Reko SolEL AB

Reko SolEL AB

rekosolel.se
  • BadgeTwoYears

Reko Solel är ett lokalt företag som är grundat i Gävleborg. Vi på Reko har lång branscherfarenhet och höga krav på våra installationer. Vi strävar efter att kombinera trygghet, kvalitet och effektivitet. Vid våra kostnadsfria hembesök och behovsanalyser skapar vi de bästa förutsättningarna och erbjuder nyckelfärdiga anläggningar...

31 omdömen om Reko SolEL AB

Mathias N
Skrev om Reko SolEL AB

Snabba och trevliga! Anläggningen levererar som den ska utan problem!

Svar från Reko SolEL AB

Hej Mathias Tack för förtroendet och kul att du är nöjd. Nu önskar vi dig och Jenny många timmar med sol! Med vänliga hälsningar Mattias - Reko SolEL

Gunnar L
Skrev om Reko SolEL AB

Från beslut till färdig anläggning tog det ca en månad. Snyggt, noggrant och proffsigt utfört arbete. Trevligt bemötande, lätta att ha att göra med. Håller vad de lovar och är tillgängliga. Tar sej tid att lyssna och förklara. Tack till Mattias, Filip och Wille. Vi är mycket nöjda! /Karin och Gunnar

Svar från Reko SolEL AB

Hej Karin och Gunnar, Först vill vi passa på och tacka för att ni tog er tid att lämna ett omdöme, det uppskattar vi! Sen är det bara ett plus i kanten att ni känner er nöjd med erat solcellspaket och batteri. Vänliga hälsningar Reko SolEL

Annamia L
Skrev om Reko SolEL AB

Vi fick ett bra bemötande i vår beslutsprocess, alltid snabb återkoppling när vi hade frågor. Bra och tydlig kommunikation från trevliga installatörer och säljare. Installationen gick snabbt och smidigt, och vi är jättenöjda!

Svar från Reko SolEL AB

Hej Annamia, Vi tackar för en superfin recension. Vad kul att vi levde upp till era förväntningar. Nu önskar vi er en superfin sommar och många soltimmar. Vänliga hälsningar Reko SolEL

Håkan B
Skrev om Reko SolEL AB

Snabb och duktiga. Mkt trevlig personal.

Svar från Reko SolEL AB

Hej Håkan, Tack för att ni tog er tiden att lämna ett omdöme. Nu önskar vi er en massa soltimmar! Vänliga hälsningar Reko SolEL

Susanne S
Skrev om Reko SolEL AB

Vi är mycket nöjd med arbetet som Rek solel utförde. Från kontakten med säljaren Mathias och Filip , som snabbt och smidigt hjälpte oss med information och offert på en lagom stor solcellsanläggning till att arbetet löpte enligt det tidschema som vi fick hemskickat. Vi uppskattar deras professionella arbete och att de höll sig till den överenskomna tidslinjen. Dom städade efter sig och hjälpte till med att installera app och sköte all kontakt med Sandvikens energi. Det är mycket enkelt och roligt att läsa av på appen hur...

Svar från Reko SolEL AB

Hej Kenneth & Susanne, Vi tackar så mycket för ett otroligt fint omdöme. Nu önskar vi er riktigt många soltimmar. Vänliga hälsningar, Mattias - Reko SolEL

Maryanne S
Skrev om Reko SolEL AB

Bemötande från Reko SolEl var toppen! Vi köpte solpaneler med batteri. Uppsättning och elinstallationen blev mycket snyggt och proffsigt gjort! Kan varmt rekommendera Reko SolEl! Maryanne & Benne

Svar från Reko SolEL AB

Hej Maryanne & Benne, Tack för en otroligt fin recension! NI har varit otroliga värdar båda två, så nöjet är helt på vår sida. Slutresultatet av installationen blev vi också väldigt nöjda med, allt från solcellerna till laddboxen. På måndag ses vi för avstämning och överlämning av slutdokumentationen. Vänliga hälsningar Mattias - Reko SolEL

Lars K
Skrev om Reko SolEL AB

Respektfullt och alltid trevliga och på gott humör trots kyla och snö. Ni levde upp till våra förväntningar på alla sätt. Nu levererar solpanelerna el och det var vad vi önskade. Hälsningar Eva och Lars

Svar från Reko SolEL AB

Hej Eva och Lars, Vad kul att det blev så bra, vi är också nöjda! Nu kan vi inget annat än att gratulera, ni är elproducenter. Med vänliga hälsningar Reko SolEL

Hans S
Skrev om Reko SolEL AB

Jag köpte en anläggning med solceller, batteri och checkwatt. Väl bemött! Professionellt utfört från start till mål. Förväntningarna från min sida var att allt skulle fungera från start till att vi hade fungerande anläggning och det har det verkligen gjort. Dom är informativa och besitter en bred kunskap inom området. Är snabba på att svara, både i telefon och mail. Jag rekommenderar varmt Reko SolEL till alla som vill att det ska vara tryggt och enkelt genom hela processen.

