Sinfrid

Sinfrid

sinfrid.se
3.6

Välkommen till Sinfrid, ett teknikbolag med en mänsklig touch. Vår mission? Din säkerhet. Vi levererar smarta lösningar för att förstärka din trygghet i en värld som förändras snabbt. ID-Bevakning, en av våra tjänster, gör mer än att bara skydda din identitet mot kapning. Den ger dig också kontroll över din kreditvärdighet och...

74 omdömen om Sinfrid

Mikael A
Skrev om Sinfrid

Säljaren lurade min dom sa att han sålde ett abonnemang för två sedan ändrades det till ett familjeabonnemang premium och hon är 18 år och ensamstående. Jag försöker bestrida det men kundtjänst bara lägger på luren. Mvh Micke

Birgitta G
Skrev om Sinfrid

Jag vill verkligen poängtera att Sinfrid är ett företag att lita på. De gör kort-betalningarna säkra, då en avisering till konto-innehavaren, automatiskt görs vid varje användning. Det som drar ner omdömet är deras faktureingsbolag, som skickar ut felaktiga inbetalningar. Tyvärr har Sinfrid blivit av med en nöjd kund, eftersom deras fakturingsbolag har sämsta betyg!

Svar från Sinfrid

Hej Birgitta, Tack för din feedback, den är mycket värdefull och hjälper oss att alltid förbättras. Vad kul att höra att du är nöjd med Sinfrid som tjänst men tråkigt gällande fakturan! Om du har råkat få en felaktig faktura så kontakta gärna oss via kundservice så ser vi till att fixa det med en gång! Vi vill självklart aldrig att våra kunder ska få felaktiga fakturor, ibland sker det misstag och då ser vi såklart till att åtgärda dessa så snart som möjligt. Vi önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Alma H.

Albert elias Z

12månaders bindningstid för en skitlösning. redan missnöjd. rekommenderar ingen att tacka ja till detta.

Svar från Sinfrid

Hej Albert, Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du känner dig missnöjd! Samtliga av våra tjänster till konsumenter tecknas via skriftliga avtal (främst via SMS) idag i enlighet med rådande lag. Om det är något specifikt som fått dig att känna så, så skulle vi uppskatta om du kunde kontakta oss på kundservice så vi kan se över detta och kontrollera om det är något vi gjort fel. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Alma H.

Johan G
Skrev om Sinfrid

Ett företag med läskiga avtalsvillkor som lurar kunderna.

Svar från Sinfrid

Hej Johan. Tack för din värdefulla feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du känner att du har blivit lurad och det är absolut inget vi står bakom. Samtliga av våra tjänster till konsumenter tecknas via skriftliga avtal (främst via SMS) efter ett muntligt avtal i enlighet med rådande lag. Det gör oss mycket ledsna att höra att det kanske skett ett missförstånd. Om det är något specifikt som fått dig att känna så, så skulle vi mer än gärna vilja se över ditt ärende igen om du kan kontakta oss på kundservice och kontrollera...

Christina J

Supertrevligt, kunnigt och proffsigt bemötande från all personal jag haft kontakt med. Nu hoppas jag innerligt att jag INTE ska behöva kontakta dem pga intrång från utomstående i min privatekonomi.

Mattias Bernt Lennart S

Väldigt svårt att ta ett nej. Försöker spela på ens samvete. Avslutade samtalet med att "blir du id-kapad så får du ingen hjälp här" med tråkig ton. Nästan som om personen planerade att göra det själv. Riktigt tråkigt.

Svar från Sinfrid

Hej Mattias, Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du har haft denna upplevelse med oss, det är inte något vi står bakom. Vi förstår att det finns personer som inte är intresserade av vårt skydd och även fast det är viktigt för oss att förstå varför en person tackar nej för att eventuellt kunna hitta en lösning så ska detta ske med ett professionellt och trevligt bemötande vare sig personen ifråga bestämmer sig för att stanna kvar som kund eller inte. Vi ber om ursäkt för bemötandet du fick och kommer...

