ulrika A
Skrev om Knivbrev AB

Tydlig information och enkelt att använda.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Ulrika och stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt trevlig helg och välkommen åter!

Robert L
Skrev om Knivbrev AB

De har slipat bort en stor del av mina knivar. Två av sex knivar kom tillbaka böjda. Jag hade mycket höga förhoppningar på deras tjänst. Jag är väldigt besviken.

Svar från Knivbrev AB

Hej Robert, Vi slipar självklart aldrig bort mer gods än vi måste! Hur mycket som måste slipas bort vet varken du eller vi. Det är något som först visar sig när man slipar. Man slipar då varv efter varv tills man har en jämn fin råegg. Alla knivar vi får in har 100 -tals mikroskopiska hack (och ibland synliga för blotta ögat). Dessa hack kan fläkas upp när man slipar vilket betyder att man måste fortsätta, varv efter varv, tills man når fräscht stål. Har du slarvat med diskning och torkning så bildas svartrost i hacken...

Mikael A
Skrev om Knivbrev AB

Jävlars har inga fingrar kvar lol

Svar från Knivbrev AB

LoL, hoppas att det inte är så illa men glädjer oss att höra att du blev nöjd! Trevlig helg och välkommen åter!

Eva V
Skrev om Knivbrev AB

Vassa o bra slipning o snabb leverans 👍

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Eva! Stort tack för din recension och för det höga betyget! Ha en trevlig helg och välkommen åter!

Magnus B
Skrev om Knivbrev AB

Snabb leverans och supervassa knivar

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Magnus! Stort tack för din recension och för toppbetyget! Ha en härlig helg och välkommen åter!

Ulla W
Skrev om Knivbrev AB

Knivbrev är alldeles för otydliga med att det rör sig om ett abonnemang på slipning av knivar. Själv så blev jag överraskad när det efter nån månad dök ner ytterligare ett Knivbrev i brevlådan. Jag fick mitt första Knivbrev i september och sen så ansåg tydligen Knivbrerv att jag skulle ha ytterligare ett Knivbrev, som skulle betalas senast i dec! Tvǻ brev om året ansåg de att jag skulle betala för inom 3 månder! Jag har betalat för ett Knivbrev och fick tillbaka knivarna bra slipade så själva arbetet är bra men deras affärsmetod...

Svar från Knivbrev AB

Hej Ulla, Tråkigt att du missförstått vår tjänst helt och hållet! MEN I mail skriver du att du glömde säga upp ditt Knivbrev när ditt 3:e kom hem och här skriver du som att blivit "lurad" och inte känt till att du valt abonnemang. Får inte ihop dessa 2 helt vitt skilda historier! Du har fått 3 Knivbrev på 1,5 år och inte betalt i närheten av några 2100kr som du skriver, vet inte var du fått det ifrån men det lär snart hamna där då du inte betalt en enda räkning som nu ligger hos ett Inkassobolag och tickat ränta i över...

Nada R
Skrev om Knivbrev AB

Mina knivar blev som nya . Väldigt nöjd.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Nada och om du är nöjd så är vi det också! Ha en härlig helg och välkommen åter!

Gustav Ö
Skrev om Knivbrev AB

Idiotsäker process och helt enastående resultat! Kunde inte föreställt mig att Knivbrev skulle vara såhär bra.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Gustav och vilken trevlig recension att läsa såhär inför helgen! Stort tack för det! Ha en härlig helg och välkommen åter!

Jonas E
Skrev om Knivbrev AB

Grymt smidigt och lättförståeligt! Knivarna komma i mycket fint skick och vassa!!!!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Jonas och stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension för att dela med dig av dina erfarenhter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Kristina K
Skrev om Knivbrev AB

Allt fungerade perfekt och är jättenöjd med mina nyslipade knivar

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Kristina och tack för att du delar dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Anders G
Skrev om Knivbrev AB

Bra logistik. Bra slipat. För dyrt.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Anders! Blir betydligt billigare (nästan halva priset) om du väljer abonnemang istället för engångsslipning! Hojta gärna till om du vill ändra så kan vi även justera fakturan direkt. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Tony S
Skrev om Knivbrev AB

Smidigt och bra koncept med rimlig prissättning

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Tony! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Eva-Lotta M
Skrev om Knivbrev AB

Proffsigt planerat, knivkuvert direkt till deras adress! Fungerade bra!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Eva-Lotta! Tack för din recension + toppbetyg! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Kirsten K
Skrev om Knivbrev AB

Väldigt bra beskrivning hur man skulle gå tillväga med att skicka iväg knivarna, mycket tydlig information! Gick väldigt snabbt att få tillbaka knivarna! Så nöjd med hela processen

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Kirsten! Tog några år att få till men glädjer oss att höra att du tycker vi lyckats. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Thomas B

* enkelt * snabbt * flexibelt * kvalitet * goda råd

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Thomas och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Jens K
Skrev om Knivbrev AB

Bra slipning och snabb leverans, tack!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Jens och stort tack för ditt toppbetyg och för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Mikael L
Skrev om Knivbrev AB

Det har tagit lång tid att få returen som ännu inte kommit!! Skickade in mina knivar för 12 dagar sedan. Jag vet ej resultatet då dessa ej kommit i retur!

Svar från Knivbrev AB

Hej Mikael, Ser att du var och lämnade in dina knivar på plats eller iaf betalade på plats av någon underlig andledning (dvs. att du inte väntade på att få dem slipade men du kanske dök upp mitt i lunchen eller hade bråttom vidare). Ser även att fakturan makulerats. Kan tyvärr inte se exakt orsak varför du inte tog med dig knivarna direkt och varför de istället skickades hem till dig via B-post som du valt. Vi fick in och slipade ditt Knivbrev den 18:e. Just den 18:e var första gången på 11 år som Postnords lastbil var...

Tina L
Skrev om Knivbrev AB

Lätt, smidigt och snabbt med knivbrev! Knivarna är som nya igen. Rekommenderas!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Tina! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension och tack för toppbetyget! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!