Svensk Villarenovering AB

Svensk Villarenovering AB

svenskvillarenovering.se
  • Badge2022

Hej, jag heter Johnnie och har drivit Svensk Villarenovering sen 25 år tillbaka. Vi renoverar hus och då i huvudsak fasadrenoveringar och takrenoveringar. Kontakta mig för kostnadsfri offert. Johnnie

36 omdömen om Svensk Villarenovering AB

Marie Kristina U
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Jag anlitade Johnnie då jag upptäckt vattenläcka på vinden. Det visade sig att mitt tak var helt slut. Både tegelpannor, takpapp och rå spont behövde bytas. Samma dag han varit och besiktat taket fick jag en tydlig och bra offert. Efter mitt godkännande satte arbetet igång efter bara några dagar. Hantverkarna var mycket trevliga och jobbade snabbt och effektivt. Jag kände mig trygg med deras kunskap under arbetets gång och de informerade mig och visade foton från taket så att jag förstod vad de gjorde. Jag är mer än nöjd...

Johan K
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Vi behövde putsa om vår fasad, byta ett antal fönster och få en del målningsjobb utförda på vår femtiotalsvilla. Efter att noggrant ha kontrollerat ett antal företag, även deras långsiktiga stabilitet på Bolagsverket, bad vi bland annat Svensk Villarenovering om en offert. Johnnie skrev en offert där det mycket tydligt framgick exakt vad som skulle göras. Att vi sedan även valde företaget för att utföra arbetet var helt rätt. Hantverkarna var mycket duktiga och trevliga, och hade väldigt bra åsikter och förslag på lösningar...

Hans-Olov E
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Vi anlitade Svensk Villarenovering för att renovera och putsa om vår fasad samt målning av sockel + takfot/vindskiva. Vi är mycket nöjda med resultatet. Snabbt och proffsigt utfört.Trevligt bemötande från hantverkarna och Johnnie. Bra städning efter slutförande. Vi skulle gärna anlita dom igen.

Dan A
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Vår gamla putsade villafasad krävde en grundlig renovering. Efter omsorgsfull genomgång av offerter från många olika företag på marknaden anlitade vi slutligen Svensk Villarenovering AB. Vi kan rekommendera detta företag, som nu på ett föredömligt sätt har totalrenoverat och rustat upp utsidan på hela vårt hus. Vi är mycket nöjda med resultatet, det skickliga hantverket, det förtroendeingivande samarbetet och det rimliga priset. Tänk på att specificera alla detaljer redan i offerten.

Reine H
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Vi anlitade svensk villarenovering för att lägga om vårt och grannens tak eftersom det är ett parhus. Jobbet gick smidigt och blev bra utfört. Det enda som vi inte blev informerad om var att dom lämnad kvar spikar som stack ut 5-6 cm som vi måste böja till själva. Både inne på vinden och ute på undersidan av taket. Så kanske alla gör men det hade varit bra att veta om.

Stefan M
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Vi behövde byta taket och två träfasader som var duktigt väderbitna. Tog in ett antal offerter från olika företag och valet föll på Svensk Villarenovering. Inte för att dom var billigast, utan för att vi fick ett himla gott intryck av Johnnie när han kom för att titta på vad som behövde göras. Under hela renoveringen flöt allt enligt tidtabellen. Slutresultatet blev superfint och när fakturan kom så stämde de på öret enligt offerten. Därför kan vi varmt rekommendera Svensk Villarenovering, ett företag man kan lita på.

Eva Marianne L
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Vi anlitade Svensk Villarenovering AB för omläggning av vårt tak och är väldigt nöjd, snabbt utfört, bra pris och de höll vad de lovade. Kan rekommenderas!

Anton B
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Lägga om hela taket är ju något man drar sig lite för, men det funkade väldigt smärtfritt. Tydligt kontrakt på att allt ingår, fastpris, så vi inte behövde oroa oss för att något oväntat skulle dyka upp.

Tonny Stefan A
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Omläggning delar av tak, ny papp läkt mm. Ny plåt runt skorsten och ränndalar. Lyhörd och snabbt och bra utfört. Tackar!

Jürgen B
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Takrenovering av villa inför sätta solpanel. Genomfördes snabbt och helt utifrån offerten. Fick återkoppling vartefter projektet framskreds och är väldigt nöjd med hela hanteringen. Skulle självklart anlita dom igen!

Anna Maria M
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Vi är så nöjda med den putsade fasaden och tegeltaket! Det känns som om vi bor i ett nytt hus. Arbetet är snyggt utfört och under projektet var både Johnnie och hans personal flexibla beträffande ändringar. De var mycket noga med att vi skulle vara nöjda och känna oss trygga.

