Varning! Jag och en vän till mig har fått en slutfaktura från dem där de påstår att de vill ha en lösenavgift för avtalsbrott. De begär över 13000 kr. Detta trots att avtalet är uppsagt precis när det ska och bekräftat av dem. Detta görs uppenbart systematiskt. Det är dessutom olagligt. Utöver det har de från början givit vilseledande info om bla priser, samt senare tagit ut fel priser, vilket de har fått betala tillbaka efter bestridande.
Motala Energi AB
Om företaget
Det ska vara tryggt att välja ert lokala elbolag Varje år omsätts det onödigt många miljoner kronor i förbrukning av el i vårt avlånga land, detta vill vi ändra på. Här vill vi skapa en hållbarhet och en långsiktighet så att ni som kund får bästa tänkbara elavtal som är anpassat just för dej. Som len mindre elleverantör vill...
145 omdömen om Motala Energi AB
Hej Lars. Tack för att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme. Vi vill väldigt gärna komma i kontakt med dig då vi haft problem med systemet som skickar ut automatiska slutfakturor på kontraktsbrott. Kontakta gärna oss på customersupport@motaltaenergi.se så att vi kan dubbelkolla vad som skett. Ha en fin dag. Emelie
Varning för det här bolaget, ändrade avtalet utan att meddela. Påstår att detta skett via mail vilket det inte gjort. Om man läser kommentarer här så påstår de även att de återkopplar om man mailar dom vilket dom inte gör. De svarar inte heller på telefon längre trots att de har "öppet" enligt öppettider. Rent blufföretag.
Hej Peter. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med dig, kontakta gärna oss på customersupport@motalaenergi.se så att vi kan kolla på ditt ärende igen. Givetvis skall vi besvara mailen och samtalen och det är väldigt märkligt att du inte fått gehör. Ha en fin dag. Emelie
Tre gånger dyrare el och alla tillägg på köpet också, då blir det fyra gånger dyrare el. Appaen funkar inte. Svårt med supporten Stängt på lördag och söndag .
Hej Jan. Tack för att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme om din upplevelse, vi tar vidare feedbacken gällande priset, appen och öppettiderna. Önskar dig en fin dag. Emelie
Nu när jag gått över till Vattenfall efter deras oärliga hantering av elpriset. Uppsägningen tog slut den 9/1-24, Dom nio dagarna tog Motala energi ut 199,62 öre per kw. Resten av månaden tog Vattenfall ut 97,49 öre Per kw. Inkl. allt. Så passa er för Motala energis avgifter Janne
Hej Jan. Det låter som ditt avtal har löpt ut och du då har gått över på vårt tillsvidare avtal som är en dyrare avtalsform. Hör gärna av dig på customersupport@motalaenergi.se så ska vi se över vad som skett. Ha en fin dag. Emelie
Ockrare! Tar omotiverat mycket betal för rörligt elpris
Hej Anders. Vi tackar för din feedback och omdöme, kontakta gärna oss på customersupport@motalaenergi.se så ska vi se över ärendet. Ha en fin dag. Emelie
Helt klart ett oseriöst företag som direkt tog chansen att blåsa mig när det tidigare avtalet via Kundkraft gick ut. Hade tidigare via mejl lovat att man skulle fortsätfa få ett konkurrenskraftigt rörligt pris men dom bara lurade sina kundkraft kunder med detta. Från att ha haft ett antal där jag betalat spotpris + påslag med 6,40 öre fick jag spotpris + 106,40 öre, vilket inneburit mer än dubbelt så högt pris för de 3,5 månaderna jag blir kvar inne avtalet är uppsagt. Klantigt av mig själv att vara godtrogen och inte...