Svar från Reko SolEL AB

Hej Hans Vilket bra omdöme! Tack för förtroendet och kul att du är nöjd. Med vänliga hälsningar Mattias - Reko SolEL

Kerstin Å
Skrev om Reko SolEL AB

Mycket bra bemötande. Allt kom på plats snabbt. Vi har solceller och batterier. Fick hjälp med appen. Trevliga och duktiga. Bra pris.

Reko SolEl AB gillar detta
Svar från Reko SolEL AB

Hej Kjell och Kerstin, Tack så mycket för ert fina omdöme. Vad bra att ni är nöjda med våran tjänst. Ni vela endast ha material tillverkat i Europa, det löste vi. Med vänliga hälsningar Reko SolEL

Benny S
Skrev om Reko SolEL AB

Hej ! Ni har kanon montörer inga problem. Och väldigt effektiva samt lättsamma Samt att de har gjort ett gott arbete

Svar från Reko SolEL AB

Hej Benny, Kul att du är nöjd med grabbarna. Vi tackar så mycket för omdömet! Vänliga hälsningar Reko SolEL

Solcellstjänster G
Skrev om Reko SolEL AB

Det är som namnet säger, Reko från början till slut. Två glada grabbar som alltid dyker upp och som håller oss kunder i handen från första kontakt till nyckelfärdig anläggning. Jag tog in en oberoende besiktningsman som kunde lämna ett protokoll utan anmärkningar, superbra utfört sa besiktningsmannen. Kan inget annat än att rekommendera Reko Solel!

Svar från Reko SolEL AB

Hej och tack för ett fint samarbete och att ni tog er tid för att lämna ett omdöme. Med vänliga hälsningar Reko SolEL

Håkan E
Skrev om Reko SolEL AB

Reko Solel har gjort ett fantastiskt bra jobb. Dom installerade 26 paneler och en batteriförberedd växelriktare. Från första kontakt med bra och lyhörd säljare. En noggrann projektör kom därefter ut och tog mått och gick igenom hela projektet med mig och efter det så hade jag en rejäl överblick över hur allting skulle bli. Sen var det tur för montörerna som jobbade snabbt, noggrant och gjorde ett fantastiskt bra jobb. Elektrikern var där samtidigt och slutförde elinstallationen. Från att jag skrev kontrakt till inskickad...

Svar från Reko SolEL AB

Hej Håkan, Tack för en jättefin recension. Vi är lika nöjda som du är! Med rätt person på rätt plats blir resultatet strålande! Vi önskar dig många soltimmar nu i sommar. Med vänliga hälsningar Reko SolEL

Gruppsol A
Skrev om Reko SolEL AB

Vi anlitade grabbarna på Reko SolEL sommar 2022, som underentreprenad för att utföra ett jobb. Den erfarenhet och utförande av arbete resulterade i ett långt och hälsosamt samarbete runt om i landet. Mattias & Filip har stor kompetens och expertis inom yrket vilket skapade flexibilitet för som huvudentreprenör. Dom håller tider

Svar från Reko SolEL AB

Hej Anders, Tack för ett otroligt fint samarbete och ert fina omdöme. Med vänliga hälsningar Reko SolEL

Håkan P
Skrev om Reko SolEL AB

Vi beställde solceller via Reko SolEl och vi är väldigt nöjda med hela upplevelsen! Trots dåliga väderförhållanden så var servicen på topp och allting gick att lösa, om än kanske inte riktigt som planerat. Väldigt serviceinriktade och mycket trevliga med en can-do attityd. Vi kunde inte ha blivit nöjdare i slutändan!

Svar från Reko SolEL AB

Hej Håkan och Marianne, Tack för en underbar tid och installation hos er. Allt arbete utfört enligt LBK's standard. Enorm ställning, grävning från stolpe - lada - hus, ny elcentral, DC-brytare, DC & AC överspänningsskydd, solceller och batteri och allt detta i snöoväder och -20, - Allting går att lösa och det gör vi med glädje! Vänligaste hälsningar Mattias & Filip - Reko SolEL

Sofia M
Skrev om Reko SolEL AB

Reko är ett professionellt företag med mycket kunskap om sitt område. De hjälper till med bra lösningar och väljer inte den enkla vägen utan för bästa resultat. De installerade ett system med 28 solpaneler och ett batteri åt oss. Allt har varit professionellt installerat och mycket snyggt gjort. Dessutom är de bra killar som inte klagar, även när det är kallt och snöar ute. De är lika entusiastiska som jag över vår installation. Och allt det till ett mycket bra pris! Tack Mattias, Filip och Eddie!