Clara K
Skrev om Sinfrid

Väldigt tråkig upplevelse då eran kundtjänst inte kan ta ett ”nej” eller att man vill säga upp ett abonnemang, försöker tjata en till att vara kvar och lät mig inte avsluta förrän jag gav en anledning. Jonatan som jag pratade med var väldigt otrevlig, skyllde på att det blir mycket ”administrativt arbete” vid min uppsägning. Varför säger han det? För att ge mig dåligt samvete så jag ska behålla abonnemanget? Det tog flera flera minuter in i samtalet innan han ”tillät” mig säga upp, där han tillslut sa, och jag citerar ”vem...

Svar från Sinfrid

Hej Clara, Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du har haft denna upplevelse med oss, det är inte något vi står bakom. Vi förstår att det finns personer som inte är intresserade av vårt skydd och även fast det är viktigt för oss att förstå varför en person tackar nej för att eventuellt kunna hitta en lösning så ska detta ske med ett professionellt och trevligt bemötande vare sig personen ifråga bestämmer sig för att stanna kvar som kund eller inte. Vi ber om ursäkt för bemötandet du fick och kommer...

Gunvor R
Skrev om Sinfrid

Bra information om abonnemang. Trevligt bemötande Förväntade mig att få veta vad som gällde mitt abonnemang, fick bra information om det Bra upplevelse, fick erbjudande om rabbat på abonnemanget

Gunilla I
Skrev om Sinfrid

Jag är väldigt nöjd med Sinfrid hittills. De har en tydlig hemsida där man lätt ser all information och själv kan göra ändringar och jag upplever ett trevligt bemötande.

Sara A
Skrev om Sinfrid

Jag har fått en del samtal gällande ID-bevakning men bestämde mig för att välja Sinfrid då dem är professionella och väldigt kunniga. Rekommenderar starkt.

Benjamin Simon P

Personen jag prata med var väldigt lugn och informativ, väldigt skönt när allting i dagens värld ska gå så snabbt. Känner mig säker med Sinfrid. Fick en fundering kring en säkerhetsfråga och då ringde jag in och fick direkt svar på vad jag skulle göra, så det kändes väldigt tryggt. Väldigt skönt att man kan lägga till mobiltelefonerna till barnen med, dom har ju en tendens att tappa bort dem.

Johan J
Skrev om Sinfrid

Oseriöst skit som blåser äldre! Pajas ”företag”

Svar från Sinfrid

Hej Johan. Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du känner att du har blivit lurad! Samtliga av våra tjänster till konsumenter tecknas via skriftliga avtal (främst via SMS) idag i enlighet med rådande lag. Om det är något specifikt som fått dig att känna så, så skulle vi uppskatta om du kunde kontakta oss på kundservice så vi kan se över detta och kontrollera om det är något vi gjort fel. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, William

Freyja Anna Elisabeth S

Har fått sms direkt till mobilen av Sinfrid när det ’ hänt något ’

Ulrika D
Skrev om Sinfrid

I osäkra tider som dessa känns det tryggt med Sinfrid i ryggen.

Patricia Margaretha W

Har ID bevakning. Känns tryggt då ID kapning ökar på nätet. Ingår även kreditvärdighet Jag är nöjd med tjänsten

ANNA L
Skrev om Sinfrid

Jag känner sig trygg med att de täcker alla typer av bedrägerier på nätet.

Anette H
Skrev om Sinfrid

Nykund, hoppas allt blir bra, var inte säker på om jag vill ha det, men nu har jag fått bekräftelse och måste stanna 1 år.

Jens Fredrik D

Företagets tjänst håller vad de lovar och det är enkelt att ha koll. Bra tjänst till bra pris. Enkelt att ha koll själv och uppdatera/ komplettera med uppgifter.

Magnus Jan Stig B

Helt okej! Man får en bra service

Marita C
Skrev om Sinfrid

Bra service, bra vänlig personal som ger snabb hjälp till ett bra pris och skydd. Kan rekommendera dem till många

Anna-Lena L

Fungerat jättebra va det gäller indikationer så fort det uppmärksammats .Även supertrevlig kontakt

Sirkka M
Skrev om Sinfrid

Jag blev bemött vänligt och sakligt sätt.Jag förväntare mig att bli hjäpt på ett trevligt sätt.Anledning vad,att fakturan hade inte dragits från mitt konto.Jag fick veta att det skulle dras den 31/12. Med vänlig hälsning Sirkka Mourino

Johan N
Skrev om Sinfrid

Fick svar på det jag ville! Ordning och reda.Mvh Johan.

