Psykiatrispecialisterna

Psykiatrispecialisterna

www.psykiatrispecialisterna.se
  • BadgeTwoYears
Boka tid Ring 013-475 12 95 Dela

På Psykiatrispecialisterna strävar vi efter att behandla varje individ såsom vi själva önskar bli bemötta. Vår grundsyn präglar varje möte med dig som patient. David, vår grundare, är född och uppvuxen i norra Småland och påbörjade sin läkarutbildning i Umeå. Efter avslutad AT-tjänst begav han sig till Linköping för att fördjupa...

407 omdömen om Psykiatrispecialisterna

Yasmin G
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Professionell, medkännande och väldigt kunnig

Elias E
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Väldigt tillmötesgående och professionellt bemötande från alla jag varit i kontakt med! Gjorde själv adhd utredning och fick väldigt bra hjälp, rekommenderas varmt!

Assar D
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Vi fick ett personligt och proffisionellt bemötande hela vägen från första kontakt. De är måna och engagerade om sina patienter, i vårt fall, sonen och sätter hans hälsa och välmående först. Svarar direkt vid frågor och är alltid lättillgängliga. I vårt fall var det sonen på 9 år som utreddes för adhd, han har fått otroligt hjälp och i hans fall var medicin en stor räddning. Personalen på psykiatrispecialisterna såg till att han fick en passande medicin och har varit lätta att nå för att diskutera justering. Också otroligt...

Haza N
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Haft stora svårigheter i hela mitt liv men enligt offentlig vård var svårigheterna inte ”tillräckliga” (eftersom jag studerat på universitet) för att skicka vidare till psykiatrin för utredning. Äntligen blev jag lyssnad på och tagen på allvar. Hos psykiatrispecialisterna faller man inte mellan stolarna!

Joakim J
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Utöver de rigorösa testerna vilket var en utmaning i både tålamod och energi var bemötandet det bästa jag fått från vårdinsatser genom hela mitt liv.

Elin B
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Ett mjukt och professionellt bemötande och är mer än nöjd med den ADHD utredningen jag genomförde.

Tack Elin för ditt omdöme!//Jasmin

Naomi F
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Så varmt, proffesionellt och effektivt mottagande. Norma som läkare var utmärkt och Ebbas snabba återkoppling var fläckfri! Tusen tack.

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack snälla Naomi för dina ord! Det är viktigt för oss att man känner att vi har ett varmt, personligt och proffesionellt bemötande så glädjer oss att hör att du upplevde processen som effektiv med ett varmt och professionellt bemötande.//Jasmin

Johannes L
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Snabbt och smidigt. Extremt bra bemötande! Stort tack!

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack Johannes för ditt fina omdöme! Ock tack själv för att vi fick vara med på din resa//Jasmin

Matilda M
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Väldigt positiv upplevelse. Bra personal som är enkel att få tag på. Tydliga instruktioner och bra återkoppling.

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack för dina fina ord Matilda!//Jasmin

Karolin B
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Från första samtal till slutbesök tog det exakt 1 månad! Helt fantastiskt att det kan gå så snabbt! Att göra en adhd utredning innebär otroligt provocerande tester, men jag är så glad att jag kämpade mig igenom dem eftersom att det visade sig att jag hade 100 av 100 möjliga på skalan. Alltså väldigt tydligt adhd. Bemötandet av Anneli och David har varit fantastiskt trots att jag varit ganska jobbig med tusen frågor! Recept på medicin skrevs ut samma tid som slutbesöket avslutades! Har inte haft kontakt med sköterska...

Carolina A
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Adhd-utredning. Allt toppen, lätt och proffsigt. Fint och varmt bemötande av läkare. Ebbas bemötande var tyvärr lite opersonligt och mekaniskt. Kände inte in situationen men framförallt informerade hon alltför snabbt och utan att lämna luckor för följdfrågor. Annars toppen!

Therese N
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Mycket smidig och snabb process. Förtroendeingivande och tydlig information. Rekommenderas som seriösa.

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack snälla Terese för ditt omdöme och rekommendation!//Jasmin

Lowe E
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Fick bra och professionellt bemötande. All info om utredningen lades fram väldigt tydligt i första mötet, innan jag valt att gå vidare med betalning. Diagnosen jag fick sen förklarades utförligt och det fanns utrymme för frågor jag hade.

