SB Grävtjänst AB

SB Grävtjänst AB

www.sbgravtjanst.se
  • BadgeSevenYears

Vi på SB Grävtjänst AB utför alla typer av grävjobb, markarbeten, dräneringsarbeten, LPS system, husgrunder och avlopp. Du hittar oss i Rönnäng på Tjörn och vi jobbar främst här, på Orust, Uddevalla, Kungälv och i Stenungsund. Anläggning av enskilt avlopp, husdränering och husgrund har vi mycket kunskap och erfarenhet inom...

120 omdömen om SB Grävtjänst AB

Sedan starten hos Reco 2017

Patrik R
Skrev om SB Grävtjänst AB

Extremt kompetenta, de kunde ta fram flera olika alternativ för lösningar på min utmaning. De grävde också ner avloppet med resultatet att det nästan inte syntes att de varit där.

Södra Bäcks Vägförening S

Mycket bra service och snabbt.

Niels K
Skrev om SB Grävtjänst AB

Mycket vänligt bemött. beskrev problemet och de utförde det till punkt och pricka. Vi skulle plan ut en nylagd gräsmatta och det blev riktigt bra och fint städart efteråt. Med vänlig hälsning, Niels Kjeldsen

Bo H
Skrev om SB Grävtjänst AB

Bra bemötande Profsig. persona Snabbt utförande. Ursprunglig kalkyl höll bra. Mycket nöjd.

Sven A
Skrev om SB Grävtjänst AB

Mycket proffsigt och korrekt utfört arbete med avloppsanläggning samt husdränering. Kunnig och trevlig personal. Väldigt nöjda!

Dan J
Skrev om SB Grävtjänst AB

Bra bemötande och bra utfört jobb. Jobbet gjordes helt efter vår överenskommelse. Oförutsedda saker löste vi tillsammans på plats. Mycket bra behjälplig i tillståndsprocessen

Anders P
Skrev om SB Grävtjänst AB

Bra och effektivt utfört arbete, trevlig personal. Mycket tydlig faktura med bra underlag.

Sven Roger Benny P
Skrev om SB Grävtjänst AB

Väldigt bra bemötande, god kommunikation Som vanligt när man anlitar SB blir det kalas bra jobb Jag beställde ett markarbete för en husgrund. Detta omfattade sprängning och Gräv. Mycket proffsigt utfört

Agne S
Skrev om SB Grävtjänst AB

Professionell rådgivning, duktig personal och ett väl utfört arbete.

Lotta B
Skrev om SB Grävtjänst AB

Sprängning och markarbete inför byggnation av attefallshus. Resultatet blev utmärkt, vi är mycket nöjda!

Annette R
Skrev om SB Grävtjänst AB

SB Grävtjänst AB har utfört en avloppsanläggning (enskilt avlopp) hos oss med tank (motsvarande trekammarbrunn) och markbädd på c:a 6X10 m förseglad med gummiduk. Vi har under hela processen från ansökan till kommunen (som gjorts av entreprenören) till slutförandet blivit vänligt och seriöst bemötta och våra önskemål har beaktats. Arbetet har fullföljts enligt de överenskommelser som gjorts, och vi har hela tiden känt förtroende för SB Grävtjänst AB.

Anders L
Skrev om SB Grävtjänst AB

Effektivt utfört arbete av kunnig och ödmjuk personal samt arbetsledning inom mark- och schakt.

Frida S

Proffsiga, duktiga, trevliga.

Peter L
Skrev om SB Grävtjänst AB

Stefan kunde vara lite svår att få tag på. Det fick vi dockteater att det berodde på sjukdomar. Det var ju under pandemi tid så det förstår vi. När men fick kontakt så var det raka besked på vad som gällde. Offerten vi fick höll det blev till och med lite billigare. De som utförde arbetet på plats var väldigt bra. De gjorde ett väldigt bra o snyggt jobb. De var också väldigt trevliga och lätta att prata med om hur vi ville ha jobbet utfört, det verkar som om inget var besvärligt. Totalt gick jobbet helt enligt plan och våra förväntningar. Peter Lindquist

Paola A
Skrev om SB Grävtjänst AB

Vi fick all information man kan tänka sig om reningsverket som vi nu fått installerat. Allt fixat på bara en och en halv dag. Vi är supernöjda och tacksamma. Bra jobbat alla! // Paola & Bosse

Kristin H
Skrev om SB Grävtjänst AB

De gjorde ett fantastiskt jobb hos mig när de grävde för kommunalt avlopp. De är kreativa, ödmjuka och trevliga att ha att göra med. Rekommenderar dem verkligen.