Svar från Reko SolEL AB

Hej Sofia Tack så mycket för den otroligt fina recensionen. Nu önskar vi er all lycka i framtiden och en massa soltimmar. Grabbarna jobbar året om, och det kan man göra med sprudlande energi om man tycker om sitt jobb lika mycket som dom gör! Med vänliga hälsningar Oss på Reko SolEL

Karl-Åke B
Skrev om Reko SolEL AB

Snabba,, duktiga och trevliga att ha att göra med. Att de kunde ge mig ett så bra pris på solellutrustnung, inkl. batteri av utmärkt kvalite, är ju toppen!

Svar från Reko SolEL AB

Hej Kåke, vi tackar ödmjukaste för ditt fina omdöme! Jag vill passa på att tacka för alla trevliga pratstunder och även för förtroendet. Vänliga hälsningar Mattias Reko SolEL

Leif K
Skrev om Reko SolEL AB

Solceller monterat och klart. Batteri monterat och klart Och tycker ägarna är proffsig och tillmötesgående kan lätt rekommendera dom till andra. Leif

Svar från Reko SolEL AB

Hej Leif, vi kan inget annat än att tacka så mycket för ditt fina omdöme och tack för förtroendet. Vänliga hälsningar Mattias - Reko SolEL

Elis B
Skrev om Reko SolEL AB

Vi köpte 30 sol paneler och två batterier som blev installerade så gott som omgående. Jag är mycket nöjd med deras arbete och vänliga bemötande. Jag kan varmt rekommendera REKO SolEl. Elis Bidell

Svar från Reko SolEL AB

Hej Elis, Tack så mycket för ditt fina omdöme och rekommendation. Det har varit en fröjd att vara hemma hos dig och jobbat! Vänliga hälsningar Mattias på Reko SolEL

Anders S
Skrev om Reko SolEL AB

En lugn trevlig försäljare förklara och räkna ut vad som var lämpligt för mitt hus. Lätt att förstå. Då kom två montörer reste ställning montera i rask takt 20 paneler växelriktare. Jobba intensivt och metodiskt. Lämna jobbet städat och fint. Elektrikern jobbade självständigt och snabbt förklarade noggrant hur det fungerade. Mycket nöjd med allt! Jag kan rekommendera er varmt!

Svar från Reko SolEL AB

Stort tack för det fina omdömet och tack ännu en gång för ert förtroende! Vänliga hälsningar Mattias på Reko SolEL

Anna T
Skrev om Reko SolEL AB

Snabbt och snyggt monterad anläggning av trevliga killar som dessutom gav oss suverän återkoppling genom hela projektet.

Svar från Reko SolEL AB

Hej Anna, Tack för din fina recension, vi tackar även för förtroendet! Vänliga hälsningar, Reko SolEL

Niclas B
Skrev om Reko SolEL AB

Mycket kompetenta och kundorienterade. Tar sig tid att förklara saker och har i alla avseenden hållit vad de lovat. Deras anbud var inte allra billigast men vi tycker att vi har fått värde för pengarna. Vi prioriterar funktion, kompetens, trygghet och lokal närvaro. De levererade dessutom snabbare än planerat. Bra leverantör, inga konstigheter.

Svar från Reko SolEL AB

Hej Niclas, Du summerar oss Reko SolEL väldigt bra! Tack för ditt fina omdöme och väldigt trevligt att du uppskattar vår service där vi håller dig som kund i hand, hela vägen genom processen. Vi tackar för förtroendet och önskar dig många år av energispar! Vänliga hälsningar Reko SolEL

Magnus L
Skrev om Reko SolEL AB

Ställer upp 100 % när man söker dom för hjälp eller funderingar. De jobbar intensivt och är noggranna i sitt jobb. Trevliga och tillmötesgående och kunniga. Håller låga priser och är konkurrenskraftiga. Rekommenderas verkligen / Magnus

Svar från Reko SolEL AB

Hej Magnus, Vi tackar innerligt för ert fina omdöme och vad bra att ni är nöjd med vår personal. Det du beskriver är egenskaper vi står för. Jag vill tacka för att du valde oss på Reko SolEL, jag hoppas nu att ni kommer få stor glädje av er anläggning, det klimatsmarta valet! Vänliga hälsningar Reko SolEL

Karin S
Skrev om Reko SolEL AB

Trevligt bemötande från alla de från företaget som varit hemma hos oss. De har jobbat snabbt och hållit det de sagt när det gäller tid och ekonomi.

