Lämnade in en Husqvarna automower med felmeddelande Defekt bakre slingsensor. Fick tillbaka maskinen med beskedet att det inte var något fel på maskinen. För detta analysresultat och några perfektioneringar fick jag betala 1.700 kr. När jag kom hem var det samma fel igen. Känner mig lurad på 1.700 kr. Och därutöver svarar de inte på reklamationen via mejl. Skandal!
Åkersberga Hyresmaskiner AB
3 omdömen om Åkersberga Hyresmaskiner AB
Husqvarnas testprogram för automower visade inga fel. Testen visade att slingsensorna fungerade. Vi testkörde roboten på vår egen bana och den fungerade där och gick in o laddade efter avslutat pass. Det är det vi tagit betalt för. Om felet återkommer får vi naturligtvis titta på den igen. Att vi skulle missa att svara på mail är ovanligt även om det kan ta tid- Vi får 40 - 100 mejl om dagen och vi är 3 personer.
Varning för Åkersberga Hyresmaskiner - de hyr ut trasiga maskiner, gör inget för att försöka rädda upp situationen som uppstår pga det och kräver sedan även hyra för den trasiga maskinen. Vi bokade en mattvätt via telefon och fick ett bra och hjälpsamt bemötande vid bokning och hämtning av tvätten på morgonen dagen efter. Vi skulle tvätta 9 stora mattor under dagen då vi ska hyra ut huset under en period. Vi fyllde på vatten i maskinen och hela golvet fylldes med vatten. Vi upptäckte då att kärlet för vatten hade tre...
Det är alltid väldigt olyckligt om en hyrd maskin visar sig trasig. Den här ångtvätten fungerade utan anmärkning för den tidigare kunden. Vi är ledsna att vi inte observerat en liten spricka i behållaren vid ena hjulet (av 4:a) som maskinen står på. (troligtvis en transportskada - slagit i hjulet vid hantering) Är maskinen trasig el inte fungerar returneras den, naturligtvis utan kostnad. Eventuella följdskador eller kostnader omfattas inte av vårt ansvar. I det här fallet frågade kunden om man fick prova att täta läckan...
Företaget är litet men håller hög standard och service till bra priser!