Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

www.legitimeradpsykolog.com
  • Badge2023

Välkommen till Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping. Vi finns här för dig som lider av psykisk ohälsa, upplever negativa konsekvenser av drickande, om du haft en uppväxt med narcissistiska föräldrar, har varit eller är medberoende och mycket mer. Vi är ensamma i Nyköping om att som privat hälso- och sjukvårdsmottagning...

31 omdömen om Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Charlotte R
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Håkan brinner verkligen för sitt jobb. Han är engagerad, jordnära och räds inte att själv beröras. Detta skapar en otroligt fin dynamik i samtalen. Glöm allt vad stela psykoterapeuter heter med opersonlig kal inredning. Hos Håkan är det en hemtrevlig och välkomnande atmosfär där samtalen kan handla om allt mellan himmel och jord. Jag rekommenderar alla att gå till Håkan. Det finns alltid skäl att jobba med sig själv och jag rekommenderar alla att göra det även i förebyggande syfte innan problem uppstår. Som att gå och träna...

Malin D
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Vi har anlitat Håkan som familjepsykolog och vi är mycket nöjda, hela familjen. Vår familj har haft psykisk ohälsa och beroendeproblematik i generationer tillbaka. Vi har beroendegenen och depressioner i släkten och det har påverkat både mig och min man i livet och det har fått konsekvenser för våra barn både i barndomen och tonåren. Vi har valt att aktivt rannsaka oss själva som föräldrar som en del i några av våra barns psykiska ohälsa i tonåren. Vi har länge pratat om att ha en familjedag för att våra 5 ungdomar (15-24...

Örjan S
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Håkans guidning och närvaro under vår familjedag gjorde enorm skillnad för att hela gamla trauman samt skapa ännu mer kärlek, respekt och sammanhållning. Detta påverkar oss direkt och kommande barnbarn och deras framtid❤️👏🔥 Tack / Örjan med stor familj

Sarah A
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Mycket professionellt omhändertagande. Erfarenheten av behandlingen var mycket bättre än jag kunnat föreställa mig och jag har fått stor hjälp av Håkan under min tid där.

Jennifer H
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Toppen bra bemötande och hjälp i svåra stunder! Flexibel och ställer upp när man behöver.

Erik B
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Jag upplever att bemötandet har en fin balans mellan terapi och ett avslappnat samtal. Perfekt för den som känner sig tveksam inför den här typen av terapi. Rekommenderas varmt!

Lina S
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Att kliva in på Håkans terapirum & möta Håkan är som att kliva in i en varm och trygg värld av nyfiket och icke-värderande utforskande av det som upplevs svårt. Håkans genuina intresse för människor och mänskliga livskamper genomsyrar varje möte med honom. Håkan har en unik förmåga att skapa en atmosfär där jag som klient känner mig 100% sedd, lyssnad på och tagen på allvar. Det blir enkelt att vara sig själv och våga prata om det som är mest intimt och smärtsamt, om det som ligger i vägen för välbefinnande och utveckling....

Sanna F
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Jag har träffat Håkan en gång och han ger ett lungt och stabilt intryck. Han kom med förslag för ett upplägg som skulle passa vårat ärende. Han känns som en av få som faktiskt vill hjälpa en vidare i livet.

Andreas W
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Proffsigt och trevligt bemötande. Lätt att ha och göra med. God förståelse och hjälp.

Robert G
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Stort tack till Håkan och psykoterapeutisk samtalsmottagning som visat vägen fram! Håkan har visat på stor kunskap och erfarenhet. Han har varit ett stort och stabilt stöd

Lisa W
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Öppet, proffesionellt och tryggt första intryck.

Linus H
Skrev om Jenny D en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Oerhört proffsig och ger ett varmt intryck. Redan första mötet kände jag mig trygg och hörd. Rekommenderar starkt

Lotta R
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Jag har gått i samtal hos psykolog Håkan LD sedan inledningen av 2023. Jag fann samtalsmottagningen genom personliga rekommendationer. Anledningen till att jag sökte kontakt var att jag var i behov av handledning kopplat till mitt yrkesutövande och att hantera en komplicerad situation kopplat till min arbetsplats. Jag har fått ovärderlig hjälp och stöd av Håkan och jag hade inte kommit så långt i mina reflektioner och i min process på egen hand. Håkan har bidragit med teoretiska och praktiska verktyg vilket har lett till...

Carina K
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Efter en depression i höstas fick jag träffa Håkan genom remiss från sjukvården. Han gav ett varmt och genuint intresse för att hjälpa mig. Redan efter ett antal besök kände jag mig starkare i sinnet och hittade med hjälp av Håkan orsaker till mitt mående som jag kunde börja bearbeta. Det har varit samtal och goda råd gällande både det privata och professionella livet. Jag kan varmt rekommendera Håkan.

Emma V
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Jag uppskattar verkligen Håkan Lindholm och kan rekommendera Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping. Själva mottagningen är belägen på en diskret plats men med gott om parkeringar. Man känner aldrig att någon ser att man går in. Håkan är en mycket klok och jordnära person som dels har en gedigen utbildning men också är en varm medmänniska. Håkan är en god lyssnare samtidigt som han kommer med tydliga exempel ur verkliga livet och gärna ställer motfrågor/kommer med inspel som gör att jag alltid ”tvingas” reflektera...

