Roppongi

3.1

19 omdömen om Roppongi

Manne S
Skrev om Roppongi

Sthlms absolut bästa sushi (än så länge), kostar en slant extra men det är prisvärt. om man letar pris kan man köpa sushi på Ica :-)

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8099 omdömen 4.3 av 8099 omdömen

Vi firade min sons artonårsdag på Nybrogatan 38 och hade en helt fantastisk kväll!!! Vi var ett sällskap på 14 personer i alla åldrar och ha

Kattis
Skrev om Roppongi

Gott, men lite dyrt, kort och gott! Trevligt bemötande.

Daniel B
Skrev om Roppongi

Grymt bra lunch med snabb service men de vet verkligen hur man tar betalt och är inte medvetna om att restaurang momsen är sänkt.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7934 omdömen 4.3 av 7934 omdömen

Bemötandet var lite arrogant och avmätt. Förrätten (löjrom) var onödigt liten, 2 små teskedar rom. Nog för att rom är dyrt, men denna serve

Arvid B
Skrev om Roppongi

Som många säger så har det varit bättre, men jag tycker inte de förtjänar så mycket kritik som de får i en del av kommentarerna. Jag äter dock i stort sett bara lunch där, men luncherna brukar vara goda och fräscha. Den lilla förrätten, som de hittills aldrig missat att lägga ner i min påse, är helt klart en stjärna i kanten! Sushin är helt ok, även om den varit bra mycket bättre.

Richard G
Skrev om Roppongi

En gång i tiden var detta en bra restaurang, men har sedan dess tappat all klass. Köpte en mellansushi takeaway och bad dem att skippa räkan. Fick då BARA lax och rullar, och de hade också glömt wasabin! Hur kul är sushi utan wasabi? Nej, nästa gång undviker jag detta ställe!

Paraden
4.2/5 i betyg av 4739 omdömen 4.2 av 4739 omdömen

God mat och trevliga flickor som servade oss. Det jag saknar för fullt betyg är tillgängligheten för oss hjulburna!

PRO Skogås genom Gerd K PRO Skogås genom Gerd K
Linda
Skrev om Roppongi

De varma förrätterna är underbara, men sushin är jag tyvärr inte imponerad av. Värst av allt är dock bordsplaceringen, ens sällskap sitter precis intill ett annat sällskap, det är trångt och känns irriterande.

augusto i

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Jeanette F

Martin
Skrev om Roppongi

Klassiker, men har börjat tappa i klass 2010. Nya ägare?

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4119 omdömen 4.0 av 4119 omdömen

Jessica I Jessica I
Peter E
Skrev om Roppongi

Helt ok sushi...har ätit bättre...men de har bra service och det går snabbt att få maten.

Maria L
Skrev om Roppongi

Helt ok sushi ställe. Dock överskattat. Dyrt.

Två Små Svin
4.7/5 i betyg av 2682 omdömen 4.7 av 2682 omdömen
BadgeFourYears

Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

P

Suverän sushi!

K
Skrev om Roppongi

Nä, jag blir besviken varje gång (bara 2 hittills). Sushin var inte alls bra (men det var ett tag sen jag provade) så nästa gång valde jag att äta Tori Kara-Age (friterad kyckling). De torra kycklingbitarna såg mjöliga ut, var allmänt tråkiga, dipsåsen var ganska intetsägande och salladen som skulle höra till fick vi inte förrän vi nästan hade ätit klart och lyckades fånga servitrisens uppmärksamhet för att påminna. Riset var helt okej. Salladsdressingen var alldeles för vinägertung (jag har bott i Japan, så jag har hyfsad...

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4170 omdömen 4.0 av 4170 omdömen

GOD mat og drikke, GOD service og GOD stemning!

Lill-Karine N Lill-Karine N
Anna I
Skrev om Roppongi

Luncherna är väldigt bra och prisvärda! Sushin är dyr men också väldigt god. Budget-Tips! På kvällstid kan man få 8 stycken rullbitar för bara 55kr.

Tobias B
Skrev om Roppongi

Roppongi är en klassiker där jag gärna tar en lunch, kan till viss del hålla med föregående talare vilket drar ned betyget. Dock är deras "dagens" oftast av mycket god kvalite, alltid strax under 80 kr. Jag gillar den lilla förrätten som de brukar bjuda på...när de kommer ihåg att göra det. Jag gillar ändå Roppongi och hoppas att de rycker upp sig så att fler gillar det framöver...

Leon
Skrev om Roppongi

Det är väl knappt någon som går till en riktig restaurang för att äta sushi nuförtiden. Trots det finns Roppongi kvar, vilket tyder på att de lever kvar i nån slags dröm om att kunna sälja "finsushi" till "finpriser". Det hade kunnat funka om man hade gått kvalitetsvägen fullt ut, men sushin här är knappast bättre än på ett hyfsat hämthak, vilket får en att undra vad det är man betalar för.

Björn W och Tobias H gillar detta
John H
Skrev om Roppongi

Dålig service, oservice minded personal. Högt pris på provianten i förhållande till vad man får. En väldigt överskattad restaurang bland i sitt slag. Undertecknad kommer inte att gå dit fler gånger.

Carl-Fredrik W

Har inget att säga om lunchen då jag inte vart där under dagtid. Jag är dock inte allt för förvånad över Tobias upplevelse. På det tidiga 90-talet när Sushin höll på att bli folklig så var detta ställe ett av de absolut bästa. Jag har återvänt med ganska glesa mellanrum och blivit mindre och mindre imponerad. Missförstå mig rätt nu, sushin är fortfarande helt ok, ibland riktigt bra, och det övriga utbudet har jag heller ingen direkt dålig upplevelse av. Dock är ett restaurangbesök mer än bara maten och där tappar de poäng....

Tobias H
Skrev om Roppongi

Ok sushi och japansk mat kvällstid men bara halvdan lunch. Tristast av allt: Om man efter lunchen ber om en kopp kaffe på maten får man in ordinärt filterkaffe med kommentaren "Det blir 27 kr per person, tack". Ehh, va nu? Flögs någon ner till Guatemala för att handplocka bönorna, eller vad är det frågan om? Egentligen skitsamma vad gäller kostnaden: värst av allt är ju att ha en lunchsetup som gör folk irriterade (som får plocka upp betalkortet igen) och att personalen hamnar i en tråkig snålis-sits. Lägg på en 5-krona...

Emma K gillar detta