Ylva N
Skrev om Sinfrid

Jag fick hjälp med att anmäla autogirobetalming. Det gick som jag hade förväntat. Mycket trevligt bemötande

Max H
Skrev om Sinfrid

Sluta skicka reklam om era andra produkter

Svar från Sinfrid

Hej Max, Tack för din feedback. Självklart så kan vi ta bort dig från våra reklamutskick. Vi hoppas att du annars är nöjd med tjänsten och bemötandet från vårt Kundservice team! Hör gärna av dig till vår kundservice på 077-517 00 90 om vi kan vara till ytterliggare hjälp. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Louise

Acki B
Skrev om Sinfrid

Missuppfattning över kontrakt drar ner upplevelsen men beredvillighet över lödning drar upp den igen. Bra och trevlig kontakt på företaget.

Kristina K
Skrev om Sinfrid

Hade ett bra samtal med Sinfrid

Solveig E
Skrev om Sinfrid

Alldeles för mycket handlade om att övertala mig till något jag tackade nej till!

Per G
Skrev om Sinfrid

Mycket nöjd med tjänsten som ger mig notiser och ett väldigt bra bemötande i kundtjänst.

Mona-Lisa H

Trevlig att prata med .. Hon visste vad hon pratade om . Så här långt kan jag rekommendera Sinfrid

Eva Birgitta H

Jag är ny kund hos Sinfrid och har ansökt om autogiro men detta kommer gälla först fr o m sept mån. fick en fin hjälp av Mimmi som tog bort fakturaavgiften även för augusti månad, tackar på förhand Med vänlig hälsning Eva Högberg

Mats H
Skrev om Sinfrid

Jag fick snabb och korrekt service rörande mitt ärende, utan besvärande väntetid.

Lennart F
Skrev om Sinfrid

Jättebra mjuka och lätt att dra på

Sven B
Skrev om Sinfrid

Trevlig personal trevligt bemötande kunde svara på mina frågor väl insatt förklarade sakligt

Samir K
Skrev om Sinfrid

Jag vill varmt rekommendera Sinfrid! De har visat en enastående förmåga att leverera över förväntan. Med ett vänligt bemötande och professionellt tillvägagångssätt överträffade kundservice mina förhoppningar. Jag uppskattade särskilt den noggrannhet och dedikation som de visade i sitt arbete.

Andreas J
Skrev om Sinfrid

Oseriösa skojare! De ringer och tjatar på gamla människor och ger sig inte förrän de fått sälja ett värdelöst abbonemang. Parasiter är vad de är. De har kostat mina gamla föräldrar tusentals kronor innan jag upptäckte att de tecknat ett abbonemang på detta meningslösa trams. De borde skämmas, men inte ens det duger de väl till. Usch!

Svar från Sinfrid

Hej Andreas, Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att dina föräldrar känner att de har fastnat i något då vi inte lurar in folk i avtal. Eftersom vi är ett säkerhetsföretag kan vi inte uttala oss om enskilda ärenden men jag kan förklara utifrån hur vi generellt sett arbetar. För att försäkra oss om att konsumenten blir korrekt informerad avseende avtalet så gör vi en muntlig sammanfattning som spelas in för att tydliggöra de villkor kund och säljare kommit överens om. Efter det så skickas ett SMS ut...

Helén P
Skrev om Sinfrid

Jag behövde hjälp med att registrera kort, ringde er två dagar tidigare och där var då en i kö och jag väntade i luren men efter ca 15-20 minuter lade jag på, men den tredje dagen var där två i kö och då kom jag fram efter en stund och jag blev då väl bemött.

Svar från Sinfrid

Hej Helén, Tack för din feedback. Vi gör alltid vårt yttersta för att besvara samtal på vår växel så snabbt som möjligt, däremot kan svarstiderna variera beroende på hur många kunder som ringer och vad de behöver hjälp med. Vi kommer att sträva för att besvara samtalen så fort som möjligt men skulle du finna dig i en likande situation igen så har vi även en så kallad "call-back" funktion via knappval så att man kan välja att bli uppringd från oss så slipper man sitta och vänta, dessutom så behåller man sin plats i kön....