Hej Andreas. Beklagar verkligen att det blivit såhär, du får gärna kontakta oss på customersupport@motalaenergi.se så ska vi se över ditt ärende och se om vi kan reda ut vad som skett. Ha en fin tisdag. Emelie
Har inte känt mig så lurad sedan jag köpte ”guld” av en gatuförsäljare på Grand Canaria när jag var 16år. Det måste vara på gränsen till olagligt att ändra avtal och priser utan samtycke. De måste vara trötta på alla klagomål då de inte ens gör ett försök att förklara sig för behålla kunderna utan gladeligen ser att man byter leverantör. Så lyd mitt råd att absolut inte bli kund till Motala energi, du blir lurad.
Hej Andreas. Vi har tyvärr inte haft tillgång till denna sida förens nu då vi har ny kundservice, du får gärna kontakta oss på customersupport@motalaenergi.se så ska vi se över vad som skett och se om vi kan reda ut ärendet. Ha en fin dag. Emelie
Varning Varning Var kund till Kundkraft och varit mycket nöjd, hur har det blivit så att vi hamnade på Motala energi som kunder är en annan fråga, från oktober till 17 december kommer fakturor med 150% påslag för då blivit man tills vidare kund, jag är inte ensam på detta och jag rekommenderar alla som blivit lurade på detta set skall anmäla till Konsumentverket, hoppas att dom stoppar denna bolag som lurar konsumenter. Akta är från Motala Energi
Hej Nikolaos. Tack för ditt omdöme men väldigt tråkigt att du är missnöjd, du ska ha fått information av kundkraft och oss när kundkraft lade ner som bolag att man stannar kvar som kund hos det bolaget som kundkraft tecknade avtal med. Kontakta oss gärna på customersupport@motalaenergi.se så ska vi se över saken. Ha en fin dag. Emelie
De ändrade avtalet från fast till rörligt utan mitt samtycke. Bedrägeri. Anmält till konsumentverket.
SVINDLARE!!. Undvik detta bolag . Vi blev tilldelade detta bolag av kundkraft som vi var väldigt nöjda med innan dom gick i konkurs. Det står på räkningen att det är rörligt elavtal men det är icke fallet. Det är ett tillsvidareavtal som är 150 % dyrare än genomsnittliga elbolag, SMUTS 🤬. Ett vidrigt bolag som jag hoppas läggs ned med omedelbar verkan . -5 stjärnor.
Oseriöst företag, tar extra avgifter för allt samt skickar påminnelse med extra avgift så snart de kan. Välj annat företag.
Precis som ett skitföretag skall vara, dyrt och dålig service.
Motala Energi AB, kränger el. VARNING FÖR SKOJARE! Hade deras ”mixpris” som dock gick över till vinterpriset i oktober - 4,40kr/kWh - hela vintern tills jag upptäckte att Motala energi hade detta, marknadens högsta pris. När jag ringde dem om detta i februari så backade de ner priset till rörligt från årskiftet. Till vilket pris vet jag dock inte. Nu ska vi ha haft deras rörliga pris sedan mars, så upptäckte jag idag att vi fick betala 1,14 kr/kWh för juni plus moms och deras avgift dvs hela 1,91kr/kWh! Priset på elskling...
Har försökt att komma i kontakt med Motala el under flera dag.. Fastnar bara i en evig kö.. Tänkte höra om dom kunde förklara för mig hur deras el kan kosta 126,18 (område 3) Å på Vattenfall kostar elen under samma period 45,16.... Hur kan elen vara ca 179% dyrare på Motala el???? Jag upplever Motala el som ett riktigt dåligt val på leverantör........ Gunnar
VARNING! VARNING! VARNING! Mycket missnöjd med Motala Energi. Skulle enlogt säljaren vara billigt, har aldrig haft så dyra elräkningar. Deras maxpris har enligy deras lista legat på ca 240öre/kwh men jag har fått betala 480öre/kwh. Riktiga lögnare. Har åxå i avtalet bett om pappersfantura men har bara fått en enda fsktura i brevlådan, som dessutom va en påminnelse eftersom jag missade att dom skickade via e-post. Har även fått från inkasso på fakturor som redan är betalda. Passa er för detta företag.
