Electrolux service Har ett Huskvarna kylskåp som vi köpte 2022, har garanti kvar. det gick sönder i september, bokade service (Electrolux sköter service) fick vänta över två veckor på rerparatör. Lagade, fungerade knapt en vecka, fick vänta igen i över två veckor på reparatör. När han kom sa han att det var ett kretskort, fick vänta över en vecka på det kretskortet, kylskåpet fungerade ändå inte. Han sa att det skulle bytas ut. Har nu varit utan kylskåp i över två månader, väntar fortfarande på utbyte. När jag ringer och...
Electrolux AB
34 omdömen om Electrolux AB
Leverans gick bra. Chafförer otrevlig men kom från bring De hade sänkt priset på min kyl/frys samma dag som jag fick den med 1900kr. Men vägrade hjälpa till att sänka priset på min faktura som låg hos klarna. Så lätt grej att göra, det sker ju automatiskt till klarna. Väldigt ohjälpsamma. Köp ej vitvaror hos dem, köp hellre hos tretti, Netonnet eller någon annan som har prisgaranti! Väldigt besviken
Det är som bluff det är bara betalar mot ingenting ,vi ringer om felet om maskiner de säger bara ja vi kommer besöka plats och fixa, och vi tror att de kommer och fixa ,de säger inte att bara komma och titta det är kostar även om vi förklara allt felet innan de kommer hem till oss vad är deeeeeeettttt offf
Vi har en spis som varit trasig sen i februari. Dom har varit på plats hos oss 4 ggr och mekat med skiten men det blir inte bättre. Dom säger att dom skall byta ut den men inte ett skit händer. Skulle inte tro att någon som sitter i toppskiktet på det där jvla skitbolaget skulle tolerera att deras spis är trasig i 7 månader. Vi är så brutalt jävla förbannade på pisset så det finns inte. Om det finns nån på det där jävla bolaget som läser dessa rader så Fuuuuuuuuuuck Yooooooou. Ni lämnar 5 års garanti på skit sit som inte...
Detta måste nog vara det absolut SÄMSTA företaget som jag handlat av på nätet! Precis NOLL intresse för sina kunder! Svarar inte på vare sig telefon eller e-mail! Håller INTE leverans-tider och är helt enkelt ointresserade av goda kundrelationer! LÄGG NER SKITEN NU!
Yttre glaset på vår electrolux-ugn sprängdes i miljoner bitar utan orsak. Ugnen hade varit på (200 grader) i ca 10 minuter när den sprack. Lasagnen som jag skulle tillaga hann aldrig in i ugnen. Turligt nog var barnen inte hemma när det skedde. Hade vår son på 4 månader suttit i babysittern ca 2-3 meter från ugnen som han brukar så hade han förmodligen fått massa glas på sig. Jag som var en halv meter ifrån ugnen klarade mig men det låg glas över hela golvet och all mat var bara att kasta. Googlar man verkar Electrolux ha...
Jag är en vanlig småbarnsförälder innanför tull i Stockholm som köpte en bostadsrätt i höstas med vitvaror från Electrolux, 1-2 år gamla, som vi sen upptäcker drabbats av omfattande mögelangrepp. Electrolux vägrade ersätta med redervdel på garantin, mögel är tydligen något man får räkna med när man handlar vitvaror från Electrolux. När tvättmaskinen började läcka vatten vid tömning bokade jag en servicetekniker online. Jag beskrev problemet som att maskinen läcker vatten vid tömning. Denna order gick igenom och när en...
Hopplös kundservice, man kopplas vidare om om igen och får aldrig hjälp med frågor angående produkt och köp. Ingen återkopplar på telefon eller mejl. Frustrerande och tidskrävande, välj annan leverantör!
Har köpt en dammsugare som har ett felkonstruerat munstycke, det suger fast överallt. Detta medges av Elektrolux. . Efter ihärdig mailkonversation vidhåller de att jag skall åka till Gotland och hämta kvittot ! Så fyrkantiga så man dör. !! Harar Elektrolux, sämsta.
Gör er själva en tjänst och handla från någon annan . Har varit i kontakt med kundtjänst ett flertal tillfällen med undermålig support . Lovat återkoppla , vilket inte har hänt. Har strul med fakturor, bland annat på en spishäll vi inte har fått (och dom VET att den inte levererats , inte ens lämnat lagret) ”Ärendet skickas vidare” = ingenting händer. Beställde en ny häll (varför den andra orden makulerades), den levererades trasig. JAG som privatperson får jaga DOM. Är så galet missnöjd med dom att vi absolut kommer byta...