Marcus O
Skrev om SB Grävtjänst AB

Väldigt trevliga och proffsiga, väldigt trygg i att arbetet skulle utföras på ett bra sätt vilket det också blev. De flyttade två friggebodar och efter sprängning fixade marken så den blev perfekt för att bygga ett attefallshus. Super nöjd

Niels K
Skrev om SB Grävtjänst AB

Riva gammal gäststuga, anlägga ny markbädd för ny mobil gäststuga. Allt fungerade väldigt bra. Trevlig personal. Inte den billigaste firman men det kan det vara värt när resultatet blir så bra som det blev. Med vänlig hälsning, Niels Kjeldsen

Anna B
Skrev om SB Grävtjänst AB

Installation av ett minireningsverk. Vi är nöjda med bemötandet hela vägen från start till mål. Vi är mycket nöjda med arbetet som SB Grävtjänst utförde hos oss.

Signe F
Skrev om SB Grävtjänst AB

Ett positivt bemötande. Arbetet blev fördröjt pga att kommunen missat att skicka meddelande till Grävtjänst vilket skapade olägenheter. I övrigt var vi nöjda med de duktiga arbetarna som var mycket trevliga och duktiga genom att kommunicera med oss under arbetets gång. Vi fick en latrintank nedgrävd.

Carina E
Skrev om SB Grävtjänst AB

Fantastiskt duktiga och seriösa killar. Mycket prisvärt jobb av högsta kvalité.

Jim S
Skrev om SB Grävtjänst AB

Ett företag man kan lita på. Förstående o trevlig personal. Utfört arbetet myck bra. Rekomenderas"

Martin Ö
Skrev om SB Grävtjänst AB

SB Grävtjänsts gjorde ett fantastiskt jobb på vår bergiga och branta tomt som behövde en väg in, BDT, sluten tank och markbädd till hus. Allt blev över förväntan och enligt tidsplan. Deras bemötande och kontinuerliga kommunikation var fantastisk, speciellt när man inte själv kan vara på plats. Jag rekommenderar starkt SB Grävtjänst.

Sune Bertil H
Skrev om SB Grävtjänst AB

Kan inget annat att ge högsta betyg till SB Grävtjänst! Från Gunnel på kontoret, Daniel och Fredrik som utförde ny väg till vårt hus. Ägaren Stefan Busck som på smart sätt planerade in arbetet då grävmaskinen var i närheten; Jag bugar och tackar er alla! /Sune

Lili-ann S
Skrev om SB Grävtjänst AB

Jättebra bemötande. Dock tog det väldigt lång tid "från ord till handling" vilket till stor del kan tillskrivas pandemin, men de kunde ändå hört av sej med preliminär planering. Jag fick själv höra av mej och fråga när de skulle sätta igång. Vi skulle tillsammans med vår närmsta granne fixa nytt avlopp eftersom kommunen dömt ut de vi hade .De gjorde ett jättebra jobb, snabbt och effektivt. Dessutom bad vi om en extra tjänst (ta bort stubbar efter en gammal hagtornshäck) och det gjorde de utan prut. Vi är mycket nöjda!!!!

Lars J
Skrev om SB Grävtjänst AB

Bra bemötande och tillgänglighet.Snabbt utfört arbete.Rekomenderas varmt. Reningsverk.

Eva M
Skrev om SB Grävtjänst AB

Lätt att få tag i Grävtjänst, svarar eller återkommer snarast. Grävtjänst har fixat en slutentank och en slamavskiljare. Arbetet ser bra ut men eftersom vi inte nu är i sommarstugan så tror vi att det funkar bra till våren..👍 Så länge är vi mycket nöjda. Kan helt klart rekommendera Grävtjänst.

Martin O
Skrev om SB Grävtjänst AB

Bra och trevligt bemötande, kunnig personal. Riktigt nöjd!

Ulla H
Skrev om SB Grävtjänst AB

Proffsigt utförande. Hjälpsam och kunnig personal. Lätta att nå via telefon om man hade några frågor. Är supernöjd. Anläggningsarbete för avlopp.

Ellen B
Skrev om SB Grävtjänst AB

Vi blev bra bemött och de var kunniga och hjälpsamma.

Emilie J
Skrev om SB Grävtjänst AB

Mycket nöjda. Rekommenderar den starkt.

Maria W
Skrev om SB Grävtjänst AB

Bra bemött och fick bra förtroende. Önskar dock lite bättre kommunikation under arbetets gång. Vi är hitintills mycket nöjda med arbetet som utförts. Anläggningsarbete för husgrund samt avlopp och BDT.

Lena H
Skrev om SB Grävtjänst AB

Full pott till SB Grävtjänst för dräneringsarbetet på min tomt. Långt ifrån en enkel och självklar uppgift pga tomtens läge och mängden vatten som kom uppifrån. Superfint bemötande från början till slut, kreativ och proffsig lösning och en känsla av att de verkligen lagt ner sin själ på att det ska bli bra. Jag kan varmt rekommendera SB Grävtjänst.

