Säterbygdens Begravningsbyrå

Säterbygdens Begravningsbyrå

• Badge2018
4.5
Ring 0225-530 60 Dela

Välkommen till en varm och personlig begravningsbyrå i Säter! Vi på Säterbygdens Begravningsbyrå finns där för dig genom hela begravningsprocessen. Tillsammans med dig som anhörig skapar vi en personlig begravning som hyllar livet som levts. Vi erbjuder alltid ett kostnadsfritt samtal på vårt kontor, digitalt eller på en plats du önskar.

34 omdömen om Säterbygdens Begravningsbyrå

Sedan starten hos Reco 2018

Eva L
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Mötet var välkomnande professionellt, avslappnande från början. Det kändes inte påtvingande, styrande om vad man ’måste’ ha/göra då en anhörig gått bort. Hon lyssnade in vad jag som kund frågade efter, hur vi anhöriga tänkte. Kunde kanske ha gett lite mer tips och förslag som man av som anhörig säger inte tänker på eller vet om - särskilt inte så smart efter ett dödsfall. Har däremot hört att just Säterbygdens Begravningsbyrå hör till de mer dyra (har själv inte jämfört) byråerna. Vi anlitade dem pga viss bekantskap...

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Eva, Jag hoppas att detta mejl når dig och dina kära i en stund av lugn och reflektion. Först och främst vill jag uttrycka min djupa tacksamhet för att du tog dig tid att dela din upplevelse med oss på Säterbygdens Begravningsbyrå. Att höra att ditt möte med oss var välkomnande, professionellt och avslappnat från början värmer verkligen våra hjärtan. Vi är stolta över att kunna erbjuda en atmosfär där du som kund känner dig respekterad och lyssnad på, utan att känna dig påtvingad eller styrande i din sorg. Att vi lyckades...

Brita V
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Mycket bra bemötande. Proffsigt Behövde stöd i hela processen och fick alla förväntningar uppfyllda 😊 Hel begravning samt stöd i bouppteckning

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Först och främst vill jag uttrycka min djupa tacksamhet för dina vänliga ord om din upplevelse med oss på Säterbygdens Begravningsbyrå. Att höra att du upplevde vårt bemötande som mycket bra och professionellt värmer verkligen våra hjärtan. Att behöva stöd genom hela processen av att arrangera en begravning och även i samband med bouppteckningen är en stor uppgift, och vi är tacksamma att du valde oss för att vara en del av den resan. Att kunna uppfylla alla dina förväntningar är vår främsta prioritet, och jag är glad att...

Göte E
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Haft dem vid flera begravningar

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Göte, Först och främst vill jag uttrycka min djupa tacksamhet för dina vänliga ord om din upplevelse med oss på Säterbygdens Begravningsbyrå. Att höra att du upplevde vårt bemötande som mycket bra och professionellt värmer verkligen våra hjärtan. Att behöva stöd genom hela processen av att arrangera en begravning och även i samband med bouppteckningen är en stor uppgift, och vi är tacksamma att du valde oss för att vara en del av den resan. Att kunna uppfylla alla dina förväntningar är vår främsta prioritet, och jag...

Emma E
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Trevligt bemötande. ☺️ lättsam, enkel och snabb kommunikation.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Tack så mycket för att du delade din upplevelse med oss på Säterbygdens Begravningsbyrå. Att höra att du upplevde vårt bemötande som trevligt och att kommunikationen var lättsam, enkel och snabb värmer verkligen våra hjärtan. Vi strävar alltid efter att skapa en varm och stödjande atmosfär för våra kunder, och det gläder oss att höra att vi lyckades göra det för dig. Att kunna erbjuda en smidig och effektiv kommunikation är också en viktig del av vår service, och jag är glad att vi kunde uppfylla dina förväntningar på det...

Ulf E
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Begravning av närstående. De skötte sitt uppdrag bra.Snabb första kontakt. Lite synd att tre olika personer hanterade ärendet. Visste inte riktigt vem man skulle vända sig till vid ev frågor.Men allt som allt en bra begravningsbyrå.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Ulf, Först och främst vill jag uttrycka min djupa tacksamhet för att du delade din upplevelse med oss på Säterbygdens Begravningsbyrå. Det betyder mycket för oss att höra att vi skötte vårt uppdrag bra och att du upplevde att vår första kontakt var snabb. Samtidigt vill jag tacka för din ärliga feedback om att flera olika personer hanterade ärendet, vilket ledde till viss förvirring om vem man skulle vända sig till vid eventuella frågor. Jag vill be om ursäkt för det och försäkra dig om att vi tar din feedback på stort...