Tack för ditt omdöme Christer, Väldigt tråkigt det du upplevt, vi har nolltolerans på Motala Energi Din kritik är väldigt viktig för oss och vi är tacksamma över att du lämnat ett omdöme. Du är alltid välkommen att kontakta oss på kundservice för att förklara mer om din upplevelse så vi kan ta detta vidare. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänligen, Jesper
The company will lie and cheat to lock you in as a customer - DO NOT TRUST THEM
Hello Gustavo, We certainly don't lie and cheat to our customers, but it's sad to hear that you got that image of our company. Your criticism is very important to us and we are grateful that you left a review. You are always welcome to contact us at customer service to explain more about your experience so we can take this further. Wishing you a continued nice day! Best regards, Jesper
Den sämsta skit jag någonsin varit med om! Undvik till varje pris!
Hej Lars, Tråkigt att höra att du inte är nöjd med våran tjänst. Du är alltid välkommen att kontakta oss på kundservice för att förklara mer om din upplevelse så vi kan ta detta vidare. Vi strävar alltid efter att förbättra oss. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänligen, Jesper
Mycket nöjd! I denna jobbiga situation med högt elpris fick jag mycket bra hjälp att lösa detta av Ahmed på Motala El som agerade kvickt och och väldigt proffsigt, tack!
Hej Camilla, Det värmer mig att höra detta, Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänligen, Jesper
Allra sämsta elbolag i Sverige, räkningen var tre ggr högre än tidigare elbolag, har sagt upp och fick en avgift på 3562kr pga att avtalet bryts i förtid. Ingen bindningstid gällde på mitt avtal enligt försäljaren. Har anmält till Konsumentverket. Hoppas alla gör detta.
Hej Hamdi, Tråkigt att höra att du inte är nöjd med våran tjänst. Du är alltid välkommen att kontakta oss på kundservice för att förklara mer om din upplevelse så vi kan ta detta vidare. Vi strävar alltid efter att förbättra oss. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänligen, Jesper
Värsta tänkbara kundbemötande. Jag har haft Kundkraft i många år och varit nöjd med de bolag de har valt. Men Motala Energi (som Kundkraft har valt ut) har totalt noll förmåga att lyssna in kunden. Det här har hänt: 1. Plötsligt mitt i semestern får jag ett påminnelsebrev om en obetald faktura från Motala Energi. Jag ringer dem och frågar varför jag inte har fått någon faktura tidigare. De visar sig att de har skickat den till en mejladress jag inte längre läser. (Jo jag har angett den adressen till Kundkraft en...
Det finns över 100 elbolag i Sverige…Motala energi är det allra sämsta. Du pratar med dem i telefon och de får det att låta billigt och bra och enkelt att säga upp. Sanningen är att du är fast när du gjort misstaget att välja dem. Du kan bara säga upp det om du flyttar om du inte vill betala en stor avgift (det nämner de inte när du till och med frågar i telefonen). Även om du flyttar och du har avslutat med dem i telefon och de sagt att allt är färdigt så fortsätter de skicka räkningar på en bostad och en elanvändning du...
Ok bra och vederhäftig Ok höga förväntningar då jag är er kund El
Tack för din feedback till oss hur ditt bemötande var med oss på kundtjänst , Du är alltid välkommen att ringa oss igen för frågor eller dina funderingar, Ha en fin dag,
Bra service med bra operatörer men åt hvete för lång väntetid i telefonkö!!!!! 25 minuter för att sedan bli bortkopplad när man kommer fram och sedan ytterligare 25 minuter i telefonkö. Inte bra!!
