Ögonvrån

Ögonvrån

Ring 018-55 38 38 ogonvran.se

Välkommen till Ögonvrån! På Norbyvägen 67 C i Uppsala hittar du Ögonvrån. Vi som jobbar här heter Inger och Ingela. Sitter du mycket vid datorn? Idag sitter vi framför skärmar mer än någonsin. Vare sig det är mobiltelefon, dator eller surfplatta. Detta påverkar även våra ögon. Vi har dock kunskapen som krävs för att underlätta...

47 omdömen om Ögonvrån

Jenny O
Skrev om Ögonvrån

Lugn och trevlig atmosfär. Otrolig kunnig, professionell och trevlig optiker (Ingela) som var till stor hjälp för mig. Bra utbud av glasögon. Kan varmt rekommendera Ögonvrån till alla som behöver hjälp med sin syn.

City Optik Stockholm
4.9/5 i betyg av 1755 omdömen 4.9 av 1755 omdömen

Inspirerande miljö och schysst utbud som skapar ha begär. Proffsigt och personligt bemötande med hög servicegrad och kunskap. Lyhörda,

Bo Eino A
Skrev om Ögonvrån

Lyckades fixa mitt besvärliga ögonproblem. Bra och kunnig service och trevligt bemötande i lugn miljö. Så jag kan bara rekommendera Ögonvrån.

Göran F
Skrev om Ögonvrån

Endast synundersökning som fungerade mycket bra.

Bålsta Optik AB
4.8/5 i betyg av 404 omdömen 4.8 av 404 omdömen
BadgeThreeYears

Helt enkelt ett bemötande i toppklass. Lungnt och metodiskt vid syntest och utprovning av glasögon bågar. Man känner sig väl omhändertagen

Gun R
Skrev om Ögonvrån

Ögonkontroll Bra Inga Trevligt. Jag återkommer om 6 mån.

Katarina O
Skrev om Ögonvrån

Mycket trevligt och professionellt bemötande. Tror aldrig jag varit med om en så grundlig synundersökning, vilket känns tryggt. Kan absolut rekommendera Ögonvrån.

KlarSynt Östermalm
4.8/5 i betyg av 536 omdömen 4.8 av 536 omdömen

Professional och Bra service

Luciano B Luciano B
Shefali M
Skrev om Ögonvrån

Jag provade ut och köpte glasögon. Mycket trevlig och tillmötesgående personal! Jag Valde Ögonvrån eftersom de var ett mindre företag i mitt bostadsområde. Jag är mycket nöjd - prisvärt och snabbt resultat! Tack!

Amanda S
Skrev om Ögonvrån

Ingela är en både otroligt trevlig och skicklig optiker. Professionellt bemötande i en fräsch miljö.

Optikboden
4.8/5 i betyg av 472 omdömen 4.8 av 472 omdömen

Toppen bra servis snygga glasögon, duktig personal

Henrik F

Synundersökning Nya läsglasögon Trevlig personal

Escolastica E
Skrev om Ögonvrån

Synundersökning. Välbemött, resultatet av undersökningen förklarades tydligt och bra. Svarade mina frågor, helt nöjd.

Gerd S
Skrev om Ögonvrån

Kan bara säga att jag är supernöjd, kunniga, trevliga o hjälpsamma!

Susanne A
Skrev om Ögonvrån

Lugnt och skönt ingen stress och blir väl omhändertagen som kund

Thomas K
Skrev om Ögonvrån

Mycket bra och kunnig personal.

Annika T
Skrev om Ögonvrån

Jag blev mycket bra bemött! En synundersökning gjordes i första hand för att få mäta trycket då jag har mycket stor heriditet för glaukom. Jag har fått mina första glasögon för knappt två år sedan och ville också se att de var okej med synen. Jag fick en remiss skriven till ögonläkaren för djupare analys av ögonbottnen. Glasögonen blev putsade och jag fick nya plaststöd. Jag blev inte "påprackad" någon reklam av produkter eller förslag på nya glasögon . Jag fick goda råd när det gäller mina rinnande ögon och en...

Bert K
Skrev om Ögonvrån

Jag har köpt glasögon och linser. Jag har blivit bemött på ett professionellt sätt av kunnig personal. Jag tycker produkten och tjänsterna väl levde upp till de förväntningar jag hade. Det känns trevligt att besöka ögonvrån och man blir väl bemött.

Filippa S
Skrev om Ögonvrån

Jag hade en väldigt bra upplevelse och kände mig trygg med optikerna på Ögonvrån. Det var den bästa synundersökning jag gjort.

Åsa E
Skrev om Ögonvrån

Jättetrevliga, lyssnade på mig och försökte inte sälja in abonnemang hela tiden! Glasen blev bra, bra pris!! Mycket nöjd

Anna J
Skrev om Ögonvrån

Gjorde synundersökning o köpte nya progressiva glasögon. Väldigt trevligt bemötande o noggrann undersökning. Bra hjälp att välja bågar som passade mig. Kommer helt klart gå dit hädanefter. Trevlig o hjälpsam personal som tar sig den tid man behöver.

Stina S
Skrev om Ögonvrån

Terminalglas provades ut mycket noggrant av expertis och jag är supernöjd med dom nya terminalerna. Ska snart tillbaka för att prova ut kontaktlinser. Kan varmt rekommendera Ögonvrån.

Gunilla W
Skrev om Ögonvrån

Nya glasögon,vänligt servicemindet bemötande.ej billigast men bäst

Staffan B
Skrev om Ögonvrån

professionell ögonundersökning och trevligt bemötande!