JOHAN F
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Hej efter ha haft många entreprenörer som tittade på arbetet att putsa vår villa så valde vi Svensk Villarenovering. Först gången någonsin där man håller tidsplanen och de arbetade flitigt under hela projektet. De målade även takfoten på garaget som de inte hade med i offerten som var fast pris. Det jag även uppskattade var att man hela tiden fick tag på Johnnie när man hade frågor och funderingar. Jag kan inte annat än varmt rekommendera detta företag! Mvh Johan i Näsbypark

Thomas Ingemar M
Skrev om Svensk Villarenovering AB

När vi skulle putsa om vårt hus tog vi in tre firmor som fick lämna offert. Vi tog in referenser och därefter föll valet på Svensk Villarenovering. Nu har huset en ny putsad fasad, snickerier och järnräcken är ommålade. Vi är otroligt nöjda med både arbete och att renoveringen utfördes inom angiven tid. Det är också väldigt roligt att flera grannar kommit med så positiva omdömen. Vi kan varmt rekommendera Svensk Villarenovering och Johnnie tillsammans med hans anställda. Thomas & Anna i Bromma

ULF K
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Jonnie är en entreprenör att lita på även om han klantar sig så åtgärdar han detta. Svensk Villarenovering har personal jag själv önskar mig då dom är i tid på morgonen, jobbar effektivt hela dagarna och städar efter sig på kvällarna. Måste även lyfta fram snickaren på firman som man absolut inte ska underskatta när det gäller kompetens och effektivitet. Svensks Villarenovering putsade om vårt hus inklusive sockel samt byggde en fin altan. Vi är jättenöjda och kommer att beställa mer jobb när dom har tid (jag förstår varför...

Annika Diana R
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Fasadrenovering+tak på 2 hus. Supernöjda. Snabbt och proffsigt. Rekommenderas varmt

Rickard David L
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Var i behov av att byta taket på mitt hus och tog in offerter från flera företag. Det som fick mig att välja Svensk Villarenovering var att dom gav ett seriöst intryck och verkade kunniga. Gjorde helt rätt val. Ett takbyte på ett komplicerat tak utfördes utan anmärkning på både bostad och gäststuga. Lätta att få kontakt med, lyhörda vad gällde önskemål och förstående kring att ordentligt förklara förfarandet under arbetets gång. Efter slutfört arbete så var allting renstädat och huset hade fått ett rejält ansiktlyft. Rekommenderas!

Madalina Teodora O
Skrev om Svensk Villarenovering AB

An impeccably done tileroofing job, just concluded: great to see that handicraft, professionalism and seriousness do exist. Have selected them after screening seven companies, did not have any prior experience with them- outcome fully matched my expectations, good communication, good quality, timely delivery, on specs and in budget. Don't want to be mean, but not seeing them for 50 years would be the strongest quality stamp, feel we are on a good path- thanks Johnnie! Madalina

LARS GUNNAR M
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Vi är jättenöjda. Det blev så bra som vi kunde önska oss. Klart på en vecka.

BJÖRN C
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Renoverat putsfasad både stänkputs och sockel på funkisvilla. Även stuprör, rännor fönsterkarmar etc utvändigt. Proffsigt, snabbt, och ett förträffligt resultat. Bra städning så att man slipper skräpig tomt var ett plus. Fick även bra tips och råd. Rekommenderar varmt.

SOFIE N
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Svensk Villarenovering har precis lagt om tak både på huvudbyggnad och garage. Tog in flera offerter, men valde detta företag. Fick redan från start stort förtroende för företaget, vilket visade sig stämma. Professionella och snabba. Extra plus för att de dagligen städade undan och höll ordning efter sig. Kan varmt rekommendera detta företag!

Carl Bernard B
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Nya tak på vår 20-talsvilla och gästhus samt en renoverad fasad nyligen. Effektivt och noggrant arbete och trevliga arbetare. Vi kan verkligen rekommendera detta företag.

NICKLAS K
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Mycket bra leverans och skickligt arbete med bra uppföljning hela vägen. Upplysningsvis så är detta de första hantverkarna som städar efter sig, well done! Kan varmt rekommendera dem om ni ska utföra arbete inom deras kompetensområde.

MATS E
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Fasadrenovering och nytt plåttak. Bra jobb och noggranna med att påvisa och fixa de dolda fel som dök upp.

Allan S
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Mycket välgjort arbete för att göra om putsen på stora delar av vårt hus. Utfördes koncentrerat under kortast möjliga tid.

Johan Z
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Vi är mycket nöjda med vår fasadrenovering. Snabbt och proffsigt utfört arbete med högkvalitet. Johnnie och hans team har känsla för helhet och detaljer.

KLAS A
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Bra och informativ genomgång av arbetsgång, reparation, material- och tidsåtgång av det planerade arbetet. Igångsättning och löpande avrapporteringar av arbetet uppskattades. Hög tillgänglighet vid förfrågningar eller att själv komma i kontakt. Noggrant utfört arbete överlag och öppen flexibel attityd till rimliga justeringar under arbetet. Trevligt och alert bemötande vid kontakt. Tidpunkter och deadlines respekteras med stor precision. Jag vill sätta högsta betyg för Johnnie & team för ett utmärkt genomfört puts- och totalt utvändig renovering av vårt hus.

