Katastrof, aldrig varit med om sämre förståelse från kundsupport eller ett företag.
När jag märker att internet inte fungerar hemma längre tar jag jag först kontakt med det företaget som står för fibern för att kontrollera eventuella driftstörningar, får till svar att Allente har tagit bort vårt internet.
Efter det ringer min Sambo till till er (som står på abonnemanget) hon får då till svar att vi aldrig har haft internet från Allente.
Efter ett nytt samtal med fiberleverantör som ger mig en exakt tid då Allente har slutat... leverera internet ringer jag tillbaka till er.
Nu kommer plötsligt personen på kundtjänst på vad som hänt.
Vårt kombiabonnemang som vi haft sedan 2017 med både internet och TV har någon gång för ca 2 år sedan blivit enbart ett abonnemang för TV, utan att vi fått nån info eller att priset ändrats (det skulle vi sett själva på fakturaspecifikationen).
Och nu i dag var det tydligen dags att släcka vårt internet, utan någon som helst kommunikation till oss. Och vi har ytterligare 7 månaders bindningstid kvar på halva tjänsten vi köpt men för hela priset.
Man slutar ju aldrig förvånas.