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack för ditt omdöme Lowe! För oss är det viktigt att man får ett bra bemötande genom hela processen så gör oss glada över att veta att du upplevde bemötande som bra och professionell//Jasmin

Sophie J

Mycket bra. Trevliga och effektiva

Tack Sophie för fint omdöme! //Jasmin

Sofie G
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Jag har blivit så himla väl bemött. David & Ebba framförallt är helt fantastiska! 🫶🏼 Gör allt för att man ska känna sig säker och trygg, svarar snabbt på frågor och anpassar utredningen (i mitt fall ADHD-utredning) efter varje individ. De levde mer än väl upp till mina förväntningar och idag är jag istället tacksam för att vården inte tog emot mig. Enda lilla minuset är att man inte bara snabbt ringer och får ett svar utan mailar, men detta kompenserar dem genom att alltid svara snabbt så även där finns egentligen inget att klaga över.

Svar från Psykiatrispecialisterna

Det är fantastiskt att höra att du har haft en så positiv upplevelse! Tack för att du delade din erfarenhet! //Jasmin

Fabian S
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Jätte bra bemötande, dem jag pratade med vara alla väldigt snälla och professionella. Mötena var informativa men kom också till punkt rätt snabbt, vilket är skönt ifall man inte har bästa fokuset. Mina förväntningar var baserade på recensionerna där många skrev att det skulle gå snabbt att få en utredning/diagnos. Men det gick ännu snabbare än vad jag trodde faktiskt, så dem slog förväntan. Är jätte nöjd att jag gjorde en utredning här, har inget att klaga på. Jag utreddes för ADHD och när jag fick min diagnos fick...

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack snälla Fabian för ditt otroligt fina omdöme! Det glädjer oss enormt att få höra att du är väldigt nöjd med processen där vi har kunnat uppfylla dina förväntningar och gett dig den hjälp du kände att du behövde och ville ha//Jasmin

Aerius A
Skrev om Psykiatrispecialisterna

närvarande och hjälpsamma genom hela processen, tycker det gick superbra, stort tack

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack för ditt fina omdöme! Det glädjer oss att du har känt att vi har varit närvarande och hjälpsamma genom hela processen. Tack för att vi fick förtroendet att vara med på din resa//Jasmin

Maria L
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Snabb direkt återkoppling vid fråga angående medicinering. Fick direkt svar och hjälp. Känns väldigt tryggt!

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack för ditt omdöme och att du delade med dig av din upplevelse Maria! //Jasmin

Sofie W
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Super trevliga och bra bemötande, förklarade bra. Kommer absolut rekommendera vidare er till andra

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack snälla Sofie för dina fina ord! Och ett stort tack för rekommendationen.//Jasmin

Elin N
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Proffsiga, snabba, tröstande, stöttande. Fått bra bemötande och bra vård.

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack för ditt fina omdöme Elin! Det glädjer oss att du har upplevt processen som snabb där vi har kunnat ge dig ett bra bemötande.//Jasmin

Linn P
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Äntligen blev jag bemött på ett värdigt sätt. De tog mig på allvar och lyssnade verkligen. Jag gjorde en ADHD-utredning.

Svar från Psykiatrispecialisterna

Hej Linn, tack för att du delade din upplevelse! Det låter som att du fick den respekt och uppmärksamhet du förtjänar under din ADHD-utredning. //Jasmin

Carl B
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Otroligt proffsiga och stöttande genom hela processen!

Svar från Psykiatrispecialisterna

Stort tack för ditt omdöme! Jag är glad att höra att du upplevde oss som proffsiga och stöttande! Det är viktigt att känna sig väl omhändertagen genom hela processen./Jasmin

Magnus H
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Adhd-utredning Fantastiskt bemötande av handläggaren Ebba och läkaren Nourma. Professionella, noggranna och inte minst väldigt trevliga! Kunde inte vara mer nöjd över deras insats. Jag upplevde att Nourma verkligen tog sig tiden att bli införstådd i min livssituation och att hon därför kunde möta mina känslor och erbjuda insikter kring hur adhd påverkar en. Utöver att vägleda en genom provresultat och diagnoskriterier gjorde detta att min helhetsupplevelsen är väldigt positiv. Tack för en snabb och kvalitativ vård!