Kristin L
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Ringde ang. om att våran mor somnat in. Blev bra bemött både när vi ringde och när vi kom dit till begravningsbyrån, fick råd och tips om vad man ska tänka på. Kremering

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Kristin, Först och främst vill jag uttrycka min djupa tacksamhet för att du delade din upplevelse med oss på Säterbygdens Begravningsbyrå. Att höra att du upplevde vårt bemötande som bra både när du ringde till oss och när du besökte vår begravningsbyrå betyder mycket för oss. Att förlora en närstående är en av livets svåraste prövningar, och vi är tacksamma att du valde oss för att bistå dig och din familj i denna svåra tid. Att kunna erbjuda råd och tips om vad man ska tänka på i en sådan situation är en viktig del...

Yvonne O
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Värdigt och fint bemötande Ordnade och hjälpte till med allt på ett bra sätt

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Yvonne, Först och främst vill jag uttrycka min djupa tacksamhet för att du delade din upplevelse med oss på Säterbygdens Begravningsbyrå. Att höra att du upplevde vårt bemötande som värdigt och fint värmer verkligen våra hjärtan. Att kunna erbjuda en värdig och respektfull atmosfär är något som vi prioriterar högt här på Säterbygdens Begravningsbyrå. Vi är tacksamma att du kände dig väl omhändertagen under din tid hos oss och att vi kunde hjälpa till med allt på ett bra sätt. Din feedback är ovärderlig för oss och...

Maj Britt G
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Ett varmt,vänligt bemötande. De ställde upp och svarade på frågor. Alltid hjälpsamma. Så de levde upp till alla förväntningar från mitt håll. En begravningsbyrå att rekommendera.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Först och främst vill jag uttrycka min djupa tacksamhet för att du delade din upplevelse med oss på Säterbygdens Begravningsbyrå. Att höra att du upplevde vårt bemötande som varmt och vänligt, och att vi kunde ställa upp och besvara dina frågor, värmer verkligen våra hjärtan. Att kunna vara till hjälp och stöd för dig och din familj är vår främsta prioritet, och jag är glad att vi kunde leva upp till alla dina förväntningar från ditt håll. Det är en ära för oss att få vara en del av att hedra din nära och kära på ett...

Bengt P
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Vi är nöjda med det bemötande vi fick under hela vägen fram till begravningen

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej, Först och främst vill jag uttrycka min djupa tacksamhet för att du delade din upplevelse med oss på Säterbygdens Begravningsbyrå. Att höra att du upplevde vårt bemötande som varmt och vänligt, och att vi kunde ställa upp och besvara dina frågor, värmer verkligen våra hjärtan. Att kunna vara till hjälp och stöd för dig och din familj är vår främsta prioritet, och jag är glad att vi kunde leva upp till alla dina förväntningar från ditt håll. Det är en ära för oss att få vara en del av att hedra din nära och kära på...

Bengt-Göran C
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Bra bemötande. En bra begravning och ett bra genomförande av annonser mm.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Bengt-Göran! Tack för förtroendet att hjälpa till med begravningsplaneringen. Vi vill gärna passa på att tacka för att Du tog dig tid att skriva ner några rader om dina upplevelser under planeringen och genomförandet av begravningen. Den fina recensionen som kommit oss tillhanda betyder mycket för oss och hjälper oss att gå framåt och utvecklas till det bättre på ett sätt som alltid skall komma de anhöriga tillgodo. Vi önskar dig allt gott. Erik Eriksson med personal VD och Grundare 010-146 33 00

Malin F
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Efter en månad har vi ff inte hört ett ord från någon jurist, till vilken vi tydligen betalar "förmedlad kontakt" för. Ingen återkoppling öht mellan det första och enda mötet och själva begravningen (bortsett ett missat telefonsamtal kvällen före, från en person vi aldrig träffat eller hört namnet på). All cred till officianten Jimmy. Honom kan vi varmt rekommendera, men själva byrån känns inte helt toppen...

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Malin, Jag beklagar djupt att din upplevelse med vår begravningsbyrå inte motsvarade dina förväntningar, och jag vill uppriktigt tacka dig för att du delade med dig av dina tankar och känslor. Det är av största vikt för oss att varje anhörig känner sig respekterad och omhändertagen under denna svåra tid. Jag vill försäkra dig om att vi tar din feedback på största allvar och att vi strävar efter att ständigt förbättra våra tjänster. Mitt personliga mål är alltid att ha nöjda kunder, och det är vår önskan att varje familj...