Leif Bengt Evert B
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Johnnie Hörling ingav det förtroende som jag behövde för att gå vidare i diskussionerna om byte av takpannor och råspont. Tyvärr har jag historiskt dålig erfarenhet av tidigare anlitade byggföretag. Jag var därför mycket noggrann i mina undersökningar av företaget. De uppgifter, bl.a. ekonomiska, jag fick fram - bekräftade den bild jag fått initialt, - nämligen att Svensk Villarenovering är ett seriöst företag med många verksamhetsår i branschen. Arbetet utfördes snabbt och effektivt med reservation för försenade materielleverans....

Leif Bengt Evert B gillar detta
PETER W
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Mycket nöjd med utfört arbete när dom väl kom på plats, samt lyhörda för mina önskemål.

Rikard M
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Vi valde Johnnie och Svensk Villarenovering AB efter att ha begärt in sju olika offerter för takbyte på villa och garage. Vi fick förtroende för Johnnie redan från början och vi hade bra fortlöpande kontakt med honom genom hela byggprocessen. Hans team av takläggare jobbade snabbt och effektivt, var trevliga, lyhörda och tjänstvilliga när vi hade frågor och synpunkter. Resultatet blev fantastiskt bra och vi kunde inte blivit nöjdare. Städningen efteråt var dessutom över förväntan. Rekommenderas varmt.

Marie-Louise N
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Vi kan verkligen rekommendera denna Suveräna Firma som gjorde ett Kanonbra arbete med att lägga om vårt tak! Till och med den oberoende besiktningsmannen som vi hade anlitat, var imponerad och sa att det är sällsynt att man ser ett så bra utfört arbete! Dessutom städade de efter sig efter varje dag - så att allt var snyggt och prydligt! Och alla var jättetrevliga och mycket noggranna! Så vi kan verkligen rekommendera denna Helt Suveräna Firma!!! Tusen Tack för Ert Fantastiska Jobb!

Thord Eric Jörgen N
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Jag fick flera bra offerter på en total takrenovering men Svensk Villarenovering var vederhäftig och bra pris. Är jättenöjd, fantastiskt trevliga, snabba, flexibla, höll mig uppdaterad och gjorde det där lilla extra. Rekommenderar absolut!

Björn S
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Vi utvärderade flera firmor när vi skulle göra i ordning tak och fasad på vårt Mexitegelhus från 70 talet. Johnnies positiva bemötande och proaktiva förslag på material och färg gjorde att vi valde Svensk Villarenovering. Det var ett fantastiskt team som gjorde jobbet och som var noga med både kvalitén och att vi skulle bli nöjda som kunder. Huset fick en putsad fasad med Cederträ runt taket vilket blev jättesnyggt! Vi kan varmt rekommendera Johnnie och Svensk Villarenovering. Björn, Danderyd

Per Erik S
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Vi är jättenöjda, det blev faktisk bättre än vad vi hade tänkt oss. Johnnie och hans duktiga killar förvandlade vårt småtrista hus med mexitegel och träpanel från 1968 till ett modernt hus med snygg vit puts. Utöver det så gjordes bl a fönsterbyte, altan och nya hängrännor. Vilken skillnad! Det gick fort och utan bekymmer. Kan verkligen rekommendera Svensk Villarenovering.

CHARLOTTA C
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Vi anlitade Svensk Villarenovering för nytt tak och ny fasad. Vi är mycket nöjda. Både över resultatet och kontakten. De jobbade effektivt och det gick alltid att få tag på Johnnie om man hade frågor eller funderingar. Jag kan verkligen rekommendera dem och det håller också grannarna med om:)

STIAN K
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Vi tog hjälp av Johnnie och Magnus på Svensk Villarenovering för renovering av vår putsfasad, fönster och diverse måleri arbete. Putsfasaden hade en del skador som åtgärdades noggrant. Killarna arbetade effektivt. Vi insåg efteråt att det var mycket bra att åtminstone en i laget pratar bra svenska vilket nog inte är fallet i alla företag. Eftersom det är svårt att planera alla detaljer i ett större jobb från början så vi är tacksamma att de var pragmatiska och lyhörda för feedback medan arbetet pågick. Vi blev mycket nöjda med resultatet!!

Irene  P
Skrev om Svensk Villarenovering AB

Är det så att ni går i funderingar på att lägga om ert tak eller putsa om fasaden (vi gjorde både och) så vill jag absolut rekommendera det här företaget. Jobbet blev fantastiskt, dom kom alltid i tid, jobbet gick snabbt och alla var väldigt trevliga :) Jag kontaktade Johnnie på tel 0707212545