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack Magnus, din feedback låter fantastisk! Det är låter verkligen upplyftande att höra att vår teamet gav dig en så positiv upplevelse under din ADHD-utredning. Att de var professionella, noggranna och samtidigt väldigt trevliga är en värdefull kombination som vi alltid strävar efter :) . Tack för att du delade din upplevelse! //Jasmin

Denise O
Skrev om Psykiatrispecialisterna

För första gången på många år så har jag känt mig lyssnad på! Det jag sagt till den regionala vården i många år är att jag tror att en NP diagnos finns som grund. Men vården har totalt avfärdat det och hävdat att det är depression. Nu efter några få men intensiva veckor med tester och frågor hos Psykiatrispecialistera har det visat sig att min fundering/känsla är min verklighet d.v.s.jag har en ADHD diagnos. Jag har fått träffa en trevlig koordinator och en trevlig läkare som lyssnat, förklarat och gett en enorm förståelse...

Svar från Psykiatrispecialisterna

Stort tack Denise för ditt fina omdöme! Att få bekräftelse på ens känslor och en ADHD-diagnos är avgörande för att få rätt hjälp. Nu mot ett bättre månde och liv 😃 //Jasmin

Micael B
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Ger 2/5 för att själva utredningen till diagnos gick smidigt online och att för den som behöver diagnosen utan att behöva stå i långa köer hos öppenvården, Utredning till diagnos sköttes till största del ensam via datorn med test och formulär som passade mig när jag mådde dåligt och var sjukskriven samt inte hade kraft till att ta mig till massa fysiska möten. Jag hade dessutom ”medicin paketet” som när jag betalade för allt lovades 12-16 månader av uppföljning och recept, Detta verkade ändras med tiden och under behandlingen...

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack Micael för din feedback! Vi är glada att höra att du upplevde utredningen till diagnos som smidig och att den onlinebaserade processen passade dig väl under en svår tid. Vi beklagar djupt förvirringen kring behandlingspaketets längd och eventuella förändringar som du känner uppstod. Det som vi informerar gällande medicinpaketet är väldigt individuell och där av förvirringen kring längden på uppföljningarna hos sjuksköterskan. Din kommentar om behovet av tydligare kommunikation kring läkar- och sjuksköterskekontakter...

Paulina B
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Jättebra, snabbt och effektivt. Precis som jag föredrar! Inga onödiga diskussioner, tydliga instruktioner och möjlighet att kontakta personalen via flera kanaler.

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack för din positiva återkoppling! Vi är glada att höra att du uppskattade vår snabba och effektiva service samt tydliga instruktioner. Vi är tacksamma för förtroende //Jasmin

Moa L
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Jättenöjd med min koordinator Anneli och läkare Norma, så fint bemötande, väldigt professionella och tydlig kommunikation. Rekommenderar Psykiatrispecialisterna starkt! 😍

Svar från Psykiatrispecialisterna

Det gläder oss verkligen att höra att du är så nöjd med din upplevelse hos oss på Psykiatrispecialisterna! Vi strävar alltid efter att ge våra patienter den bästa möjliga vården och det är glädjande att höra att vi uppfyllde dina förväntningar. Tack så mycket för din rekommendation och för att du delade din positiva erfarenhet med oss! 😊🌟//Jasmin

Mina T
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Det var en suverän upplevelse, då de var effektiva, professionella och lyssnade på klientens behov!

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack för din feedback! Vi är glada att du uppskattade vår service 😊//Jasmin

Anna N
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Hade inga direkta förväntningar men blev inte besviken. Jättefint bemötande, proffsigt, varmt. Gjorde en adhd-utredning. Snabbt och smidigt utan att kännas slarvigt, tvärt om. Trodde kanske att det skulle vara mer dialog runt de olika svaren i formulären, men jag visste som sagt ingenting, kanske mer att det skapade osäkerhet på resan. Allt sammanfattades fint på slutsamtalet.

