Rest. Tegelbruket

Rest. Tegelbruket

Ring 08-768 75 70 www.tegelbruket.com
2.9

Hos oss är ni välkomna från morgon till sen natt, njut av vår utsökta lunch, ta en fika eller njuta av en trerätters middag. Sitt i vår restaurang, yrenoverade bar, dess lounge-del, eller varför inte på vår stora uteservering när vädret tillåter.

10 omdömen om Rest. Tegelbruket

Eric O
Skrev om Rest. Tegelbruket

Som lunchrestaurang är de kanon. Alltid flera bra rätter att välja på, snabb och trevlig service och god mat. Det enda som saknas för högsta betyg är lite mer smak på fiskrätterna. Hur det är på kvällstid vet jag inte.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Johan F
Skrev om Rest. Tegelbruket

Klassfest på tegel, har man gått i skola i norrort är det ganska stor risk att man springer på sina gamla klasskamrater här. Om man orkar stå i kö, tenderar att vara läskigt mycke folk vissa dagar. Men inredning är bra och även maten. Sen är det ju nära hem

Elin P
Skrev om Rest. Tegelbruket

Enda riktiga utestället i Täby. Så det är här man hänger om man inte orkar ta sig in till stan. På dagarna serverar de lunch med bra utbud till rimliga priser. Alltid ett vegetariska allternativ för de som vill ha. Till maten serveras även salladsbuffé, färskt bröd, kaffe och fikabröd till. Om somrarna kan man välja att sitta ute och titta på folk som strövar förbi i biblioteksgången.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4742 omdömen 4.2 av 4742 omdömen

Trevlig personal med en god mat, andra gången vi gick hit på Amex Platinum det säger allt att vi återvänder.

Jonathan R
Skrev om Rest. Tegelbruket

Har man bekantskap i Täby/Danderyd är det stor chans att man träffar på dem på detta ställe. Bli inte förvånad om du blir uppraggad av en ensamstående 35-taggare om du går hit en vardagkväll, singelmorsorna går nämligen ut på jaktsäsong då... Överlag skönt ställe, även om man aldrig vinner på Black Jack-helvetet.

Sandra Å
Skrev om Rest. Tegelbruket

Har endast ätit på restaurangen 2-3gånger men då har maten varit väldigt god, planksteken är en favorit. Då stället förvandlas till nattklubb träffar man alltid på gamla bekanta, ifall man är från Täby förstås. Passar bra om man inte orkar åka ända in till stan. Enda negativa är att det ofta är för mycket folk.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4172 omdömen 4.0 av 4172 omdömen

GOD mat og drikke, GOD service og GOD stemning!

Lill-Karine N Lill-Karine N
Karl W
Skrev om Rest. Tegelbruket

Här träffar man oftast sina gamla gymnasiemänniskor (om man gick i Täby/Danderyd) och ett lokalt vattenhål för Täby. Aldrig testat maten däremot så är nattklubben helt ok. Kan bli lite väl knökfullt och relativt långa köer.

klara r
Skrev om Rest. Tegelbruket

bra mat, trevlig personal, överkomliga priser

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4120 omdömen 4.0 av 4120 omdömen

Jessica I Jessica I
JOhan

Kim K
Skrev om Rest. Tegelbruket

Har aldrig ätit på restaurangen utan bara varit på klubben. Väldigt trevligt då det är som en kvarterskrog som lockar hela norrort. Det känns dock som att det är den årgång som precis fyllt 18 år som tar över krogen totalt. Onsdagar under sommaren är det en timmes kö om du kommer efter klockan 23. Annars är det bra musik och snabba bartenders. Finns storbildsskärm om du vill kolla fotboll tidigare på kvällen. Ett helt okey ställe, men folk har en tendens att bli väldigt överförfriskade. Klart värt att besöka!

Olle N gillar detta
Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7937 omdömen 4.3 av 7937 omdömen

Bemötandet var lite arrogant och avmätt. Förrätten (löjrom) var onödigt liten, 2 små teskedar rom. Nog för att rom är dyrt, men denna serve

Max S
Skrev om Rest. Tegelbruket

Som restaurang är detta faktiskt ett ganska trevligt ställe, god mat (för det mesta)och trevlig personal. Det är speciellt trevligt på sommaren då man kan sitta ute i solen och avnjuta en kall öl. Men när restaurangen stänger fram mot tio-tiden och det istället förvanndlas till en nattklubb är det en hel annan historia. Efter att ha stått i kö i upp till en timme kommer man in i den alltid lika överfulla lokalen med en ljudvolym så hög att man knappt hör vad man själv tänker. Kort sagt, en trevlig restaurang men en inte alls så trevlig nattklubb

Olle N gillar detta