Monique A
Skrev om SB Grävtjänst AB

Dräneringsarbete och markarbete. Vårt första möte med företaget gjorde att vi fick förtroende för dem. Professionellt, noggrant, kunniga, duktiga och bra att ha att göra med samt supertrevlig personal. De ställde upp och hjälpte oss lösa problem som dök upp när man hade lagt skopan i backen. Allt flöt på hela vägen från start till slut och vi kan varmt rekommendera SB Grävtjänst.

Joakim A
Skrev om SB Grävtjänst AB

Kanon, blev ett perfekt resultat

Rolf Ove Lennart B
Skrev om SB Grävtjänst AB

Arbeten som utfördes gjordes på ett föredömligt sätt, vi är helt nöjda med det. I offertstadiet kunde beräkningarna varit bättre, för stora differenser, nu blev det så att tidsåtgång var överskattad och materialåtgång underskattad så det jämnade ut sig men beräkningarna var inte bra.

Per A
Skrev om SB Grävtjänst AB

Bra bemötande, mycket proffsigt jobb.

Svante Ö
Skrev om SB Grävtjänst AB

Professionellt uppträdande och utförande. Mina förväntningar överträffades genom att installationen av minireningsverket gick problemfritt.

Magnus F
Skrev om SB Grävtjänst AB

Bra och professionellt utfört arbete

Patrik A
Skrev om SB Grävtjänst AB

SB gräv installerade reningsverk hos oss. De var med hela vägen från val av reningsverk till att så nytt gräs efter att allt var färdigt. en process som tog mer än fem år. Utöver det hjälpte de oss med dränering på tomten och att göra vår parkering större. Väldigt kunniga, skickliga, hjälpsamma och trevliga. Total transparens och bra kommunikation hela vägen. Jag kan varmt rekommendera dem.

Bo T
Skrev om SB Grävtjänst AB

Jobbet var att installera ett nytt avlopp (minireningsverk) i en äldre fastighet med bristfälligt avlopp. SB utförde uppdraget till min fulla belåtenhet, de jobbade snabbt, effektivt och proffsigt. De var hos mig tills jobbet var klart, det var inte tal om att gå ifrån för annat och återkomma. SB är specialister på avlopp. När jag kontaktade SB för att höra om jobbet fick jag snabbt träffa Stefan (ägaren) som kom och tittade på plats och föreslog en lämplig lösning. Vid detta möte fick jag ett mkt positivt intryck...

Åke F
Skrev om SB Grävtjänst AB

Man levererar det man lovat och är väldigt trevliga att ha att göra med.

Mats B
Skrev om SB Grävtjänst AB

-Chaktning och förberedelser för gjutning av husgrund. -Företaget har varit mycket dåliga på att kommunisera både på email och i telefon. -Reaultatet på det genomförda arbetet var vi mycket nöjda med och vi uppskattade grävmaskinisten Daniel L. -Företaget behöver bli mycet bättre på att respondera tillbaka till kunderna.

Malin B
Skrev om SB Grävtjänst AB

Sprängning och anläggningsgrävning för husbygge. Trevliga och kompetenta yrkesmän. Lätta att ha att göra med. Muntliga överenskommelser gäller.

Lars-olof J
Skrev om SB Grävtjänst AB

Jag behövde hjälp med dränering, sprängning av berg och förberedelse gör installation av en betongplatta till mitt utbygge. Jag blev mycket proffsigt bemött där de lyssnade på mina idéer och de kom också med mycket bra förslag till förändringar. Mina förväntningar var inte stora då jag inte hade någon erfarenhet av bolaget och dess personal. Det var min snickare som rekommenderade bolaget. Jag kan verkligen rekommendera detta bolag.

Henrik J
Skrev om SB Grävtjänst AB

Mycket bra, och engagerad personal.

Carina E
Skrev om SB Grävtjänst AB

Liten grävtjänst utförd snabbt, snyggt och proffsigt till ett bra pris!

Iwh L
Skrev om SB Grävtjänst AB

Hjälp med reningsverk som inte hade full funktion. Vi fick snabb hjälp av både chef och medarbetare. Generöst stöd gentemot leverantör. Väldigt generösa och kompetenta medarbetare som chef. Vi är väldigt nöjda med hela insatsen.

Gunnar S
Skrev om SB Grävtjänst AB

Köpte ett enskilt avlopp. Blev mycket väl bemött. Fick snabbt svar på frågor. Man levde upp till mina förväntningarna förutom på en punkt, placering av en enhet som blev lite väl synlig. Sammanfattningsvis är jag nöjd.

Nils K
Skrev om SB Grävtjänst AB

De gjorde ett mycket bra arbete när vi skulle installerad avloppstank på vårt sommarställe. Det är en svårarbetade tomt som de löste snabbt och bra.