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack Anna för din feedback! Vi är glada att du upplevde vår service som både professionell och vänlig under din ADHD-utredning. Tack igen för att du delar din erfarenhet med oss! //Jasmin

Johan E
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Nun ADHD utredning harfungerat mycket smidigt och min koordinator Anneli har varit ett stabilt, vänligt stöd. Min läkarkontakt Norma har bemött mig på ett personlig vis-utan att vara privat. Hon har intervjuat,, förklarat och redovisat resultat av alla tester på ett förtroendeingivande och proffesionellt sätt. Helnöjd hel enkelt😊

Svar från Psykiatrispecialisterna

Vi är glada att höra att din ADHD-utredning gick smidigt och att både din koordinator och läkarkontakt var till stor hjälp och bemötte dig på ett professionellt och förtroendeingivande sätt. Tack för att du delade din erfarenhet med oss och för ditt förtroende! 😊🌟 /Jasmin

Oliver S
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Gott bemötande och bra med koordinater respektive läkare/psykolog. Beskrivning av hur utredning kommer gå till, alla steg och vad jag behöver göra för tester och formulär var mycket bra.

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack Oliver för din återkoppling! Vi är glada att du uppskattade vår information och att du kände dig väl omhändertagen av vårt team 😊 //Jasmin

Caroline G
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Jag blev väldigt väl bemött, och fick svar snabbt och det var enkelt att få kontakt. De var kunniga och trevliga både läkare och koordinatorer. De var även förstående kring situationen. Jag sökte för ADHD-utredning

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack för din positiva feedback! Vi är glada att du upplevde vår service som väl bemött och att du fick snabba svar och enkel kontakt.Tack för att du valde oss för din ADHD-utredning! //Jasmin

Rickard L
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Smidigt och bra bemötande ……………………….

Stort tack Rickard för ditt fina omdöme 😊//Jasmin

Rebecca E
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Mycket professionella och trevliga människor! Jag hade (tyvärr, på grund av tidigare dåliga erfarenheter) förväntat mig att bli bemött med fördomar och ifrågasättanden men tack och lov blev min erfarenhet allt annat än förväntat. Jag gjorde en neuropsykiatrisk utredning och från första träff till diagnos tog det knappt 3 månader. Mycket strukturerat upplägg. Jag är väldigt väldigt nöjd!

Svar från Psykiatrispecialisterna

Stort tack Rebecca för din feedback! Det gläder oss att höra att du upplevde vår personal som professionell och trevlig. Det är viktigt för oss att varje patient känner sig respekterad och väl bemött. Att din erfarenhet överträffade dina förväntningar och att utredningsprocessen var så strukturerad och effektiv är fantastiskt att höra 😊 Tack för att du delade din positiva upplevelse med oss! //Jasmin

Jörgen M
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Snabba och sakliga och trevliga

Tack Jörgen för din feedback 😊 //Jasmin

Albin H
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Personligt, proffsigt, snabbt, tydligt, förtroendeingivande. Allt var jättebra

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack så mycket Albin för din feedback och för att du valde oss för din utredning! //Jasmin

Marit N
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Jag tog kontakt med Psykiatrispecialisterna Sverige för att få en ADHD utredning då jag fick avslag på remissen som min vårdcentral skickade till den regiondrivna psykiatrin. Det var nervöst att ta kontakt med en ny vårdgivare efter det. Men det hade jag inte behövt vara. Jag har blivit bemött med förståelse och hög professionalism under hela utredningen. Jag har blivit sett, lyssnat på och bekräftat av kunnigt personal och då i synnerhet läkaren Norma Bou-Aram. Och jag har blivit tagen emot med värme och respekt genom hela processen.

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack för din feedback! Vi är glada att du upplevde vår service som professionell och att du kände dig väl bemött under hela utredningsprocessen.//Jasmin

Daniel B
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Jag har från dag ett blivit mött av proffessionalitet och känner mig lyssnad på för första gången under mitt vuxna liv.

Svar från Psykiatrispecialisterna

Det är fantastiskt att höra att du har känt dig väl omhändertagen och lyssnad på från första dagen! Vi strävar alltid efter att erbjuda en professionell och stödjande miljö för våra patienter, och det är glädjande att höra att du har upplevt det så under din tid hos oss. Tack för din feedback!.//Jasmin

Ewa J
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Jag har känt mig så omhändertagen både emotionellt och professionellt. Hejja er🩷

Tack snälla Ewa för ditt fina omdöme! Önskar dig allt gott 🤗//Jasmin

Lie S
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Det gick väldigt snabbt att få hjälp, och jag kände mig verkligen hörd, sedd och trodd. Min läkare var oerhört kunnig och förstående och min koordinator har varit så effektiv och hjälpsam.