Svar från Reko SolEL AB

Hej Karin, Tack för din fina recension. Vi strävar alltid efter att ge högsta service och information till våra kunder. Vi tackar för förtroendet på solcells- och batteri installationen. Vänliga hälsningar Reko SolEL

Birger O
Skrev om Reko SolEL AB

Mycket trevliga och duktiga ,hjälpsamma grabbar anläggningen blev klar från första besöket på fyra veckor jag kommer att rekommendera SolEl

Svar från Reko SolEL AB

Hej Birger, Det låter smidigt och enkelt - precis som vi vill att våra kunder ska uppleva våra tjänster. Stort tack för den fina recensionen på solcells- och batteri installationen. Vänliga hälsningar, Reko SolEL

Carina S
Skrev om Reko SolEL AB

Vi blev otroligt väl bemötta. Företaget ingav en professionellt intryck och var väldigt snabba. Informativa och stöttande.

Svar från Reko SolEL AB

Hej Carina, Tusen tack för er recension! Det gör oss glada och stolta att ni fått det intryck vi vill ge till våra kunder. Stort tack för 5-stjärnor. Vänliga hälsningar, Reko SolEL

Per S
Skrev om Reko SolEL AB

Mycket bra bemötande , bra information och jobbet snabbt utfört

Svar från Reko SolEL AB

Hej Per, Vad kul att du uppskattar att vi både har god service och är snabba. Vänliga hälsningar, Reko SolEL

Krister L
Skrev om Reko SolEL AB

Har köpt en solcellsanläggning av Reko SolEl. Uppfattar företaget som mycket seriöst. Duktiga på kommunikation och information under montagetiden. Mycket nöjd med hur anläggningen uppförts och produktionen från den. Underentreprenörer håller samma höga standard. Totalt sett jättenöjd med företaget som jag varmt kan rekommendera.

Svar från Reko SolEL AB

Hej Krister, Vi blir superglada av att läsa din fina recension. Kul att ni är nöjda med både sälj, projektledning och installation. Tack för förtroendet. Vänliga hälsningar, Reko SolEL

Anders L
Skrev om Reko SolEL AB

Reko solel upplevdes som kompetenta. De kunde svara på tekniska frågor och höll utlovad monteringsvecka. Besiktning av nätbolaget är inte gjord ännu, så jag kan inte bedöma eventuella anmärkningar och åtgärder. Jag har bara fått muntliga användarinstruktioner, inga skriftliga.

Svar från Reko SolEL AB

Hej Anders, Vi tackar dig ödmjukt för din fina recension, uppdraget att låta oss hjälpa dig och för att ni varit tillmötesgående. Vänliga hälsningar, Reko SolEL

Inge A
Skrev om Reko SolEL AB

Väldigt bra jobbat och snabbt montage. Rekommenderade till min måg som även dom anlitade Reko Solel.

Svar från Reko SolEL AB

Hej Inge, Tack så mycket för ditt omdöme och för att du har valt oss. Vad bra att allting gick smidigt från sälj till montering. Vi tackar även för din vidare rekommendation. Vänliga hälsningar, Reko SolEL

Björn L
Skrev om Reko SolEL AB

- Bra bemötande. Det vi verkligen gillade var när vi fick uppdaterings-sms om vad som var gjort eller vad som var på gång. Som kund vill man veta vad som händer. - Förväntingen var att det skulle vara ett noggrannt urfört arbete och vi skulle få en fungerande anläggning inom den planerade tidsramen. Vi upplever att förväntningarna uppfylldes med råge. -Vi har köpt en 13kW:s solcellsanläggning och vi är väldigt nöjda med Reko SolEl AB:s arbete och bemötande. Sen är det många inblandade parter totalt sett innan anläggningen...

Svar från Reko SolEL AB

Hej Björn, Tack för ditt fina omdöme. Det strävar vi efter, att det ska vara enkelt från start till slut. Vad bra att ni är nöjda med montering av er anläggning. Varma hälsningar, Reko SolEL

Thomas C
Skrev om Reko SolEL AB

Installation av solel. Duktiga killar som gjorde ett snyggt montage. Höll rent och snyggt kring vårt hus under hela projektet. Lyhörda för våra önskemål under projektet och inte minst -trevliga och glada. Upplyste alltid innan, om dom skulle komma lite senare nästa dag, bra på att kommunisera via mejl och SMS. Bra slutdokumentation, om vi tyckte något saknades så skickades det över utan diskussioner. Montaget färdig innan tidplan!

Svar från Reko SolEL AB

Tack Thomas för en väldigt fin rekommendation! Jättekul att höra att ni är så nöjd! Med vänliga hälsningar Mattias på Reko SolEL