Sviva Bil AB

Sviva Bil AB

Ring 070-068 68 87 svivabil.se
2.4

Varmt välkommen till Sviva Bil AB Hos oss hittar du din nya bil till rätt pris och skulle vi mot all förmodan inte ha din bil så ser vi till att hitta den åt dig. Du kan komma till oss även utanför våra ordinarie öppettider. Det enda du behöver göra är att ringa och boka. Vill du finansiera bilen genom avbetalning eller leasing...

5 omdömen om Sviva Bil AB

Gholamreza T
Skrev om Sviva Bil AB

VARNING Lurendrejeri företag , massa dolda fel på bilen jag köpte.

5S Bil AB
4.6/5 i betyg av 145 omdömen 4.6 av 145 omdömen

Fick en ren o fin bil, både på insidan o utsidan. Blev även av med de vita fläckarna (oxidation ?) i lacken, samt ett trevligt bemötande.

Haris H
Skrev om Sviva Bil AB

Köpte en audi av dem som var fin vad man kunde se själv och kändes fin att köra. När jag hade köpt den och kom hem med den så hittade vi fläckar på uppfarten dagen efter. När vi lyfter upp den är där växellåds olja överallt, hål i flexröret(avgasröret), motorvärmaren är kass monterad sitter inte åt. Och när jag startar den idag börjar motorlampan lysa. Jättetrevliga var personalen på Sviva bil. Men hade aldrig rekommenderat någon att köpa en bil därifrån då det var så sjukt många dolda fel. Har även mailat dem utan svar.

Svar från Sviva Bil AB

Hej Haris , Vi ber om ursäkt om detta som har hänt med din bil . Du visste ju att bilen var inbytes bil och du hade kontakt med föregående ägaren samt du fick mycket information om bilen innan du kom . Du valde att köpa bilen utan att ha något typ av garanti . Du fick kontrollera bilen med två underhållsmekaniker som du hade själv tagit med dig och de har även kollat under bilen . Du fick skriva på varudeklarationen som bevisar att du har provkörd och godkänna bilen enligt fordons befintligt skick och köpeavtalet som du signerat att inga graniter med.

Pia J
Skrev om Sviva Bil AB

Mycket trevligt bemötande, men givaren till ESP var trasig och vi skulle återkomma nästan vecka för att få det åtgärdat, efter två veckor ringer vi och frågar om delarna kommit och får då frågan vad som är sönder vilket vi inte vet. Utrustningen på bilen stämmer inte heller fem saknas, bilen skulle vara nyservad men dom måste glömt byta luft/oljefilter och i serviceboken fanns inga uppgifter som tyder på att den tillhör denna bil. Bilen är trots löfte inte åtgärdad.

Svar från Sviva Bil AB

Hej Pia , ni skulle köra in bilen till verkstan då dem vet inte vilken sida skulle dem beställa . Ni får återkomma med synpunkter om ni har mer då . Välkommen till oss igen och tack för ditt ärligt svar om oss !

Car 4 Sale
4.5/5 i betyg av 309 omdömen 4.5 av 309 omdömen

Mycket smidig affär och bilen var precis så fin som bilderna och säljaren påpekade. Säljaren mötte upp mig på stationen ( en Söndag) och bil

Jonathan G
Skrev om Sviva Bil AB

Mycket serviceminded. Hjälpte mig med något de inte behövde så är mycket nöjd.

Svar från Sviva Bil AB

Hej , Tack för dina fina ord om oss . Du är mer än välkommen Jonathan . Med vänliga hälsningar Sviva Bil AB

Benny G

Transporter. Helt ok upplevelse. Bra bemötande

Svar från Sviva Bil AB

Tack Benny för ditt omdömde , vi hoppas att du är nöjd med köpet ! Lycka till och önskar dig det bästa !