Tack Lie för ditt omdöme! Så kul att höra att att du är nöjd 🤗//Jasmin

Kristin A
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Trevlig och hjälpsam personal. Kort väntetid.

Tack så mycket Kristin för ditt omdöme! //Jasmin

Felicia H
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Respektfullt, snabbt och professionellt! Som kund har jag känt mig trygg genom hela processen. Rekommenderar Psykiatrispecialisterna starkt!

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack för din positiva feedback! Vi är glada att du kände dig trygg och väl omhändertagen hos oss. Och tack för att du valde oss och för att du delade din positiva erfarenhet! //Jasmin

Annika W
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Snabbt, smidigt och proffsigt. Fint bemötande och tydlig kommunikation

Svar från Psykiatrispecialisterna

Stort tack för din feedback! Det är fantastiskt att höra att du upplevde vår service som snabb, smidig och proffsig 😊//Jasmin

Emilia P
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Jag är så tacksam och glad över att jag valde psykiatrispecialisterna. Mitt liv och vardag höll på att rasa samman och jag kände ett akut behov av att ta tag i en adhd-utredning som även skulle gå så snabbt som möjligt. Så smidigt, så snabbt, otroliga läkare och kontaktpersoner. Känt mig så trygg med att göra min utredning via dom. Jag valde medicininsättning också och jag kunde börja med medicin dagen efter att jag fick besked om att jag hade en adhd-diagnos! Kommer rekommendera till alla ❤️❤️❤️

Svar från Psykiatrispecialisterna

Det gläder mig verkligen att höra att du är så nöjd med din upplevelse här hos oss på Psykiatrispecialisterna! Att kunna erbjuda en snabb och smidig utredning samt snabb medicininsättning är avgörande för många i en akut situation, och det är fantastiskt att höra att du kände dig trygg och väl omhändertagen under hela processen. Tack för att du delar din positiva erfarenhet, och vi är tacksamma för ditt förtroende och för att du kommer att rekommendera oss till andra 😍//Jasmin

Julia S
Skrev om Psykiatrispecialisterna

En smidig adhdutredning för en som inte har tålamod för att sitta i långa vårdköer, kändes som att man togs på allvar även om jag inte har en typisk symptombild vid första anblick vad gäller skola osv och kunde få hjälp snabbt. Vissa frågor i formulären skulle kanske ses över och fixa stavfel och några frågor upprepades och gjorde mig lite förvirrad, samt att jag kanske hade velat förklara mina svar på vissa skattningar (tex om man kunde skriva en kommentar vid frågan) men annars ett bra omfång av frågor!

Svar från Psykiatrispecialisterna

Tack för din feedback och för att du delar din erfarenhet med oss! Vi är glada att höra att du upplevde att du blev tagen på allvar och fick den hjälp du behövde. Vi ska absolut se över formulären :) Tack för att du valde oss för din utredning. //Jasmin

Frida E
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Tack och lov för er! Kunskap i framkant!

Svar från Psykiatrispecialisterna

Stort tack, det värmer verkligen att höra! //Jasmin

Elliot H
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Effektivt, välbemötande och utbildad personal! Rekommenderar starkt✌️

Tack så mycket! Vi är glada att du uppskattade vår service 🌸 /Jasmin

Sanna G
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Mycket enkelt, bra bemötande, tydligt, tidssparande

Tack så mycket Sanna för ditt omdöme! //Jasmin

Peter S
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Jag blev hänvisad till dem pga att vanliga vården inte tar emot adhd patienter och har väldigt höga krav på att att ens ta emot och ställa diagnos. Jag har fått ett bra bemötande och det har varit en intressant process att gå igenom adhd utredning. Mycket tester och väldigt kunnig psykolog som sedan förklarar utfall av tester. Väldigt nöjd med processen och resultat.

Stort tack Peter för ditt fina omdöme! //Jasmin

Elin B
Skrev om Psykiatrispecialisterna

Effektivt & proffsigt bemötande från första kontakten.

Stort tack Elin för ditt omdöme! //Jasmin