Gunilla H
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Mycket bra mottagande och detta gäller även vid begravningscermonin.Vi är så nöjda. Tack igen för all fina hjälp.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Gunilla, Hoppas du och dina nära känner lite lugn och värme i dessa tider. Jag ville bara ta en stund för att personligen tacka dig för att du valde oss som er begravningsbyrå. Det har varit en ära för oss att vara där för er och er familj när ni behövde det som mest. Att förlora någon är aldrig lätt, och vi är tacksamma för att ni lät oss vara en del av att hedra minnet av er kära. Dina vänliga ord om vår service betyder enormt mycket för oss. Att veta att vi kunde ge er den support och omtanke ni behövde gör vårt...

Anna Kristina N
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Mycket fint mottagande av alla. Man kände sig trygg med allting. Kan varmt rekommenderas.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Hoppas du och dina nära känner lite lugn och värme i dessa tider. Jag ville bara ta en stund för att personligen tacka dig för att du valde oss som er begravningsbyrå. Det har varit en ära för oss att vara där för er och er familj när ni behövde det som mest. Att förlora någon är aldrig lätt, och vi är tacksamma för att ni lät oss vara en del av att hedra minnet av er kära. Dina vänliga ord om vår service betyder enormt mycket för oss. Att veta att vi kunde ge er den support och omtanke ni behövde gör vårt arbete...

Agneta A
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Blev bemött på ett varmt o fint sätt

Stor tack för dina ord. Allt gott Säterbygdens Begravningsbyrå

Thomas R
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Jag fick ett lugnt och värdigt bemötande i en för mig svår situation. Jag tycker att min mor fick en fin begravning. Allting fungerade enligt plan. Vackra blommor. Fin minnestund Vackert och värdigt i kyrkan. Jag är 100% nöjd. Efter begravningen genomfördes Boupptäckning på ett proffisionellt sätt. Dom få missuppfattningar som blev före begravningen sköttes proffisionellt tycker jag. Jag kan varmt rekommendera er för min omgivning. Tomas

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Tack Thomas för att du är nöjd med vårt arbete och vår begravningsbyrå Allt gott Säterbygdens Begravningsbyrå

Tommy S
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Begravningshjäp av vår far.Bra bemötande, ett bra genomförande av hela begravningen

Tack för ditt omdömme. MVH Säterbygdens Begravningsbyrå

Mattias H
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Gick smidigt och bra. Hjälpsamma och kunniga.

Tack för ditt omdöme. Hälsningar Säterbygdens

Kristina B
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Ett Stort tack till Camilla och Inger som tillsammans gjorde en fin och minnesvärd begravning av min pappa.

Tack för dina fina ord. Hälsningar Säterbygdens Begravningsbyrå

Evalis B
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Jag upplevde att vi fick en snabb informativ service i en tuff situation. Det enda som blev en lite fel var att vi beställt några få sockerfri dessert / kaka och då önskade vi något bättre än delicatos sortiment. Men vi fick ialla fall delicato. För de som är diabetiker och inte vill höja insulindosen för att äta något med socker så är utbudet väldigt fattigt. Jag hoppas att ni som beställare ställer högre krav på era leverantörer. Annars var allt fantastiskt bra.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Evalis, stort tack för ditt omdöme om oss. Vi är naturligtvis mycket tacksamma för dina synpunkter och har tagit upp det med cateringfirman och vi kommer i fortsättningen även bevaka det så det sköts på rätt sätt. Man skall självklart inte behöva höja insulindos för att kunna äta det som bjuds. Vi önskar dig allt gott. Med vänliga hälsningar Ninnie Nilsson och Leif Eriksson

Ylva P
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Vi behövde en begravning i enkelhet av min far och vi fick det absoluta bästa bemötande , fick all information som vi behövde och ömsint behandlande av allt. Ska ha en Urnsättning och det kommer sälerligen bli bra det med.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Ylva, vad fint att du kände dig väl mottagen av oss. Vi är så tacksamma över att vi fick hjälpa dig. Allt gott Ninnie Nilsson

