Totalt oseriösa och otrevliga när man ringer till dem. Försökte avsluta parkering via appen som inte fungerade. Enligt supporten har jag inga bevis på det och därför kunde de inte hjälpa. Vägrade lyssna och ta emot det jag hade och säga.
Apcoa Parking Sverige AB
72 omdömen om Apcoa Parking Sverige AB
Otrevliga ringa till. Otrevliga och försöker inte hjälpa. Betalade fel månad. Fick påminnelse. Dom vägrade ändra. Dom hade ju fått pengar men fakturanummer var för fel månad. Och vägrande göra något. Fick snäsiga svar bara. Nä usch. Rekommenderas inte
Ett totalt bedrövligt företag som har oerhört oengagerade medarbetare. Sällan koll på vilka automater som fungerar eller ej i respektive stad och parkeringsplats/p-hus. Fick inte ens en reaktion på att jag stod 15 min och försökte betala en parkering jag hade. Slutade med att jag fick felanmäla och under tiden gick parkeringen upp 32kr. På Mail svarade som kort att dom ej gör den typen av återbetalningar. Samtal fick jag en oengagerad ung kvinna som knappt svara mer än ”mhm” etc och ännu värre på mail. Bedrövligt och uselt företag rakt igenom
Betalade för parkering genom att scanna qr kod. Betalningen gick igenom, fick kvitto osv. Får sedan en böter, inom tidsramen jag betalat för!!!! På boten står det att betalningen inte är registrerad i deras app. Uppdatera erat skitsystem helt jävla otroligt
Som alla andra konstaterar så fungerar inte appen och man åker om och om på deras 59kr i aviavgift. Det är tydligt att detta är deras affärside - de säljer in sig till köpcentra och liknande att deras system är så enkelt och kunderna kommer bli så glada sedan sitter de på löpande band och skickar ut fakturor på 59kr extra för små parkeringar på några få kr som deras egna app misslyckats med att betala. Trots det står i appen att pengarna dras automatiskt. Och har du satt det till att dra automatiskt så har du heller inte...
Hamnade på ett av deras områden med automatisk debitering. Registrera i efter hand inom 72 timmar och betala på hemsidan eller ladda ner appen. Laddar ner appen men kan inte se att jag har startat någon parkering trots att jag registrerat både kort och regnr. Antog därför att jag hunnit inom de 10 min som var gratis. På fakturan står det 14 mellan in och utfart. Enligt kundtjänst skulle jag ha registrerat mig innan jag körde in på området, som att jag visste att de hade ett sådant system? Som någon skrev här innan, upplagt...
Skulle förnya månadsbiljetten på jobbets parkering 5 mars. I appen står det bara ”pengarna dras strax”. Efter en stund fick jag mail att det misslyckats. Försökte igen, samma sak. Försökte lägga till ett annat kort, men gick inte ens att komma så långt att jag fick fylla i kortuppgifter. Gick ut till automaten och försökte betala där, men när jag blippar kortet händer inget. Skickade meddelande via appen, har fortfarande inte fått svar 3 veckor senare. Försökte igen via appen men efter en stund mail om att det misslyckades....
Tänk om det fanns betyget 0 det hade varit mer passande än 1! BOJKOTT!!!!!!!!
Bedrövligt bolag!! Alltid problem med utpassering men aldrig med inpasseringen.Har pågående parkering som inte går att avsluta!! Mailat men inga svar!! Undvik parkering med detta bolag!
Otroligt krångligt parkeringssystem. Som uppgjort för att få påminnelseavgifter, fakturaavgifter mm.
Undvik!! Jag hyr en garageplats av de i Malmö. Jag fortsätter få pappersfakturor med extra kostnader fast jag ändrade aviseringssätt på mina sidor. Dessutom kommer fakturor till min gamla adress som jag också har ändrat. Efter att inte fått svar på mina mejl under några veckors tid så ringde jag. Den jag pratade med förstod inte vad som är fel då även hon kunde se att jag ändrat aviseringssätt. Hon skulle titta i det och lösa det. Men nästa gång händer samma sak igen. Det kommer pappersfaktura till min gamla adress. Jag...