Lars Göran L
Skrev om Ögonvrån

Ögonundersökning och bytt till nya glas. Trevligt och bra bemötande. Jag ville få snabb och bra hjälp och det fick jag, därför kan jag rekommendera Ögonvrån.

Gudrun A
Skrev om Ögonvrån

Progressiva+ läsglasögon.Synundersökning.Bra bemött,lugn och ro.

Peter D
Skrev om Ögonvrån

God service och gott bemötande när jag testade mina ögon och köpte nya glas till mina glasögon

Hanna F
Skrev om Ögonvrån

Utmärk undersökning, bra & trevligt bemötande. Kompetent personal.

Jan-Axel B
Skrev om Ögonvrån

Nya glas i gamla bågar som jag gillar mycket. Bemötandet professionellt i ALLA avseenden. Den optiker som hade hand om mig är den enda optiker jag haft sedan jag fick nya synproblem för ca 10 år sedan, som har lyssnat på mig PÅ RIKTIGT, förstått mitt problem och givit rätt hjälp. Just detta, att LYSSNA FÄRDIGT innan en hypotes genereras är det viktiga. Alla andra har ”vetat” redan efter två, tre meningar, agerat utifrån det, och spårat ur. Synnerligen oproffsigt, enligt mitt förmenande. Bristande kommunikationskompetens: inte kunnat lyssna!

Margareta L
Skrev om Ögonvrån

Vänligt bemötande, en timmes synundersökning med svar på mina frågor. Kändes tryggt med proffsig optiker.

Inger H
Skrev om Ögonvrån

En mycket grundlig synundersökning. Ytterligare uppföljning skall göras.

Kjell B
Skrev om Ögonvrån

Progressiva Silhouette glasögon + Syn- undersökning. Trevliga och bra optiker- tjejer. Bra kundkontakt, snabb och bra service, bra pris. Om ett år kommer jag att besöka Inger o Ingela igen för att kolla synen. Mvh. Kjell B.

Tomas R
Skrev om Ögonvrån

Personalen var mycket engagerad , lämnade inget åt slumpen. Ögonvrån rekommenderas varmt.

Katarina J
Skrev om Ögonvrån

Provat ut glasögon samt köpt nya glasögon,fått hjälp med att anpassa dom. Verkligen hjälpsamma.

Ann-Marie F
Skrev om Ögonvrån

Synmätning remiss till capioögon för byte av linser på båda ögonen. Bra bemötande. Jag återkommer för utprovning av glasögon

Agneta E
Skrev om Ögonvrån

Jag har blivit väl bemött och fått en noggrann undersökning. Känner mig mycket trygg och nöjd.

Per Erik E
Skrev om Ögonvrån

Köpt glasögon, fått all hjälp jag behöver. Lugnt och trevligt.

Birgitta F
Skrev om Ögonvrån

Trevligt bemötande! Bra service! Rekommenderas !

Christer B
Skrev om Ögonvrån

Proffsig affär bra pris lite väl dyrt men service & nogranhet & precion är bra trevlig personal jag trivs bra lite långsam långsam glas hlasägon leverans kunde ha mera urval av solglasögon och vanliga glasögon i samma saknar sportglasögon

Lars-Arne Ö
Skrev om Ögonvrån

Framförallt smidigheten att försöka få till en undersökning även om det är fullbokat. Detta är entrepenörskap. Mycket bra.

Bo A
Skrev om Ögonvrån

Nya glasögon,syntes.Mycket bra bemötande av företaget.Levde mer än väl upp till mina förväntningar.Bra service tack vare den lite mindre företagsstorleken,även skönt att slippa cityhetsen

Sylvia K
Skrev om Ögonvrån

Påläst, kunnig, intresserad av mina ögonproblem så att jag blir delaktig och bättre kan hantera mina ögon. Det blir en intressant dialog med Ingela och alla frågor tas på stort allvar. Jag känner stor trygghet att jag är i de bästa av optikerhänder.

Ulla-Maija W
Skrev om Ögonvrån

Synundersökning inför ev införskaffade av nya glasögon. Mycket grundlig och noggrann undersökning. Enormt trevligt bemötande och proffsig personal. Kommer absolut att gå dit igen och även rekommendera dem till andra.

Erik S
Skrev om Ögonvrån

Terminalglasögon + ytterligare ett par med solglas. Blev mottagen och ögonundersökning på ett excellent och proffsigt sätt. Blev överraskad av den noggranna undersökningen. Kommer att rekommendera ögonvrån.

Lina C
Skrev om Ögonvrån

Syntets. Köp av Glasögon. Mkt hjälpsam personal. Toppen!

Maria R
Skrev om Ögonvrån

Fantastisk optiker! Noggranna och trevliga!

Jenny S
Skrev om Ögonvrån

Svårt att få glasögonen att fungera men dom gav sig inte känns tryggt att gå till dom

Anders L
Skrev om Ögonvrån

Utmärkt bemötande o service. Och nu efter sommaren så har man öppet må- fredag!

Anna B
Skrev om Ögonvrån

Köp av nya glasögon pga mycket dålig syn med de glasögon jag hade just då. Efter en mycket noggrann synundersökning blev resultatet över förväntan, då jag inte trott att jag skulle få så skarp syn, på grund av att ett öga är påverkat av div fel. En mycket kunnig och tålmodig undersökning gav fantastiskt resultat.

Johan W
Skrev om Ögonvrån

Optikerintyg för körkort. Billigt, bra tid. Effektivt.

Darya A
Skrev om Ögonvrån

Personalen var jätte trevliga!