Maria R
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Empatisk, lyhörd, personlig och professionell är ord som jag skulle vilja beskriva Håkan med. Med stor värme, humor, kloka tankar och professionalitet har han han gått med mig genom tunga stunder i livet. Han väjer inte för de svåra frågorna, har verkligen hjälpt mig att utmana mig själv och mina tankar när det behövs lika mycket som han också bekräftar och ger stöd. Rekommenderar varmt en kontakt med Håkan .

Åsa H
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Proffsig, varm och förtroendeingivande. Rekommenderas varmt!

Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping och Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping gillar detta
Anne B
Skrev om Jenny D en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

p Mottagandet upplevde jag som trevligt och proffsigt positiv upplevelse. Har köpt 10 besök. Försökte komma utan så många förväntningar

Jannice C
Skrev om Jenny D en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Jag upplever Jenny som kunnig, trygg och förtroendeingivande. Har just påbörjat KBT och känner mig äntligen hoppfull.

Moa L
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Jag kände till Håkan sedan tidigare, då han hjälpt min dotter tidigare. Vi var maktlösa inför hennes mående men när hon fick hjälp av Håkan så kändes det så bra direkt. Vår dotter mår idag bra o det är Håkans o hennes förtjänst ❤️ Så när jag själv började känna mig utbränd, trött o deprimerad så var valet enkelt. Det som känns så bra med Håkan är att man direkt känner sig accepterad, hur tokig o ledsen man än känner sig när man kliver in på ett möte. Hela Håkans personlighet är lugn o trygg o hans grundläggande värderingar...

Mia R
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Efter en handfull möten med Håkan kan jag konstatera att jag känner stort förtroende för honom som terapeut. Håkan är seriös, lyssnade, stöttande, mänsklig och varm i sitt bemötande. Samtalsrummet är så fint inrett vilket skapar en speciell atmosfär. Jag kan varmt rekommendera Håkan som terapeut.

Sofia S
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

En otroligt empatisk och inkännande psykolog. Det är aldrig stelt och man känner sig snabbt välkommen och hemma under sessionerna. Jag rekommenderar Håkan till alla jag känner. Alla borde gå till honom!

Vera L
Skrev om Jenny D en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Väldigt lätt att prata med, dömer inte utan är öppen och ger öppna och enkla svar. Kände mig trygg med att prata med henne och hon var väldigt pedagogisk och kunde lägga upp en tydlig plan för hur det skulle blir bättrez

Anna U
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Jag har just påbörjat terapi hos Håkan. Tycker att jag har bemötts bra under de 4 sessioner vi har haft. Håkan är inkännande, empatisk och har en bred kunskap samt stor erfarenhet vilket gör terapin mkt bra. Ger gärna ytterligare feedback när jag gått en längre tid hos honom.

Örjan S
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Håkan har en fantastisk mix av intuition, lyhördhet och elegant proffsighet som på djupet utmanar, transformerar och helar gamla trauman samt destruktiva mönster. Han har redan gjort stor skillnad för mig och kommer att göra en livsavgörande skillnad för vår familj! Är du redo för transformation på riktigt, inte bara älta det förflutna då kan Håkan vara den Psykolog, terapeut /coach du söker! Rekommenderas varmt! Tack! /Örjan

Harriet A
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Efter en misshandel på mitt arbete med ett trauma och Ptsd. Håkan förklarade vad som hände när jag fick mina ”attacker” och därav fick jag förståelse vad som hände fysiskt i min kropp. Med förståelsen vad som händer kunde jag själv börja jobba för att läka! Håkan ger ett lugnt, stabilt och förtroendegivande intryck! Mycket nöjd med min hjälp!

My H
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Håkan är väldigt professionell, lyhörd och får mig alltid att må mycket bättre när jag går därifrån! Han kommer med bra förklaringar och får mig att se mina ”problem” på ett annat sätt och ur ett annat perspektiv.

Robin J
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Håkan gav ett varmt och professionellt bemötande från första stund på sitt trevliga kontor. Kände mig trygg att dela med mig av mina erfarenheter och att han lyssnade och faktiskt identifierade flera viktiga saker som hjälpte mig. Tack!

Bo J
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Håkan är väldigt lyssnande och jag kände omgående ett stort förtroende för honom.

Camilla A
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Håkans bemötande var varmt, förstående, insiktsfullt. Bara att komma in i hans lite annorlunda rum gjorde att man kunde slappna av. Jag kände mig väldigt trygg med Håkan så jag kunde öppna upp mig fullt ut. Det jag sökte för att jag levt med en alkoholist i många år så mitt medberoende ville jag ha hjälp med. Samt mitt ungdomliga liv hemifrån. Han såg det mer ur ett annat perspektiv än andra man har pratat med samt jag mig också mera insikt i vad jag behövde göra för att kunna hantera saker när det händer något. Camilla

Jessika K
Skrev om Håkan L en del av Psykoterapeutisk samtalsmottagning i Nyköping

Fick ett fantastiskt bemötande efter en traumatisk upplevelse. Håkan förklarade på ett bra sätt varför jag fungerade som jag gjorde och fick mig att må betydligt bättre samt att jag inte längre kände skuld. Han har hjälpt mig med hur jag ska tänkta och hjälpt mig att läka väldigt bra. Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig, men har bara gott att säga. Är så himla tacksam för möjligheten att träffa Håkan och prata!