Hade ett helt bisarrt samtal med Apcoa som inte vet vad ett parkeringstillstånd är eller erbjuder sådana till ytparkeringar de ansvarar för, fick ingen service eller brs bemötande. Värdelöst bottenbetyg på Apcoa
Bedrägeri APCOA styrs av grovt kriminella Undvik
Fått betala för en parkering som av någon anledning ligger en vecka framåt i tiden detta till trots att jag valt dagens datum. Sämsta appen någonsin och ett riktigt mafiabolag. Kommer att bli en polisanmälan och hoppas nu på en ordentlig genomlysning av hela företaget från myndigheternas håll. Det är bedrägeri på det absolut mest vidriga sätt. Parkera på annat ställe oavsett läge, annars gå.
Riktigt uselt! Dålig information. Skickar fakturor med 59 kr i avgift.
Sämsta p-företag med en app som är krånglig och kräver massor att knappa in och fullständigt omöjliga att få kontakt med. Parkerar aldrig mer om deras app gäller.
Undvik om ni kan! Trots betalning via app skickas fakturor a 59kr per avi. En organiserad bluff!
Varning!!!! Fick p-bot trots att pengar ska dras löpande för 30-dgrbiljett. Ringde Apcoa och fick prata med en spydig typ som först inte ville kolla upp, sedan kollade han och sa att allt såg rätt ut i appen men att han kan inte göra ngt. Pengar har tidigare dragits utan problem under ett par års tid så det här kom från ingenstans. Av någon anledning har det inte dragits från mitt konto nu trots att jag inte gjort ändringar, det är fel i deras system. Hur ska jag då kunna parkera utanför mitt jobb om jag ska få p-bot varje...
De svarar 3 veckor senare utan att läsa det man skrivit. Sedan svarar de att det stämmer att de inte läst meddelandet som man skickat. Omogna människor som jobbar där.
Jag har fått dubble debitering för parkeringstid samma dag. Skrev till kundtjänst och dom vägrar att betala mig tillbaka dom pengarna som dom har debiterat fel.
Har aldrig fungerat! Aldrig problem med andra parkeringsappar men denna ska alltid krångla. Lägger till betalningsuppgifter men får alltid felkod att det inte gick att betala! Konstigt hur man kan misslyckas så radikalt med en app och ännu sjukare att en region och kommun väljer att använda en app som är så dålig!
Går inte att nå på telefon. Hopplöst att mejla till. Påstår att de har en chattfunktion på sin hemsida, men icke. Dessutom oerhört aggressivt, skickar konstiga mejl trots att man inte använt deras app på åratal. Kort sagt - undvik på alla sätt att ha med dem att göra och välj en parkering med alternativt bolag.
Fick nu p-bot i Karlstad för att jag betalat FÖR HÖG avgift. Detta förbannade skitbolag borde beläggas med näringsförbud.
Skulle vilja sätta -10 på detta företag. Har vid ett par tillfällen fått pappersfaktura hem på ett annat belopp än vad som dragits via Appen. Hur är det ens möjligt? Det har gått så långt att det skickat det till inkasso. Hur kan detta företag ens få göra upphandlingar? Det borde försvinna från jordens yta. Ett mer oseriöst företag får man leta efter.
Tvingas att använda denna för min personalparkering. Så osmidigt och ständiga fel, känns som upplägget är att det ska vara komplicerat och småbuggigt så man sedan kan åka ut och ge böter.