Thorbjörn B

Bra kundtjänst tyckte jag inget mer att lägga till

Kenneth E
Skrev om Sinfrid

Att de var tillmötesgående med mitt fall👍

Marine A
Skrev om Sinfrid

Snabb service. Bra bemötande. Ville få hjälp med autogiro.

Berit L
Skrev om Sinfrid

Jag fick svar på mina frågor, det Vad synd att det tog så lång tid att komma fram till er

Ann-Katrin F

Väldigt fint bemötande. Jag fick bra förklarat på frågor som jag behövde hjälp med.. Hjälp med att säga upp andra ärenden och det känns jättebra och skönt att ni på Sinfrid lyssnar så bra och är så hjälpsam. Tack för hjälpen

Mats H
Skrev om Sinfrid

Sinfrid var trevlig och hjälpsam mot mig

Richard S
Skrev om Sinfrid

Helt plötsligt får man inkassokrav på en faktura från sinfrid har aldrig beställt kommer aldrig beställa från sinfrid . Har lämnat in en polisanmälan är tydligen inte den första vilket oseriöst företag ..

Svar från Sinfrid

Hej Richard, Har du fått ett inkassokrav från oss rekommenderar jag att du kontaktar vår kundtjänst på 077-517 00 90 (öppet helgfria vardagar, 08:00-15:00) för att reda ut vad som har skett. Vi går givetvis aldrig in och diskuterar enskilda fall i våra officiella kanaler, och jag kan därför inte hjälpa dig vidare i detta forum. Jag kan däremot försäkra dig om att vi varken skickar ut bluffakturor eller skapar beställningar i någons namn utan deras godkännande Vänliga hälsningar, Louise Kundserviceansvarig.

Ingemar J
Skrev om Sinfrid

Jag får hela tiden meddelande på min telefon och det går inte att blocka. Värre än än idioterna som stjäl din identitet. Idag har nästan alla skydd via sin hemförsäkring ändå ska dom pracka på oss denna tjänst.

Khim L gillar detta
Svar från Sinfrid

Hej Ingemar, Tack för ditt omdöme. Våran tjänst bevakar dig dygnet runt hos 22 olika myndigheter och instanser vilket gör att du larmas direkt ifall ditt personnummer nyttjas i sammanhang där man kan begå bedrägerier. Genom att larmas direkt när det sker så kan du kontakta våran larmcentral som omedelbart spärrar ditt personnummer vilket gör att bedrägeriet inte fullföljs då det stoppas innan varor skickas eller lån utbetalas. Detta förekommer inte via hemförsäkring eller bank och som sparar dig mycket tid. Majoriteten...

Lena P
Skrev om Sinfrid

Mycket bra serviceoch mycket kunnig personal Och fick hjälp med mitt ärende

Khim L
Skrev om Sinfrid

Jag har sagt upp min alla tjänster hos Sinfrid. Från början så lyckades de sätta upp mig för Både ID-Bevakning och ID-kapning. Men jag var uppmärksam och visste att jag hade ID-Kapning skydd via min hemförsäkring. De gav mig ID-Bevakning "på prov" och jag kollad upp detta och insåg att jag är redan hade ID-Bevakning genom andra ställen och dessutom gratis med. Det enda jag fick via "ID-övervakning", via Sinfrid, var meddelande om min kreditvärdighet. Vilket man kan få gratis från andra ställen. Jag har sagt upp även...

Svar från Sinfrid

Hej Khim, Tack för din utförliga feedback. Genom vår tjänst så har man en bevakning som sker hos 22 olika myndigheter och instanser i realtid vilket betyder att skulle en bedragare försöka sig på att kapa dig så larmas du direkt. Syftet med larmet är att du ska ha möjligheten att via vår larmcentral omedelbart spärra ditt personnummer och på så vis kan man stoppa bedrägeriet innan lån utbetalas, varor lämnar lagret mm. Dessutom förhindrar vi att ytterligare köp görs. Vår larmcentral bemannas dygnet runt, året runt just...

Karin J
Skrev om Sinfrid

Personen ifråga var väldigt hjälpsam och tydligt talade om vad som gällde

Darko T
Skrev om Sinfrid

Mindre väntetid bra service och bra telefon prat

Per E
Skrev om Sinfrid

Trevligt bemötande av den jag pratade med