Pratade med en handläggare idag runt halv elva tiden som definitivt borde byta jobb. Nu kommer jag handla min dammsugaren någon annanstans. INTE sugen på att handla här!!
Har TYVÄRR hela uppsätningen av vitvaror från detta totalt undermåliga företag (byggherrens val, INTE mitt...). Produktkvaliteten och INTE MINST kundtjänst och kundrelationer är bland det absolut sämsta jag någonsin upplevt, i alla kategorier. Välj Siemens/Bosch eller något annan märke som har produkter som fungerar, håller och hanteras professionellt!!!
Jätte dålig kundbebötande aldrig mer. Fick krånga flera veckor för de lovar saker som att ringa upp, men ingen ringde upp Bojkotta. Köp nått annat.
Köpte ny Electrolux spis i mars och blev levererad i slutet av mars. Vecka 1 så började spisen krångla och propparna löste ut. Sen stod felen i kö med denna spis och kundtjänsten svarar i telefon men sen händer inget speciellt mer. Allt skall ta veckor och nu är reklamation inlämnad som skall ta en vecka att bedöma…… Alltså fundera några gånger innan du köper en Electrolux!
Köpte en spishäll som höll två veckor, sen helt död.
Electrolux kundtjänst är en av de mest värdelösa kundtjänster jag någonsin haft att göra med. Bångstyriga och orimliga i sitt tänk. Electrolux kundtjänst informerar om att ett ärende gällande diskmaskin skall gå på garantin. Tekniker på plats informerar även om att det berörda ärendet går på garantin. En halvtimme senare erhåller jag en faktura som är på mer än hälften av kostnaden för en ny diskmaskin. Ingen av verksamheterna, varken Electrolux eller Vitvaruservice i Stockholm AB, vill ta på sig något ansvar eller komma...
Köpte Electrolux Kyl samt Frys för 2 år sedan och nästan alla lådor i båda har nu skador. Kvalitén är usel och jag rekommenderar att välja annat märke än Electrolux. Har varit i kontakt med dem på Chat, telefon samt skickat in Garantiärende som dom avslog direkt då det är utanför tiden 2 år (gått 2 år samt några månader). Så köper ni Kyl o Frys från Electrolux kan ni räkna med att inredningen sannolikt går sönder kring 2 års användande.
Electrolux Service.... De var trevliga och tillmötesgående när vår frys hade gått sönder. Efter att jag uppgett vad som var fel och exakt modell så säger kundservice att en tekniker kan komma ut och laga skåpet. Jag fick uppfattningen om att det var ett vanligt fel och de kände till problemet. Tyvärr var det lång väntetid på tekniker men efter en månad så dök han upp. Han hade inte några grejer med sig utan skulle felsöka. Efter att felet var bekräftat så åkte han och skulle beställa reservdelar. 2 veckor senare kommer han...
Tro inte på garantierna. Electrolux hänvisar till handhavandefel och till att det som går sönder inte ingår i garantin. Dessutom har dom en värdelös kundsupport som inte hör av sig och som velar hit och dit. Har ni problem vänd er till ARN. Om alla med problem gör det så kanske det händer nått.
Efter 9 månader reklamation på kyl & frys, kom de på att erbjuda en kod där får man 40% på valfritt köp på deras hemsida. På deras hemsida är priserna drygt 40% dyrare än de andra varuhus. Nu vet jag inte om det är ett skämt eller förnedring som Electrolux gör mot sina kunder ?
Dåliga varor som inte fungerar och sämsta tänkbara support! Levererar en frys som är obrukbar redan vid leverans. Bokar en tid att laga den 1 MÅNAD framåt. När denna dag äntligen kommer och min sambo tagit ledigt från jobbet för att släppa in dem (eftersom det inte på något sätt går att önska tid) så kommer ingen.. först när vi ringer supporten och undrar var de är får vi besked om att de skjutit fram de ytterligare 11 dagar. Ingen förklaring och ingen tid får vi. Support och verkstad skyller på varann när man ringer. Aldrig...
Bedrövliga produkter och kundservicen kan vara den sämsta jag någonsin varit med om. Blev kontaktad av Martin Kwarnmark som otroligt nog verkar ha någon form av ansvar på företaget. Han behöver verkligen gå en kurs i customer support
KÖP INTE ELEKTROLUX/elektrohelios kylskåp! Jag köpte en kombinerad kyl och frys som snabbt gick sönder. Avrinningshålet frostade igen och det är alltid en pöl med vatten i kylskåpet. Jag fick inga pengar tillbaka men fick betala 895 kr för att en tekniker från Elektrolux kom hem och konstaterade att avrinningen inte fungerade (som jag ju redan berättat för dem) Det gjorde ingenting åt felet. Kundtjänst är helt dysfunktionella. De ringer inte upp som utlovat, har undermålig kunskap om produkterna tekniskt och svarar ej på mail. Telefonkö. KÖP INTE ELEKTROLUX!!!