Tack för din feedback, Vi har relativt högt tryck på telefonen igår samt idag och ber därför ursäkt att du väntat så länge. Vi gör det bästa vi kan så snabbt och effektivt som möjligt. Skönt ändå du uppskattar att vi ger bra service :) Önskar dig annars en fin dag,
Bra och trevlig kundtjänst med trevligt bemötande
Tack Kristina, kul att du uppskattar och upplever vårt bemötande som trevligt , Önskar dig en fin dag och välkommen åter,
Hej har redan lämnat omdöme men upprepar att jag varit i kontakt med Shirin som sitter på kundtjänst. Hon var trevlig, engagerad, kunnig och saklig och jag fick svar på mina frågor. Hon är en utmärkt representant för ert företag. Behåll henne! Mvh, Joachim Henning
Hej Joachim! Vad glad jag blir av ditt meddelande :) Tusen tack! Varmt välkommen att ringa oss igen. Lycka till med allt också, Ha det gott!
Jättebra bemötande från första stund, smidig hantering av mitt ärende under samtalet. Kvinnan som svarade hade mitt totala förtroende för henne och Motala Energi. Perfekt ansikte utåt.
Haj Hannu, Vad kul ! Tack själv för ett jättetrevligt samtal. Värmer gott denna morgon med din feedback. Och tack för ditt snabba svar :) Vi önskar dig en fin fin dag. Varmt välkommen till oss på Motala Energi AB,
Trevligt bemötande. Kundkraft har förhandlat ett nytt avtal med Motala energi
Tack själva för samtalet! Hoppas maten smakade gott också :) Varmt välkomna att ringa in igen till oss Trevlig kväll,
Snabb och bra service. Mejlade och bad att bli uppringd i ett angeläget fakturaärende (efter att inte kommit fram på tfn). De återkom skyndsamt och gav bra hjälp.
Hej igen Henrik! Det värmer mig att höra, tack själv för ett trevligt samtal och att du fick hjälp med ärendet. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen vid fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar, Jesper
Faktura frågor, jätte fin serviss,väll bemötad,tack
Vad kul! Tack själv för ditt trevliga samtal. Varmt välkommen åter Miguel! //Shirin
Jesper va en trevlig och lättsam företagsrepresentant 🤗👍👍
Hej igen Johnny! Det värmer mig att höra, tack själv för ett trevligt samtal och att du fick hjälp med ärendet. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen vid fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar, Jesper
Fantastiskt trevligt kundbemötande
Hej Matthias! Vad kul att du upplevde så :) Varmt välkommen åter igen!
Mitt ärende blev snabbt och lätt åtgärdat.
Hej Anna! Vad skönt att ditt ärende blev snabbt avklarad. :) Varm välkommen åter igen,
Snabb service, kunnig personal
Hej! Ja vad kul Giuseppe! Tack för din feedback. Och du är så varmt välkommen tillbaka med ris som ros :) Ha en fin dag,
Bra bemötande, snabbt svar, trevliga
Vad kul! :) Tack själv! Välkommen åter!
Bra och snabb service på mitt problem
Hej Christer, Det värmer mig att höra detta, Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Jesper
Ett mycket trevligt bemötande från en hjälpsam och glad medarbetare!
Hej Camilla, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Amanda B
Helt fantastisk bemötande utan dess like. Jag var sur och upprörd så möttes jag av en vänlig och varm röst som sa vi ska titta och se vad som hänt. Ärligt skäms jag för jag hade uppfattat fakturan fel. Så tack för ni hade tålamod med mig :) Tack igen för kanon bemötande!
Självfallet så hjälper vi det bästa vi kan. Och vi gör vårt bästa att möta dig där du är. Samtidigt var du lyhörd på lösningen vilket gör vårt jobb också roligare :) Önskar dig en fortsatt fin dag Sara så välkommen åter igen!
Jag fick ett bra bemötande och fick svar på det jag undrade
Hej Tommy, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Amanda B
Ett mycket snabbt och bra åtgärda de!