Uselt, fick 59:- i fakturaavgift hemskickat trots att jag parkerat med en app
Dem tar serviceavgift på parkeringar via appen. Parkeringar med regplåtsläsare tvingar dig att skaffa appen eller betala via en hemsida som vill ha dina kortuppgifter. Väntar du på fakturan kommer du åka på en 80-100kr i fakturaavgift. Dem har även personalparkeringar som tidigare man var tvungen att blippa med taggen för att få ut biljett. Dock nu fungerar automaten ändå utan tagg. Personer som råkar missa skylten att området är avsedd för personal eller personalen inte märker att taggen inte blivit avläst korrekt får ut biljetter ändå och böter efter det. Rena bedrägerier
Grym företag. Var jättebehjälpliga och Plockar bort fakturaavgiften
Helt oseriöst. Vi har en personalparkering på CSK i Karlstad som absolut inte fungerar. Trots att vi har igenkänning av bil och registrerat kort, kommer det plötsligt ett gäng räkningar ( dagliga) från coca bananas. Helt randomiserat får nån kollega 4-5 räkningar. OK efter att ha suttit i telefonkö löser det sig - men detta återkommande stressmoment är är hemskt. Märk väl att vi jobbar med akut sjuka människor och så väljer vårt parkeringsföretag att bli vårt mest akuta problem
Oseriöst bemötande via mail. Vi var två personer, helt oberoende av varandra, som fick betala dubbel p-avgift på Apcoa P -automat vid polishuset i Mölndal 30/9-22. Deras kundservice var direkt otrevliga i sitt svar till mig.
They are a bunch of thieves, kundservice does not solve any issues and just keeps you on the phone forever. We've been ripped off in Klarabergsviadukten´s parking next to T Centralen in Stockholm and this %&$&%$ have fined us even when we had paid for the parking.
APCOA är ett parkeringsbolag man inte skall ha att göra med. Jag ställde en fråga om villkoren för att parkera i anslutning till Lundby sjukhus i Göteborg. Det har gått 14 dagar och man struntar i att svara. Jag får ställa in besöket
Försöker kontakta deras kundservice för att säga upp kontrakt på några parkeringsplatser. Det tar upp till 4 veckor för dom att återkoppla. När dom väl gör det så orkar dom inte en läsa tidigare mailkonversation så de ber om uppgifter som redan är inskickade. Fullständig katastrof!
Missade att man måste ha p-skiva för att handla på Willys, Sköndalsvägen (södra Sthlm). 900kr i böter för 15min parkering. Betalas inom 8 dagar. Sjukaste böterna jag någonsin sett. Helt galet! Dessa "parkeringsbolag" borde klassa som kriminella...
Appen är full med buggar, har aldrig funkat och kommer förmodligen aldrig funka. Parkeringar startas på alla användares appar som har bilen kopplat i appen. (Eller är tanken att endast en användare kan kopplas till ett Reg.nr?) Kameraövervakningen funkar bara när man kör in, men INTE när man kör ut. Pågående parkering i dagar fast bilen inte är på parkeringen som INTE går inte att stänga av. Oklart om det är deras ut-kameror som inte funkar eller appen eller bägge. Blivit debiterad i appen, men sen kommer faktura...
Extremt dåligt Varning!! Hoppas Stockholm stad slänger ut dem från allt som har med servicekontrakt att göra. Kan inte skicka ut passermedel, svarar inte på mail, telefontiden slutar vid lunch, chat till 16.00. Uppsägning är komplicerat. Måste sägas upp en månad innan nytt kvartal!?
Haft långtidsparkering hos dem i 9 månader och fick nu två parkeringsböter när jag stod på deras parkeringsplats som är under all kritik. Det är ett nybygge jag flyttat in i och då är det en dåligt asfalterad bit som de använder som parkeringsplats. Ingen belysning och stora jordhögar som byggarna grävt upp tar den320 kr i månaden för . Jag ringde kundtjänst och ifrågasatte böterna och fick till svar att de inte fått mitt registreringsnummer -HÄPP! Ursäkta mig men ska inte det vara obligatoriskt när man gör ett avtal. Tänker...
Försöker de lura mig med faktura för parkering i Skåne när jag var hemma i Stockholm den dagen. Skall polisanmälas.
Sämsta företaget, går inte att chatta, går inte att ringa. Skickar fakturor som inte stämmer.