Obefintlig service!!! Produkten, läcker inom 1,5 år och INGEN hjälp att se över felet erbjuds. Service och supporten fungerar ej, finns inte! Jag fick köpa en ny maskin från annat märke utanför denna organisations serviceområde. Finns ingen anledning att köpa någon produkt som hanteras av dem: Electrlolux, AEG, Husqvarna, Helios, VOSS, Zanussi. Köp vilket annat märke som helst och ej via WhiteAway.se
Dåliga produkter (kyl, frys, diskmaskin) med upprepade fel. Spiken i kistan var när kundtjänst ljög en rakt upp i ansiktet och efterdebiterade en totalt felaktig faktura. ARN nästa. Sämst.
VARNING för Electrolux produkter! Har ett kylskåp som är fem år gammalt med kolsyrat vatten i dörren och nu vill inte vattenpumpen längre. Får hit en servicekille från Electrolux och han vill ha 7500 för att byta pumpen!!! Det är så orimligt dyrt att han till och med rekomenderar att inte reparera den utan kasta och köpa ny!!! (Nästan exakt samma pump, samma fabrikat men annat tryck, kan man hitta i USA för ca 100 dollar). Helt otroligt girigt av Electrolux, få kunderna att kasta produkter som mycket enkelt och billigt...
Har haft stora problem med en av Electrolux dyrare tvättmaskiner, vi tänkte att vi som 3 barnfamilj kommer att använda den mycket så vi köpte en av de dyrare modellerna. Kan tyvärr konstatera att trots utbyte av maskinen återkommer problem med den vid intensiv användning. Kundtjänsten har en alldeles för lång responstid för dagens samhälle(7 dagar) och kan/vill inte hjälpa till med detta. Vi har helt enkelt förstått att Electrolux själva anser att tvättmaskinen inte skall hålla mer än under garantitiden, därför blir det aldrig mer detta varumärke.
Undvik Electrolux/Huskvarnas vitvaror till vare pris eller räkna med att ni får spendera min 50% extra på priset de kommande 5-6 åren. Hade 6 Electrolux produkter hemma, 4 har behövts repareras sammanlagt 6 gånger. Inget gehör alls från "Kundservice" ingen förståelse från servicestället. Alla reparationer har fått betalas ur egen ficka. Undvik!!!
Bra vitvaror och support helt enkelt. Kvalitén har varit bra för de produkter jag köpt.
Efter att man köpt en Electrolux kyl och frys för 24000kr och man vill att den ska fungera! VARNING FÖR ELECTROLUX PRODUKTER! Nedan svaret på mitt mail om att få min kyl att fungera:: Jag har efter att ha läst ditt mail varit i kontakt med Electrolux service och talat med en kille på kundtjänst som heter Thomas för att få information om ditt ärende. Han kunde se att din lokala servicefirma varit ute hos dig vid 7 tillfällen. De har vid dessa tillfällen bytt dörren helt, monterat buffert och bytt beslag, bytt gångjärn,...
SÄMSTA JÄVLA SKIT FÖRETAG TOTALT OTREVLIGA ATT HJÄLPA SINA KUNDER MED RESERVDELAR PÅ SERVICEBUTIKEN "VET DU INTE VAD DU HÅLLER PÅ MED LÄMMNA IN DEN PÅ SERVICE " JÄVLA MUPP SOM JOBBAR I KASSAN FICK INTE ENS PRATA MED EN REPARATÖR PINSAMT
Det kommer nog bli min fånigaste reco, men jag älskar min elecroluxdammsugare. Eller det är egentligen min sambos. För första gången i mitt liv är det helt ok att dammsuga haha Tex har munstycket gummilister så att man inte repar sina möbler eller lister. Dessutom är den tyst och det luktar inte damm i hela lägenheten efter en session. Nu planerar jag nästa julklapp till pappa, han ska fan ha en!
Extremt bra service. Och bra produkter. Hela mitt kök är Electrolux, och det har funkat under lång tid, och jag är mycket nöjd. Snyggt är det också!
Generell kommentar om Electrolux: Servicen är suverän! Det är bara att ringa så kommer dom och fixar, utan krångel! Skulle jag bara betygsätta servicen skulle det bli en femma! Man kan dock ifrågasätta kvalitén på produkterna då jag lagat tvättmaskinen två gånger, kyl och frys en gång, spis två gånger... Därav det lägre betyget.