Ann-Sofie S
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Närvarande och kompetenta. Ett mycket fint omhändertagande.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Ann-Sofi, stort tack för ditt omdöme om oss. Vi är oerhört tacksamma för vi fick förtroendet att hjälpa dig. Allt gott Med vänliga hälsningar Ninnie Nilsson/Camilla Lindsköld/Leif Eriksson

Anette Ingela Maria B
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Begravning. Fick det jag önskade och bra hjälp.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Stort tack för ditt omdöme om oss. Vi är natruligtvis tacksamma över att vi kunde hjälpa Er på bästa sätt. Med vänliga hälsningar Ninnie, Camilla och Leif

Emma S
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Begravning. Fantastiskt bemötande, helt perfekt rakt igenom.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Stort tack Emma för dina ord. Vi är tacksamma för att vi fick vara er behjälpliga med det praktiska. Allt gott Hälsningar Ninnie, Camilla och Leif

Anki V

Riktigt bra. Vänliga och hjälpsamma

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Anki, tack för ditt omdöme om oss, vi är tacksamma för att vi fick hjälpa dig, vi önskar dig allt gott Med vänliga hälsningar Ninnie, Camilla och Leif

Ulla S
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Jag är helt nöjd annars skulle jag inte använda mig utav Säterbygdens begravningsbyrå.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Ulla, vi är tacksamma att vi fått förtroendet att hjälpa dig. Allt gott Med vänliga hälsningar Ninnie och Leif

Lena L
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Bra rakt igenom. Lätt att få kontakt. Kändes tryggt när vi alla hade svårt att fokusera. Rekommenderar gärna.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Bäste Lena, Stort tack för ditt omdöme om oss. Vi är oerhört tacksamma för att vi fick förtroendet att hjälpa dig med det praktiska. Allt gott. Med vänliga hälsningar Ninnie och Camilla.

Lennart W
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Bra bemötande för hjälp med begravning.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Lennart, tack för ditt omdöme om oss. Allt gott Med vänliga hälsningar Ninnie och Camilla

Ingrid W
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Begravninstjänst, bouppteckning ,gravsten mm. Utmärkt omhändertagande, fin begravning, bra service.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Ingrid, tack för ditt omdöme och vi är oerhört tacksamma. Varma hälsningar Ninnie, Camilla och Leif

Bo K
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Vi har blivit otroligt väl bemötta o omhändertagna. Har inte funnits några som helst problem. Vi kan varmt rekommendera Säterbygdens Begravningsbyrå och speciellt Ninnie! Från första kontakten.transport från Linköping till Säter,visning, begravning o avslutning. Ulla/Britt o Bo Källkvist

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Bästa Ulla-Britt och Bo, stort tack för era ord och tankar till oss. Vi är så klart tacksamma över ert omdöme om oss. Allt gott Ninnie och Camilla.

Bore A
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Begravning.All hjälp vi fick genom byrån var mycket bra.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Bore, tack så mycket för ditt omdöme, vi är som sagt oerhört tacksamma att vi fick förtroendet av dig och dina anhöriga. Allt gott Varma hälsningar Ninnie och Leif

Helena E
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Blev mycket väl bemött. De tog hand om allt det nödvändiga i vår stora sorg.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Helena, tack för ditt omdöme om oss och vi är naturligtvis oerhört tacksamma över att vi fick hjälpa dig. Med varma hälsningar Ninnie och Leif.

Marie G
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Hjälp med allt vad en begravning innebär och hela vägen fram till bouppteckningen! Ett seriöst företag som hjälper och stöttar människor i en svår situation, dom agerar med stor empati och har hjärtat på rätt ställe♥️ Dom tar sig tid att lyssna och gjorde våran svåra stund till ett ljust minne och avskedet blev personligt, precis som vi önskade. Kan varmt rekommmmenderas av oss! Fam Grundström🦋

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Marie, tack för Ert omdöme om oss. Det betyder mycket för oss att vi fick förtroendet att hjälpa Er med allt. Det är mötet med människorna som vi brinner för. Stort tack än en gång. Ninnie och Leif

Pia N

Så trevlig, kunnande och hjälpsamma personal. Mvh Pia

Stort tack Pia för ditt omdöme om oss. Allt gott Ninnie och Camilla

Linda H
Skrev om Säterbygdens Begravningsbyrå

Liten personlig begravningsbyrå. Perfekt för oss.

Svar från Säterbygdens Begravningsbyrå

Hej Linda, tack för ditt omdöme. Vi försöker vara den lilla begravningsbyrån med det stora hjärtat. Allt gott. Med vänliga hälsningar Leif Eriksson