Hej Åsa, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Amanda B
Vid övergången mellan nytt elbolag,framför-handlat av Kundkraft och Motala energi uppstod missförstånd som ledde till plötsliga inkassokrav som gjorde mig både häpen och förskräckt. Ett samtal till Kund-tjänsten på Motala energi ordnade upp situationen så smärtfritt och elegant att jag förstod att det var en stor blunder att nånsin lämna detta bolag! Gun Allroth
Ja vad kul att höra din smärtfria resa med oss! :) Det är så det är på vår kundtjänst och vi uppskattar dina ord. Då vet vi att vi är på rätt väg. Du är välkommen att höra av dig Gun när du önskar, Alltid trevligt med en vänlig röst i luren. Ha en fin dag så länge,
Lång väntetid ikundtjänst innan man blev kopplad till handläggare Sedan blev jag väldigt bra bemöt av Jesper.
Hej Ronny, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare. Vi är tacksamma för din feedback och kommer ta detta vidare! Vi strävar alltid efter att förbättra oss. Önskar dig en fortsatt fin tisdag, Jesper.
Bra bemötande och stort tålamod
Hej Margaretha, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Jesper
Jag har fått jättefin hjälp med problem som uppstått pga Kundkraft. Er kundtjänst har gått till botten med problemet genom att ta fram mina gamla räkningar och styrt upp allt på bästa sätt. Tack för omtanke och support!
Hej igen Johanna, Det glädjer mig att höra att du fick den hjälpen du sökte. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen, Önskar dig en fin påskvecka. Med vänliga hälsningar Amanda K
Denna gång gick samtalet snabbt och mitt ärende med vår slutfaktura kommer att åtgärdas. Bra service och bemötande av Jesper!
Hej Birgitta, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Jesper
Fantastiskt bemötande och förståelse.
Hej igen Ingrid, Det glädjer mig att höra att du fick den hjälpen du behövde och svar på alla funderingar. Du är alltid välkommen åter till oss. Önskar dig en fantastisk helg, Amanda K
Jag kontakta Motala energi idag 2022-04-07 jl: 10:19, för att jag hade en arände som behövde hjälp med , då en angel som svarade mig heter hon Amanda K , hon hjälpte mig på jätte bra sätt, och hon var jätte snällt och en riktig professionell på sitt jobb. Jag recomenderar att kontakta kundtjänten till det el bolaget , ni kommer få bra hjälp.
Hej igen Mehdi, Det glädjer mig att höra att du var nöjd i helhet med hjälpen. Du är alltid varmt välkommen åter till oss så hjälper vi dig på bästa sätt! Önskar dig en fin torsdag vidare, Med vänliga hälsningar Amanda K
Fantastiskt trevligt bemötande 😃
Hej igen Sune! Det värmer mig att höra, tack själv för ett trevligt samtal och att du fick hjälp med ärendet. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Ha en fin dag nu! Med vänliga hälsningar, Amanda B
Väldigt gott bemötande. Kort väntetid i telefon och relevant hjälp där mina frågor om avtalet i samband med flytt av elavtal mellan olika adresser besvarades snabbt. Fick hjälp att enkelt lägga in e-faktura. Smidigt!
Hej Marlene, Det värmer mig att höra detta och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin onsdag! Vänligen, Jespe
Hjälpsam, trevlig, problemlösare. Ta väl hand om Amanda på kundservice.
Hej igen Ronny, Det värmer mig att höra, tack själv för ett trevligt samtal och att du fick hjälp med ärendet. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Ha en fin dag nu! Med vänliga hälsningar, Amanda K
Mycket trevlig och tillmötesgående personal. Synd att deras kundtjänst inte säger att de är stängt för dagen när man ringer innan stängning och står i kö nästan en timme efter stängning.
Hej igen Carina, Tack för ett trevlig samtal och att du fick den hjälpen du sökte. Tack för din feedback där det ska vi självklart kolla upp då det ska framgå i telefonen. Ha en fortsatt trevlig dag nu, Med vänliga hälsningar Amanda K