Inte ens värd en stjärna! Måste vara det sämsta företaget ever som har som affärsidé att lura folk på pengar. Riktigt, riktigt dåligt!! Att ni inte skäms!!!
Dålig framkomlighet för kontakt, dåligt bemötande, otillgängliga. Rekommenderar inga företag att använda deras tjänster! Uppfyller fördomarna om P-bolag.
Otydligt hur man ska betala parkeringsavgift. Efter några dagar får man en saftig faktura. Uppenbarligen deras affärsidé att tjäna pengar på avgifter. Seriösa företag vill vara transparenta, förståeliga och tydliga. APCOA är direkta motsatsen. Medvetet!
Inte värda ens en stjärna. Det mest oseriösa företaget jag mött på lång tid. Deras hemsida fungerar väldigt dåligt och är helt ologiskt uppbyggd, dom svarar inte på telefon (ofta med ursäkt att de har begränsade resurser p g a coronapandemin!), chatten är urusel och de verkar inte förstå vanligt svenska. Dom skriver inte ens till dig med ett brevpapper med företagsnamnet utan jag fick ett handskrivet blad med nästan oläslig handstil, inga kontaktuppgifter, adress eller telefonnummer till den person som skrivit till mig....
Ingen som helst kundservice, dom tar över ett parkeringshus efter ett annat företag och enligt Apcoas avtal med mig så får jag stå vart jag vill där det finns lediga platser, plötsligt ändrar dom det på sin hemsida där endast plan 2 och 3 gäller för månadsbetalande och sen satt upp otydliga skyltar på väggarna som jag inte ens sett, avtalet är detsamma som tidigare men bot har jag fått och överklagat 2ggr med avtalet som säger vid lediga platser och inget annat!
Fick kontrollavgift sthlm central iveckan Det usla är att p vakten satt i bilen noterade regnr åker ifrån platsen o när jag går över gatan lämnar budet då svänger vakten in o sätter lappen på rutan... Verkar va vän med friåkarna dom får stå överallt utan någon som helst påföljd
Båda deras app och sms tjänst funkar inte får 2 st böter. Ringer och visar bilder på att deras tjänst va inte möjligt att använda, dom skrattar mig i ansiktet bad mig att jag ska parkera någon annan stans. Sjukaste Kundservice jag har varit med om. Får en bot 23.30 och en 07.20 men båda deras app och sms tjänsten va ur funktion. så får pröjsar 1200kr nu och bli förnedrad av dessa idioterna på telefon...
Jätte dålig service,för bra att skicka fakturor, ingen som är villig att hjälpa till och lösa problem😡😡😡.etter en månad,kan inte komma in på min parkering
VARNING undvik i största möjliga mån Apcoa Parking om du kan. Har hyrt en parkeringsplats av dem, får faktura, och en plats men inget sätt att komma in i parkeringshuset. 4 veckor efter att man ingått kontrakt så har jag fortfarande ingen fjärrkontroll för att komma in med bilen och komma åt min parkering. Ringer man dem räkna med 90 mins kö, med "Tack för ditt tålamod, det är snart din tur!" i luren. Mailar man dem svarar de att de återkommer så fort de kan, 14 dagar efter man mailat har man fortfarande inget svar. Det...
Företaget som älskar att blåsa sina kunder Hittar magiskt inte uppsägningar och räkningar fortsätter dimpa in Får påminellse och krav på 6 månader obetald parkering...som man har autogiro på... Och lycka till att får tag på någon på deras såkallade ”kundservice”
VARNING! Hyr INTE parkeringsplats av detta bolag!! De slår världsrekord i urusel kundservice. Vi har kämpat med att nå deras kundtjänst i flera månader för att få tillgång till kod och bricka som krävs för att komma in i garaget kvällstid. Dessutom tog det nästan två veckor efter att avtalet gick igenom innan vi fick tillgång till parkeringsplats, två veckor som Apcoa fakturerar för. Påringning efter påringning har inte gett något resultat och när vi väl tog kontakt för att säga upp parkeringsplatsen tog det ett flertal...